Connect with us

Економіка

Штрафи ФОП — що важливо знати

Published

on



Санкції стосуватимуться підприємців, які не дотримуються касової дисципліни.

Підприємці можуть зіткнутися з великими штрафами за підсумками документальних і фактичних перевірок. Щоб уникнути фінансових втрат, важливо ретельно контролювати дотримання касової дисципліни. Неправильне використання реєстратора розрахункових операцій (РРО) може призвести до накладення адміністративного штрафу. Про це йдеться в законі “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”.

Більшість індивідуальних підприємців, які займаються торгівлею та наданням послуг, зобов’язані встановити РРО у своїх точках продажу. В іншому разі податкові органи можуть накласти штраф у розмірі 100% від суми порушення, а за повторні випадки штраф зростає до 150%. Такий рівень фінансової відповідальності застосовується в таких випадках:

  • видачі чеків на неповну суму;
  • проведення чеків через нефіскальний режим РРО або ПРРО;
  • прострочення строку дії пристрою;
  • видачі розрахункового документа за старою формою;
  • неправильного зазначення реквізитів;
  • невидачі чека (відсутність РРО).

Окремо передбачено статтю 163-15 Кодексу про адміністративні правопорушення, яка встановлює штраф за відсутність можливості оплати безготівковим способом. Це додаткова санкція за невстановлення РРО, розмір якої варіюється від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1 700 до 3 400 грн). За повторне порушення протягом року штраф може становити від 8 500 до 17 000 грн. Під час використання реєстратора розрахункових операцій важливо правильно відкривати та закривати зміну. Також слід уникати частого подання нульових Z-звітів (якщо не було продажів протягом дня), адже це може привернути увагу контролюючих органів і призвести до перевірки.

Закон вимагає, щоб ФОП своєчасно закривали зміни — не пізніше ніж через 24 години з моменту відкриття. У разі порушення податківці нарахують штраф у розмірі 510 грн. Багато українських провайдерів пропонують ПРРО з автоматичним закриттям, що зручно в експлуатації.

Додатково продавців можуть оштрафувати за відсутність штрихового коду в чеку на акцизні товари. Розмір фінансової санкції становить 5 100 грн.

Раніше Фокус писав, що 2025 року підприємці, які перебувають на 1-й і 2-й групах єдиного податку, будуть зобов’язані сплачувати військовий збір у розмірі 800 гривень.

Однак у певних випадках для деяких категорій господарюючих суб’єктів цей платіж може стати необов’язковим.



Джерело

Економіка

Податки в Україні — хто може отримати знижку

Published

on



В Україні вже давно діє механізм податкової знижки, який дозволяє громадянам повернути частину сплаченого прибуткового податку.

До таких витрат належать навчання, оренда житла для внутрішньо переміщених осіб, страхування, іпотека або лікування. Про це повідомив голова комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

За його словами, право на таку знижку має кожен платник податків. Однак на практиці нею користуються лише близько 1,1% громадян і менше 1% домогосподарств, що вважається вкрай низьким показником.

Статистика показує, що у 2019-2021 роках кількість поданих декларацій щорічно збільшувалася на 2-4%. Але після початку повномасштабної війни відбулося різке падіння — майже на третину. Навіть 2024 року ситуація не повернулася до рівня 2021-го.

Отримати податкову знижку можна тільки за наявності офіційно підтверджених витрат і “білих” доходів. Гетманцев додав, що високий рівень тіньової економіки залишається головною перешкодою для використання цього механізму.

Нагадаємо, що стягнення аліментів з безробітного або з фізичної особи-підприємця, яка перебуває на загальній системі оподаткування, має особливості. Деталі про аліменти у 2025 році, їхню сплату та штрафи для боржників з’ясував Фокус.

Раніше Фокус писав, що в Сімейному кодексі України зазначено, що батьки повинні надавати фінансову підтримку своїм дітям до моменту, коли їм виповниться 18 років. Якщо батьки розлучаються, тоді один з них (як правило той, з яким дитина не живе), повинен виплачувати їй аліменти. Тим часом минулого року розмір аліментів змінився, оскільки підвищився прожитковий мінімум.



Джерело

Continue Reading

Економіка

як змінилися ринок праці та зарплати в Україні з 2021 по 2025 рік

Published

on



За останні п’ять років ринок праці в Україні зазнав помітних змін як у переліку популярних професій, так і в рівні заробітних плат.

Попри кризи, спричинені пандемією та повномасштабною війною, у лідерах залишаються робочі спеціальності, які не потребують вищої освіти або великого досвіду. Серед них — різноробочі, водії, вантажники та прибиральниці. Ці категорії стабільно входять до десятки вакансій із найбільшою кількістю відгуків. Про це йдеться в матеріалі видання “РБК-Україна” з посиланням на дані OLX Робота.

У 2021 році найвищу зарплату пропонували водіям — у середньому 17,5 тисячі гривень, а найменше отримували прибиральниці — близько 7 тисяч гривень. Рік потому, після початку війни, у топі опинилися нові професії: охоронці, кухарі та різноробочі. При цьому розрив в оплаті праці був значним: водіям пропонували 22,5 тисячі, а різноробочим — лише 650 гривень.

До 2023 року різноробочі стали лідерами за кількістю відгуків, у десятці з’явилися бариста і промоутери. Водії знову утримували верхню планку за зарплатами — до 25 тисяч гривень. Уже в 2024-му тенденції збереглися, але доходи зросли: водіям пропонували 30 тисяч гривень, прибиральницям — майже 11 тисяч.

Цього року список популярних професій поповнили пакувальники та бариста. Водії, як і раніше, лідирують за рівнем доходів — 33 тисячі гривень, тоді як прибиральницям пропонують у середньому 12,3 тисячі. Зросла і середня оплата для студентів і фахівців-початківців — до 20 тисяч гривень.

Нагадаємо, роботодавці в Україні відчувають брак водіїв, швачок, електриків і слюсарів.

Інфляція в Україні гальмує зростання реальних зарплат. Пропозицій вакансій стало більше, кількість резюме в роздрібній торгівлі та телекомунікаціях збільшилася на 82%.



Джерело

Continue Reading

Економіка

Житло для військових — як УБД отримати квартиру від держави

Published

on



У 2025 році держава визначила пріоритетом підтримку учасників бойових дій, приділивши особливу увагу питанням забезпечення житлом.

Право на отримання житла або грошової компенсації мають учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни I і II груп, внутрішньо переміщені особи зі статусом УБД, члени сімей загиблих або зниклих безвісти військових, учасники Революції Гідності з інвалідністю, а також ветерани бойових дій на території інших держав за наявності інвалідності. Про це повідомило Міністерство у справах ветеранів,

Постановка на квартирний облік здійснюється через центри надання адміністративних послуг, виконавчі комітети місцевих рад або адміністрації підприємств. Для цього необхідно подати заяву, копії посвідчень і паспортів, довідку про склад сім’ї, документ про реєстрацію місця проживання та підтвердження житлових умов. Розгляд документів триває до 30 днів, за підсумками яких видається або довідка про взяття на облік, або мотивована відмова.

Форми забезпечення житлом включають надання квартир з комунального фонду, грошову компенсацію на придбання житла, а також участь у спеціалізованих програмах. Розмір компенсації визначається виходячи із соціальної норми площі житла та вартості квадратного метра, затвердженої урядом.

У 2025 році акцент зроблено на цифровізацію процедур: частину кроків можна пройти онлайн через портал “Дія”, а окремі громади впроваджують електронні черги. Додатково до процесу залучаються міжнародні донори, які надають житло або фінансування в рамках програм відновлення територій.

Крім державних механізмів, ветерани можуть скористатися пільговою іпотекою за програмою “єОселя”, тимчасовим житлом із правом викупу або партнерськими орендними проєктами.

Нагадаємо, вже найближчими днями в Україні стартує програма “Пакунок школяра”, яка передбачає одноразову допомогу для батьків першокласників. Подати заявку на виплату можна до 15 листопада, зробити це можна онлайн або офлайн.

Також в Україні запустили сервіс “Дія.Картка”, який дасть змогу отримувати всі державні виплати на одну картку. Оформити мультирахункову картку можна онлайн — “без зайвих паперів”.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.