Суспільство
У Вилковому забудову заповідника узаконють під загрозою зброї
Ключові моменти:
- У Вилковому відбулися громадські слухання під керівництвом голови громади Матвія Іванова, метою яких було узаконення будівництва портової інфраструктури на території Дунайського біосферного заповідника;
- За незручні питання активісті, включаючи Владислава Балинського, Івана Русєва та Ірину Вихристюк, незаконно затримані, їм погрожували, а техніку конфіскували;
- На «слуханнях» були присутні озброєні особи в цивільному одязі, один з яких, як стверджує Балинський, показав військове посвідчення.
Екологів виставили з громадських слухань у Вилковому та незаконно затримали
Відомий одеський еколог та громадський активіст Владислав Балинський у публікації на своїй сторінці Фейсбук розповів про події, що розгорнулися у Вилковому під час громадських слухань, присвячених майбутньому частини Дунайського біосферного заповідника.
За словами Балинського, у Вилковому були проведені «слухання» під керівництвом голови громади Матвія Іванова для узаконення будівництва портової інфраструктури безпосередньо на території Дунайського біосферного заповідника. Еколог разом зі своїми колегами Іваном Русєвим та Іриною Вихристюк прибули на захід, щоб взяти участь в обговоренні, як того вимагає закон.
Проте, як зазначає Владислав Балинський, їхня участь була унеможливлена.
– Все завершилося незаконним затриманням, погрозами та конфіскацією техніки прямо в сільраді, – повідомив активіст.
Він підкреслив, що в залі були присутні винятково підлеглі мера, а сам процес, за його словами, «кришували» озброєні особи в цивільному одязі. Один з цих чоловіків згодом навіть показав військове посвідчення.
Балинський наголошує, що на місці передбачуваного будівництва вже активно велися роботи без жодних дозвільних документів. Більше того, коли мова зайшла про друге питання – потенційний дерибан заповідних земель лісового фонду – представників громадськості та заповідника до обговорення вже не допустили.
Незважаючи на протести та численні порушення, слухання формально відбулися. За словами еколога, всі «присутні», окрім представників Дунайського біосферного заповідника НАН України та лісників, проголосували «ЗА» будівництво.
«Це не просто порушення процедури СЕО (стратегічної екологічної оцінки). Це – залякування, корупція й пряма загроза державній безпеці. Бо коли військові без розпізнавальних знаків втручаються в цивільні процеси – це вже удар по самій суті демократії», – підсумовує Владислав Балинський, закликаючи громадськість звернути увагу на цей інцидент.
Читайте також: «Це злочин!» – екологи обурені рішенням про відстріл птахів на Одещині
Слухання з порушенням: обговорюють проєкт, який вже будують
Причиною конфлікту стало обговорення детального плану території під будівництво інфраструктурного об’єкта – мультимодального терміналу. Активісти звернули увагу, що роботи на цій ділянці вже ведуться понад рік – без затвердженої містобудівної документації та без пройденої стратегічної екологічної оцінки.
«Ми показали, що об’єкт уже майже збудований. Супутникові знімки й зрубані дерева – все свідчить про це. А нам кажуть: нічого ще не збудовано, це просто підготовка», – зазначає Балинський.
Присутнім стало очевидно, що громадські слухання проводилися формально, «з масовкою» з-поміж працівників мерії та соцсфери. Незалежні представники громади були відсутні або виведені. За словами активістів, подібні «слухання заднім числом» є зневагою до закону та громадян.
Екологічні загрози Дунаю та порожні обіцянки
Одне з головних занепокоєнь учасників – відсутність реального екологічного захисту. Питання щодо можливого витоку наливних продуктів, загроз дронових атак або забруднення водозабору Вилкового викликали роздратування у представників влади та проєктантів.
«У нас питна вода прямо нижче по течії, а вони кажуть: не хвилюйтеся, олія – це не небезпечна речовина. Та навіть технічні жири можуть нанести шкоду, якщо їх змиє в Дунай», – наголосив Балинський.
Замість конкретних рішень, представники забудовника апелювали до гіпотетичних очисних споруд, яких наразі не існує. Детальний план не передбачає ні захисних систем, ні дієвих механізмів реагування у разі надзвичайних ситуацій.
«Громадські слухання під дулами»: офіційна заява про злочин
«Це не просто ігнорування екології. Це будівництво в червоній зоні, на території біосферного заповідника, під прикриттям державних структур і мовчазної згоди чиновників. Ми не маємо права мовчати», – підсумовує Владислав Балинський.
Активісти передали відео та інші матеріали до правоохоронних і військових структур та публічно заявили про вчинення правопорушення. Зокрема, вони вимагають негайного розслідування незаконних дій посадовців, перевірки законності будівництва і притягнення до відповідальності причетних.
«Ми не хочемо жити в країні, де навіть громадські слухання проводять під автоматами. Якщо ми будуємо нову Україну – то з правом, а не з погрозами», – сказав Балинський.
Нагадаємо, раніше в Одеській області загинули мільйони бджіл.
Суспільство
За час повномасштабної війни росіяни атакували 400 відділень «Нової пошти»
Армія РФ знищила сотні об’єктів компанії «Нова пошта» та вбила понад 20 працівників.
Про це Укрінформу розповів GR-директор Nova Global Денис Базілевич.
Від початку повномасштабного вторгнення загинули 249 новопоштовців, серед них 22 цивільних і 227 військових (мобілізованих).
«Найбільша втрата — життя наших колег», – підкреслив Базілевич.
За час повномасштабної війни, за його даними, понад 400 терміналів, депо та відділень «Нової пошти» було пошкоджено або зруйновано. Усі об’єкти відновлюються. Вартість відновлення логістичної інфраструктури «Нової пошти» перевищила 800 мільйонів гривень. Дуже активно працює лінія мобільних відділень для того, щоб забезпечити стійкість, щоб функції і сервіси продовжили надаватися нашим громадянам, – сказав представник компанії.
У цьому контексті він згадав німецьке Товариство міжнародної співпраці GIZ, яке надає підтримку запуску мобільних відділень, будівництва укриттів, адже головне – це безпека, насамперед персоналу. Заходи безпеки, зокрема, будівництво захисних споруд, терміналів за високими стандартами, яких не було раніше, мінімізують втрати.
Від початку повномасштабної агресії було знищено 138 тисяч посилок, загальні збитки перевищують 3 мільярди гривень. Базілевич при цьому підкреслив, що для відшкодування, страхових компенсацій (в сумі, яка визначається тим, хто відправляє посилку) не використовується жодних зовнішніх ресурсів, усе в рамках ресурсу компанії. І лише зараз запускається механізм міжнародного страхування.
GR-директор також навів такі дані: станом на середину грудня цього року загальна кількість точок сервісу «Нової пошти» в Україні становить 47 651, із них: відділення – 14 679, поштомати – 32 972. В Україні в «Новій пошті» працює понад 30 тисяч працівників. У Європі мережа компанії охоплює 16-ть країн та 87 663 точки сервісу, серед яких 234 власні відділення.
Базілевичтакож розповів, що компанія є учасником програми Ukraine Facility, через Європейський банк реконструкції та розвитку (ЕBRD) вона отримує кредитування на пільгових умовах, які доступні для українського бізнесу на сьогодні. Минулого року це було 50 мільйонів євро, наразі ведуться перемовини на новий 2026 рік, поінформував GR-директор. Він акцентував, що це дуже важливий внесок європейської спільноти з підтримки приватних українських підприємств критичної інфраструктури.
Як повідомлялось, раніше цього тижня стало відомо, що через безпекову ситуацію, пов’язану з наближенням фронту, компанія «Нова пошта» закриває відділення у Святогірську на Донеччині.
Суспільство
Перевізникам пояснили, як об’їхати пошкоджені шляхи на Одещині Анонси
Міністерство розвитку громад та територій повідомило, що наразі у зв’язку з російською атакою поблизу населеного пункту Маяки тимчасово призупинено рух трасою “Одеса – Рені”.
Як пояснили в міністерстві, це означає, що рух до пунктів пропуску та до населених пунктів в західній частині Одеської області наразі не здійснюється.
Зокрема станом на вечір 20 грудня рух був перекритий до таких пунктів пропуску:
- “Паланка – Маяки – Удобне”;
- “Рені – Джурджулешти”;
- “Табаки – Мирне”;
- “Виноградівка – Вулканешти”;
- “Малоярославець – Чадир-Лунга 1”;
- “Серпневе – Бесараб’яска”;
- “Нові Трояни – Чадир-Лунга”;
- “Старокозаче – Тудора”;
- “Орлівка – Ісакча”.
Тому для вантажівок та автобусів, яким треба перетнути кордон, наразі доступні: “Мамалига – Крива”, “Сокиряни – Окниця”, “Росошани – Бричень”, “Могилів-Подільський – Отач” – пункти пропуску розташовані у Чернівецькій області та Вінницькій областях. На них Система єЧерга працює на виїзд з України як для вантажних автомобілів, так і для автобусів.
Вантажівкам, які планували перетин кордону через пункти пропуску в Одеській області та перенаправляються на альтернативні пункти, необхідно:
- внести зміни до митної декларації щодо пункту пропуску;
- зареєструватися в Системі єЧерга на необхідний пункт пропуску.
Перевізникам пасажирів, які здійснюють виїзд до Молдови, необхідно обрати відповідний пункт пропуску під час реєстрації в єЧерзі. У разі відсутності дозволу на регулярний маршрут через ці пункти пропуску для реєстрації можна скористатися одноразовим дозволом або бортовим журналом Interbus.
Суспільство
Армія РФ атакувала склад побутової техніки на Одещині (ФОТО)
Армія РФ атакувала склад побутової техніки на Одещині (ФОТО)
Джерело
-
Суспільство1 тиждень agoЯкі суші найсмачніші в Одесі: ТОП-3 доставки ролів Реклама Анонси
-
Одеса6 днів agoЗатори біля Паланки — ситуація на кордоні з Молдовою
-
Одеса1 тиждень agoЛіцензію клініки Odrex в Одесі зупинено — подробиці
-
Усі новини1 тиждень agoРозлучення Наталки Денисенко – акторка розкрила причину
-
Політика1 тиждень agoМирний план США — Україна передала Штатам реакцію на документ
-
Війна1 тиждень agoСирський окреслив ключові зміни — деталі
-
Суспільство1 тиждень agoЗанедбані будівлі та далекі від безбар’єрності тротуари: в якому стані перебуває Дюківський парк Одеси
-
Суспільство7 днів agoСвириденко взяла участь у церемонії запаленні Ханукії у приміщені українського уряду
