Connect with us

Суспільство

Службове житло для медиків: на Одещині відкривають нові можливості для лікарів у сільських громадах

Published

on


Медичні працівники, які працевлаштовуються у комунальні медичні заклади сільських населених пунктів, зможуть отримати службове житло, придбане за кошти державного бюджету. Відповідну програму нещодавно затвердив Уряд України — вона покликана заохотити фахівців працювати у сільській місцевості та закрити критичні вакансії у громадах, передає Бессарабія.UA із посиланням на МОЗ.

За умовами програми, службове житло можуть отримати лікарі та інші медпрацівники, які:

  • переїжджають для роботи у село або селище;
  • працевлаштовані не більше ніж 120 днів;
  • обіймають вакансії, які залишаються незаповненими понад 90 днів;
  • не мають іншого житла (власного або службового) у радіусі 30 км;
  • не досягли 50-річного віку.

Обране житло має відповідати низці вимог: бути юридично оформленим, знаходитися не далі ніж за 30 км від медичного закладу, не перевищувати встановлену Мінрегіоном середню вартість будівництва житла в регіоні, а також мати незалежну оцінку, внесену до Єдиної бази звітів про оцінку не пізніше ніж за 6 місяців до подання заявки. Окрім того, лікарня, у яку працевлаштований медик, має входити до планів розвитку госпітального округу та не перебувати в процесі припинення.

Медик самостійно обирає житло, після чого подає заяву до свого закладу охорони здоров’я. Далі документи проходять перевірку на рівні закладу, обласного департаменту охорони здоров’я та Міністерства охорони здоров’я. У разі позитивного рішення житло викуповується лікарнею, набуває статусу службового і передається у користування медпрацівнику на період роботи.

За словами міністра охорони здоров’я Віктора Ляшка, програма є частиною виконання Указу Президента України №483/2024.

«Під час відвідування лікарень та громад часто чув прохання від голів громад і директорів лікарень допомогти з забезпеченням житлом лікарів, які приїжджають у село. Реагуючи на це, уряд запроваджує стимули для медиків — як-от службове житло. Це реальна підтримка для лікарів і турбота про людей у віддалених населених пунктах. Найближчим часом ми анонсуємо й інші стимули, погоджені з Прем’єр-міністром», — наголосив міністр.

Пріоритет у розподілі державного фінансування визначатиметься за результатами аналізу ситуації з медичними кадрами в регіонах. Для цього використовуються дані з Єдиного вебпорталу вакансій у сфері охорони здоров’я.

Станом на серпень 2025 року на порталі розміщено 980 вакансій у сільських медзакладах, з яких 798 — це посади лікарів. Більшість із них — 791 — залишаються відкритими вже понад 90 днів. Найбільша потреба у фахівцях — в Одеській, Житомирській, Кіровоградській, Волинській та Дніпропетровській областях.

Одеська область, зокрема, належить до регіонів із найгострішим дефіцитом медичних кадрів: на сьогодні в області актуальні близько 100 вакансій у сільській місцевості.

Нова урядова ініціатива реалізується в межах програми «Здійснення заходів із забезпечення житлом медичних працівників з метою заповнення вакантних посад у сільській місцевості» і має на меті не лише покращити умови для медиків, а й забезпечити людям у громадах доступ до якісної медичної допомоги ближче до дому.

 

Частичное или полное использование материалов разрешается только при условии прямой и открытой для поисковых систем гиперссылки на сайт Бессарабія.UA. Гиперссылка должна быть размещена в подзаголовке или в первом абзаце материала и вести непосредственно на цитируемый материал. Гиперссылка обязательна вне зависимости от полного либо частичного использования материалов. Использование фотографий и видео разрешается при условии указания источника Бессарабія.UA. Если на фотографии присутствует вотермарк сайта, их сохранение при использовании фотографий обязательно





Джерело

Суспільство

у Міноборони нагадали нові правила отримання відстрочок

Published

on



В Україні з 1 листопада діють нові удосконалені правила оформлення та продовження відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації.

Про це нагадує Міністерство оборони, передає Укрінформ.

Наголошується, що автоматичному продовженню підлягають усі відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не можуть змінитися з часом.

Оформлення відстрочок онлайн через застосунок «Резерв+» є основним способом. Також це можна зробити офлайн через центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи).

У «Резерв+» на сьогодні доступні десять типів відстрочок. Оформити їх через застосунок можуть такі категорії громадян: люди з інвалідністю, тимчасово непридатні до служби (за наявності електронної постанови ВЛК), батьки дитини з інвалідністю до 18 років, батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи, ті, хто мають дружину (чоловіка) з інвалідністю I чи II групи, жінки та чоловіки військових із дитиною, батьки трьох та більше дітей в одному шлюбі, батьки, які самостійно виховують дитину до 18 років, студенти й аспіранти, працівники вищої та професійної освіти.

Перелік цифрових відстрочок розширюватиметься й надалі. Наступною в застосунку з’явиться відстрочка для людей, які доглядають за батьком або матір’ю з інвалідністю.

Громадяни, чий тип відстрочки ще не доступний у «Резерв+», а також ті, хто не користується смартфоном або має паперові документи й недостатньо даних у державних реєстрах, із 1 листопада можуть подати заяву на відстрочку в будь-якому зручному ЦНАПі.

Читайте також: З початку року поновлено права 1 746 військових і членів їхніх сімей – Міноборони

Звернутися до центру надання адміністративних послуг можуть:

опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;

жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують тяжко хвору дитину, якій не встановлена інвалідність;

усиновлювачі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, на утриманні яких перебуває неповнолітня дитина, котра до моменту усиновлення була дитиною-сиротою або дитиною, позбавленою батьківського піклування;

особи, які здійснюють постійний догляд за хворою дружиною/чоловіком, дитиною чи за своїми батьками або батьками дружини/чоловіка за умови, що ці батьки не мають інших працездатних членів сім’ї, котрі можуть здійснювати догляд;

опікун особи, визнаної судом недієздатною;

особи, які мають дружину/чоловіка з інвалідністю III групи;

особи, які мають одного зі своїх батьків або батьків дружини/чоловіка з інвалідністю І чи II групи;

члени сім’ї другого або третього ступеня споріднення особи з інвалідністю І або ІІ групи, зайняті постійним доглядом за нею;

інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках;

педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, а також наукові працівники, не залучені в освітній процес;

жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або брат чи сестра) загинули або зникли безвісти за особливих обставин під час проведення антитерористичної операції, відсічі та стримування збройної агресії РФ у Донецькій та Луганській областях або під час дії воєнного стану в Україні;

члени сімей (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, брат чи сестра) тих громадян, яким посмертно присвоєне звання Герой України за громадянську мужність та самовідданість, виявлені під час Революції Гідності;

особи, незаконно позбавлені волі внаслідок збройної агресії РФ проти України;

військовозобов’язані віком до 25 років, які пройшли базову загальновійськову підготовку чи базову військову службу;

звільнені з полону військовослужбовці.

Читайте також: Відстрочка через ЦНАПи: у Міноборони сказали, скільки вже опрацювали заяв

До ЦНАПу потрібно прийти з паспортом, реєстраційним номером облікової картки платника податків та пакетом документів за типом відстрочки. Можна подати оригінали чи завірені нотаріусом копії документів.

Адміністратор через портал «Дія» відправить документи до територіального центру комплектування та соцпідтримки.

У разі позитивної відповіді ТЦК відправить результат центру надання адміністративних послуг. Далі ЦНАП поінформує людину телефоном, за потреби може роздрукувати оновлений обліковий документ із відстрочкою.

Також можна роздрукувати документ через «Резерв+» або портал «Дія».

У разі негативної відповіді людина отримає на електронну пошту форму від ТЦК, де буде вказана причина відмови.

Читайте також: У Резерв+ з’явилась відстрочка для батьків, які самостійно виховують дитину

Заяву на відстрочку необхідно подавати лише особисто. Представник – родич чи юрист – зробити це не може. Можливості подати паперову заяву на відстрочку з-за кордону не передбачено.

Відповідальність за подання неповної чи недостовірної інформації в пакеті документів несе заявник.

Недостовірні чи неповні дані можуть бути підставою для відмови в наданні відстрочки від ТЦК. За таких обставин доведеться подавати заяву ще раз.

Підтвердженням подання заяви на відстрочку в центрі надання адміністративних послуг є опис вхідного пакета документів (друкований документ), який видає адміністратор ЦНАП після приймання заяви.

У Міноборони зазначають: усі зміни впроваджені, щоб зробити процес оформлення та продовження відстрочок від призову максимально прозорим, а також розвантажити працівників ТЦК та СП, щоб вони могли зосередитися на завданнях мобілізації.

Як повідомляв Укрінформ, у жовтні уряд запровадив автоматичне продовження відстрочок, цифровий формат оформлення та можливість подавати документи через ЦНАП.

Фото: mod.gov.ua



Джерело

Continue Reading

Суспільство

На Миколаївщині затримали кримінального авторитета зі спільниками Анонси

Published

on



Під процесуальним керівництвом прокурорів Миколаївської обласної прокуратури суд 4 листопада 2025 року визнав винними чотирьох жителів Миколаєва. Їх засуджено до реальних строків позбавлення волі за захоплення заручників, незаконне поводження зі зброєю та незаконне заволодіння транспортним засобом. Дії кваліфіковано за ч. 1 ст. 147, ч. 1 ст. 263 та ч. 3 ст. 289 Кримінального кодексу України.

Про це повідомила Миколаївська обласна прокуратура.

Суд призначив одному з обвинувачених, відомому у кримінальних колах як ”Апті”, 9 років позбавлення волі. Його спільник отримав 8 років і 6 місяців, ще двох засуджено до 7 років і 6 місяців ув’язнення.

Як встановило слідство, у серпні 2019 року 49-річний мешканець Миколаєва разом із трьома спільниками віком 47, 41 та 25 років, маючи намір незаконно заволодіти вантажним автомобілем, позбавили волі його водія. Чоловіка привезли на територію одного з підприємств у Вознесенську та протягом півдня утримували у приміщенні, вимагаючи виконання їхніх умов. Щоб посилити тиск, зловмисники взяли у заручники брата потерпілого й пригрозили фізичною розправою, примушуючи погодитися на передачу транспортного засобу.

1 листопада 2019 року у Миколаєві під час спільної операції співробітники управління стратегічних розслідувань Нацполіції та Служби безпеки України затримали всіх чотирьох. Під час обшуку автомобіля кримінального авторитета правоохоронці вилучили вогнепальну зброю.

Розгляд справи тривав з лютого 2020 року колегією суддів — у період карантинних обмежень та дії воєнного стану, що ускладнило дослідження письмових доказів, матеріалів негласних слідчих дій та допит свідків.

Вирок може бути оскаржений до Миколаївського апеляційного суду протягом 30 днів.


Катерина Глушко



Джерело

Continue Reading

Суспільство

Радники мера Одеси офіційно припинили свою діяльність

Published

on


Про це повідомляє Одеська міськрада.

Ключові моменти:

  • Усі 22 радники Труханова припинили діяльність після його позбавлення громадянства
  • Більшість радників працювали на громадських засадах без оплати

Основна частина

Після того як Геннадій Труханов був позбавлений громадянства України та втратив посаду міського голови Одеси, припинили діяльність усі його радники. Про це стало відомо з офіційного сайту Одеської міської ради, де 22 жовтня опублікували рішення про припинення повноважень радників.

Загалом було 22 радники, більшість з яких працювали на громадських засадах — без оплати з міського бюджету. Вони виконували виключно консультативні функції, але після втрати Трухановим громадянства автоматично втратили свої повноваження. Розпорядження про звільнення підписав секретар міської ради Ігор Коваль, який зараз виконує обов’язки міського голови.

Серед них були як чиновники, так і представники громадського сектору. 





Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.