Connect with us

Події

МКСК отримало від ЮНЕСКО обладнання для цифрової трансформації у сфері культури

Published

on


Міністерство культури та стратегічних комунікацій у межах стратегічного партнерства з ЮНЕСКО отримало сучасне серверне та комп’ютерне обладнання для забезпечення надійного функціонування державних електронних реєстрів у сфері культури та культурної спадщини.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє МКСК.

Міністр культури та стратегічних комунікацій Микола Точицький висловив вдячність Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) за послідовну підтримку й партнерство.

«Це надзвичайно важливо для збереження та переосмислення української культурної спадщини як невіддільної частини нашої ідентичності, стійкості та відновлення», – зазначив він.

За словами міністра, це обладнання — частина ширшої ініціативи з цифрової трансформації, яку ЮНЕСКО реалізує спільно з МКСК.

«У співпраці з Міністерством, ЮНЕСКО реалізує комплексну програму, що охоплює як реагування на виклики, спричинені війною, так і довгострокове відновлення у сферах освіти, науки, культури, комунікацій та інформації», – додали у відомстві.

У межах проєкту, фінансованого з Фонду надзвичайної допомоги у сфері культурної спадщини (Heritage Emergency Fund), ЮНЕСКО забезпечило закупівлю необхідного серверного обладнання та ноутбуків для діяльності МКСК та розбудови цифрової інфраструктури.

Це дозволить розгорнути ключові електронні реєстри – зокрема, Реєстр нерухомих памʼяток культурної спадщини та Реєстр музейного фонду, а також гарантувати безпечне збереження даних і безперебійний доступ до них навіть у віддаленому режимі.

Читайте також: У Парижі обговорили співпрацю України та ЮНЕСКО задля охорони культурної спадщини

У МКСК акцентували, що цифрова трансформація у сфері культури визначена одним із пріоритетів співпраці з ЮНЕСКО, поряд із захистом та відновленням пошкодженої культурної спадщини, підтримкою культурних інституцій, посиленням креативного сектору та збереженням культурної ідентичності в умовах війни.

Як повідомляв Укрінформ, ЮНЕСКО може бути координатором повернення Україні викрадених Росією культурних цінностей.

Фото: МКСК



Джерело

Події

Оголосили конкурс на здобуття премії імені Михайла Дерегуса

Published

on



Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти оголошує конкурс на здобуття премії імені М. Г. Дерегуса за 2025 рік.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба Держмистецтв.

Цьогоріч премія присуджується до дня народження Михайла Дерегуса, 5 грудня, художникам у номінації «графіка» за визначні твори (цикл творів), що відзначаються високим професіоналізмом виконання.

Як зазначається, на здобуття премії подається твір (цикл творів), що створений та оприлюднений протягом останніх п’яти років, але не пізніше ніж за три місяці до його подання на здобуття премії, має позитивні рецензії у мистецтвознавчій літературі, засобах масової інформації.

Відбір творчих робіт претендентів на здобуття премії здійснюється за такими критеріями: професійна майстерність; використання в художніх творах технік, комбінацій, сюжетних ліній, мотивів, образів, співзвучних з творчістю М. Г. Дерегуса; участь у всеукраїнських (міжнародних) виставках образотворчого мистецтва (графіка).

Пропозиції щодо претендентів на здобуття премії вносяться інститутами громадянського суспільства, що спрямовують свою роботу на підтримку культури і мистецтва, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та закладами мистецької освіти.

Грошова винагорода становить 20 тисяч гривень.

Читайте також: Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені Катерини Білокур

Прийом документів здійснюється з 10 вересня до 1 листопада 2025 року лише в електронному вигляді.

Як повідомляв Укрінформ, у 2024 році лавреаткою премії імені Михайла Дерегуса стала художниця Любов Яцків за створення іконостаса у храмі Святої Софії – Премудрості Божої при Українському католицькому університеті.

Фото: uartlib.org



Джерело

Continue Reading

Події

Мурал Бенксі на стіні Королівського суду у Лондоні замалювали

Published

on


Мурал відомого британського художника Бенксі, який на початку тижня з’явився на стіні Королівського суду у Лондоні, був замальований.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє BBC.

З моменту виявлення муралу у понеділок його неодноразово приховували та охороняли охоронці суду, а Королівська судова адміністрація підтвердила, що твір Бенксі буде видалений, оскільки будівля є пам’яткою архітектури і знаходиться під захистом закону.

Фото: скріншот із відео

Сам Бенксі підтвердив, що це його робота, опублікувавши допис в соцмережі Instagram, де показав мурал ще до того, як його приховали.

Зазначається, що цей твір мистецтва з’явився через кілька тижнів після того, як головна суддя Англії та Вельсу суду неодноразово висловила стурбованість щодо безпеки суддів, які, за її словами, зазнавали «дедалі більшої кількості образ».

Фреску Бенксі визнали заподіянням шкоди, поліція розпочала розслідування.

Читайте також: Бенксі показав свою нову роботу – чорний маяк

Як повідомляв Укрінформ, у понеділок британський художник Бенксі створив новий мурал на будівлі Королівського суду в Лондоні. На новому муралі зображений суддя у традиційній перуці та чорній мантії, який молотком б’є протестувальника, що лежить на землі. При цьому на плакаті протестувальника помітна пляма крові.

Поліція Лондона розпочала розслідування після появи нового муралу митця на будівлі Королівського суду у британській столиці.

Перше фото: Instagram / Banksy



Джерело

Continue Reading

Події

У Харкові створили музично-хореографічну виставу «Війна. Обличчя. Монологи»

Published

on


Харківський національний академічний театр опери та балету ім. М.В. Лисенка створив виставу “Війна. Обличчя. Монологи”.

Про це на презентації в Укрінформі розповів генеральний директор та художній керівник ХНАТОБ Ігор Тулузов.

“Це музично-хореографічний драматичний перформанс, який ми зробили за підтримки Українського культурного фонду. Ми вважаємо, що це була одна з найбільш зворушливих подій у Харкові за останні як мінімум пів року. З одного боку, ця вистава не зовсім характерна для нашого театру, і на початку я навіть не думав, що вона буде у нас в репертуарі, але мені дуже сподобалася енергія творчої команди, і зараз я переконаний, що цей перформанс має іти в репертуар”, – сказав він.

Тулузов наголосив, що вистава непроста і у літературній, і у музичній складових.

“У ній три фрагменти творів: перший – п’єса “Примарна земля” Андрія Бондаренка, другий – “Хроніки евакуйованого тіла і загубленої душі” Ганни Галас, третій – “Марафон “російська рулетка” Катерини Пенькової. А музику написали три харківські композитори: Ігор Гайденко, Дмитро Малий, Володимир Богатирьов”, – розповів гендиректор театру.

Харківський драматург Дмитро Терновий зробив адаптацію, об’єднавши фрагменти різних історій у цілісний твір. Художником-постановником вистави став дизайнер Костянтин Пономарьов. Карина Мозир створила мультимедійний контент.

Читайте також: Чернівецький театр у новому сезоні покаже дві премєри вистав та оперу

Керівник театру зауважив, що “Війна. Обличчя. Монологи” стала, по суті, першою взагалі не розважальною виставою, створеною колективом під час війни, і цей проєкт “відповідає духу часу”.

“У нас у Харкові дуже складна ситуація, і ми намагалися давати нашому глядачеві перш за все вистави, які несуть позитивні емоції, щоб підтримувати бойовий дух, гарний настрій. І це перша така по-справжньому драматична вистава. І я вважаю, що це було правильне рішення”, – сказав Тулузов.

Диригент-постановник заслужений діяч мистецтв України Андрій Савчук розповів, як складно було оркестрантам і всім учасникам творчого процесу працювати з таким матеріалом.

“Перші репетиції буквально до сліз щемливі були. Люди не могли працювати. Воно бере за душу, просто виймає з тебе всю емоцію. А потім, коли до акторів, балету, оркестру додалися ще світло, відеодекорації, це перетворилося у справді дуже гарний мистецький проєкт. Я дуже дякую композиторам за їхню творчість. І дуже гарні у мене враження від співпраці з Харківською оперою”, – сказав Савчук.






У Харкові створили музично-хореографічну виставу “Війна. Обличчя. Монологи” / Фото: ХНАТОБ / СХІД OPERA

Головні ролі у виставі виконали Олексій Грідасов та Інна Островська з Драматичного театру ім. Шевченка “Березіль”, Наталія Перепелиця з Театру для дітей та юнацтва й Олександр Вірченко з Драматичного театру ім. Квітки-Основ’яненка.

“Це наша неймовірна невеличка команда, з якою ми працювали, а артисти балету Оксана Цомая, Борис Вендеревських і Марія Тугай відображали душі героїв, яких представляли драматичні артисти. Цей перформанс – це про сьогодення. Кожна людина – глядач, виконавці – всі знайшли щось для себе, бо воно відгукується. Чесно скажу: я трималася до останнього. Режисерка-постановниця Жанна Чепела, артисти – всі завжди плакали, і я зрештою не втрималася. Це такий симбіоз слова, руху, музики – все так склалося дуже правильно, що в якийсь момент, мені здається, цей проєкт почав робити сам себе”, – поділилася хореографиня-постановниця заслужена артистка України Антоніна Радієвська.

Театр планує показати “Війна. Обличчя. Монологи” у Києві та, можливо, у Львові.

Як повідомляв Укрінформ, Харківський національний театр опери та балету імені Миколи Лисенка 5 та 6 липня представив оперу “Енеїда” у сучасній інтерпретації.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.