Connect with us

Криминал

Многострадальные КПВВ: тендерная и судебная история

Published

on

Ольга Махинько, Центр журналістських розслідувань

«Чонгар» — один из трех контрольных пунктов въезда-выезда на административной границе с временно оккупированным Крымом. Председатель Херсонской области Юрий Гусев пообещал президенту Владимиру Зеленскому, который десантировался на меже с Крымом, построить режимные зоны на КПВВ «Чонгар» и «Каланчак» до 15 ноября — в день своего рождения. А полностью завершить работы к 20 декабря. В противном случае ему придется уйти с должности главы области.

Строительство КПВВ «Чонгар» Фото: mtu.gov.ua

13 липня під час робочого візиту на Херсонщину діалог президента України та новоспеченого губернатора області виглядав так:

— І до кінця року ми плануємо реалізувати в повному обсязі разом з сервісними центрами, — Юрій Гусєв.
— Тобто, 15 листопада це перший етап? — Володимир Зеленський.
— Режимні зони. Це будуть принципово нові, але тимчасові споруди. А сервісні зони, які стосуються автовокзалів і адміністративних центрів послуг, ми плануємо реалізувати до кінця року», — Юрій Гусєв
— А якщо ні, то новий губернатор залишиться в минулому, — Володимир Зеленський.

Президент України Володимир Зеленський, голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв, представник президента в АРК Антон Кориневич, 13.06.2109 Фото: investigator.org.ua

За 4 роки це вже третя спроба облаштувати контрольні пункти на межі з окупованим Кримом — і перша, коли від слів і рішень перейшли до діла. Спочатку не знаходили грошей, а коли їх резервували — не вистачало часу навіть на проєктні роботи, тож кошти повертались до бюджету. Коли в Мінінфраструктури були і час, і перехідні кошти, ніхто нікуди особливо не поспішав, а коли у країні змінилась влада — новий уряд увімкнув режим турбо.

За постановою Кабінету міністрів від 4 липня 2018 року отримувачем бюджетних коштів було призначено державне підприємство «Укрінтеравтосервіс», яке мало забезпечити розробку проектно-кошторисної документації та будівництво на території КПВВ. Проте до робіт справа так і не дійшла, хоча заступник міністра обіцяв до осені все побудувати.

УДП «Укрінтеравтосервіс», Київ Фото: investigator.org.ua

«Починаємо ми з Чонгару, тому що там повністю готові документи із землевідведенням. Землі передані на баланс нашого державного підприємства. Проведено ряд перемовин із зацікавленими сторонами, які готові додатково інвестувати в сервісну зону. Наприклад, ми говоримо про автостанцію. На автостанцію в нас коштів немає. Ми будуємо контрольний пункт в’їзду-виїзду і ту сервісну зону, яка необхідна для комфортного проходження нашими громадянами тимчасової адміністративної зони розмежування. Що стосується Каланчака, то ще до кінця не оформлена земельна ділянка», — пояснював Юрій Лавренюк, на той час заступник міністра інфраструктури України.

Заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк (2016-2019 рр) Фото: investigator.org.ua

Однак терміни, які називав Юрій Лавренюк, тихо поповзли — «Укрінтеравтосервіс» оголосив тендери на роботи на Чонгарі та Каланчаку тільки у серпні 2019 року. Тендери відбулися 10 вересня. Переможцем торгів на роботи на Чонгарі було визнано товариство з обмеженою відповідальністю «ОДЕСМІСЬКБУД», а будувати КПВВ «Каланчак» мала «Київська будівельна компанія «КИЇВБУДКОМ». Однак 19 вересня на засіданні уряду раптом вирішили змінити виконавця: замість «Укрінтерсервісу» призначили «Укрзалізницю» — просто протокольним рішенням. Посилаючись на дані правоохоронних органів.

«Укрінтеравтосервіс готували проектну документацію, потім там були певні проблеми, які мають ознаки фіктивності. Ми отримали деякі повідомлення від правоохоронних органів, після чого тендери було скасовано», — розказав Владислав Криклій, міністр інфраструктури України.

На думку Юрія Ніколова, редактора сайту «Наші гроші», відкриті торги, які проводив «Укрінтеравтосервіс», мають ознаки корупційності. Адже «Укрінтеравтосервіс» відхилив заявки компаній, що пропонували нижчу вартість робіт, залишивши ті, що пропонували дорожчу.

Юрій Ніколов, редактор сайту «Наші гроші» Фото: investigator.org.ua

«Справа в тому, що ці фірми подали на тендер заявки, в яких майже нічого не було написано. Не було відомо, чи є в них взагалі та техніка, якою мають вестись будівельні роботи, чи є в них робітники, тобто довідки були намальовані фактично на коліні, як попало. Що попало було написано навіть в поданих переможцями кошторисах — тобто, там не написані розрахунки заробітної плати, не написано, які нормальні обсяги будівельних матеріалів. Тобто, було написано так: ми хочемо освоїти 95 мільйонів на одному КПВВ, а як, то це вже інша справа, то вже не ваше діло», — розповідає Юрій Ніколов.

28 жовтня Кабмін нарешті ухвалив постанову, якою змінив замовника робіт на КПВВ з ДП «Укрінтеравтосервіс» на «Укрзалізницю». Вірніше, залізничників додали — держпідприємство зобов’язали передати «Укрзалізниці» проєкти, виконані інститутом СБУ. В цей час на межі з Кримом уже місяць кипіли роботи, а новий міністр інфраструктури та голова Херсонської облдержадміністрації приїздили інспектувати.

Отже, зміну виконавця оформили заднім числом, результати тендеру відмінили, а новий вирішили не оголошувати. Через брак часу Міністерство інфраструктури від відкритих торгів відмовилося, обравши переговорну процедуру.

«Якби ми проводили тендер, то не факт, що до кінця року ми б закінчили роботу. А за рахунок Укрзалізниці та їхньої внутрішньої потужності — в них є свої будівельні бригади, свої матеріали, своє виробництво — ми зекономимо 35% від попередньої кошторисної вартості», — каже Владислав Криклій.

Владислав Криклій, міністр інфраструктури України Фото: investigator.org.ua

Наразі проведено дві переговорні процедури. За їх результатами будівництвом режимних зон займається дочірнє підприємство «Укравтодору» — «Херсонський Облавтодор». Вартість робіт — 18 млн грн. А роботи з будівництва очисних споруд за 900 тис. грн виконує виробничий кооператив «Природоохоронне підприємство «Екологія» з Полтави.

На думку Юрія Ніколова, у переговорної процедури є свої мінуси, оскільки за відсутності відкритих торгів немає конкуренції. І в цьому випадку ми мусимо покладатися тільки на добросовісність нового замовника, тобто, Укрзалізниці.

«Тільки якщо укрзілізничники не вмонтовані в цю систему автодорожньої корупції, можливо, вони розірвуть її на якомусь етапі. Але, наскільки я розумію, зараз по першій процедурі будівництво дороги до проїзних пунктів віддано державному «Облавтодору». Тому корупційність чи не корупційність, можна визначити, коли вже буде відомий кошторис робіт, — вважає Юрій Ніколов.

Зараз на території КПВВ «Чонгар» тривають інтенсивні роботи. За словами робітників, будівництво ведеться і вдень і вночі. Вони впевнені, що завершать будівництво в зазначений термін. Тобто, до дня народження голови Херсонської ОДА — Юрія Гусева.

Continue Reading
Click to comment

Культура

Судьбу памятника Екатерине в Одессе решат общественные слушания

Published

on

В Одессе состоится общественное обсуждение дальнейшей судьбы памятника «Основателям Одессы», расположенного на Екатерининской площади в центре города. Мероприятие пройдет под руководством управления по объектам культурного наследия Одесского городского совета в форме интернет-конференции 19 сентября в 12.00.
С учетом предложений, полученных по результатам общественного обсуждения, в период с 20 сентября 2022 года по 20 октября 2022 года включительно будет проводиться электронный опрос территориальной громады Одессы по данному вопросу с использованием вебпортала «Социально активный гражданин» Одесского городского совета.
Напомним, недавно на президентском портале было размещено несколько петиций с требованием снести монумент. Президент рассмотрел эти предложения и заявил, что судьбу памятника должны решать городские власти Одессы.

Continue Reading

Регион

В нацпарке «Тузловские лиманы» высохли уникальные озера

Published

on

В Национальном природном парке «Тузловские лиманы» в Одесской области практически высохли уникальные мелкие внутренние озера, названные в честь академика Ювеналия Зайцева.

Об этом сообщил бывший руководитель нацпарка эколог Иван Русев.

Причиной высыхания озер стало то, что в этом году вода в лиманы почти не поступает извне.

«Не было и стока пресной воды по малым рекам в лиманы. К тому же в этом году уровень воды в реке Дунай крайне низок за последние десятилетия, поэтому вода в лиманы Джантшейский и Малый Сасык тоже оттуда не поступает и не пополняет озера», – объясняет Русев.
По его словам, сейчас «совсем» не поступает вода и из Черного моря в Тузловские лиманы. Помимо влияния военных действий на отсутствие водообмена одной из причин Русев также назвал тот факт, что администрация области не предоставила рыбакам разрешения открыть пропасть за собственные средства.
«Одесская ОГА, а именно заместитель главы ОГА Олег Муратов и Департамент экологии ОГА Павел Буланович противозаконно блокировали выдачу разрешений местным рыбакам, которые готовы были за свои средства сделать такую ​​важную природоохранную работу, о чем я писал раньше и открыть пропасть. Но этого не произошло» , – подчеркивает сотрудник Национального парка.

В результате испарения воды из лиманов на фоне отсутствия водообмена привело к полному высыханию заповедных озер, где были сосредоточены уникальные птичьи «садики» галагазов (род уток), говорит Русев.

Национальный парк «Тузловские лиманы» — природоохранная территория в Украине на территории Белгород-Днестровского района Одесской области.

Continue Reading

Культура

На одесской дискотеке благотворительно повеселились

Published

on

В Одессе разгорелся скандал вокруг случаев нарушения комендантского часа развлекательными заведениями. Наибольший резонанс вызвала дискотека в клубном отеле М1 на Ланжероне, видео с которой появилось в соцсетях ее участников. Шум и веселье многие сочли опасными и неуместными во время войны, когда в Одессе страдают переселенцы, в госпиталях лежат раненые, а Николаев ежедневно бомбят ракетами оккупанты.

Ситуация привлекла внимание военной администрации. О том, как поступили с нарушителями, рассказал спикер главы Одесской военной администрации Сергей Братчук.

Он заявил, что и персонал клуба и все посетители поняли, что они нарушили правила, поэтому принесли свои извинения и все вместе решили предоставить финансовую помощь подразделениям Вооруженных сил Украины. Братчук подчеркнул, что ни одного исключения для нарушителей комендантского часа, кто бы это ни был или правил в работе данных клубов, не будет.
Между тем в анонимных телеграм-каналах города появилось заявление одного из сотрудников клуба, который утверждает, что все это ложь, и на самом деле никто не был наказан. Также он написал, что никакие средства на ВСУ в клубе не собирались. Дискотека изначально была организована якобы с благотворительной целью, но кому конкретно и какая часть от собранных с отдыхающих средств уйдет — неизвестно.

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.