Події
У Харкові відбувся вечір музики Валентина Сильвестрова «Коди відродження: тиша»
У межах фестивалю KharkivMusicFest відбувся вечір музики визначного композитора сучасності Валентина Сильвестрова “Коди відродження: тиша”.
Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.
Витончена музика пролунала у виконанні заслуженої артистки України Мирослави Которович (скрипка) та лауреатки міжнародних конкурсів Наталії Строчан (фортепіано).
У програмі були представлені: “Серенада” (2009) для скрипки соло, “Пасторалі” для скрипки та фортепіано на 9 частин attacca (2020), присвята Бетховену “Hommage à J.S.B.” для скрипки та фортепіано на 3 частини (2009), Соната для скрипки та фортепіано “Post Scriptum” (1990, 1 ч.), “Колискова” і “Серенада” (2004), “Баркарола” та “Музичний момент” із циклу “Пісні без слів” (2004).
У межах KharkivMusicFest відбувся вечір музики Валентина Сильвестрова / Фото: пресслужба фестивалю
“Мій фаворит – присвята Бетховену. Просто фантастична! Так, є патерни Бетховена, але із “сільвестрівськими” кольорами. У Сильвестрова завжди важливий отой відзвук, який лишається. Ті, твори, які лишають найбільший відзвук, звичайно, для мене найцінніші”, – поділилася Которович, яка складала програму вечора.
Концерт пройшов у невеликій залі, в одній з безпечних локацій Харкова. Камерність приміщення добре підійшла до “коду” вечора – тиші, вважає докторка мистецтвознавства, професорка, програмна директорка KharkivMusicFest Юлія Ніколаєвська.

“Для композитора, і для Мирослави, яка з ним спілкується, саме тиша – дуже важливий символ і метафора. Це не та тиша, де нічого не відбувається. Це – промовиста тиша. Водночас у Сильвестрова тиха музика, тихі пісні, він працює саме з тишею. І, звісно, кожна людина чує у цій “тиші” своє”, – розповіла вона.
За словами Ніколаєвської, практично 30 років композитор працює у стилі “вдаваної простоти”: “видається, що музика народжується прямо тут, з-під пальців”.

Закладені Сильвестровим паузи створюють ніби діалог між скрипкою та фортепіано, зауважила Строчан.
“Є темпові контрасти між інструментами, а є таке, що спершу Мирослава вбудовується в мою партію, а потім я – у партію скрипки, тобто такі додаткові обертони, але пріоритет то за одним інструментом, то за іншим. Це філософія. Знаєте, коли я почала вчити ці твори, я не могла відірватися”, – згадує музикантка.
Авторський вечір музики Сильвестрова став черговим заходом KharkivMusicFest. Після концерту-відкриття було ще два “коди” – “Вдячність” (соло кларнетиста Юліана Мілкіса зі США) та “Гармонія” (концерт ансамблю ранньої музики Харківського національного університету мистецтв імені Івана Котляревського; керівник – Олексій Фартушка). Зокрема, слухачі почули контратенор (найвищий із чоловічих оперних голосів) Дмитра Запорожана та барокові скрипку, лютню, теорбу.
Наступний концерт KharkivMusicFest – “Коди відродження: досвід (Міські симфонії Харкова та Відня)”, відбудеться 11 травня.
Як повідомлялося, KharkivMusicFest триватиме понад місяць і завершиться 10 червня виступом Президентського симфонічного оркестру.
Події
В Одесі відкрилася виставка художників, які служать в ЗСУ
В Одеському Літературному музеї відкрилася виставка “Покликання” художників, які служать в лавах ЗСУ. Експозиція досліджує перетин мистецької і військової ідентичностей, вибудовуючи простір, де творчість стає формою самоартикуляції в умовах крайньої екзистенційної напруги.
Проєкт порушує питання візуальних стратегій виживання, трансформації художньої мови та збереження суб’єктності у стані війни. Представлені роботи фіксують внутрішні зміни митців — від емпатичного занурення у власний досвід до його контемплятивного переосмислення через художній жест. У кожному творі проступає індивідуальна оптика, голос митця, що не втрачається навіть у режимі радикальної реальності.
Важливою складовою експозиції є дефрамінг війни — спроба розглядати її не лише як деструкцію, а як чинник внутрішньої реконфігурації, що відкриває нові горизонти для мистецьких практик «Покликання» актуалізує тему духовної стійкості, внутрішнього світла як ресурсу суб’єктивності, що не згасає у темряві травматичного досвіду.
Це проєкт про те, як художник продовжує творити — не всупереч, а всередені війни. Це про вибір, який здійснює не розум, а глибинна інтенція — те, що й визначає справжнє покликання.
Учасники: Татаренко Ігор, Сімаченко Олександр, Erm Wohol, Танасюк Олександр, Недолуженко Денис, Луговцов Вадим, Буланий Єгор, Бреттер Павло, Кудрявцев Серж, Степанов Клим, Петро Нагуляк.
Фото: Сергій Коняхін.
Події
На війні загинув музикант і звукорежисер Валерій Литвин
На російсько-українській війні загинув скрипаль хору імені Верьовки та звукорежисер театру “Берегиня” Валерій Литвин.
Як передає Укрінформ, про це у Фейсбуці повідомив Національний заслужений академічний український народний хор імені Григорія Верьовки з посиланням на музиканта та військовослужбовця Олександра Ярмака.
“Страшна біда прийшла в наш колектив. На фронті загинув Валерій Литвин — син першої скрипки нашого хору, Володимира Литвина”, – йдеться у повідомленні.
До повномасштабного російського вторгнення Валерій був скрипалем, як і його батько.
Про загибель Валерія також повідомили в Київському академічному театрі Українського фольклору “Берегиня”.
Як повідомляв Укрінформ, на фронті загинув звукорежисер Едуард Павлов.
Події
Археологи знайшли біля Олександрії стародавній єгипетський човен
Біля узбережжя Олександрії виявили стародавній єгипетський човен для прогулянок, який відповідає опису грецького історика Страбона.
Про це повідомляє The Guardian, передає Укрінформ.
Знайдений прогулянковий човен, що датується першою половиною першого століття, мав довжину 35 метрів і був побудований так, щоб вмістити центральний павільйон з розкішно оздобленою каютою.
Судно було виявлено біля затопленого острова Антиродос, який був частиною Portus Magnus (великого порту – ред.) стародавньої Олександрії.
Страбон відвідав це єгипетське місто приблизно у 29-25 роках до нашої ери та писав про такі човни: «Ці судна розкішно обладнані та використовуються королівським двором для екскурсій, та натовпом гуляк, які спускаються з Олександрії каналом на публічні свята, бо щодня і щоночі човни переповнені людьми, які грають на флейті та танцюють».
Розкопки проводив Європейський інститут підводної археології (IEASM) під керівництвом запрошеного професора морської археології Оксфордського університету Франка Годдіо.
«Це надзвичайно захопливо, тому що вперше такий човен було виявлено в Єгипті… Ці човни згадувалися різними стародавніми авторами, такими як Страбон, і вони також були представлені в деяких іконографіях – наприклад, на мозаїці в Палестрині, де ви бачите такий човен набагато меншого розміру з дворянами, які полюють на гіпопотамів. Але (справжній човен – ред.) ніколи раніше не був виявлений», – зазначив професор.
На центральному карлінгсі судна було знайдено графіті грецькою мовою, яке ще належить розшифрувати.
За словами Годдіо, хоча дослідження затонулого корабля ще перебуває на початковій стадії, воно обіцяє відкрити нові відомості про “життя, релігію, розкіш і задоволення на водних шляхах ранньоримського Єгипту”.
Затонулий корабель залишиться на морському дні.
«Ми дотримуємося правил ЮНЕСКО, яка вважає, що краще (залишити – ред.) останки під водою», – відмітив науковець.
Як повідомляв Укрінформ, група італійських археологів виявила у морі поблизу узбережжя Сицилії рештки затонулого стародавнього грецького судна.
Фото: Franck Goddio/Hilti Foundation
-
Суспільство5 днів agoВіце-мер Одеси Позднякова звільнилася і пішла в енергетику
-
Усі новини1 тиждень agoхлопець працював три роки без вихідних
-
Усі новини1 тиждень agoМагнітні бурі в грудні 2025 — які дні найнебезпечніші
-
Усі новини1 тиждень agoАмериканка клонувала померлого пса за 50 000 доларів: чому вона шкодує
-
Події1 тиждень agoКиївський театр ляльок готує премʼєру вистави «Лускунчик і Мишачий король»
-
Події1 тиждень agoУкраїнська Кассандра від польського режисера. Жінка у війні
-
Усі новини1 тиждень ago5 фільмів, які отримали найбільше Оскарів в історії кіно
-
Політика7 днів agoІрландія під час головування в Раді ЄС максимально просуватиме переговори про вступ України
