Connect with us

Одеса

Італійський літак-розвідник Gulfstream G550 AEW над Румунією

Published

on


Італійський розвідник. Фото: Flightradar

Літак Італії веде розвідку над Чорним морем на кримському напрямку. Розвідники фіксують переміщення ЗС РФ у Криму та моніторять ситуацію в акваторії. Отримані дані допомагають оцінювати рівень загрози з боку російських військ. 

Про це Новини.LIVE дізналися з порталу Flightradar.

Реклама

Читайте також:

Розвідка над Чорним морем

У повітряному просторі над південно-західною частиною Чорного моря баражує розвідник. Літак дальнього радіолокаційного виявлення та управління Gulfstream G550 AEW ВПС Італії з позивним IAM1494 розпочав розвідувальний політ над територіальними водами Румунії. 

Також розвідку здійснював патрульний протичовновий літак Boeing P-8A Poseidon ВМС США. До обіду над Румунією вздовж кордонів України та Молдови здійснював розвідку американський літак радіоелектронної розвідки Bombardier ARTEMIS II.

Траєкторія польоту розвідника. Фото: скриншот

Які завдання виконують літаки

Він здійснює моніторинг повітряного та морського простору в регіоні, відстежуючи можливу активність російських сил поблизу Чорного моря. Крім того, розвідники фіксують переміщення військової техніки в Криму, аби вчасно відреагувати на загрози з боку РФ. Подібні польоти нерідко передують високоточним ударам ЗСУ по військових об’єктах на окупованому півострові.

Нагадаємо, нещодавно ми писали, що ГУР знищили російський корабель-розвідник у Чорному морі. Також ми повідомляли, що українські воїни знищили РЛС та катер окупантів.



Джерело

Одеса

Чому РФ не висадила десант в Одесі

Published

on


Траян Бесеску. Фото: eromania.pro

Колишній президент Румунії Траян Бесеску заявив, що Росія не змогла висадити десант у районі Одеси завдяки його діям у період президентства. Зокрема, мова йде про купівлю двох десантних кораблів у Франції.

Про це повідомляє Point.md.

Реклама

Читайте також:

РФ не має кораблів для висадки десанту

“Бо я завадив купівлі Росією двох десантних кораблів типу Mistral у французів. Один називався “Севастополь”, інший — “Владивосток”, — заявив Бесеску.

Він зазначив, що не знав, що корабель «Севастополь” призначався для РФ.

“Якраз, коли я з ним (колишнім президентом Франції Ніколя Саркозі, – Ред.) лаявся, це було видно і по телебаченню. Я попросив його сказати, чи правда, що будується “Севастополь”. Корабель уже був готовий до спуску на воду у Сен-Назері. Його бачили. Коли ми почали з’ясовувати, виявилося, що він призначений для Росії. Це нас шокувало”, — додав експрезидент.

Надалі, за його словами, допомогли США.

“Я запросив посла Сполучених Штатів, розповів йому всю історію, пояснив ризики, і в результаті кораблі не були продані росіянам, а пішли Єгипту. Американці втрутилися та профінансували покупку цих двох кораблів Єгиптом”, — відповів Бесеску.

У підсумку він зазначив, що у РФ немає відповідного корабля для висадки десанту.

Нагадаємо, нещодавно росЗМІ розповіли, як російські десантники вбили свого командира.

Також ми писали про успішну операцію українськиї моряків.



Джерело

Continue Reading

Одеса

Будівництво метро в Одесі – чи сприятливі умови на узбережжі

Published

on


Потяг метро з увімкненими фарами. Фото: Новини.LIVE

Ідея метро в Одесі виникає в дискусіях не перший десяток років. Місто з розтягнутою вздовж узбережжя інфраструктурою та віддаленими спальними районами давно потребує нових транспортних рішень. Однак кожна спроба повернутися до цього амбітного проєкту упирається не лише у фінансові питання, а й у складну геологію регіону.

Чи можливе будівництво метрополітену в Одесі та які труднощі можуть спіткати під час такого проєкту, журналісти Новини.LIVE запитали у геолога Сергія Кадуріна.

Реклама

Читайте також:

Метро в Одесі

Одним з ключових факторів стала специфіка розташування міста. Одеса фактично витягнута вздовж моря, а такі райони як Таїрова чи селище Котовського залишаються транспортно відокремленими від центру. У радянські часи проєкт метро розглядали у “великих масштабах” без обмежень на фінансування, але сучасні умови вимагають більш гнучкого та економічно виваженого підходу.

“Дійсно саме по собі розташування міста в Одесі, воно таке, що в нас є спальні райони, які доволі сильно відокремлені від центральної частини міста. І тому дійсно таке транспортне питання необхідності з’єднати місто сумісно. Це доволі складна система, тому що місто дійсно розтягнуто”, — наголошує геолог Сергій Кадурін.

Геолог Сергій Кадурін про метро в Одесі. Фото: Новини.LIVE

Важливим бар’єром є і катакомби, які проходять під Одесою. Вони розташовані на невеликій глибині, місцями — лише у 20–30 метрах від поверхні. Для будівництва метро доведеться йти значно глибше, перетинаючи нестійкі породи. Це потребує дорогих технологій і складних систем гідроізоляції.

“Катакомби відносно на невеличкій глибині, практично під нашими ногами. І якщо ми будемо казати про закладання метро, то його треба закладати навіть глибше. Хтось розраховує, що катакомби десь повинні бути в районі наших античних вапняків чи цінового каміння. На жаль, ні, тому що цей прошарок залягає доволі так складчасто”, — пояснює експерт.

Катакомби в Одесі. Фото: hotel52

Звичайно ці складчасті породи ми не можемо спостерігати неозброєним оком. Однак, коли починають робити безпосередню геологічну зйомку,  складається наукова мапа, що дозволяє побачити, ті самі античні вапняки залягають доволі складно. 

Район Пересипу в Одесі 

Особливо проблемним є район Пересипу, де відсутні звичні для Одеси вапняки, а натомість залягають давні річкові й лиманні відклади. Це робить проходження тунелів надзвичайно складним. Фактично метро тут довелося б будувати на глибині нижче рівня моря, у так званих мейотичних глинах.

“Там буде необхідність прориватися через пісок, тих самих давніх річкових відкладів через пересип. Якщо навіть вирішувати питання метро, то закладати треба значно глибше, ніж навіть рівень сучасного моря. Тобто навіть на мінусових відмітках треба робити. А це прошарок з геологічного погляду, так званих мейотичної глини”, — зазначає геолог Сергій Кадурін.

Район Пересипу в Одесі. Фото: УНІАН/Куцький Олег

Будівництво на такій глибині потребуватиме масштабної системи водозахисту та герметизації. Крім того, доведеться перетинати кілька водоносних горизонтів, що створює додаткові ризики для стабільності конструкцій. За словами експерта, це завдання технічно можливе, однак воно вимагатиме колосальних фінансових і технічних зусиль.

“Тому наша сучасна геологічна ситуація потребує, якщо буде таке будівництво, воно повинно бути заглиблено на певні відмітки під рівень моря. Такі комунікації повинні мати доволі складні системи водозахисту, герметизації практично. Таке заглиблення, воно позбавить проблеми зсувів, однак задасть нові проблеми, як це забезпечити”, — каже експерт.

Синій потяг метро. Фото: Новини.LIVE

Перспектива метро в Одесі залишається відкритою, але радше як довгостроковий стратегічний проєкт. Для його реалізації потрібні не лише кошти, а й нові технологічні рішення, адаптовані до унікальної геології міста. 

Легке метро

У світі є приклади легкого метро, яке проходить не під землею, а безпосередньо над містом. В Одесі ж складність посилює щільна історична забудова в центрі міста, де практично немає простору для масштабних конструкцій.

“Зрозуміло, що це треба якось робити так, що це буде практично другим поверхом йти над сучасними дорожніми конструкціями. До того ж це історична частина міста, і це культурна спадщина. І втручання туди з такими величезними конструкціями, які повинні йти навіть десь там над дахом, це величезна проблема, навіть з захисту культурної спадщини”, — зазначає геолог Сергій Кадурін.

Історичний центр Одеси. Фото: Новини.LIVE

Питання ускладнюється ще й тим, що різні траси для можливих комунікацій мають різну вартість. Будівництво в центрі, де земля дорога й обмежена, суттєво відрізнятиметься від варіантів на периферії. А будь-який проєкт вимагатиме ретельного попереднього аналізу.

“Якщо ми поїдемо через пересип в район селища Котовського, як це треба зробити там, це може бути зроблено, як комбінована система, коли якась частина буде під землею, якась над землею. Це залежить від прорахунку і створення проєкту. Поки нема навіть передпроєктних пропозицій, доволі складно показати план та вартість його”, — підкреслює геолог.

Легке метро в Тунісі. Фото: valiza-tour

Першим етапом має стати комплексне інженерно-геологічне картування Одеси. Адже сучасні техногенні процеси вже змінюють середовище: підтоплення, зміни рівня ґрунтових вод та руйнування катакомб можуть створювати провали й небезпеки навіть без масштабного будівництва.

“По-перше, ті самі моменти, як моделювання та розуміння, що відбувається зараз, яка динаміка процесів будування, куди вони будуть направлені. Ось це перший крок, який повинен бути зроблений зараз. Я розумію, що Одесі, для того, щоб зростати, потрібне вирішення великої кількості транспортних питань”, — каже геолог Сергій Кадурін.

Люди заходять в потяг метро. Фото: Новини.LIVE

Одеса дійсно потребує стратегічних транспортних рішень. Однак без точного геологічного аналізу та сучасних технологій будівництво метро може перетворитися на джерело небезпеки. Саме тому це питання для Одеси поки що лишається не лише інфраструктурним викликом, а й складним інженерно-геологічним завданням.

Раніше ми писали, про те, що думают одесити про будування метро в місті. А також про те, коли саме в Одесі може з’явитися метро. 



Джерело

Continue Reading

Одеса

Суд під Одесою засудив морпіха за зберігання метадону

Published

on


Молоток судді. Фото ілюстративне: freepik

На Одещині військовослужбовець перевозив наркотики у власному авто. Психотропи він купив для власного вжитку. За скоєне йому призначили покарання.

Про це Новини.LIVE дізналися з Єдиного реєстру судових рішень.

Реклама

Читайте також:

Деталі справи

72-й батальйон морської піхоти втратив ще одного військовослужбовця через дисциплінарне порушення. Сержант придбав метадон — наркотичний засіб, обіг якого заборонений. Він зберігав його без мети збуту. Правоохоронці зупинили військового на блокпості “Центроліт” поблизу Одеси. Під час огляду автомобіля Ford Mondeo іноземної реєстрації у бардачку виявили 6 таблеток “Метафін ІС” з вмістом метадону, 1 таблетку у фрагменті блістера, речовину білого кольору у вигляді грудочок у пластиковому стаканчику. Експертиза підтвердила, що загальна кількість метадону становила 0,156 грама, що перевищує невеликий розмір.

Як покарали

Сержант визнав провину, пояснивши, що наркотики призначалися для власного вживання. Він розкаявся, раніше не мав судимостей, не перебував на обліку у нарколога чи психіатра та характеризувався позитивно за місцем служби.

Суд визнав це обставинами, що пом’якшують покарання. Обтяжувальних обставин не встановили. У підсумку військовому призначили штраф у розмірі 34 тисяч гривень (2000 неоподатковуваних мінімумів). Також він має сплатити понад 7 тисяч гривень витрат на проведення експертизи. Всі наркотичні засоби суд постановив знищити.

Нагадаємо, ми повідомляли, що у Луцьку судили чоловіка, який з ножем напав на військового ТЦК. Також ми писали, що суд оштрафував чоловіка, який дав хабар поліцейським, щоб не їхати в ТЦК.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.