Connect with us

Суспільство

Схеми на Одеській митниці – на яких авто їздять митники і як заробляють — Ексклюзив ТСН

Published

on


Журналісти проєкту “Хапуга.ua” завітали до офісу одеських митників. ЗМІ зацікавило майно, куплене за кумедними цінами, а також те, що дехто з одеських митників забув чи то “забив” чесно показати його НАЗК.

Про це йдеться у матеріалі проєкту журналістських розслідувань.

Що відомо про керівників митниці та їхні доходи

Отже, Одеська митниця. Від жовтня минулого року тут керує Андрій Колівер. Влітку 2022 року пан Колівер сів на Audi Q7. За даними ЗМІ, його дружина їздить на автомобілі “Лексус”. Авто куплене в січні минулого року.

Але якщо до декларації Колівера особливих запитань немає, то його підлеглі масово страждають на недугу, яку можна назвати “цинічними хитрощами”. Вони немов плюють в очі і суспільству, і НАЗК, подаючи в своїх деклараціях суцільну маячню. І один із таких циніків — це Володимир Алєксєєв, заступник начальника Одеської митниці. Цей митник уже встиг подати декларацію за минулий рік. І що ми тут бачимо — 20 мільйонів гривень готівкою. Звідки взялась така сума уявити складно, адже 2023 року готівкою пан Алєксєєв мав вдесятеро менше – лише 2 мільйони.

Декларація Володимира Алєксєєва

Журналісти спробували запитати Алєксєєва про його космічні готівкові заощадження, однак на Одеській митниці якісь особливі правила спілкування з митниками такого рангу.

“Ви звертаєтесь до відповідного підрозділу державної митної служби і потім ми отримуємо відповідне розпорядження і готуємо письмову або усну відповідь”, — каже прессекретарка Одеської митниці Олена Гусєва. 

Запит журналісти надіслали, але шалені мільйони – це не єдине, що дивує у декларації Володимира Алєксєєва. Працюючи заступником начальника Одеської митниці, він не декларує в Одесі жодної нерухомості. Вже кілька років. Зокрема й орендованої, що зобов’язує робити антикорупційне законодавство.

Натомість, Алєксєєв вказує лише одну квартиру у Києві. Консьєржка чудово знає сім’ю Алєксєєва, але надає під запис шокувальну інформацію — родина продала квартиру.

Отже, що ми бачимо. Заступник начальника Одеської митниці Володимир Алєксєєв “за документами” живе в Одесі на вулиці, бо не декларує там жодного житла, а також не вказує, що його родина також орендує, а може й має у власності нерухомість у самій Франції. 

Володимир Алєксєєв

Далі щодо автомобіля. Алєксєєв теж любить “Лексус”. Він записаний на його маму. Однак такої машини біля будівлі Одеської митниці журналісти жодного разу не зафіксували за цілий тиждень спостереження.

На яких авто їздять працівники митниці

Одеса, 11 лютого, 8 ранку. Будівля митниці. Одна за одною сюди заїжджають недешеві автівки. Це – “Фольксваген Туарег”, на якому їздить Дмитро Білозуб, заступник начальника відділу з питань запобігання та протидії корупції. Машина оформлена також на його маму.

А це приїхав Ігор Бойчун, заступник начальника відділу обліку та експлуатації майна управління адміністративно-господарської діяльності Одеської митниці — “Хюндай Санта Фе” 2022 року, який коштує 35 тисяч доларів. Доходи Бойчуна не дозволяють йому купити таке авто, тому він записав його на свою доньку Анастасію. Вона, між іншим, була ФОП, але закрилась ще 5 років тому, тому походження коштів на авто доволі сумнівне.

Автопарк біля митниці

“Ягуар F-Pace” придбала Ірина Капланян, головна державна інспекторка відділу професійної підготовки персоналу митниці. Транспорт куплений в лютому минулого року за понад 20 тисяч доларів, тому чекаємо на нього у свіжій декларації пані Ірини.

А Jeep Renegade – це взагалі цілий скарб для НАЗК. Його купила Людмила Калабіна, заступниця начальника відділу проведення документальних перевірок управління проведення митного аудиту. Купила за 35 тисяч гривень. Так, це “биток” зі США, однак конкретно це авто було куплене в Америці за 2900 доларів, що зовсім не збігається із заявленою ціною в декларації співробітниці митниці. 

“Можливо, ми б змогли зафіксувати і показати вам ще більше цікавих автомобілів одеських митників, але наш візит до Одеси дуже зацікавив місцеву поліцію. Спочатку на наше авто викликав копів охоронець митниці”, — йдеться у матеріалі розслідування. 

Перед самим візитом копів біля авто журналістів помітили “Тойоту Короллу”. Її екіпаж неначе стежив за ситуацією, а поліцейський телефоном про цю ситуацію комусь доповідав. 

Схеми на Одеській митниці

Перейдемо до інсайдів та аналітики, яка може пояснити неабиякі статки співробітників Одеської митниці. Ні для кого не секрет, що митниця Південної Пальміри грішить різними контрабандними схемами. Тут і “специфічна” контрабанда сигарет, яка йде на “експорт”. Тут і наркотичні речовини, які виїжджають з України, але їх виявляють іноземні митники.

Однак чи не головна схема, з якої можуть “годуватися” нечесні одеські митники — це штучне заниження митної вартості товарів, які імпортуються до України. У нашому розпорядженні є інформація про кільканадцять компаній, які, за даними наших джерел, уникають сплати податків, на щонайменше 30 відсотків від реальної вартості товарів. За даними наших джерел, не виключено, що ці фірми можуть працювати на широко відомих у вузьких контрабандистських колах ділків із прізвищами Семенцов, Хрустальов, Шуба, Володін та інших. 

Схема працює приблизно таким чином. Товар із Туреччини йде до України за двома пакетами документів. Перший пакет — це той, який дають турки офіційно і в якому реальні дані. Але учасники схеми готують другий, фальшивий пакет документів, у якому замінюють характеристики – зменшують вагу, назви, коди товарів, внаслідок чого на в’їзді до Одеси вартість вантажу падає на 30 відсотків. За це відповідні особи митниці отримують чорний кеш, а бюджет України недоотримує мільйони. 

Хто займається схемами на митниці

Одним із архітекторів корупційних схем на Одеській митниці ЗМІ називають відомого вам Володимира Алєксєєва та Євгена Іванова. Людина з таким прізвищем обіймає посаду начальника відділу з питань запобігання та протидії корупції.

У власності цей службовець має лише авто, а от вся нерухомість — на його дружині, яка, схоже, має неймовірну вдачу. Адже вона змогла купити квартиру в Одесі в ЖК “Кадорр” за 50 тисяч гривень. Ринкова ціна нерухомості в цьому ЖК становить мільйони.

Касиром Одеської митниці називають Валентина Брюховецького, головного державного інспектора оперативного відділу управління з контрабандою. Декларація цього службовця – бідна. Стара квартира та скромні машини, однак за фактом, за даними ЗМІ, пан Валентин користується автомобілем “Тойота Тундра” та нещодавно пересів на електричку Zeekr 1, яка оформлена на його маму.

Зловити за руку митника, який бере за щось кошти, тим паче в Одесі, дуже складно. Однак перевірити документи, за якими та чи інша фірма розмитнює свої товари – цілком реально.  Адже з Туреччиною є міжнародна угода, і у разі запиту України Туреччина повинна надати всі пакети реальних документів протягом тижня на той чи інший товар, який їде до Одеси. Тоді його звірять з тим пакетом документів, який “бігає” українською митницею. І якщо їх зіставити, стане одразу зрозуміло — хто, на чому і скільки вкрав. Головне, щоб було бажання зробити відповідний запит.





Джерело

Суспільство

Держбюро розслідувань оголосило підозру керівникам ФСБ та МВС Росії

Published

on



Працівники Держбюро розслідувань повідомили про підозру директору ФСБ РФ Олександру Бортникову та міністру внутрішніх справ РФ Володимиру Колокольцеву та їхнім підлеглим у пособництві українським правоохоронцям під час силового придушення протестів у Києві у листопаді 2013 – лютому 2014 року.

Про це повідомляє пресслужба бюро, передає Укрінформ.

За даними ДБР, очільники ФСБ і МВС Росії через своїх підлеглих сприяли перевищенню службових повноважень, застосуванню надмірної сили, спецзасобів та зброї, що призвело до вбивств і поранень учасників акцій Революції гідності в Україні.

“За їхньою домовленістю з тодішнім керівництвом СБУ та МВС до України прибували групи співробітників ФСБ та МВС РФ, які брали участь у плануванні силових дій, рекомендували залучити додаткові підрозділи «Беркута» та внутрішніх військ. Зокрема, росіяни особисто відвідували центральні райони Києва, зокрема майдан Незалежності, оцінювали обстановку на місці та надалі здійснювали коригування плану силових дій – Оперативного задуму нейтралізації акцій протестів у спосіб силового розгону мітингувальників” – заявляє ДБР.

Крім того, за рекомендаціями росіян в обумовленому місці в Києві був облаштований запасний командний пункт для керування операціями з протидії акціям протестів.

“Також вони забезпечували постачання в Україну російських гранат. Так, з Росії були незаконно поставлені ручні газові гранати «Дрейф-2»; світло-шумові гранати «Заря-2», «Факел-С», «Пламя-М»; ручні димові гранати виробництва держави-агресора. У січні — лютому 2014 року ці засоби незаконно застосовували проти мітингувальників”, – наголошує ДБР.

За даними слідства, план розгону під виглядом антитерористичної операції було реалізовано 18–19 лютого 2014 року, внаслідок чого загинули 13 людей і понад 250 отримали поранення.

Після Революції гідності російські посадовці переховували причетних українських силовиків, надавали їм паспорти та посади у РФ.

Читайте також: Герой України Гордійчук: Моя персональна війна почалася з Майдану, коли «беркут» побив студентів

Як повідомляв Укрінформ, Броварський міськрайонний суд 24 червня 2024 р. розпочав підготовче засідання у справі проти експрезидента Віктора Януковича і представників його силового блоку за обвинуваченням в організації розгону та розстрілів людей 18-20 лютого 2014 року.

Окрім Януковича у скоєнні злочинів проти майданівців звинувачуються колишні міністр внутрішніх справ Віталій Захарченко, голова СБУ Олександр Якименко, міністр оборони Павло Лебедєв та інші.

За даними слідства, Янукович близько 7 ранку 20 лютого 2014 року дав вказівку Захарченку на застосування вогнепальної зброї щодо учасників Майдану.

За даними слідства, дії колишніх президента, міністра оборони і керівників правоохоронних органів призвели до масових жертв серед учасників акцій протесту у центрі Києва, зокрема до заподіяння смерті 67 цивільним. Загалом постраждали 887 цивільних і 132 правоохоронці.



Джерело

Continue Reading

Суспільство

Депутат Херсонської міської ради склав повноваження Анонси

Published

on



Начальник Херсонської МВА Ярослав Шанько припинив повноваження депутата Херсонської міської ради Павла Манченка.

Відповідне розпорядження з’явилося на сайті Херсонської міської ради.

Павло Манченко, обраний у 2020 році депутатом Херсонської міськради від партії Ігоря Колихаєва “Нам тут жити!”, у 2015 році також балотувався до міської ради, але від партії “Відродження”. Крім політичної діяльності, він є співзасновником ТОВ “Сатлайт” (з 2012 року), а також співзасновником та керівником ТОВ “Морське крюінгове агентство Марін Ман” (з 2007 року). Зазначимо, що з 2022 року по лютий 2025 року 19 депутатів Херсонської міської ради втратили свої мандати.

Херсонську МВА очолить заступник Прокудіна.  Ярослав Шанько багато років працював в херсонській поліції, очолював ювенальні підрозділи. За інформацією ЗМІ його карʼєра завжди залежала від карʼєри Олександра Покудіна. І навіть після переїзду з Херсона до Києва у 2021 році, Прокудін забрав Шанька з собою. Там Ярослав обіймав посаду заступника начальника управління ювенальної превенції Національної поліції України. Сам Прокудін в цей час був т.в.о начальника Департаменту забезпечення діяльності Голови Національної поліції України.

Минулого начальника Херсонської МВА Романа Мрочка, який очолював адміністрацію з березня 2023 року президент звільнив у квітні 2025 року. До цього він мав тривалий досвід служби у військовій прокуратурі та Збройних силах України. У серпні 2022-го добровільно пішов до війська, а ще раніше, у лютому того ж року, після початку повномасштабного вторгнення, обійняв посаду начальника групи службових розслідувань у Вінницькому зональному відділі військової служби правопорядку.

Катерина Глушко



Джерело

Continue Reading

Суспільство

Бархатный сезон в Одессе: чем наполнить отдых, кроме моря

Published

on



Бархатный сезон в Одессе: чем наполнить отдых, кроме моря



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.