Події
У Києві відкриється виставка «Жайворонкові небеса» художника Валерія Франчука

У Музеї книги і друкарства України у четвер, 14 серпня, о 16:00 відкриється виставка народного художника України, лауреата Національної премії імені Тараса Шевченка Валерія Франчука «Жайворонкові небеса».
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Міністерство культури та стратегічних комунікацій.
Експозиція, присвячена 75-річчю від дня народження митця, представить мальовничі пейзажі, квіткові натюрморти та архітектурні композиції, що оспівують красу і духовну силу української землі.
Як зауважили у МКСК, Валерій Франчук є автором понад 8500 картин, 3000 графічних робіт і близько 120 скульптур. Його творчий доробок охоплює теми історії України, духовності, біблійних сюжетів, Голодомору, Чорнобильської трагедії.
Роботи художника зберігаються у більш ніж 75 музеях і культурних центрах світу та в численних приватних колекціях.
Виставка «Жайворонкові небеса» триватиме до 19 вересня за адресою: Київ, вулиця Лаврська, 9, корпус 9 (територія Національного заповідника «Києво-Печерська лавра»).
Як повідомляв Укрінформ, у саду біля Будинку митрополита Національного заповідника «Софія Київська» відкрилася експозиція масштабованих робіт майстра художньої кераміки та живописця Гії Міміношвілі.
Події
У МКСК планують інтегрувати елементи культурної спадщини у застосунок «Мрія»

Міністерство культури та стратегічних комунікацій планує інтегрувати елементи української культурної спадщини в освітній застосунок “Мрія”.
Про це повідомила заступниця міністра культури та стратегічних комунікацій з питань цифрового розвитку Анастасія Бондар під час круглого столу в Укрінформі.
“Ми хочемо, щоб наша спадщина була доступна, щоб вона максимально була ще й інтегрована в освітній компонент. Ми бачимо, що Міністерство освіти розвиває застосунок “Мрія”, і потенційно зараз маємо з ними розмову щодо інтеграції елементів культурної спадщини у застосунок”, – зазначила Бондар.
За її словами, це дасть змогу школярам і студентам користуватися ним не лише для навчання та наукової роботи, а й у форматі розважального контенту, який також є важливою частиною освіти.
Водночас заступниця міністра зауважила, що наразі постає нагальна потреба у впровадженні надійних методів збереження культурної спадщини. Оцифрування та створення цифрових копій – це шлях, яким необхідно рухатися.
“Важливо визначити чітку мету: що саме ми хочемо оцифрувати та які формати підійдуть для тих, хто здійснюватиме відновлення й зможе скористатися результатами цієї роботи для повноцінної реконструкції… Це звучить дуже просто, але цей процес передбачає складні й тривалі етапи роботи”, – підкреслила Бондар.
Як повідомлялося, в Україні в межах платформи Culture for Recovery стартує школа для громад «Культура у відновленні» – проєкт, який сприятиме закріпленню культурного компонента в планах відновлення.
16 лютого Кабінет міністрів ухвалив постанову про запуск освітнього мобільного застосунку “Мрія”. Він містить бібліотеку контенту, який потрібен конкретній дитині, інформацію про освітні програми, курси, позашкільні активності, олімпіади, гуртки, а також відеоматеріали. В нього можна буде завантажити електронний учнівський квиток “Мрія-ID”, який працюватиме так само, як і документи в “Дії”.
Перше фото ілюстративне: facebook.com_UAMON
Більше наших фото можна купити тут
Події
В ОП пояснили значення культурних проєктів для нацбезпеки країни

Реалізація культурних проєктів є питанням національної безпеки, адже саме завдяки їм українці не залишатимуть країну.
На цьому наголосила заступниця керівника Офісу Президента Олена Ковальська в коментарі Укрінформу за підсумками презентації Школи для громад “Культура у відновленні”.
“Дискусія про доцільність вкладання грошей в культуру під час війни триває весь час. Наше суспільство сьогодні зараз дуже вразливе, тому що людям боляче. Мова йде особливо про тих українців, у яких рідні перебувають на фронті, й тих, хто втратив домівки, хто втратив свої міста. Їм боляче, тому вони дуже реагують на такі речі”, — пояснила Ковальська.
Вона навела приклад палкої дискусії у суспільстві, яка виникла під час заміни радянського герба на тризуб на монументі “Україна-Мати”.
“Якщо подивитися з точки зору національної безпеки і питання української ідентичності, з одного боку, це питання є стратегічним. Адже мова йде фактично про бренд України, головний маркер. А ми ж бачили на монументі радянський герб. Це фактично теж саме якби на щиті була літера “Z” чи фашистський хрест. Це просто неможливо. Дискусія тривала два тижні, але є результат: діти, яким зараз п’ять років, не згадають цього радянського герба взагалі. Тому і потрібно, щоб це відбувалось”, — наголосила заступниця керівника ОП.
За її словами, питання культури є питанням національної безпеки.
“Всі проблеми вирішуються спочатку в наших головах. І коли ми будемо наголошувати на важливості культури, коли всі наші селебриті будуть говорити, що це так само важливо, як і зброя, гостроти цього питання вже не буде. Будемо чесні: якби в Україні цим займалися всі 30 років незалежності, можливо, ми б не втрачали території. Якби ж української культури було б трошки більше в Криму (до анексії півострова — ред.). Тому я і кажу про те, що культура – це елемент національної безпеки і це потрібно доносити людям”, — додала вона.
Ковальська також подякувала українським артистам, які гастролюють до прифронтових міст, а також населених пунктів, які постраждали внаслідок атаки РФ.
“Я дуже вдячна київським театрам, львівським театрам, українським, які роблять гастролі туди, нашим українським співакам, які їздять на фронт. І я не знаю, може, умовно кажучи, один візит в Харків Вакарчука робить для людей стільки ж, скільки робить, наприклад, (закупівля — ред.) установки ППО. Це підтримує і надихає людей. А коли відчувають себе щасливішими, вони менше купують квитки до Варшави”, — додала Ковальська.
Як повідомляв Укрінформ, в рамках платформи Culture for Recovery в Україні стартує школа для громад «Культура у відновленні» – проєкт, який сприятиме закріпленню культурного компонента в планах відновлення.
Раніше у Римі на сесії “Культура та туризм: каталізатори відновлення України” презентували Платформу культурного відновлення та пілотний освітній проєкт для громад.
Перші 16 громад вже долучилися до платформи під час форуму місцевого самоврядування «Україна-Італія», який відбувся до Конференції в Римі.
У лютому 2025 року в Ужгороді відбулася перша міжнародна конференція з питань культури України «Співпраця заради стійкості», організована за ініціативи МКСК у партнерстві з європейськими державами та міжнародними організаціями. Результатом конференції стало ухвалення Декларації про посилення стійкості культурного сектору, яка закріпила політичне визнання культури як одного з фундаментальних чинників сталого відновлення, демократичної трансформації та довіри в суспільстві.
Події
У МКСК оцінили культурний розвиток Запоріжжя

Перший заступник міністра культури та стратегічних комунікацій України Галина Григоренко під час робочої поїздки до Запоріжжя відвідала низку культурних закладів.
Про це повідомляє МКСК, передає Укрінформ.
«Попри близькість до лінії фронту, Запоріжжя живе, розвивається і впроваджує нові ініціативи у сфері культури. Це свідчить про силу громади та важливість підтримки культурного життя навіть у найскладніші часи», — сказала Григоренко.
У МКСК зазначають, що цьогоріч Запоріжжя стало пілотним майданчиком для Українського культурного фонду у реалізації проєктів зі співфінансуванням з місцевого бюджету. Крім того, платформа «Дім актора» стала прикладом успішної підтримки незалежних мистецьких ініціатив за рахунок міської інфраструктури.

У межах візиту Григоренко обговорила з начальником Запорізької ОВА Іваном Федоровим низку ключових для сфери питань: збереження та відновлення об’єктів культурної спадщини — музейних колекцій і нерухомих пам’яток; створення та облаштування укриттів для закладів культури на прифронтових територіях; меморіалізація пам’яті загиблих героїв і опору цивільного населення.

Заступниця міністра також відвідала Національний заповідник «Хортиця», переміщену Мелітопольську школу мистецтв, Запорізький державний цирк, Запорізький обласний історико-краєзнавчий музей імені Я. П. Новицького, а також Центр сучасного мистецтва Запоріжжя, де відкрилася виставка Антона Логова.
Як повідомлялося, фахівці Національного заповідника «Хортиця» спільно з гідроенергетиками провели моніторингову експедицію на островах «Три стовпи», що знаходяться на Дніпрі неподалік Дніпровської ГЕС. Під час роботи на островах науковці знайшли речі, як датовані V тисячоліттям до нашої ери.
Фото: МКСК
-
Суспільство1 тиждень ago
100% пільги зі сплати земельного податку отримала частина громади Херсонщини Анонси
-
Україна1 тиждень ago
у поліції заявили про природну смерть
-
Події1 тиждень ago
В Києві відкрилася інсталяція «Світ очима Шевченка»
-
Суспільство1 тиждень ago
Безпечне навчання: у Татарбунарській громаді оновлюють укриття в навчальних закладах
-
Відбудова1 тиждень ago
В Одесі відновили багатоповерхівку, в яку у грудні 2023 року влучила російська ракета
-
Суспільство1 тиждень ago
На Одещині екологи натрапили на рідкісний вид черепахи, що знаходиться на межі зникнення
-
Політика1 тиждень ago
Україна та Росія за жодних обставин не повинні припиняти перемовини
-
Події1 тиждень ago
Реставрація музею в Херсоні: керівнику будкомпанії оголосили підозру