Відбудова
Україна і Франція можуть створити новий Фонд підтримки відновлення

Україна і Франція обговорили створення нового Фонду підтримки відновлення та підготовку міжурядової угоди між країнами в межах поглиблення економічного партнерства.
Про це повідомляє Мінекономіки за результатами двосторонньої зустрічі міністра економіки, довкілля та сільського господарства України Олексія Соболева зі спеціальним уповноваженим Президента Франції з питань економічної допомоги та відновлення України П’єром Ельброном, передає Укрінформ.
За словами Соболева, фонд передбачає змішане фінансування проєктів із залученням приватного капіталу, що дозволить розширити інвестиційні можливості та активізувати фінансування ініціатив з відбудови.
Сторони обговорили також підготовку нової міжурядової угоди, яку планують підписати до кінця 2025 року. Документ охоплюватиме стратегічні сектори і буде зосереджений на промисловій співпраці між французькими та українськими компаніями з урахуванням стандартів ЄС.
Значну увагу приділено співпраці з французькою компанією Alstom щодо постачання 55 локомотивів вартістю 490 млн євро за фінансування Світового банку та ЄБРР. Розглядається додаткове фінансування на 300 млн євро коштом пільгового кредиту від Франції на ще 30 локомотивів. Підписання угоди очікується в серпні під час економічного саміту за участю президентів України та Франції.
У сільськогосподарському напрямку обговорили розвиток переробної промисловості та ініціативу зі створення зернових хабів на Близькому Сході, зокрема в Єгипті, для безпечного зберігання та дистрибуції українського зерна.
Крім того, сторони підтвердили проведення у листопаді 2025 року в Києві засідання Українсько-Французької економічної комісії та домовилися визначити її очільника.
Як повідомляв Укрінформ, у липні Кабінет міністрів затвердив Положення про Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України відповідно до якого міністерство матиме функції та виконуватиме завдання, які раніше були покладені на Мінекономіки, Мінагрополітики та Міндовкілля.
Фото: Мінекономіки
Відбудова
На Харківщині під антидроновою сіткою ремонтують 30 кілометрів прифронтової дороги

В Ізюмському районі на Харківщині ремонтують близько 30 км прифронтової дороги, яка є важливим логістичним шляхом для військових та евакуації цивільних.
Про це розповів журналістам заступник начальника з експлуатаційного утримання Служби відновлення і розвитку інфраструктури у Харківській області Сергій Радченко, передає кореспондент Укрінформу.
“Тут відбувається аварійний ямковий ремонт одного із логістичних напрямків. Це дуже важлива ділянка, яка погоджена Міноборони, бо це важливо для Сил оборони. Дорога використовується для евакуації цивільного населення, евакуації поранених і ротації наших захисників. Ви бачите, що натягнуті сітки від FPV-дронів. Працівники перебувають у постійному напруженні, роблять якомога швидше. Минулого тижня неподалік місця робіт були “прильоти”, – розповів Радченко.
За його словами, дорога потребує ремонту ще від часу деокупації територій на Ізюмщині, оскільки полотно було зруйноване проходом важкої техніки та обстрілами.


“Ми працюємо тут щороку. Дорога втратила свою несну здатність і потрібно підтримувати її у проїзному стані. Є ділянки суцільного ремонту, є ділянки ямкового ремонту. Наразі безпекова ситуація для робіт дуже непроста”, – зазначив Радченко.

Як повідомлялося, Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області усунула пошкодження на трасі, які утворилися внаслідок влучання балістичної ракети на початку червня.
Фото пресслужби Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Харківській області
Відбудова
У НАЗК назвали 10 корупційних ризиків під час відновлення

Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Національне агентство визначає сферу відновлення як таку, що потребує особливої уваги. Ще минулого року НАЗК удосконалило свою структуру, створивши окремий підрозділ для реалізації антикорупційної політики у цій сфері. У межах дослідження наші фахівці разом з партнерами визначили найпоширеніші корупційні ризики у сфері відновлення та напрацювали рекомендації щодо їх усунення», — зазначив голова НАЗК Віктор Павлущик.
Він також наголосив, що наразі процес відбудови та відновлення України внаслідок збройної агресії РФ є одним із ключових напрямів державної політики, «водночас ця сфера лишається критично вразливою до корупційних проявів».
За його словами, виконання рекомендацій дасть змогу усунути основні ризики та підвищити прозорість і ефективність проєктів відновлення.
Експерти визначили 10 ключових корупційних ризиків, які можуть сприяти вчиненню правопорушень на різних етапах.
Перший ризик стосується відсутності чітких критеріїв та надмірна дискреція у процесі відбору і пріоритизації проєктів призводить до неефективного розподілу коштів та корупційних зловживань. Відсутність прозорих і чітко визначених критеріїв відбору проєктів для фінансування у сфері відновлення підвищує ризики неефективного розподілу коштів та створює можливості для корупційних зловживань. Без належного контролю за процесом відбору важко забезпечити справедливий доступ до фінансування для всіх учасників.
Другий ризик пов’язаний з відсутністю комплексного законодавчого регулювання у сфері відновлення підвищує ризики зловживань та суб’єктивного прийняття рішень під час реалізації експериментальних проєктів. Зазначається, що здійснення відновлення через експериментальні проєкти без належного законодавчого регулювання може призвести до суб’єктивного прийняття рішень, що створює корупційні можливості та ризики неефективного використання ресурсів. Відсутність єдиної стратегії для таких проєктів ускладнює їх належний контроль та координацію.
Третій ризик – недосконалий контроль за якістю проєктної документації призводить до необґрунтованого завищення вартості будівництва та зниження конкуренції. Відсутність ефективного контролю за проєктною документацією та її відповідністю технічним і нормативним вимогам веде до необґрунтованого завищення вартості будівництва і зниження рівня конкуренції на ринку. Це сприяє зловживанням з боку проєктувальників і замовників, що може призвести до великих фінансових втрат.
Четвертий ризик – відсутність законодавчо визначеної процедури аналізу цін на будівельні матеріали та належного контролю з боку замовників спричиняє завищення очікуваної вартості об’єктів відновлення. Це значно підвищує ризик корупційних практик і неефективного використання бюджетних коштів.
П’ятий ризик – недоліки в організації надання супутніх послуг під час будівництва об’єктів, які призводять до встановлення їх завищеної вартості та неправомірного витрачання бюджетних коштів. Зловживання у сфері технічного нагляду та консалтингових послуг може значно збільшити вартість проєктів.
Шостий ризик – юридична невизначеність у проведенні закупівель без електронної системи. Юридична невизначеність вимог до обґрунтування необхідності проведення закупівлі без застосування електронної системи (укладення прямих договорів) спричиняє непрозорість та зловживання під час використання бюджетних коштів.
Сьомий ризик – це необґрунтовані кваліфікаційні критерії та перешкоди у доступі до інформації, що знижують конкуренцію та сприяють зловживанням державними коштами. Надмірно жорсткі кваліфікаційні вимоги або несвоєчасне оприлюднення тендерної документації знижують конкуренцію на ринку та створюють можливості для маніпуляцій і фаворитизму, що призводить до витрат з державного бюджету без належної економії.
Ще один ризик пов’язано з відсутністю дієвого контролю за процедурою зміни істотних умов договорів підряду, що призводить до необґрунтованих витрат бюджетних коштів і зниження якості робіт.
Водночас є ризик щодо неінтегрованої системи електронного обліку за будівельними роботами. Відсутність інтегрованої системи електронного обліку розрахунків за виконані будівельні роботи створює можливості для завищення вартості таких робіт, безпідставного включення до їх вартості ПДВ та маніпуляцій з черговістю оплат.
Десятий ризик – відсутність державного архітектурно-будівельного контролю за виконанням об’єктів для відбудови, що створює ризик порушення будівельних норм та корупційних зловживань. Мораторій на державний архітектурно-будівельний контроль під час воєнного стану збільшує ризик порушення будівельних норм і створює сприятливі умови для корупційних зловживань у процесі відновлення інфраструктури. Це ставить під загрозу безпеку та якість будівництва, а також підриває довіру до процесів відновлення.
На основі проведеного аналізу фахівці розробили рекомендації стратегічного характеру щодо вдосконалення нормативно-правової бази, механізмів управління та процедур контролю.
«Очікуємо, що результати цього аналізу будуть використані органами державної влади, органами місцевого самоврядування та міжнародними партнерами в подальшому стратегічному плануванні. Ми готові сприяти впровадженню рекомендацій і обміну кращими міжнародними практиками у сфері запобігання корупції під час відбудови», — зазначив старший радник з питань Центральної та Східної Європи Базельського інституту управління Юхані Гроссман.
Дослідження було проведено фахівцями Національного агентства з питань запобігання корупції спільно з Державною аудиторською службою України, Базельським інститутом управління за підтримки Швейцарії.
Як повідомляв Укрінформ, Японія продовжила Проєкт екстреного відновлення України до кінця березня 2027 року.
-
Усі новини1 тиждень ago
як виглядає знаменита локація влітку в 30-градусну спеку — відео
-
Одеса1 тиждень ago
Масштабне відключення води в Одесі – які адреси відключень та коли відновлять постачання (від Інфоксводоканалу)
-
Суспільство1 тиждень ago
Волонтери теж люди: в Одесі запускають ретрити для тих, хто вигорів Анонси
-
Усі новини5 днів ago
Син Андрія Молочного з прокуратури насмерть збив жінку у Києві — всі подробиці
-
Усі новини6 днів ago
Ці гаджети можуть уповільнювати ваш Wi-Fi: несподіваний список пристроїв-»шкідників»
-
Політика1 тиждень ago
Після схвалення 18-го пакету євросанкцій проти РФ Литва обіцяє ініціювати наступний
-
Події1 тиждень ago
Суд заборонив акторці Еммі Вотсон сідати за кермо пів року
-
Відбудова7 днів ago
Румунія готова допомагати Україні в обороні та відбудові