Відбудова
У МОЗ пояснили причини тривалої відбудови Охматдиту
Процес відбудови дитячої лікарні “Охматдит” має відповідати державним будівельним нормам і технічним стандартам.
Про це на брифінгу заявив заступник міністра охорони здоровʼя Едем Адаманов, передає кореспондент Укрінформу
“Перше основне питання, яке завжди ставлять всі: чому так довго, чому займає стільки часу? Нагадаю, що відповідність державним будівельним нормам і технічним стандартам є обов’язковою. Нагадаю, що цей об’єкт має найвищий статус складності будівництва. Це означає, що неможливо його будувати без проєктно-кошторисної документації і без експертизи”, – сказав Адаманов.
Як зазначив заступник міністра, важливо, щоб під час відновлення лікарня продовжувала надавати медичну допомогу.
“Це насправді дуже ускладнює процес відновлення. Це і рівень шуму, і процес, який буде відбуватися, як саме будуть розміщені конструкції, які вікна, черговість, як вони знімаються, як вони монтуються. Це теж, на жаль, займає час”, – пояснив Адаманов.
Він зауважив, що рішення про проведення державної експертизи проєктно-кошторисної документації на відновлення лікарні було ухвалено задля того, щоб якість та прозорість всіх процесів не викликали сумнівів.
“Це документація, без якої неможливо визначити обсяг робіт, матеріалів, які потрібні, і ціни безпосередньо на ці матеріали і роботи”, – зазначив Адаманов.
Як повідомляв Укрінформ, 8 липня 2024 року внаслідок ракетного удару дитяча лікарня «Охматдит» зазнала значних ушкоджень. Найбільше постраждали новий лікувально-діагностичний корпус, адміністративний та токсикологічний корпуси, трансформаторна підстанція і хірургічний корпус.
Міністерство охорони здоровʼя планує оголосити тендер на відновлення нового корпусу «Охматдиту» наступного тижня.
Відбудова
На житлові ваучери подали заяви 16,5 тисячі переселенців із тимчасово окупованих територій
Станом на 5 грудня на участь у програмі житлових ваучерів для внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій подані вже 16,5 тисячі заяв.
Про це під час години запитань до уряду повідомив віцепрем’єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба, передає кореспондент Укрінформу.
«Сьогодні на ранок у нас 16,5 тисячі отриманих заявок. Також хочу подякувати народним депутатам за те, що підтримали в бюджеті на 2026 рік фінансування на рівні ₴14 мільярдів, яке буде спрямоване саме на компенсацію за втрачене майно на тимчасово окупованих територіях, насамперед нашим захисникам», – зазначив Кулеба.
За його словами, протягом наступного року Мінрозвитку планує нарощувати темпи реалізації цієї програми, залучаючи до фінансування міжнародних партнерів.
Як повідомлялося, на фінансування програми «єВідновлення» у бюджеті-2026 передбачені понад ₴20 мільярдів. Зокрема, на компенсації за знищене та пошкоджене житло закладені ₴6,7 мільярда; на програму житлових ваучерів для внутрішньо переміщених осіб із тимчасово окупованих територій – близько ₴14 мільярдів. Ще ₴154 мільйони – на програми пільгових іпотечних кредитів для ВПО та ветеранів.
Фото ілюстративне: Марія Ковальчук
Відбудова
Україна та Ізраїль уклали меморандум про співпрацю у сфері відновлення
Між Україною та Ізраїлем відбулося підписання меморандуму про співпрацю країн у сфері відновлення на полях засідання спільної Міжурядової комісії з питань торгівлі та економічного співробітництва.
Про це у Телеграмі повідомила пресслужба Міністерства розвитку громад та територій, передає Укрінформ.
«4 грудня в Єрусалимі Мінрозвитку та Держава Ізраїль уклали Меморандум про співпрацю у сфері відновлення <…> У межах співпраці сторони домовилися взаємодіяти у відбудові та модернізації інфраструктури, розвитку підприємництва у будівництві, логістиці та інфраструктурних проєктах, залученні інвестицій та технічної допомоги», – йдеться в повідомленні.
Окрему увагу приділено впровадженню інноваційних технологій, екологічно сталих рішень та підтримці малого й середнього бізнесу, що долучається до відновлення.
Як підкреслила українська сторона, підписання меморандуму відкриє можливість активніше обмінюватися досвідом, залучати фахівців, готувати спільні проєкти та використовувати сучасні інструменти для відбудови українських громад.
У межах візиту представники української делегації ознайомилися з практичними прикладами відновлення ізраїльських громад. Делегація відвідала кібуц Беері — одну з громад, що найбільше постраждала під час нападу 7 жовтня 2023 року, а також тимчасовий район у кібуці Рухамі, зведений для евакуйованих мешканців.
Як повідомляв Укрінформ, 3-4 грудня 2025 року відбувався візит української делегації до Держави Ізраїль, у межах якого вперше з початку повномасштабної війни було проведено засідання спільної Міжурядової комісії з питань торгівлі та економічного співробітництва. Делегацію очолив віцепрем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Тарас Качка. Останнє засідання українсько-ізраїльської комісії з питань торгівлі та економічного співробітництва відбулося у 2021 році.
Відбудова
Україна створить Фонд підтримки транспорту з Канадою, Литвою і Швецією
«Новий фонд покликаний задовольнити нагальні потреби України у відновленні та модернізації транспортної інфраструктури в усіх видах транспорту – автомобільному, залізничному, морському авіаційному, міській мобільності та логістиці», – йдеться в повідомленні.
Створення UTSF – ініціатива Групи спільних інтересів з питань транспорту України у межах Міжнародного транспортного форуму (МТФ). Наголошується, що фінансування проєктів здійснюватиметься за рахунок грантів.
У лютому 2026 року очікується проведення діалогу високого рівня, де інші країни будуть запрошені долучитись до декларації та зробити внесок до фонду.
Як підкреслив генеральний секретар Міжнародного транспортного форуму Ян Те Кім, спільна декларація підкреслює зобов’язання членів МТФ допомогти країні–учасниці, Україні, у задоволенні її нагальних потреб, пов’язаних із транспортом. Ці дії також продовжуються поширенням детальних рекомендацій щодо довгострокового відновлення секторів автомобільних та залізничних вантажних перевезень України.
UTSF має стати практичним інструментом, який дозволить Україні реалізовувати реальні проєкти на місцях.
«Транспортна система України потребує і термінових ремонтів, і стратегічної модернізації, а Фонд створює чіткий механізм спрямування допомоги саме туди, де вона потрібна найбільше. Наш пріоритет — забезпечити, щоб кожен внесок перетворювався на завершені проєкти: відновлені дороги й мости, ефективніші пункти пропуску, стійкі логістичні маршрути та сучасні системи громадського транспорту», – наголосив заступник міністра розвитку громад та територій Сергій Деркач.
Як повідомлялося, за 10 місяців територією України було перевезено 267 млн тонн вантажів, що на 9,6% менше показника за аналогічний період минулого року.
Фото: Мінрозвитку
-
Події1 тиждень agoФільм «Ти – космос» за перший вікенд прокату зібрав ₴8,7 мільйона
-
Одеса1 тиждень agoНічна атака на Одещину: пошкоджено порт і тепломережі
-
Політика1 тиждень agoТуреччина пропонує почати мирний процес із домовленості з припинення вогню по енергетиці та портам
-
Суспільство1 тиждень agoПогрожував ув’язненням та відрахуванням: посадовець одеської Військової академії вимагав гроші у курсантів
-
Політика1 тиждень agoЛист Орбана про блокування допомоги Україні не створює нових загроз, робота з ЄС триває
-
Відбудова1 тиждень agoНімеччина виділить додаткові €32 мільйони на відновлення української енергетики
-
Події1 тиждень agoРідкісну картину Ренуара продали на паризькому аукціоні за $1,68 мільйона
-
Усі новини1 тиждень agoу людей і золотих ретриверів знайдено спільні гени
