Connect with us

Політика

У Раді роз’яснили деталі законопроєкту про повноваження Нацгвардії

Published

on



“В умовах сучасних викликів, що стоять перед Україною, важливо мати чітко визначені та законодавчо врегульовані повноваження правоохоронних органів”, – йдеться у повідомленні.

У Верховній Раді нагадали, що саме з огляду на це, Комітет з питань правоохоронної діяльності на своєму засіданні 5 березня 2025 року ухвалив висновок рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду в другому читанні проєкт закону «Про Національну гвардію України» щодо вдосконалення правових засад застосування заходів примусу військовослужбовцями Національної гвардії України» прийняти у другому читанні та в цілому як закон в редакції, запропонованій Комітетом, з необхідним техніко-юридичним доопрацюванням.

Наголошується, що зазначеним законопроєктом вносяться зміни до законодавства щодо Національної гвардії України (далі – НГУ). Його положення не лише уточнює повноваження НГУ, але й встановлює чіткі межі застосування заходів примусу: фізичного впливу, спеціальних засобів, зброї, озброєння та бойової техніки.

У ВР звернули увагу, що на даний час застосування заходів примусу військовослужбовцями НГУ регулюється нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, однак цей законопроєкт передбачає, що такі питання будуть врегульовуватися виключно на рівні профільного закону.

Читайте також: Комітет рекомендував Раді закрити дані про оборонні підприємства в реєстрах

З метою ефективного виконання завдань з охорони громадського порядку, конвоювання затриманих, оборони стратегічних об’єктів та забезпечення безпеки, законопроєкт передбачає право військовослужбовців НГУ застосовувати такі заходи примусу:

Фізичний вплив: для припинення правопорушень або захисту осіб;

Спеціальні засоби: кайданки, сльозогінний газ, електрошокери, гумові кийки тощо, під час конвоювання осіб чи затримання особи яка вчинила правопорушення тощо;

Вогнепальну зброю: у випадках загрози життю чи збройного нападу;

Бойову техніку: у ситуаціях військових конфліктів або захисту стратегічних об’єктів.

“Однак, розуміючи важливість дотримання прав людини, законопроєкт чітко визначає умови застосування цих заходів. Зокрема військовослужбовці НГУ зобов’язані діяти відповідно до принципів законності, необхідності, пропорційності та ефективності. Крім того, вони повинні попереджати правопорушників та негайно припиняти застосування сили після досягнення мети”, – додали у парламенті.

Законопроєкт також встановлює суворі обмеження щодо застосування примусових заходів, щоб запобігти зловживанням та захистити вразливі категорії громадян. Зокрема заборонено застосовувати такі заходи щодо вагітних жінок, осіб похилого віку, дітей та осіб вираженими ознаками інвалідності (за винятком випадків збройного нападу чи прямої загрози життю); осіб у дипломатичних представництвах без письмової згоди відповідного керівника через МЗС України; у разі, коли мету можна досягти менш жорсткими методами.

Особлива увага приділяється обмеженням щодо застосування спеціальних засобів. Законопроєкт прямо забороняє військовослужбовцям НГУ: завдавати удари гумовими (пластиковими) кийками по голові, шиї, ключичній ділянці, статевих органах, попереку та животу; використовувати засоби обмеження рухомості (кайданки, сітки тощо) понад дві години безперервно або без послаблення тиску; застосовувати сльозогінні та дратівливі речовини у прицільній стрільбі, а також повторно в межах зони ураження; Відстрілювати гумові кулі з порушенням технічних вимог, зокрема прицільно в голову; використовувати засоби примусової зупинки транспорту щодо мотоциклів, громадського транспорту, а також у місцях з обмеженою видимістю; застосовувати світлозвукові пристрої на відстані ближче двох метрів від людини; використовувати водомети при температурі повітря нижче +10°C.

Для забезпечення безпеки та здоров’я громадян, законопроєкт встановлює допустимі норми застосування спеціальних засобів.

“Фізичний, хімічний та інші впливи спеціальних засобів на організм людини повинні відповідати допустимим параметрам, які встановлюються Міністерством охорони здоров’я України”, – наголосили у ВР.

Читайте також: НАЗК закликає Раду не ухвалювати правки, що обмежать перевірки сумнівних активів

Зазначається, що порядок носіння, зберігання, обліку та застосування спеціальних засобів військовослужбовцями НГУ визначатиме МВС України.

Як повідомляв Укрінформ, у МВС України наголосили, що законопроєкт про внесення змін до Закону «Про Національну гвардію України» щодо вдосконалення правових засад застосування заходів примусу військовослужбовцями Нацгвардії не передбачає розширення повноважень НГУ, а лише впорядковує їх.



Джерело

Політика

Зеленський розповів премʼєру Нідерландів про потреби України для оборони та захисту інфраструктури

Published

on



Президент України Володимир Зеленський обговорив із Премʼєр-міністром Нідерландів Діком Схоофом актуальну дипломатичну ситуацію після зустрічей на рівні радників у Женеві та засідання Коаліції охочих.



Джерело

Continue Reading

Політика

Недотримання міжнародного права у війні РФ-Україна ставить під загрозу глобальну безпеку

Published

on



Дотримання міжнародного права – єдиний життєздатний шлях до припинення російсько-української війни та запобігання майбутнім конфліктам. В іншому випадку вся глобальна архітектура безпеки ризикує зазнати краху, що занурить світ у хаос. Тому тиск на міжнародні організації має бути посилений.

Про це у коментарі Укрінформу заявила професорка, докторка наук кафедри соціології Близькосхідного технічного університету (METU) в Анкарі, авторка досліджень, академічних праць та книг з історії сучасної України Айшегюль Айдингюн.

«Єдиний шлях припинити російсько-українську війну та запобігти майбутнім конфліктам – це дотримання міжнародного права. Якщо міжнародне право не поважається, то сильні світу цього просто діятимуть на власний розсуд. Ми маємо усталену систему безпеки та інституції, які повинні виконувати свої обов’язки; інакше вся ця система може обвалитися, спричинивши хаос для всіх нас. Тому це питання стосується не лише України – це питання глобальної безпеки для кожної людини на цій планеті», – зазначила Айдингюн.

Науковиця наголосила, що якщо світові держави продовжуватимуть робити те, що хочуть, якщо не поважатимуть суверенітет націй, міжнародно визнані політичні кордони, система безпеки зазнає краху.

«В іншому випадку по всьому світу спалахнуть конфлікти різного масштабу. Це не той курс, якого ми повинні дотримуватися. Ми повинні залишатися відданими чинній міжнародно-правовій базі», – зауважила Айдингюн.

Експертка висловила переконання, що тиск на міжнародні організації безпеки необхідно посилити.

Читайте також: Туреччина має ключову роль у звільненні українських полонених – активістка

«Ми повинні змусити їх виконувати свої обов’язки, тому що це стосуватиметься не лише України. Європа принаймні має усвідомити, що Україна є частиною Європи – і що Росія вже перебуває в Європі. Європі потрібно згадати універсальні цінності, які вона сама створила, і діяти відповідно до цих цінностей. Небезпека набагато ближча, ніж здається», – додала вона.

Як повідомляв Укрінформ, Генеральний секретар НАТО Марк Рютте високо оцінив результати переговорів у Женеві, але наголосив, що до завершення війни в Україні ще далеко, і що також необхідні окремі обговорення між НАТО та ЄС з низки питань.

Фото Укрінформу можна купити тут



Джерело

Continue Reading

Політика

Мудра заявила, що не отримувала пропозиції очолити Мін’юст

Published

on



Заступниця керівника Офісу Президента Ірина Мудра поінформувала, що не отримувала пропозиції очолити Міністерство юстиції.

Про це вона повідомила у коментарі для ЗМІ, передає Укрінформ.

«Багато разів у публічному просторі зʼявлялися чутки про мої можливі призначення – від посла до міністра чи керівника НБУ. Насправді жодної пропозиції я не отримувала. Якби вона надійшла, я б її розглянула. Призначення міністра юстиції – це відповідальність уряду та парламенту», – заявила Мудра.

Вона також відреагувала на закиди у своїй недостатній самостійності.

«Щодо тверджень, що я «людина Єрмака» – я служу не персоналіям, а державі. Моє завдання було і залишається працювати в інтересах України, незалежно від посади», – наголосила заступниця керівника ОП.

Читайте також: Міністри юстиції та енергетики: Свириденко узгодить кандидатури з депутатами фракції «Слуга народу»

Як повідомляв Укрінформ, 19 листопада Верховна Рада підтримала звільнення Германа Галущенка з посади міністра юстиції та Світлани Гринчук з посади міністра енергетики.

Кабінет міністрів поклав виконання обовʼязків міністра на заступницю міністра юстиції з питань європейської інтеграції Людмилу Сугак.

За даними ЗМІ, серед політиків, імена яких з’являються у списку претендентів на посаду міністра юстиції, окрім Ірини Мудрої, є також голова комітету ВР з питань правової політики Денис Маслов.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.