Connect with us

Політика

Путіну треба припинити скиглити про удари по літаках і розпочати добросовісні переговори

Published

on



Міністерство закордонних справ України відповіло на скарги російського диктатора Володимира Путіна через ураження стратегічної авіації Росії.

Про це йдеться у коментарі МЗС, передає Укрінформ.

“У відповідь на скарги російського диктатора, наголошуємо, що в Росії знову плутають причину і наслідки, чорне і біле”, – зазначає відомство і нагадує, що Генасамблея ООН у низці резолюцій визнала РФ країною, що вчиняє агресію проти України у порушення Статуту ООН.

Міністерство зауважує, що стаття 51 Статуту чітко передбачає невід’ємне право на індивідуальну чи колективну самооборону, якщо станеться збройний напад на члена ООН, без територіальних обмежень у застосуванні цього права. Тобто удари по законних військових цілях в РФ є дозволеним інструментом захисту від агресора, зокрема захисту цивільних людей від російського ракетного та дронового терору.

Читайте також: Кислиця: Якби не спецоперація «Павутина», росіяни у Стамбулі поводилися б інакше

“Варто також відзначити, що літаки були вразливими до ударів ще й тому, що були заправлені та озброєні для чергового обстрілу українських міст і громад, для вбивства наших дітей, цивільних і військових”, – додає МЗС.

Київ також застерігає від порівнянь між українськими і російськими діями, адже Росія – агресор, який здійснив незаконний та неспровокований напад, а Україна – країна, що захищається від агресії.

МЗС також зазначає, що Україна неухильно дотримується норм міжнародного гуманітарного права, наносить удари по законних військових цілях та уникає цивільних жертв. Натомість Росія навпаки наносить удари здебільшого саме по цивільних і намагається максимізувати цивільні жертви.

Дипломати насамкінець нагадують, що Україна ще три місяці тому погодилася на повне і безумовне припинення вогню, і ця згода залишається актуальною. Водночас Росія вперто відмовляється припиняти вогонь, продовжує агресію та терор, висуває ультимативні вимоги замість дієвих кроків до миру.

Читайте також: Після операції «Павутина» РФ може ніколи не відновити втрачені бомбардувальники – FT

“Тож Путіну треба припинити скиглити про українські удари по його літаках і натомість погодитися на принаймні 30-денне припинення вогню, відмовитися від нереалістичних ультиматумів, перестати ховатися від зустрічі з Президентом України Володимиром Зеленським і розпочати добросовісні переговори для встановлення справедливого та сталого миру. Україна до цього готова. Лише Росія тягне час і шукає приводів продовжувати війну”, – закликає Міністерство закордонних справ.

Як повідомляв Укрінформ, Президент США Дональд Трамп повідомив у середу, що поговорив із російським лідером Володимиром Путіним, зокрема про українські атаки по аеродромах РФ, назвавши розмову «гарною», але не такою, що приведе до негайного миру. За його словами, Путін «рішуче заявив, що йому доведеться відреагувати на недавню атаку по аеродромах». 



Джерело

Політика

У ДБР розкрили схему «тотального розпродажу» української зброї за часів Януковича

Published

on



Українським правоохоронцям відомо, де перебувають три колишні міністри оборони часів президентства Віктора Януковича, які підозрюються у державній зраді.

Про це у телеефірі заявила радниця директора Держбюро розслідувань із комунікацій Тетяна Сапьян, передає кореспондент Укрінформу.

«Коли ми з вами говоримо про цих міністрів оборони України… то, звичайно, слідству відомо, де перебувають ті, хто на сьогодні підозрюються у державній зраді», – заявила Сапьян.

Зокрема, за даними слідства, особа, яка обіймала посаду міністра оборони України з березня 2010 р. по лютий 2012 р. (Михайло Єжель – ред.), перебуває на території Білорусі, його наступник, який очолював МОУ з лютого по грудень 2012 року (Дмитро Саламатін – ред.), перебуває у тимчасово окупованому Криму. Останній підозрюваний, який обіймав посаду міністра оборони з грудня 2012 року по лютий 2014 року (Павло Лебедєв – ред)., зараз перебуває у Підмосков’ї.

«Вони попросили у цих країн політичного притулку. А оскільки їх підозрюють у державній зраді і послабленні нашої обороноспроможності, то можемо припускати, що цей притулок у Білорусі чи РФ і був запорукою того, що вони, роблячи свою роботу, потім зможуть сховатися від органів правосуддя саме там», – зазначила Сапьян.

Вона підкреслила, що правоохоронці роблять усе, щоб встановити остаточну суму завданих унаслідок дій трьох ексміністрів збитків і виявити техніку.

«Чому слідство так довго і триває – бо є і проведення експертиз, і самі підозрювані перебувають за межами країни, і техніка перебуває або в утилізованому стані, або за межами України. Але загальна сума збитків оцінюється у сотні мільйонів доларів – з урахуванням того, що українська армія втратила сотні одиниць техніки, озброєння і боєприпасів», – сказала Сапьян.

За її словами, остаточна сума збитків буде визначена після завершення експертиз.

Радниця директора ДБР також зазначила, що значна частина проданої військової техніки і озброєння опинилася у руках третіх осіб.

«Схема була орієнтовно така: вони відчужували майно, яке належало державі, стояло на озброєнні і мало забезпечувати ЗСУ у момент збройної агресії, знаходили в країні спецекспортерів, нібито продавали це все всередині країни, але далі ці спецекспортери продавали це майно за межі України», – заявила Сапьян.

У ДБР припускають, що йдеться переважно про країни СНД. «Зокрема, (це могли бути – ред.) такі посередницькі структури, які, ми не виключаємо, що вони також були пов’язані з РФ, і перепродавалася туди техніка», – заявила радниця директора ДБР.

Читайте також: Зеленський увів в дію рішення РНБО про санкції проти Арбузова і Клюєва

Після реалізації майна документи знищувалися, що ускладнює процес слідства. Найімовірніше, їх не вдасться відновити, як і поодинично знайти техніку, яка перебуває за межами України, «але буде зроблено все, щоб встановити повну вартістю і навіть домогтися відшкодування збитків», запевнила Сапьян.

Вона наголосила, що розслідування досить складне, на сьогодні справа налічує майже 2 тисячі томів.

Як повідомляв Укрінформ, правоохоронці повідомили про підозру трьом ексміністрам оборони часів Януковича у безпідставному продажі зброї.

За розпорядженнями вказаних посадовців було безпідставно продано боєздатне озброєння та військову техніку, зокрема: сотні одиниць танків, бронетехніки та артилерійських систем; десятки одиниць зенітно-ракетних комплексів; сотні одиниць гусеничної та колісної техніки; десятки бойових літаків та вертольотів; тисячі ракет; мільйон одиниць стрілецької зброї та боєприпасів різних калібрів.

Міністрами оборони України за часів президентства Януковича були: Михайло Єжель (11 березня 2010 — 8 лютого 2012), Дмитро Саламатін (8 лютого 2012 — 24 грудня 2012) та Павло Лебедєв (24 грудня 2012 — 27 лютого 2014).

Фото: tank.lviv.ua



Джерело

Continue Reading

Політика

Зеленський закликав зарубіжних лідерів підтримати Україну у перемовинах щодо вступу до ЄС

Published

on



Президент Володимир Зеленський закликав зарубіжних регіональних лідерів підтримати поступ у перемовинах України щодо вступу до Євросоюзу.

Про це глава держави заявив під час ІІІ Міжнародного саміту міст та регіонів, передає кореспондент Укрінформу.

«Є спільне розуміння, що Україна обов’язково буде повноправною частиною Європейського Союзу. Ми бачимо, як багато може дати Україна всім в Європі. Наш досвід, наше прагнення бути вільними, наше вміння дати основу для єдності. Це все безперечно потрібно Європі, безпосередньо Європейському Союзу», – розповів Зеленський.

За його словами, цього року «нам дійсно потрібен прогрес у перемовинах щодо вступу».

«І я хочу подякувати кожному і кожній, хто нас в цьому підтримує», – відзначив Президент.

Читайте також: Україна виконала всі умови для відкриття половини кластерів у переговорах про вступ до ЄС – Стефанішина

Як повідомляв Укрінформ, Угорщина, використовуючи принцип одностайності рішень щодо розширення ЄС, блокує процес початку переговорів про вступ України до ЄС.

Зараз Європейський Союз обговорює способи обійти використання вето Угорщиною щодо початку переговорів про вступ України в блок.



Джерело

Continue Reading

Політика

Єдиний контроль – єдиний стандарт: 5 причин, чому Україні потрібна реформа у фармацевтичній сфері

Published

on


Співпраця з ЄС створює фундамент для прозорої й передбачуваної регуляторної політики

З 1 січня 2027 року в Україні запрацює Орган державного контролю (ОДК) – новий державний орган, який відповідатиме за контроль у сфері лікарських засобів, медичних виробів, косметики та речовин людського походження. І хоча це може звучати як ще одна бюрократична структура, насправді йдеться про євроінтеграційну реформу, яка визначатиме обіг медичної продукції в Україні на роки вперед.

ЧОМУ ЦЕ ПОТРІБНО – І ЧОМУ ВАЖЛИВО ЗРОБИТИ ЦЕ САМЕ ЗАРАЗ

В Україні декілька органів контролює обіг лікарських засобів: Міністерство охорони здоров’я, Державний експертний центр МОЗ України й Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Така модель історично склалась як відповідь на потреби ринку в різні періоди його розвитку.

Однак із часом подальше функціонування системи у фрагментованому форматі виявило низку викликів – насамперед у координації повноважень, ефективності процедур і уніфікації підходів на національному рівні.

Саме тому Міністерство охорони здоров’я працює над створенням єдиного органу, який дозволить консолідувати функції, забезпечити сталість процесів, модернізувати підходи до контролю та гармонізувати систему з вимогами ЄС.

Причина 1. СИЛЬНА РЕГУЛЯТОРНА ПОЛІТИКА В УКРАЇНІ – ДОВІРА ЄС 

Приєднання України до ЄС гарантуватиме єдиний ринок товарів, включно з медичною продукцією. В Україні фармгалузь – сильна та конкурентоспроможна. Однак якість ліків та медичної продукції, які ми експортуємо, мають відповідати стандартам ЄС.

Україна вже почала переговори щодо фармацевтичного «безвізу» – взаємного визнання результатів перевірок виробничих практик між Україною та ЄС. Це означає, що український виробник зможе виходити на ринки ЄС без повторних інспекцій, тотожно як і європейський виробник на ринок України без додаткових бар’єрів. У підсумку пацієнти в Україні матимуть доступ до більшої кількості якісних ліків.

Ключовий виклик в євроінтеграції – створити сувору регуляторну політику фармацевтичної галузі в Україні. Для цього й створюється орган державного контролю – гармонізована інституційна система, яка відповідає стандартами ЄС. Країни ЄС мають довіряти якості ліків, вироблених в Україні та спроможній регуляторній політиці держави.

Причина 2. ПАЦІЄНТИ ДОСІ НЕ МАЮТЬ ГАРАНТІЙ НА ЯКІСНІ ЛІКИ

Питання фальсифікату та неякісних ліків в Україні не зникло – десятки випадків відкликання препаратів фіксуються щомісяця. Водночас механізми державного нагляду не дозволяють швидко виявляти та усувати проблеми.

Новий орган забезпечить:

  • дієвий контроль за всіма етапами: від ввезення до реалізації в аптеках;
  • фармаконагляд за стандартами ЄС;
  • єдину цифрову систему збору скарг і повідомлень про побічні реакції;
  • доступність перевіреної інформації для споживачів.

Його головне завдання – безпека лікарських засобів. Результатами цієї реформи стануть менше фальсифікату на ринку, якісні й доступні ліки для споживачів, а також кращі умови для бізнесу завдяки прозорим правилам і чесній конкуренції.

Причина 3. БІЗНЕС ПОТРЕБУЄ ПЕРЕДБАЧУВАНОСТІ

В Україні працює понад 130 фармацевтичних компаній, частина з яких експортує продукцію до ЄС. Але через складну систему регулювання витрати виробників зростають, а привабливість ринку для інвесторів – падає.

ОДК має запровадити:

  • єдині зрозумілі регуляторні процедури для всіх гравців ринку;
  • фінансову автономію – завдяки спеціальному статусу та можливості залучати внески від бізнесу ОДК зменшить залежність від держбюджету;
  • фінансову стабільність коштом внесків, що сприятиме посиленому контролю за фальсифікатом лікарських засобів;
  • прозоре конкурсне призначення керівництва – гарантуватиме якісний менеджмент;
  • інституційну сталість – замість залежності від зміни політичної ситуації.

Причина 4. СТВОРЕННЯ СПРИЯТЛИВОГО ІНВЕСТИЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ІНОЗЕМНИХ ВИРОБНИКІВ 

Єдина модель регуляторного органу притаманна для більшості країн ЄС та зрозуміла для європейських виробників. В Україні ж розпорошеність повноважень у сфері реєстрацій та контролю над ліками та іншою медичною продукцією ускладнює швидкий вхід на ринок – бюрократизує процеси.

ОДК має об’єднати ці функції в одному органі та забезпечити зрозумілі процедури для імпортерів.

Причина 5. ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНА РЕФОРМА ФАРМСЕКТОРУ ПОСИЛИТЬ ПАРТНЕРСТВО З ЄС

Україна вже інтегрується в європейську систему охорони здоров’я: співпрацює з ключовими установами ЄС: EMA, DG SANTE, HERA, ECDC, PIC/S, EUDA, EDQM; входить до Critical Medicines Alliance, бере участь в Угоді про спільні закупівлі та має двосторонні домовленості з 11 країнами ЄС. Україна є активною учасницею програми TAIEX, отримує підтримку в межах інструменту передвступної допомоги (IPA).

Держава інтенсивно працює з країнами-партнерами – Польщею, Швецією, Данією, Францією, Хорватією. Представники European Medicines Agency (EMA), включно з виконавчою директоркою Емер Кук, входять до стратегічної ради нового органу – Advisory Board. Крім того, держава долучена до чотирьох робочих груп EMA – із належної виробничої, дистриб’юторської та клінічної практик, а також фармаконагляду. 

28 травня 2025 року Єврокомісія оголосила конкурс на участь країн-членів ЄС у Twinning-проєкті, спрямованому на допомогу Україні у створенні нового органу державного контролю. Проєкт триватиме 18 місяців і охоплюватиме розробку структури регулятора, впровадження системи управління якістю, навчання кадрів за стандартами ЄС, а також гармонізацію законодавства щодо ліків, медвиробів, косметики та прекурсорів.

Співпраця з ЄС створює фундамент для прозорої й передбачуваної регуляторної політики, яка збільшує рівень довіри та відкриває нові можливості. Створення ОДК – це не косметичне оновлення регулятора. Це – перезапуск довіри: до держави, системи контролю та всіх препаратів на ринку. Це про гарантії для пацієнтів, чесні правила для бізнесу і відповідність стандартам ЄС для держави. І це той випадок, коли «ще один державний орган» – насправді, ключ до великої системної зміни.

Марина Слободніченко, заступниця міністра охорони здоров’я України з питань європейської інтеграції. Відповідає за гармонізацію українського законодавства у сфері охорони здоров’я до положень законодавства ЄС










* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.