Connect with us

Суспільство

Де українці дізнаються новини та чи вміють відрізнити правду від дезінформації

Published

on



Телеграм є основним засобом отримання інформації про актуальні події для українців, на другому місці – Ютуб, на третьому – Фейсбук. При цьому 59% українців вразливі до дезінформації.

Як передає Укрінформ, про це свідчать результати опитування Соціологічної групи «Рейтинг», оприлюднені 1 вересня.

«Telegram – головний засіб отримання інформації про актуальні події для українців. Телеграм-канали постійно або часто (4-5 днів на тиждень) читає загалом понад половина опитаних (52%). На другому місці – YouTube (32% дивляться постійно або часто), на третьому – Facebook (28%)», ­– йдеться у повідомленні.

За даними опитування, телемарафон «Єдині новини» і чати у Viber постійно або часто переглядають 25% українців.

Регулярне читання друкованих медіа — малопоширена практика: 84% ніколи не користуються газетами і журналами для отримання інформації.

Читайте також: Війна Росії проти України змусила спецслужби змінити підходи до інформаційної безпеки – Буданов

Більшість українців також ніколи не отримує інформацію з радіо (75%), регіональних медіа (69%), регіональних онлайн-медіа (67%), міжнародних онлайн-медіа (66%).

При цьому, за даними соціологів, українці мало довіряють медіа загалом. Але відносно більше довіри – до Телеграм-каналів (29%) і Ютуб-каналів (24%).

Міжнародним й українським онлайн-медіа скоріше довіряють або довіряють 16%.

Найбільше українці не довіряють телемарафону «Єдині новини» (39% не довіряють або скоріше не довіряють, 24% вагаються, 19% важко відповісти).

‍Як зазначається у повідомленні, майже 40% респондентів ніколи не перевіряють достовірність інформації, 18% роблять це завжди. Частіше перевіряє достовірність молодь (18-29 років), респонденти з вищою освітою, а також військові і ветерани.

35% вважають, що їм легко або скоріше легко відрізняти правдиву інформацію від неправдивої в медіа, 28% – що їм це робити важко або скоріше важко.

Найпоширеніші практики перевірки достовірності – це використання власної інтуїції та досвіду (34%) і порівняння з кількома авторитетними джерелами (25%).

«59% українців вразливі до дезінформації, як показали результати інформаційного тесту», – зауважують соціологи. Зокрема, такі громадяни значно менше підтримують вступ України до ЄС і НАТО, а також дії чинної влади; рідше переглядають суспільно-політичні новини та менше довіряють медіа; оцінюють власну здатність відрізнити правдиву інформацію від неправдивої так само високо, як і невразливі громадяни; коли перевіряють інформацію, вони дещо частіше спираються на власний досвід та інтуїцію та рідше порівнюють інформацію з різних джерел.

«Відносно частіше це російськомовні чи двомовні респонденти, мешканці прифронтових територій, а також представники менш забезпечених і менш освічених категорій», ­– підсумовують соціологи.

Читайте також: YouTube заблокував в Україні понад 35 каналів, що поширювали російські наративи

Соціологічна група «Рейтинг» 1-23 квітня провела дослідження медіаспоживання українців на замовлення ГО «Львівський медіафорум» та International Media Support. Теми опитування: інформаційна поведінка, медіаспоживання, довіра до ЗМІ, боротьба з дезінформацією та вразливість до неї.

‍Зокрема, в межах тесту на вразливість до дезінформації респондентам запропонували 12 поширених медійних тверджень про політику, економіку й культуру (шість правдивих і шість неправдивих). Далі респонденти оцінили кожне твердження за шкалою від 1 (цілковита маніпуляція) до 5 (достовірна інформація). Категорії вразливості сформовані на основі нової змінної, розрахованої як середнє значення оцінок правдивості тверджень. До категорії «вразливих» належать респонденти, середні значення відповідей яких тяжіють скоріше до дезінформації. Натомість респонденти, чиї відповіді переважно ближчі до правдивих оцінок, належать до категорії «невразливих».

Опитування було проведено методом CAPI (Computer-Assisted Personal Interviewing – особисті інтерв’ю з використанням планшета). Розмір вибірки: 2000 респондентів. Формат вибірки: населення України віком від 18 років і старші в усіх областях, окрім тимчасово окупованих територій Херсонської, Харківської, Запорізької, Донецької, Луганської областей та АР Крим. Результати зважені з використанням актуальних даних Державної служби статистики України.

Вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення (помилка – не більше 2,2% з довірчою ймовірністю 0,95).



Джерело

Суспільство

Новини на ранок

Published

on




Ранкова добірка новин висвітлює наслідки нічних обстрілів, міжнародні події у світі, містить аналітичні матеріали.



Джерело

Continue Reading

Суспільство

Лисак вирішив пустити гуманітарні автобуси в Одесі безоплатними маршрутами Анонси

Published

on



Очільник Одеської міської військової адміністрації Сергій Лисак доручив розробити в місті соціальні маршрути для окремих категорій мешканців, на яких використовуватимуть гуманітарні автобуси.

Як заявив очільник МВА, маршрути мають надати змогу пасажирам дістатися до лікарень, соціальних установ, вокзалів та інших важливих об’єктів міста безоплатно. 

“В Одесі понад рік простоюють гуманітарні автобуси, які наше місто отримало від міст-побратимів. Це транспорт, що має служити людям, а не стояти на майданчиках”, – заявив посадовець.

За словами Сергія Лисака, найближчим часом відповідне рішення розгляне виконавчий комітет міської ради. Після його ухвалення оприлюднять перелік маршрутів, графік руху та категорії пасажирів, які зможуть користуватися соціальним транспортом безоплатно.

Раніше голова постійної депутатської комісії з питань транспорту і дорожнього господарства Одеської міської ради Петро Обухов повідомив, що автобуси Mercedes, які Одеса отримала як гуманітарну допомогу від міст-партнерів Регенсбурга та Стамбула та які очікували на вулицях після ухвалення Верховною Радою України закону, що дозволяє їхнє використання, так й не вийшли на маршрути. За його словами, для того аби автобуси можна було використовувати після ухвалення закону Кабінет Міністрів України має затвердити порядок передачі цих автобусів комунальним підприємствам. За законом, процедура мала зайняти всього два місяці, а минуло вже п’ять, але рішення уряду досі немає.

В автопарку комунального підприємства “Одесміськелектротранс” вже тривалий час простоюють 20 сучасних автобусів Mercedes, які Одеса отримала як гуманітарну допомогу від міст-партнерів Регенсбурга та Стамбула. Через юридичні обмеження ці автобуси не могли виїхати на маршрути. І подібна ситуація спостерігається по всій Україні — понад 300 таких транспортних засобів залишаються нерухомими в різних містах.

Ще навесні 2024 року Одеська міська рада звернулася до Міністерства інфраструктури з проханням розв’язати проблему. Її підтримала Асоціація міст України, а мер Харкова Ігор Терехов озвучив це питання від імені Асоціації на Конгресі місцевих і регіональних влад при Президентові.

Одеса отримала десять автобусів від міста-побратима Регенсбурга, потім ще десять сучасних автобусів від Стамбула. 


Кирило Бойко



Джерело

Continue Reading

Суспільство

В Одесі вшанували пам’ять жертв Голокосту

Published

on



В Одесі вшанували пам’ять жертв Голокосту



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.