Connect with us

Одеса

Екзотичні фрукти в Одесі: скільки коштують в супермаркетах

Published

on


Ківано на прилавках супермаркету. Фото: Новини.LIVE

Прилавки одеських супермаркетів поповнилися вибором екзотичних фруктів. Їх завозять з інших країн, зокрема Азії. Восени побільшало різновидів на будь-який смак. Однак ціни досить високі.

Про це повідомляють журналісти Новини.LIVE з одного з одеських супермаркетів.

Реклама

Читайте також:

Що продають

На прилавках одеських супермаркетів різномаїття свіжих екзотичних фруктів. Вони вражають своїм незвичним виглядом, смаком та текстурою. Однак є чимало пооціновувачів нових відчуттів.

Однією з найдорожчих є гранаділа. Її помаранчева шкірка приховує солодко-кислу м’якоть, яку зручно їсти ложкою. Плід додають до йогуртів, фруктових салатів та освіжаючих напоїв.

Ціна за гранаділу. Фото: Новини.LIVE

Не дешевше коштує і карамбола — також 899 гривень. Її ще називають “зоряним фруктом”, адже у розрізі вона нагадує п’ятикутну зірку. Має легкий кисло-солодкий смак та ідеально прикрашає десерти.

Ціна за карамболу. Фото: Новини.LIVE

Для тих, хто хоче спробувати щось зовсім незвичне, є ківано — 399 гривень за кілограм. Усередині шипуватого жовтого плоду ховається зелена желеподібна м’якоть із присмаком огірка та банана.

Ціна на ківано. Фото: Новини.LIVE

Також у продажу є папая “екстра” — 449 гривень. Вона солодка, з ніжною текстурою, і нагадує поєднання дині та гарбуза. Плід часто використовують для смузі та легких салатів.

Ціна на папайю в супермаркеті. Фото: Новини.LIVE

Більш доступним залишається пасіонфрут — 349 гривень за кілограм. Його ароматна м’якоть із дрібними зернятами має яскраво-кислий присмак і додає екзотики будь-якій страві.

Ціна на пасіонфрут. Фото: Новини.LIVE

Любителі класики можуть обрати ківі “голд” за 449 гривень. На відміну від зеленого, цей сорт має жовту м’якоть і більш виражену солодкість.

Ціна на ківі “голд”. Фото: Новини.LIVE

Окремої уваги заслуговують свіжі кокоси. Тайський зараз коштує 159 гривень (зі знижкою, замість 189 грн), а в’єтнамський — 149 гривень. У кожному — натуральна кокосова вода та ніжна м’якоть.

Ціна на кокос з Таїланду. Фото: Новини.LIVE
Ціна на свіжий кокос з В’єтнаму. Фото: Новини.LIVE

Нагадаємо, ми писали про те, скільки коштує свинина в Одесі. Також ми повідомляли про те, скільки коштують овочі та фрукти у Львові.



Джерело

Одеса

Планові відключення електроенергії в Одесі 29 вересня не очікуються — Укренерго і ДТЕК

Published

on


Нічний Пасаж в Одесі. Фото ілюстративне: Новини.LIVE

Фахівці продовжують усувати наслідки пошкоджень, завданих ракетними ударами. За офіційною інформацією, 29 вересня в Одесі не передбачено планових відключень електроенергії. 

Про це свідчить відсутність офіційних повідомлень від Укренерго та ДТЕК.

Реклама

Читайте також:

Де дізнатися графіки

Споживання електроенергії зростає. Станом на ранок воно більше на 10,3%, ніж попереднього робочого дня у п’ятницю. У ДТЕК нагадують, що якщо ситуація зміниться, про відключення повідомлять заздалегідь. Перевірити, до якої групи належить ваш будинок, можна на сайті оператора системи розподілу. Там будуть доступні графіки, якщо обмеження все ж введуть.

Як дізнатися час відновлення електроенергії

Дізнатися, коли з’явиться світло, можна кількома способами:

  • сайту ДТЕК Одеські електромережі  (розділ “Відсутня електроенергія?”);
  • чат-бота у Telegram;
  • приватних повідомлень у Facebook;
  • подати заявку на сайті ДТЕК.

Нагадаємо, ми повідомляли про те, скільки одесити будуть платити за утримання будинків у новому місяці. Також ми писали, скільки буде коштувати проїзд у громадському транспорті Одеси з жовтня.
  



Джерело

Continue Reading

Одеса

Чому РФ не висадила десант в Одесі

Published

on


Траян Бесеску. Фото: eromania.pro

Колишній президент Румунії Траян Бесеску заявив, що Росія не змогла висадити десант у районі Одеси завдяки його діям у період президентства. Зокрема, мова йде про купівлю двох десантних кораблів у Франції.

Про це повідомляє Point.md.

Реклама

Читайте також:

РФ не має кораблів для висадки десанту

“Бо я завадив купівлі Росією двох десантних кораблів типу Mistral у французів. Один називався “Севастополь”, інший — “Владивосток”, — заявив Бесеску.

Він зазначив, що не знав, що корабель «Севастополь” призначався для РФ.

“Якраз, коли я з ним (колишнім президентом Франції Ніколя Саркозі, – Ред.) лаявся, це було видно і по телебаченню. Я попросив його сказати, чи правда, що будується “Севастополь”. Корабель уже був готовий до спуску на воду у Сен-Назері. Його бачили. Коли ми почали з’ясовувати, виявилося, що він призначений для Росії. Це нас шокувало”, — додав експрезидент.

Надалі, за його словами, допомогли США.

“Я запросив посла Сполучених Штатів, розповів йому всю історію, пояснив ризики, і в результаті кораблі не були продані росіянам, а пішли Єгипту. Американці втрутилися та профінансували покупку цих двох кораблів Єгиптом”, — відповів Бесеску.

У підсумку він зазначив, що у РФ немає відповідного корабля для висадки десанту.

Нагадаємо, нещодавно росЗМІ розповіли, як російські десантники вбили свого командира.

Також ми писали про успішну операцію українськиї моряків.



Джерело

Continue Reading

Одеса

Будівництво метро в Одесі – чи сприятливі умови на узбережжі

Published

on


Потяг метро з увімкненими фарами. Фото: Новини.LIVE

Ідея метро в Одесі виникає в дискусіях не перший десяток років. Місто з розтягнутою вздовж узбережжя інфраструктурою та віддаленими спальними районами давно потребує нових транспортних рішень. Однак кожна спроба повернутися до цього амбітного проєкту упирається не лише у фінансові питання, а й у складну геологію регіону.

Чи можливе будівництво метрополітену в Одесі та які труднощі можуть спіткати під час такого проєкту, журналісти Новини.LIVE запитали у геолога Сергія Кадуріна.

Реклама

Читайте також:

Метро в Одесі

Одним з ключових факторів стала специфіка розташування міста. Одеса фактично витягнута вздовж моря, а такі райони як Таїрова чи селище Котовського залишаються транспортно відокремленими від центру. У радянські часи проєкт метро розглядали у “великих масштабах” без обмежень на фінансування, але сучасні умови вимагають більш гнучкого та економічно виваженого підходу.

“Дійсно саме по собі розташування міста в Одесі, воно таке, що в нас є спальні райони, які доволі сильно відокремлені від центральної частини міста. І тому дійсно таке транспортне питання необхідності з’єднати місто сумісно. Це доволі складна система, тому що місто дійсно розтягнуто”, — наголошує геолог Сергій Кадурін.

Геолог Сергій Кадурін про метро в Одесі. Фото: Новини.LIVE

Важливим бар’єром є і катакомби, які проходять під Одесою. Вони розташовані на невеликій глибині, місцями — лише у 20–30 метрах від поверхні. Для будівництва метро доведеться йти значно глибше, перетинаючи нестійкі породи. Це потребує дорогих технологій і складних систем гідроізоляції.

“Катакомби відносно на невеличкій глибині, практично під нашими ногами. І якщо ми будемо казати про закладання метро, то його треба закладати навіть глибше. Хтось розраховує, що катакомби десь повинні бути в районі наших античних вапняків чи цінового каміння. На жаль, ні, тому що цей прошарок залягає доволі так складчасто”, — пояснює експерт.

Катакомби в Одесі. Фото: hotel52

Звичайно ці складчасті породи ми не можемо спостерігати неозброєним оком. Однак, коли починають робити безпосередню геологічну зйомку,  складається наукова мапа, що дозволяє побачити, ті самі античні вапняки залягають доволі складно. 

Район Пересипу в Одесі 

Особливо проблемним є район Пересипу, де відсутні звичні для Одеси вапняки, а натомість залягають давні річкові й лиманні відклади. Це робить проходження тунелів надзвичайно складним. Фактично метро тут довелося б будувати на глибині нижче рівня моря, у так званих мейотичних глинах.

“Там буде необхідність прориватися через пісок, тих самих давніх річкових відкладів через пересип. Якщо навіть вирішувати питання метро, то закладати треба значно глибше, ніж навіть рівень сучасного моря. Тобто навіть на мінусових відмітках треба робити. А це прошарок з геологічного погляду, так званих мейотичної глини”, — зазначає геолог Сергій Кадурін.

Район Пересипу в Одесі. Фото: УНІАН/Куцький Олег

Будівництво на такій глибині потребуватиме масштабної системи водозахисту та герметизації. Крім того, доведеться перетинати кілька водоносних горизонтів, що створює додаткові ризики для стабільності конструкцій. За словами експерта, це завдання технічно можливе, однак воно вимагатиме колосальних фінансових і технічних зусиль.

“Тому наша сучасна геологічна ситуація потребує, якщо буде таке будівництво, воно повинно бути заглиблено на певні відмітки під рівень моря. Такі комунікації повинні мати доволі складні системи водозахисту, герметизації практично. Таке заглиблення, воно позбавить проблеми зсувів, однак задасть нові проблеми, як це забезпечити”, — каже експерт.

Синій потяг метро. Фото: Новини.LIVE

Перспектива метро в Одесі залишається відкритою, але радше як довгостроковий стратегічний проєкт. Для його реалізації потрібні не лише кошти, а й нові технологічні рішення, адаптовані до унікальної геології міста. 

Легке метро

У світі є приклади легкого метро, яке проходить не під землею, а безпосередньо над містом. В Одесі ж складність посилює щільна історична забудова в центрі міста, де практично немає простору для масштабних конструкцій.

“Зрозуміло, що це треба якось робити так, що це буде практично другим поверхом йти над сучасними дорожніми конструкціями. До того ж це історична частина міста, і це культурна спадщина. І втручання туди з такими величезними конструкціями, які повинні йти навіть десь там над дахом, це величезна проблема, навіть з захисту культурної спадщини”, — зазначає геолог Сергій Кадурін.

Історичний центр Одеси. Фото: Новини.LIVE

Питання ускладнюється ще й тим, що різні траси для можливих комунікацій мають різну вартість. Будівництво в центрі, де земля дорога й обмежена, суттєво відрізнятиметься від варіантів на периферії. А будь-який проєкт вимагатиме ретельного попереднього аналізу.

“Якщо ми поїдемо через пересип в район селища Котовського, як це треба зробити там, це може бути зроблено, як комбінована система, коли якась частина буде під землею, якась над землею. Це залежить від прорахунку і створення проєкту. Поки нема навіть передпроєктних пропозицій, доволі складно показати план та вартість його”, — підкреслює геолог.

Легке метро в Тунісі. Фото: valiza-tour

Першим етапом має стати комплексне інженерно-геологічне картування Одеси. Адже сучасні техногенні процеси вже змінюють середовище: підтоплення, зміни рівня ґрунтових вод та руйнування катакомб можуть створювати провали й небезпеки навіть без масштабного будівництва.

“По-перше, ті самі моменти, як моделювання та розуміння, що відбувається зараз, яка динаміка процесів будування, куди вони будуть направлені. Ось це перший крок, який повинен бути зроблений зараз. Я розумію, що Одесі, для того, щоб зростати, потрібне вирішення великої кількості транспортних питань”, — каже геолог Сергій Кадурін.

Люди заходять в потяг метро. Фото: Новини.LIVE

Одеса дійсно потребує стратегічних транспортних рішень. Однак без точного геологічного аналізу та сучасних технологій будівництво метро може перетворитися на джерело небезпеки. Саме тому це питання для Одеси поки що лишається не лише інфраструктурним викликом, а й складним інженерно-геологічним завданням.

Раніше ми писали, про те, що думают одесити про будування метро в місті. А також про те, коли саме в Одесі може з’явитися метро. 



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.