Connect with us

Культура

рецензія на фільм «Пан або пропав»

Published

on


В Україні в рамках програми 16-го Одеського міжнародного кінофестивалю 2025 стартував показ французької сатиричної соціальної комедії “Пан або пропав” режисера Ентоні Кордьє (“Гаспар одружився”). У європейському прокаті картина вийшла під назвою “Середній клас”, і ми зараз розберемося, чому фільм названо саме так.

У фільмі знімаються популярні французькі актори Лоран Лафітт і Елоді Бушез, володарка кількох акторських нагород. Акторський склад доповнюють Рамзі Бедіа і Лора Каламі. Фокус побував на гала-прем’єрі картини і ділиться враженнями.

З першої сцени глядач потрапляє в напружену атмосферу взаємодії представників різних соціальних класів. Глава буржуазного сімейства і господар вілли на півдні Франції — Філіп Трусселяр звертається до свого працівника — Тоні Азізі в день народження доньки останнього з проханням почистити колектор під вбиральнею.

Трейлер фільму “Пан або пропав”

“Там роботи на п’ять хвилин”, — каже Філіп, не бажаючи відкладати завдання навіть у день народження доньки Азізі.

Як виявилося, роботи там зовсім не на п’ять хвилин. Тоні повертається після ремонту труби облитий екскрементами і кидає невербальний виклик своїм господарям. З цього епізоду починається небезпечна дуель двох родин, одна з яких звикла бути на вершині соціальних преференцій, а інша — у становищі приниженого і ображеного.

Сім’я Азізі — Тоні та Надін — понад сім років працювали на сім’ю Трусселяр без соціальних гарантій, контракту, відрахувань, на заробітну плату, нижчу за мінімальну в країні. Тепер подружжя Азізі вирішує розпочати з наймачами юридичну війну, вимагаючи компенсації в розмірі 150 000 євро.

Іронія сюжету в тому, що Філіп — власник юридичної фірми. Він був настільки впевнений у беззахисності своїх працівників, що навіть не подумав про правові наслідки. Тепер він не знає, як домовитися з Тоні та Надін, та ще й зарозумілість спадкового буржуа йому заважає, а працівники своєю чергою агресивно йому погрожують судовими розбірками, здатними знищити репутацію знаменитого у Франції юриста.

Репутації дружини Філіпа (Елоді Бушез), акторки, яка бажає повернутися на екрани, такий неприємний галас зовсім ні до чого: її і так не поспішають знімати.

Представники буржуазного класу всіляко намагаються “зам’яти” неприємний конфлікт із працівниками, але все стає тільки гірше.



Кадр із фільму “Пан або пропав”

Фото: Постер

Ентоні Кордьє динамічно розвиває тему соціальної напруженості та взаємного приниження між персонажами, поступово досліджуючи питання взаємодії класів за різних обставин.

Буржуа Трусселяр звик демонструвати зверхність і вважати людей іншого класу другим сортом, а мігрант Тоні надто втомився почуватися ніким і навіть меншим. При цьому кожен поступово приміряє нову роль. Філіп почувається загнаним, але не переможеним, а сімейство Азізі вперше відчуло смак влади над тими, хто раніше їх пригнічував.

До слова, у картині немає поганих і хороших героїв. Є лише різні обставини та розмір фінансової задоволеності. Наприкінці глядачі зрозуміють, що в цій історії немає невинно ображених, і всі герої діють лише під впливом зовнішніх чинників і внутрішніх потреб.

І так! Якщо “змішати” буржуазний клас і безправних мігрантів — ми й отримаємо той же середній клас або злегка усереднений клас.

Раніше ми писали, як Марго Роббі та Колін Фаррелл знаходять кохання через GPS-навігатор у новому фільмі.

Ми також розповідали про фільм “Еддінгтон” режисера Арі Астера, у якому на тлі пандемії коронавірусу розгортаються пристрасті в маленькому містечку в пустельному штаті Нью-Мексико.



Джерело

Культура

рецензія на пронизливу австрійську сатиру про чоловіка напрокат

Published

on


В український прокат вийшла драмеді про хлопця, який здатен “на годину” стати ким завгодно: вашим чоловіком, сином, другом, батьком-пілотом, будівельником, коханим, водієм

Словом, він може стати ким завгодно. Питання лише в тому, як не загубити себе в такому потоці особистостей, і головне — а чи є в цьому потоці наш герой, чи він давно розчинився у своїй “роботі”. Фокус подивився картину ще на відкритті “Тижня австрійського кіно” 2025 року і розповідає про нього.

Трейлер фільму “Павич”

Перед нами — ні що інше, як пронизлива і дуже дотепна сатира на тему віднайдення себе, а точніше — вміння себе не загубити під тиском соціальних очікувань, соціальних мереж і різноманіття ролей, яких вимагає сучасний соціум від окремо взятої людини.

Головну роль у дебютному повнометражному фільмі режисера Бернхарда Венгера виконав зірка фільму “На західному фронті без змін” — Альбрехт Шух (номінація на премію BAFTA).



Маттіас працює в агентстві, де його можна взяти напрокат

Фото: Скриншот

Наш герой — ввічливий, інтелігентний, уважний, привабливий чоловік, який успішно продає ці якості кожному, хто готовий заплатити за доречну компанію.

Маттіас симпатизує своїм клієнтам, йому не все одно. Він співпереживає літній пані, яка більше не може спілкуватися зі своїм чоловіком, і пані середніх років, якій ні з ким сходити в театр.

До слова, і в його житті не все добре. Його безапеляційно кидає кохана, після чого Маттіас почувається не менш самотнім, ніж його клієнти. Поки він зображував фальшивих бойфрендів, герой раптово став колишнім бойфрендом для своєї дівчини.

Кадр із фільму "Павич"



Кадр із фільму “Павич”

Фото: Скриншот

Цей епізод ставить Маттіаса перед обличчям екзистенціальної кризи. Хто він сьогодні? Ким був учора? Ким він стане в майбутньому і що важливого він робить у житті? Герой у штопорі, який переростає в глибоку кризу самоідентифікації.

Щоправда, жодної суттєвої драми ми спостерігати не будемо. Гостра тема подається зі смаком і гумором. Ми переживаємо за Маттіаса, але ще більше нам подобається спостерігати за його незграбними спробами встановити особисті кордони, про які він має непрозоре уявлення.

павич фільм



Кадр із фільму “Павич”

Фото: Скриншот

Сценарій картини натхненний бумом на оренду друзів у Японії. Ми побачимо під мікроскопом проблему соціальних зв’язків, які стають дедалі тоншими і скоро, ймовірно, зовсім порвуться.

Поки Маттіас блукає лабіринтом палаців розуму в спробі відшукати свою індивідуальність, ми бачимо дивні спроби героя зав’язати романтичні стосунки, викрити цинічного бізнесмена і зайнятися йогою. Тим дивовижніше звучать гострі жарти на тлі австрійського прохолодного аристократизму і мінімальної емоційної залученості.

Картина вперше була представлена на Венеціанському кінофестивалі 2024 року. Відтоді фільм був показаний на багатьох авторитетних платформах, включно з “Тижнем австрійського кіно” в Києві у квітні 2025 року. У широкий прокат фільм виходить зараз. Можливо, українцям саме зараз не завадить дещиця гострого гумору з Австрії.

Нагадаємо, раніше Фокус писав, яким вийшов фільм “Життя Чака”, точно знятий за однойменним твором Стівена Кінга.

А також ми публікували рецензію на перезапуск популярного слешера 1990-х “Я знаю, що ви зробили минулого літа”.



Джерело

Continue Reading

Культура

Журнал National Geographic опублікував фото з Криму, не вказавши, що це Україна

Published

on

Міжнародний науково-популярний журнал National Geographic опублікував фото з окупованого росіянами Криму, не написавши, що це територія України.

Світлина Стіва Реймера з’явилася на сторінці видання у Facebook 27 вересня. На ній — краєвид з Ластівчиним гніздом.

«Неоготичний замок, побудований приблизно в 1900 році, стоїть на скелі над Чорним морем у Ялті, Крим», — ідеться в підписі.

У коментарях користувачі, зокрема українці, наголошують: Крим — це Україна.

«National Geographic, ви, здається, забули свою базову географію. Тож дозвольте мені, як і незліченній кількості інших українців, нагадати вам. — Замок Ластівчине гніздо розташований в Ялті, Україна. Подробиці — у моїх листах до вас на цю тему», — написала амбасадорка України в США Оксана Маркарова.

«Вам потрібна мапа? Крим не країна, він в Україні», — наголосив голова правління Фундації DEJURE Михайло Жернаков.

«Ми називаємо це: ви намагаєтеся проскочити між крапельками. Вочевидь, це не вберігає вас від зливи лайна, на яку ви, безумовно, заслуговуєте своєю слабкою позицією», — пише активістка та письменниця Анастасія Мельниченко.

Українці закликають журнал відредагувати допис. Проте станом на 29 вересня цього не зробили та не відреагували на критику.

Continue Reading

Культура

На платформі Netflix з’явиться українська історична драма «Крути 1918»

Published

on

На стримінговій платформі Netflix із 24 серпня можна буде офіційно переглянути українську історичну драму «Крути 1918». Про це повідомили у пресслужбі Держкіно.

Зазначається, що стрічку Олексія Шапарєва «Крути 1918» можна буде переглянути на Netflix з 24 серпня.

В основі сюжету – реальна історія бою на залізничній станції Крути взимку 1918 року, коли чотири сотні українських студентів і гімназистів стали проти багатотисячної російської Червоної гвардії.

Режисер фільму – Олексій Шапарєв. У стрічці зіграли, зокрема, Дмитро Ступка, Остап Ступка, Роман Ясіновський, Богдан Юсипчук, Олексій Тритенко, Наталя Васько, Надія Коверська.

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.