Події
Фільм «2000 метрів до Андріївки» здобув нагороду на фестивалі в Копенгагені

На фестивалі документального кіно CPH:DOX – 2025 у столиці Данії український документальний фільм “2000 метрів до Андріївки” Мстислава Чернова отримав нагороду.
Про це повідомляє Укрінформ із посиланням на Variety.com.
“Нагорода F:ACT була присуджена українському режисерові Мстиславу Чернову (який здобув “Оскар“ за стрічку “20 днів у Маріуполі”) за фільм “2000 метрів до Андріївки”, – йдеться у повідомленні.
“Ми присуджуємо нагороду у категорії F:ACT фільму “2000 метрів до Андріївки” не лише тому, що це конфлікт, який майже на нашому порозі, а й тому, що це шедевр кіномистецтва: захопливе, багатошарове зображення війни, яке можна порівняти з “На Західному фронті без змін”. Але це не Перша світова війна, це сьогодення. Безглуздість війни, а також її тривожна поезія – все це повністю відображено тут. Художник серед кривавих подій знімає антивоєнний фільм, який змушує нас замислитися над гідністю кожного втраченого людського життя”, – так прокоментувало своє рішення журі, зазначається на сайті кінофестивалю.
Фільм присвячений подіям вересня 2023 року, коли українські військові 3-ї окремої десантно-штурмової бригади вели запеклі бої за звільнення села Андріївка поблизу Бахмута. Журналісти слідували за солдатами під час їхнього поступового просування через заміновані території, документуючи кожен крок операції.
До команди, яка працювала над фільмом, окрім Чернова та фотографа Associated Press Олександра Бабенка, увійшли продюсерки Мішель Мізнер і Рейні Аронсон-Рат.
Як повідомляв Укрінформ, британська кінопрокатна компанія Dogwoof придбала права на міжнародний прокат документального фільму “2000 метрів до Андріївки” українського режисера Мстислава Чернова.
Події
У Києві презентують документальний фільм про війну в Україні від іноземного добровольця

У Києві, в Національному музеї історії України у Другій світовій війні, 3 квітня відбудеться прем’єра документального фільму про війну в Україні від іноземного добровольця “Tommy Gun: On the Road to Kupyansk”.
Про це йдеться у пресрелізі, наданому Укрінформу.
Зазначається, що ексклюзивний кінопоказ стрічки «Томмі Ган: Дорога до Купʼянська» відбудеться 3 квітня о 18:00.
Автор фільму — Марк “Джино” Джаннетт , іноземний доброволець, який у 2022 році приєднався до Міжнародного легіону ГУР.
“Кінострічка показує війну такою, якою бачить її захисник на передовій — чесно, болісно, правдиво”, – йдеться у повідомленні.
Вхід за попередньою реєстрацією.
Як повідомлялося, на фестивалі документального кіно CPH:DOX – 2025 в Копенгагені український документальний фільм “2000 метрів до Андріївки” Мстислава Чернова отримав нагороду.
Фото: imdb.com
Події
Фільм «Ти – Космос» здобув приз журі на фестивалі наукової фантастики у Вероні

Кінокартина українського режисера Павла Острікова «Ти – Космос» (U Are the Universe) здобула приз журі на фестивалі наукової фантастики у Вероні, Італія.
Події
Одеська художниця представила провокативну виставку “Мрії про мирне літо”

Одеська художниця Оксана Церковна представила свій новий проект під назвою “Мрії про мирне літо”. Художниця працює у напрямку сюрреалізм і частина робіт виглядає доволі провокативно: вона зобразила чоловічий статевий орган з колючою проволокою, на пляжі, під водою і навіть з фотоапаратом. В галереї “Вікно” на вулиці Нежинска, 31 представлено два десятки робіт Оксани Церковної.
На поверхні тіла зберігаються сліди минулого – шрами, зморшки, змінюються вигини хребта. Як земля носить на собі рани війни, так і людське тіло є живим архівом пережитого:
– Тріщини на шкірі, як тріщини на землі після спеки або вибухів.
– Зігнуті форми – внутрішній тиск, який не видно зовні.
– Зшиті поверхні – спроби зібрати себе після втрати, відновитися…
Тілесність, як символом крихкості та водночас стійкості – того, що можливо витримати. У проєкті “тілесність” постає як простір дослідження не лише фізичної оболонки, а й соціального, емоційного та символічного виміру людського тіла – відображення наслідків соціальних норм, травм і досвіду.
Тіло як ландшафт – метафора, що проступає в проєкті через переплетення природних форм і архітектури. Шрами нагадують про історичні події, а текстури підкреслюють життєві переживання. Тіло водночас особисте і колективне, інтимне і суспільне і несе в собі досвід, який можливо відчути на глибшому рівні.
Розглянемо тілесність як поле опору: опір стереотипам, зовнішньому контролю, насильству, але водночас і як простір насолоди, сили, відновлення. Через тілесність можна говорити про мир як про стан, у якому тіло не зазнає загрози, де воно може розквітати, взаємодіяти, відчувати.
Інтимність – це завжди гра між відкриттям і закриттям, між допуском і захистом. Колючий дріт – метафора заборон, символом нав’язаного контролю над тілом. Тіло може прагнути розширення, контакту, але війна, травма чи суспільні норми тримають його в обмеженні. Прагнення дотику контрастує з фізичною дистанцією. Це дослідження того, як тіло адаптується до нових реальностей: як воно вчиться жити з болем, як змінюється в умовах страху чи втрати, як реагує на насильство та відновлюється через ніжність.
Пропонуємо розглянути тілесність не просто як об’єкт, а як поле боротьби та можливостей. Це місце, де відчувається пам’ять і біль, але й зароджується мрія про спокійне літо – про тепло, про дотики, про свободу бути в своєму тілі без страху.
Фото: Степан Алєкян/Фейсбук
-
Політика7 днів ago
Зеленського непокоїть вплив російської дезінформації на оточення Трампа
-
Усі новини1 тиждень ago
Жінка покоління Z не повірила своїм очам, коли прочитала записку від покоївки (фото)
-
Політика7 днів ago
Макрон зустріне Зеленського в Єлисейському палаці в середу
-
Усі новини1 тиждень ago
Блогери спустили камеру в «найглибшу печеру Америки»: що вони побачили (відео)
-
Політика1 тиждень ago
Шмигаль показав наслідки ракетного удару по Сумах
-
Політика6 днів ago
Спецпредставник Трампа оскандалився заявою про Будапештський меморандум і «російську» ядерну зброю в Україні
-
Політика6 днів ago
Відносини зі США повернулися на правильний шлях
-
Війна1 тиждень ago
Указ Путіна про громадян України у Росії та на ТОТ є примусовим інструментом русифікації