Connect with us

Криминал

Як «евробляхеров» намагалися обдурити державу, шахраї обманюють на розмитненні

Published

on

Пільговий період легалізації «європейських» авто позаду, а до 24 травня «евробляхи» можна розмитнити без санкцій. Водії поспішають і їм на допомогу «приходять шахраї.

Перші розмови про намір розібратися з авто з європейської реєстрацією, які незаконно перебували в Україні, почалися після парламентських виборів. Однак тоді в це мало хто вірив. Причина — масовість явища та можливі електоральні втрати.

На початку 2017 стало зрозуміло, що влада таки планує реалізувати задумане. Відповіддю автовласників стали акції з перекриттям доріг і сутичками з правоохоронцями. Конструктиву було мало. Влада не влаштовували вимоги мітингувальників, останніх — пропозиції парламентарів та урядовців.

Поки тривав діалог, проблема набувала загрозливих масштабів. За різними оцінками, кількість «евроблях» у 2018 році склало 0,64-1,5 млн.

Для вирішення цієї проблеми в листопаді 2018 парламент прийняв два закони. Зокрема, депутати ввели пільговий період, протягом якого автомобіль можна було розмитнити з 50-відсотковою знижкою на акциз. Він завершився 22 лютого.

Водії, які не встигли, до 24 травня можуть розмитнити авто без санкцій, але без знижки. Після цього порушників чекатиме штраф 170 тис. грн або конфіскація авто.

Бюджет вже отримав від власників «евроблях» більше 12 млрд грн, але державна скарбниця — далеко не єдиний вигодонабувач. За цей час з’явилося чимало шахраїв, які наживаються на проблемах українців. У виданні «Економічна правда» опублікували п’ять найбільш поширених видів обману, які допомагають наживатися на власників «евроблях».

«Допомога» посередника

Перед розмитненням потрібно навести порядок з документами. Для цього необхідно знайти реального власника або представника компанії, на яких оформлено авто. З цим часто виникають проблеми. У мережі відразу після прийняття законів з’явилися «посередники» , які за 200-500 дол обіцяють вирішити проблеми з документами.

Вони готові зняти авто з обліку в будь-якій країні Євросоюзу дистанційно або надати пакет документів на постановку на облік в Україні. Людина платить затребувану суму, і «посередник» дає йому надруковані на кольоровому принтері підробки. Водій приїжджає на митницю і стикається з величезними проблемами.

Якщо підтверджується факт підробки, на власника авто накладається штраф у розмірі 100% від вартості транспортного засобу, а машина конфіскується. Спроби потім знайти таких «посередників», як правило, закінчуються невдачами.

Авто-двійник

Схема «двійники» покликана допомогти їздити на «евробляхе» в Україні і не платити податки. Вона також використовується для легалізації викрадених машин. Схема виглядає так: в Україні на законних підставах перебуває, наприклад Lexus певної моделі, кольору і року. Ділки завозять аналогічне авто і починають його «легализациею».

Є два варіанти.

Перший — за попередньою домовленістю з шахраєм власник растаможенной машини пише заяву, що він втратив свідоцтво про реєстрацію. Дублікат такого свідоцтва можна відновити за кілька годин, на це доведеться витратити близько 750 грн.

«Зі свідоцтвом можна піти в будь-яку приватну компанію і виготовити номерні знаки. Таким чином, маємо два авто. На одне є оригінал свідоцтва про реєстрацію, на інше — дублікат. Є також номери для кожного з них», — пояснює директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Другий — власник авто навіть не здогадується про те, що відбувається змова. «Корумпований співробітник сервісного центру фабрикує заяву, в якій просить видати дублікат свідоцтва, і сам же видає цей документ», — говорить Назаренко.

Таким чином з’являються два, можливо і більше, ідентичних за зовнішніми ознаками авто. Єдина відмінність — перший автомобіль знаходиться в країні законно, другий — ні.

Консульський облік

Останнім часом в оголошеннях водіям пропонують стати на тимчасовий консульський облік при консульствах України за кордоном. Статус нерезидента начебто дає право протягом року користуватися в Україні авто без реєстрації.

«Раз в рік треба виїхати і знову в’їхати в Україну», — пояснив ЕП представник однієї з фірм, в яку журналіст подзвонив за номером, знайденому в інтернеті. Ця послуга коштує 800 дол. Виконати всі процедури представник фірми пообіцяв «під ключ», тобто водієві навіть не потрібно виїжджати за кордон.

«Ви передаєте нам закордонний паспорт, ми ставимо чотири печатки, оформляємо вам прописку в Польщі, і ви з цими документами спокійно в’їжджаєте в країну. Таким чином ви отримуєте права нерезидента», — описує процедуру представник фірми.

Однак у більшості випадків аферисти при оформленні так званого консульського обліку використовують фіктивні печатки і ніякого відношення до консульствам не мають. Вони просто привласнюють таким чином кошти довірливих громадян.

Якщо виявиться, що ні в одному консульській установі громадянин не перебуває на обліку, він попрощається з авто заплатить штраф у розмірі 100% від його вартості.

«Заниження вартості

Перед розмитненням авто його власник повинен оформити договір купівлі-продажу. Експерти часто використовують терміни «купча» та інвойс — це те ж саме. В такому договорі має бути вказана вартість, з якої будуть розраховуватися податки.

На кордоні можна зустріти оголошення: «Роблю інвойс», «Допоможу знизити вартість розмитнення». Їх автори за невеликий гонорар пропонують знизити суму податків.

Втім, навіть якщо інвойс виданий цією фірмою, це навряд чи допоможе знизити вартість авто. Митники оцінюють транспортні засоби за допомогою спеціального каталогу Schwacke, в якій вказані середні ціни на старі авто в ЄС.

Митники можуть поставити під сумнів заявлену ціну, якщо вона не збігається із зазначеною в копіях електронних декларацій, виданих відповідними державами.

Розукомплектування

Щоб зекономити на сплаті податків, псевдоброкеры пропонують оформити транспортний засіб за схемою «розукомплектування». Втім, це теж обман.

За словами Назаренка, цю популярну раніше схему тепер часто використовують шахраї.

«Раніше за розмитнення кузова сплачується фіксована сума. Зараз акциз за кузов сплачується виходячи із суми акцизу за відповідне авто такого ж об’єму двигуна. Можна трохи заощадити тільки на ПДВ і мито, тому що кузов коштує дешевше авто «, — говорить він.

Однак це працює тільки в разі ввезення авто в розібраному стані або якщо вдасться домовитися з корумпованим митником, який сфальсифікує документи.

Чи Не створить це проблеми власнику авто — питання риторичне. Зазвичай псевдоброкеры діють з корисливих цілей, а подальші долі автомобіля і його власника їх не цікавлять.

Як не потрапити на гачок шахраїв?

У ДФС радять уникати посередників по територіях митного оформлення і не користуватися послугами фіктивних брокерів.

12.04.2019
09:37
Источник

Click to comment

Leave a Reply

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Copyright © 2017-2022. С Любовью к Одессе - Дайджест Одесских новостей