Connect with us

Одеса

Будівництво метро в Одесі – чи сприятливі умови на узбережжі

Published

on


Потяг метро з увімкненими фарами. Фото: Новини.LIVE

Ідея метро в Одесі виникає в дискусіях не перший десяток років. Місто з розтягнутою вздовж узбережжя інфраструктурою та віддаленими спальними районами давно потребує нових транспортних рішень. Однак кожна спроба повернутися до цього амбітного проєкту упирається не лише у фінансові питання, а й у складну геологію регіону.

Чи можливе будівництво метрополітену в Одесі та які труднощі можуть спіткати під час такого проєкту, журналісти Новини.LIVE запитали у геолога Сергія Кадуріна.

Реклама

Читайте також:

Метро в Одесі

Одним з ключових факторів стала специфіка розташування міста. Одеса фактично витягнута вздовж моря, а такі райони як Таїрова чи селище Котовського залишаються транспортно відокремленими від центру. У радянські часи проєкт метро розглядали у “великих масштабах” без обмежень на фінансування, але сучасні умови вимагають більш гнучкого та економічно виваженого підходу.

“Дійсно саме по собі розташування міста в Одесі, воно таке, що в нас є спальні райони, які доволі сильно відокремлені від центральної частини міста. І тому дійсно таке транспортне питання необхідності з’єднати місто сумісно. Це доволі складна система, тому що місто дійсно розтягнуто”, — наголошує геолог Сергій Кадурін.

Геолог Сергій Кадурін про метро в Одесі. Фото: Новини.LIVE

Важливим бар’єром є і катакомби, які проходять під Одесою. Вони розташовані на невеликій глибині, місцями — лише у 20–30 метрах від поверхні. Для будівництва метро доведеться йти значно глибше, перетинаючи нестійкі породи. Це потребує дорогих технологій і складних систем гідроізоляції.

“Катакомби відносно на невеличкій глибині, практично під нашими ногами. І якщо ми будемо казати про закладання метро, то його треба закладати навіть глибше. Хтось розраховує, що катакомби десь повинні бути в районі наших античних вапняків чи цінового каміння. На жаль, ні, тому що цей прошарок залягає доволі так складчасто”, — пояснює експерт.

Катакомби в Одесі. Фото: hotel52

Звичайно ці складчасті породи ми не можемо спостерігати неозброєним оком. Однак, коли починають робити безпосередню геологічну зйомку,  складається наукова мапа, що дозволяє побачити, ті самі античні вапняки залягають доволі складно. 

Район Пересипу в Одесі 

Особливо проблемним є район Пересипу, де відсутні звичні для Одеси вапняки, а натомість залягають давні річкові й лиманні відклади. Це робить проходження тунелів надзвичайно складним. Фактично метро тут довелося б будувати на глибині нижче рівня моря, у так званих мейотичних глинах.

“Там буде необхідність прориватися через пісок, тих самих давніх річкових відкладів через пересип. Якщо навіть вирішувати питання метро, то закладати треба значно глибше, ніж навіть рівень сучасного моря. Тобто навіть на мінусових відмітках треба робити. А це прошарок з геологічного погляду, так званих мейотичної глини”, — зазначає геолог Сергій Кадурін.

Район Пересипу в Одесі. Фото: УНІАН/Куцький Олег

Будівництво на такій глибині потребуватиме масштабної системи водозахисту та герметизації. Крім того, доведеться перетинати кілька водоносних горизонтів, що створює додаткові ризики для стабільності конструкцій. За словами експерта, це завдання технічно можливе, однак воно вимагатиме колосальних фінансових і технічних зусиль.

“Тому наша сучасна геологічна ситуація потребує, якщо буде таке будівництво, воно повинно бути заглиблено на певні відмітки під рівень моря. Такі комунікації повинні мати доволі складні системи водозахисту, герметизації практично. Таке заглиблення, воно позбавить проблеми зсувів, однак задасть нові проблеми, як це забезпечити”, — каже експерт.

Синій потяг метро. Фото: Новини.LIVE

Перспектива метро в Одесі залишається відкритою, але радше як довгостроковий стратегічний проєкт. Для його реалізації потрібні не лише кошти, а й нові технологічні рішення, адаптовані до унікальної геології міста. 

Легке метро

У світі є приклади легкого метро, яке проходить не під землею, а безпосередньо над містом. В Одесі ж складність посилює щільна історична забудова в центрі міста, де практично немає простору для масштабних конструкцій.

“Зрозуміло, що це треба якось робити так, що це буде практично другим поверхом йти над сучасними дорожніми конструкціями. До того ж це історична частина міста, і це культурна спадщина. І втручання туди з такими величезними конструкціями, які повинні йти навіть десь там над дахом, це величезна проблема, навіть з захисту культурної спадщини”, — зазначає геолог Сергій Кадурін.

Історичний центр Одеси. Фото: Новини.LIVE

Питання ускладнюється ще й тим, що різні траси для можливих комунікацій мають різну вартість. Будівництво в центрі, де земля дорога й обмежена, суттєво відрізнятиметься від варіантів на периферії. А будь-який проєкт вимагатиме ретельного попереднього аналізу.

“Якщо ми поїдемо через пересип в район селища Котовського, як це треба зробити там, це може бути зроблено, як комбінована система, коли якась частина буде під землею, якась над землею. Це залежить від прорахунку і створення проєкту. Поки нема навіть передпроєктних пропозицій, доволі складно показати план та вартість його”, — підкреслює геолог.

Легке метро в Тунісі. Фото: valiza-tour

Першим етапом має стати комплексне інженерно-геологічне картування Одеси. Адже сучасні техногенні процеси вже змінюють середовище: підтоплення, зміни рівня ґрунтових вод та руйнування катакомб можуть створювати провали й небезпеки навіть без масштабного будівництва.

“По-перше, ті самі моменти, як моделювання та розуміння, що відбувається зараз, яка динаміка процесів будування, куди вони будуть направлені. Ось це перший крок, який повинен бути зроблений зараз. Я розумію, що Одесі, для того, щоб зростати, потрібне вирішення великої кількості транспортних питань”, — каже геолог Сергій Кадурін.

Люди заходять в потяг метро. Фото: Новини.LIVE

Одеса дійсно потребує стратегічних транспортних рішень. Однак без точного геологічного аналізу та сучасних технологій будівництво метро може перетворитися на джерело небезпеки. Саме тому це питання для Одеси поки що лишається не лише інфраструктурним викликом, а й складним інженерно-геологічним завданням.

Раніше ми писали, про те, що думают одесити про будування метро в місті. А також про те, коли саме в Одесі може з’явитися метро. 



Джерело

Одеса

Ліцензію клініки Odrex в Одесі зупинено — подробиці

Published

on


Будівля клініки. Фото ілюстративне: odrex.ua

Міністерство охорони здоров’я України зупинило дію ліцензії медичного закладу “Дім Медицини”, який належить до мережі приватної клініки Odrex. Під час позапланової перевірки керівництво закладу не надало документи, які вимагав орган ліцензування. 

Наказ про зупинку ліценції опублікували на сайті Міністерства охорони здоров’я від 28 листопада 2025. 

Реклама

Читайте також:

Наказ МОЗ. Фото: скриншот

Що встановила перевірка МОЗ

Зазначимо, що позапланову перевірку МОЗ провели через підозру на порушення умов ведення медичної практики. Спеціалісти офіційно запросили документи, які мають підтверджувати відповідність клініки вимогам законодавства. У наказі зазначено, що заклад повністю проігнорував вимогу про подання матеріалів.

“Ліцензіат не забезпечив подання документів та інформації, необхідних для здійснення контролю, що є порушенням вимог законодавства”, — йдеться в тексті документа.

Саме на цій підставі Міністерство ухвалило рішення припинити дію ліцензії в повному обсязі.

Що відомо про заклад

Ліцензію “Дому Медицини” видали 22 січня 2015 року (рішення № 30). Заклад працює в Одесі за адресою: вул. Розкидайлівська, 69/71 (код ЄДРПОУ 38156360). Це один із медичних підрозділів мережі приватних клінік Odrex, яка надає широкий спектр медичних послуг у місті.

Що буде з роботою клініки

Після припинення дії ліцензії заклад формально втрачає право здійснювати медичну практику. Проте деякі українські ЗМІ повідомляють, що фактично ліцензія може залишатися чинною до 1 січня 2026 року, поки рішення МОЗ не набуде повного юридичного виконання.

Скандал в Odrex: що відомо

Додамо, що раніше клініку звинуватили в смерті відомого одеського бізнесмена Аднана Ківана — власника корпорації KADORR Group. Він помер 28 жовтня 2024 року після тривалого лікування онкології. Підозру оголосили двом лікарям. За даними слідства, їх звинувачують у неналежному лікуванні. Пізніше у клініці заявили, що підтримують фахівців і співпрацюють із правоохоронцями для встановлення істини.



Джерело

Continue Reading

Одеса

Недекларовані мільйони Діденків — слідство завершено

Published

on


Григорій Діденко та Юлія Діденко. Фото ілюстративне: Думская

НАБУ та САП завершили слідство щодо голови Одеської обласної ради Григорія Діденка та його дружини, чинної народної депутатки Юлії Діденко. Правоохоронці встановили, що подружжя не задекларувало понад 8 мільйонів гривень майна.

Про це повідомило НАБУ.

Реклама

Читайте також:

Що інкримінують подружжю Діденків

Слідство встановило, що у щорічних деклараціях за 2021-2023 роки Григорій і Юлія Діденки не вказали майно на суму понад 8 мільйонів гривень. Йдеться про значні витрати та активи, які мали бути включені у звіти, але залишилися поза деклараціями.

Детективи також виявили платежі, що викликали додаткові запитання. За даними НАБУ, у 2021-2024 роках подружжя внесло понад 5 мільйонів гривень за апартаменти та два автомобілі Audi SQ8 — 2021 і 2024 років випуску. Саме ці витрати стали підставою для окремого позову.

Незадеклароване майно конфіскують

На основі матеріалів розслідування прокурор САП подав до суду позов про стягнення понад 5 мільйонів гривень у дохід держави. Подружжя так і не змогло надати документальні докази походження коштів, витрачених на елітну нерухомість та авто.

Раніше у жовтні Юлії та Григорію Діденко повідомили про підозру в декларуванні недостовірної інформації. Також ми писали, що в Одесі розгорівся скандал навколо призначення Костянтина Талалаєва на посаду заступника міського голови.



Джерело

Continue Reading

Одеса

Зсув у Санжійці під Одесою: свіже відео берега

Published

on


Зсув під Одесою. Фото ілюстративне: кадр з відео

На узбережжі в Санжійці під Одесою зафіксували новий масштабний зсув схилу. На відео видно, як море під час шторму забрало ще десятки метрів глиняних круч, а місця, де ще влітку ходили люди, перетворилися на прірву.

Відео руйнації оприлюднили автори каналу “Зоотроп”.

Реклама

Читайте також:

Зсув під Одесою

Кадри, які з’явилися в мережі зроблені увечері 7 грудня. Автор відео каже, що приїхав до Санжійки після дзвінка місцевих. Йому повідомили, що схил “поповз” і ґрунт знову зрушив до моря. На відео видно довгу лінію розлому, яка тягнеться вздовж берега.

Фрагмент схилу, який раніше лише трохи з’їхав, тепер опустився значно нижче й відколовся більшою частиною. 

Стежки й сходи на схилі

На відео добре видно, як змінюється ландшафт буквально за один сезон. Стежка, якою влітку спускалися до моря, тепер обривається різким перепадом висот, а далі замість доріжки вже урвище. Схожа доля спіткала й кілька саморобних сходів: їх змило разом із частиною схилу.

Автор показує й попереджувальний знак “Обережно, обвал”, який торік стояв угорі, біля краю круч. Тепер табличка вже внизу, разом із зсунутою масою ґрунту. 

Вода підійшла впритул до будинків

Зазначимо, що пляжу в Санжійці фактично не лишилося. Хвилі підходять прямо під глиняний обрив і вимивають його основу. За кілька останніх років, за словами автора, із приблизно двохсот метрів круч у цій частині узбережжя лишилося близько п’ятдесяти. Решту море вже “з’їло”.

На відео видно житлові будинки, що стоять уже майже на краю обриву. Автор відео припускає, що за темпів нинішнього руйнування деяких фрагментів берегової лінії може не залишитися до весни.

Нагадаємо, у Сухому лимані на Одещині зафіксували вже друге масштабне забруднення за останній рік. Також ми писали, що відновлення Іванівського шляхопроводу в Одесі буде повністю оплачена урядом Японії



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.