Бізнес
єЧерга: відтепер без простою вантажівок у пунктах пропуску
Електронна черга перетину кордону запрацювала 8 травня. єЧерга — безоплатний сервіс для водіїв вантажівок, який перетворює фізичну чергу, що в Одеській області досягала і 20 днів, у електронну.
Система насправді не впливає на швидкість проходження, але звільняє від фізичного стояння на узбіччі. Водій отримує власний час перетину кордону і орієнтується на нього. Записуються транспортні засоби вагою від 7,5 тонн.
Проєкт масштабовано на 16 міжнародних пунктів пропуску Автомобільні пропуски в Одеській області:
● МАПП «Рені – Джурджулєшти»
● МАПП «Старокозаче – Тудора»
● МАПП «Виноградівка – Вулканешти»
● МАПП «Орлівка – Ісакча»
Живої черги на них вже немає.
Один водій може зареєструватись в одну чергу на одному пункті пропуску. Якщо пропустив свою чергу, треба заново реєструватись.
“Якщо водій зареєструвався без вантажу, але система показує в нього наявність вантажної митної декларації — це недостовірні дані і є підставою для скасування в черзі. Дані, які вносяться водієм, мають бути ідентичними до документів. Реєстрація за неіснуючою, або вже використаною вантажно-митною декларацією, то йому не вдається і не вдасться зареєструватись”, — зазначив Костянтин Миронов, начальник відділу державного нагляду (контролю) в Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті під час брифінгу у Ukraine Media Center Odesa.
Щоб забронювати місце у єЧерзі:
1.Заходимо на сайт: echerha.gov.ua.
2.Натискаємо кнопку “Стати в чергу”.
3.При першому користуванні сервісом натискаємо кнопку “Зареєструватись”.
4.Вводимо адресу електронної пошти.
5.Погоджуємося з Політикою конфіденційності та Правилами надання послуг.
6.Натискаємо кнопку.
7.За кілька секунд код підтвердження надходить на вказаний e-mail. Вносимо чотири цифри коду у відповідну графу реєстрації.
8.Вводимо номер телефону у форматі +(код країни) (код оператора) (номер абонента).
9.Створюємо пароль для подальшого доступу до системи.
10.Натискаємо клавішу “Зареєструватись”.
11.Тепер вам необхідно натиснути кнопку “Стати в чергу”.
12.Обираємо міжнародний пункт пропуску «Ягодин-Дорогуськ» і натискаємо кнопку “Продовжити”.
13.У розділі “Дані водія” в графі “Громадянство” обираємо “Україна”. У відповідні поля вносимо: ім’я, прізвище; серію та номер закордонного паспорта; адресу електронної пошти; номер телефона.
14.Якщо стосовно вас була подана заявка на перетин кордону “18-60” в системі “ШЛЯХ”, то номер тягача заповнюється автоматично.
15.Вказуємо номер митної декларації (форма МД-2) або зазначаємо “Я без вантажу”.
16.Перевіряємо та підтверджуємо дані. Продовжуємо роботу: якщо помилок немає, натискаємо кнопку “Стати в чергу”.
У разі необхідності можна продовжити на 2 години час стояння у черзі. Цю дію можна зробити ще тричі після прибуття до буферної зони та верифікації представником ДСБТ.
Сервіс насправді систематизував роботу на пункті-пропуску. Якщо раніше в Орлівці протягом дня проходило близько 70 вантажівок, через не ритмічність надходження транспортних засобів, то відтепер — понад 100.
Ще два тижні тому колія на пункті-пропуску Орлівка становила 40 кілометрів. Олексій Скрипченко, менеджер відділу логістики ТОВ «транспортна компанія “Бласко”, каже: “У спілкуванні з клієнтами, ми навіть не можемо сказати, коли буде автомобіль. Коли він доїде до порту, здати контейнер. Ми можемо розрахувати на 2-3 дні, а тут застрягли на тиждень. Тому ми підставляємо клієнта, замовника, експедитора — всіх”. Зараз цього немає.
Проєкт “Електронна черга перетину кордону” реалізується Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Укртрансбезпекою, Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури, Державною митною службою та Державною прикордонною службою.
Бізнес
Попри масовані атаки рф, бізнес у Одеській області працює на 70% – Кіпер
Попри масовані атаки росіян після виходу країни-агресора з Чорноморської зернової ініціативи 17 липня, бізнес у регіоні працює на 70%. Місцеві підприємці працюють не зважаючи ні на що та продовжують розвивати регіон, зауважив голова Одеської ОВА Олег Кіпер в ефірі національного телемарафону, передає УНН.
“Протягом останнього місяця Одеса перебуває під атаками, що пов’язано з 17 липня, коли закінчилася “зернова угода”, і росіяни з неї вийшли… Однак, порівняно з півріччям 2022-го, початок війни, коли бізнес працював на 40-50% і трохи більше, сьогодні це 70%. Тобто ми бачимо тенденцію”, – зауважив Кіпер.
Голова ОВА висловив вдячність місцевим підприємцям, які працюють “не дивлячись ні на що”, розвивають регіон та бізнес.
“Зі свого боку, ми спільно з командуванням ухвалили рішення щодо продовження роботи закладів, кафе на годину довше, щоб підтримати бізнес. Бо вони і Збройним силам надають підтримку, які в них потужності й можливості є – не відмовляють. Ми зі свого боку йдемо на зустріч, вони, відповідно, допомагають ЗСУ, роблять свій вклад в нашу перемогу”, – наголосив він.
Бізнес
В Одесі обговорили ринок нерухомості: експерти кажуть, що він тільки-но прокидається
У п’ятницю, 26 травня, на ODESA BUILDING CONGRESS експерти із нерухомості, забудовники та ріелтори обговорили поточну ситуацію. Війна суттєво вплинула на цей бізнес в усіх аспектах, а до того ж 2021 рік був рекордним і якщо порівнювати, то на руках лише суттєве падіння.
Олександр Павлов, представник ЛУН, зазначив, що якщо на вторинці продажі впали у три рази, то на первинці — у 8-12. І попри те, що 162 житлові комплекси стартували у 2022 році здебільшого мова йде про Західні області країни.
Зріст ціни у гривні до якого апелюють інвестори — відповідає скачкам курсу. Якщо порівнювати, то Одеса та Львів у 2021 році мали однакову вартість, близько 26 тисяч гривень за квадратний метр, то наразі у Львові вартість — понад 45 тисяч.
Для прикладу у 2021 році обсяги будівництва нового житла в Україні стабільно зростали. В експлуатацію було введено рекордні за роки незалежності обсяги — понад 11 млн кв м. 2022 рік мав стати не менш «урожайним». У лютому, згідно з даними ЛУН, в Україні будували 1 300 ЖК. А в Одеській області здали у 2022 році в експлуатацію 694,3 тисячі квадратних метрів житлових будівель, що порівняно з 2021 роком менше на 33,2%. Згідно з даними, які надає Управління статистики в Одеській області по регіону по прийнятим об’єктам до експлуатації:
● 2021 рік – 1 млн 38,9 тис. кв.м.
● 2022 рік – 694,3 тис. кв.м.
Тобто, минулого року здали на 44% менше метрів.
Тож у 2023 році та в наступні буде фіксуватися спад, порівняно з 2021 роком.
Серед гостей-спікерів був і заступник голови Одеської ОВА Роман Григоришин, який розповів про інвестиційну привабливість EXPO 2030 та Концепції відновлення регіону після війни. У листопаді цього року 170 країн, члени Міжнародного бюро виставок, голосуватимуть за одного з чотирьох кандидатів. Міста-суперники Одеси: Пусан, Рим, Ер-Ріяд. З огляду на кандидатів, Одеса є фаворитом.
Депутат Верховної Ради Олексій Леонов зазначив, що Одеська область цього року отримає 133 мільйона гривень від Державного фонду регіонального розвитку. Гроші направлять на об ‘єкти, за які голосуватиме громада в Дії. Щодо інновацій у сфері оподаткування житла, то 2 травня Володимир Зеленський підписав закон №7632 щодо звільнення від сплати податку на нерухоме майно за об’єкти зруйнованої чи пошкодженої унаслідок війни нерухомості. Звільнення плати за землю для фізичних (за весь 2022-й) та юридичних осіб (з 01.03.2022 – 01.01.2023) застосовуватиметься, якщо земельна ділянка розташована на територіях активних бойових дій або окупованих територіях. З 2023 року пільга буде діяти до останнього числа місяця, в якому завершено активні бойові дії або окупація.
Відбулась і дискусійна панель на тему “Девелопмент житла в Одеському регіоні — стан, проблеми, перспективи, прогнози”, в якій взяли участь представники забудовників: Zezman, Гефест, ЗАРС, Degas Group, Акварель, КУБ, KONA. Компанії наразі продовжують будівництво та здавати будинки, відзначають підняття попиту, яке корелюється із воєнною ситуацію. Проте є ймовірність користуватись активністю міжнародних компаній та залучати інвестиції до нових проєктів. Бо відбудова країни лежатиме на плечах кожного з нас.
У другому блоці конгресу шукали нові маркетингові підходи, робочі стратегії та тактики для продажу житла. А наостанок порівнювали первинний та вторинний ринок житла в Одеському регіоні. Період значного спаду цін через великий вибір на вторинці пройшов. Навесні із початком робіт на будмайданчиках, інвестори первинки повернулись. Хоч наразі відслідковується відкладений попит і він не відповідає періоду до повномасштабного вторгнення, зацікавленість збільшується.
Відсутність бойових дій в Одеській області дарує умовну впевненість щодо завтра. Проте, щоб інвестувати в нерухомість сьогодні є певні передумови, тому що процес відбудови ймовірно збільшить попит та ціну.
Бізнес
Росія продовжує блокувати вхідний флот на порт “Південний”
Робота “Зернової ініціативи” поновилась, але Росія в СКЦ майже місяць блокує вхідний флот на найбільш глибоководний порт “Південний”.
Про це повідомили у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України, інформує Цензор.НЕТ.
“19 травня, було проінспектовано 3 судна, які йдуть на завантаження до портів “Одеса” та “Чорноморськ”. В інспекції й реєстрації суден на порт “Південний” Росія відмовила в односторонньому порядку і без пояснення причин.
20 травня російська делегація в СКЦ погодилась провести 6 інспекцій вхідного флоту на порти “Одеса” та “Чорноморськ”. Всі заявлені на порт “Південний” Росія знов викреслила як з реєстраційного списку, так і з інспекційного плану”, – йдеться в повідомленні.
У відомстві зазначили, що таку деструктивну політику країна-агресор здійснює вже майже місяць, з 29 квітня 2023. Наразі в порту “Південний” понад 1,5 млн тонн агропродукції для 10 країн світу має бути завантажено на 26 суден, які продовжують очікувати в територіальних водах Туреччини.
“Порт “Південний” через брак флоту зупинено. Фактично Росія не допускає його до участі в “Зерновій ініціативі”, що є черговим грубим порушенням підписаної угоди. Таким чином Росія знайшла новий шлях, як зменшити ефективність “Зернової угоди” і відповідно зменшити експорт на потреби світу. Адже порт “Південний” є найбільшим портом за пропускною здатністю і його виключення суттєво вплине на зменшення експортних обсягів”, – додали у Мінінфраструктури.