Connect with us

Одеса

Будівництво метро в Одесі – чи сприятливі умови на узбережжі

Published

on


Потяг метро з увімкненими фарами. Фото: Новини.LIVE

Ідея метро в Одесі виникає в дискусіях не перший десяток років. Місто з розтягнутою вздовж узбережжя інфраструктурою та віддаленими спальними районами давно потребує нових транспортних рішень. Однак кожна спроба повернутися до цього амбітного проєкту упирається не лише у фінансові питання, а й у складну геологію регіону.

Чи можливе будівництво метрополітену в Одесі та які труднощі можуть спіткати під час такого проєкту, журналісти Новини.LIVE запитали у геолога Сергія Кадуріна.

Реклама

Читайте також:

Метро в Одесі

Одним з ключових факторів стала специфіка розташування міста. Одеса фактично витягнута вздовж моря, а такі райони як Таїрова чи селище Котовського залишаються транспортно відокремленими від центру. У радянські часи проєкт метро розглядали у “великих масштабах” без обмежень на фінансування, але сучасні умови вимагають більш гнучкого та економічно виваженого підходу.

“Дійсно саме по собі розташування міста в Одесі, воно таке, що в нас є спальні райони, які доволі сильно відокремлені від центральної частини міста. І тому дійсно таке транспортне питання необхідності з’єднати місто сумісно. Це доволі складна система, тому що місто дійсно розтягнуто”, — наголошує геолог Сергій Кадурін.

Геолог Сергій Кадурін про метро в Одесі. Фото: Новини.LIVE

Важливим бар’єром є і катакомби, які проходять під Одесою. Вони розташовані на невеликій глибині, місцями — лише у 20–30 метрах від поверхні. Для будівництва метро доведеться йти значно глибше, перетинаючи нестійкі породи. Це потребує дорогих технологій і складних систем гідроізоляції.

“Катакомби відносно на невеличкій глибині, практично під нашими ногами. І якщо ми будемо казати про закладання метро, то його треба закладати навіть глибше. Хтось розраховує, що катакомби десь повинні бути в районі наших античних вапняків чи цінового каміння. На жаль, ні, тому що цей прошарок залягає доволі так складчасто”, — пояснює експерт.

Катакомби в Одесі. Фото: hotel52

Звичайно ці складчасті породи ми не можемо спостерігати неозброєним оком. Однак, коли починають робити безпосередню геологічну зйомку,  складається наукова мапа, що дозволяє побачити, ті самі античні вапняки залягають доволі складно. 

Район Пересипу в Одесі 

Особливо проблемним є район Пересипу, де відсутні звичні для Одеси вапняки, а натомість залягають давні річкові й лиманні відклади. Це робить проходження тунелів надзвичайно складним. Фактично метро тут довелося б будувати на глибині нижче рівня моря, у так званих мейотичних глинах.

“Там буде необхідність прориватися через пісок, тих самих давніх річкових відкладів через пересип. Якщо навіть вирішувати питання метро, то закладати треба значно глибше, ніж навіть рівень сучасного моря. Тобто навіть на мінусових відмітках треба робити. А це прошарок з геологічного погляду, так званих мейотичної глини”, — зазначає геолог Сергій Кадурін.

Район Пересипу в Одесі. Фото: УНІАН/Куцький Олег

Будівництво на такій глибині потребуватиме масштабної системи водозахисту та герметизації. Крім того, доведеться перетинати кілька водоносних горизонтів, що створює додаткові ризики для стабільності конструкцій. За словами експерта, це завдання технічно можливе, однак воно вимагатиме колосальних фінансових і технічних зусиль.

“Тому наша сучасна геологічна ситуація потребує, якщо буде таке будівництво, воно повинно бути заглиблено на певні відмітки під рівень моря. Такі комунікації повинні мати доволі складні системи водозахисту, герметизації практично. Таке заглиблення, воно позбавить проблеми зсувів, однак задасть нові проблеми, як це забезпечити”, — каже експерт.

Синій потяг метро. Фото: Новини.LIVE

Перспектива метро в Одесі залишається відкритою, але радше як довгостроковий стратегічний проєкт. Для його реалізації потрібні не лише кошти, а й нові технологічні рішення, адаптовані до унікальної геології міста. 

Легке метро

У світі є приклади легкого метро, яке проходить не під землею, а безпосередньо над містом. В Одесі ж складність посилює щільна історична забудова в центрі міста, де практично немає простору для масштабних конструкцій.

“Зрозуміло, що це треба якось робити так, що це буде практично другим поверхом йти над сучасними дорожніми конструкціями. До того ж це історична частина міста, і це культурна спадщина. І втручання туди з такими величезними конструкціями, які повинні йти навіть десь там над дахом, це величезна проблема, навіть з захисту культурної спадщини”, — зазначає геолог Сергій Кадурін.

Історичний центр Одеси. Фото: Новини.LIVE

Питання ускладнюється ще й тим, що різні траси для можливих комунікацій мають різну вартість. Будівництво в центрі, де земля дорога й обмежена, суттєво відрізнятиметься від варіантів на периферії. А будь-який проєкт вимагатиме ретельного попереднього аналізу.

“Якщо ми поїдемо через пересип в район селища Котовського, як це треба зробити там, це може бути зроблено, як комбінована система, коли якась частина буде під землею, якась над землею. Це залежить від прорахунку і створення проєкту. Поки нема навіть передпроєктних пропозицій, доволі складно показати план та вартість його”, — підкреслює геолог.

Легке метро в Тунісі. Фото: valiza-tour

Першим етапом має стати комплексне інженерно-геологічне картування Одеси. Адже сучасні техногенні процеси вже змінюють середовище: підтоплення, зміни рівня ґрунтових вод та руйнування катакомб можуть створювати провали й небезпеки навіть без масштабного будівництва.

“По-перше, ті самі моменти, як моделювання та розуміння, що відбувається зараз, яка динаміка процесів будування, куди вони будуть направлені. Ось це перший крок, який повинен бути зроблений зараз. Я розумію, що Одесі, для того, щоб зростати, потрібне вирішення великої кількості транспортних питань”, — каже геолог Сергій Кадурін.

Люди заходять в потяг метро. Фото: Новини.LIVE

Одеса дійсно потребує стратегічних транспортних рішень. Однак без точного геологічного аналізу та сучасних технологій будівництво метро може перетворитися на джерело небезпеки. Саме тому це питання для Одеси поки що лишається не лише інфраструктурним викликом, а й складним інженерно-геологічним завданням.

Раніше ми писали, про те, що думают одесити про будування метро в місті. А також про те, коли саме в Одесі може з’явитися метро. 



Джерело

Одеса

Суд під Одесою засудив морпіха за зберігання метадону

Published

on


Молоток судді. Фото ілюстративне: freepik

На Одещині військовослужбовець перевозив наркотики у власному авто. Психотропи він купив для власного вжитку. За скоєне йому призначили покарання.

Про це Новини.LIVE дізналися з Єдиного реєстру судових рішень.

Реклама

Читайте також:

Деталі справи

72-й батальйон морської піхоти втратив ще одного військовослужбовця через дисциплінарне порушення. Сержант придбав метадон — наркотичний засіб, обіг якого заборонений. Він зберігав його без мети збуту. Правоохоронці зупинили військового на блокпості “Центроліт” поблизу Одеси. Під час огляду автомобіля Ford Mondeo іноземної реєстрації у бардачку виявили 6 таблеток “Метафін ІС” з вмістом метадону, 1 таблетку у фрагменті блістера, речовину білого кольору у вигляді грудочок у пластиковому стаканчику. Експертиза підтвердила, що загальна кількість метадону становила 0,156 грама, що перевищує невеликий розмір.

Як покарали

Сержант визнав провину, пояснивши, що наркотики призначалися для власного вживання. Він розкаявся, раніше не мав судимостей, не перебував на обліку у нарколога чи психіатра та характеризувався позитивно за місцем служби.

Суд визнав це обставинами, що пом’якшують покарання. Обтяжувальних обставин не встановили. У підсумку військовому призначили штраф у розмірі 34 тисяч гривень (2000 неоподатковуваних мінімумів). Також він має сплатити понад 7 тисяч гривень витрат на проведення експертизи. Всі наркотичні засоби суд постановив знищити.

Нагадаємо, ми повідомляли, що у Луцьку судили чоловіка, який з ножем напав на військового ТЦК. Також ми писали, що суд оштрафував чоловіка, який дав хабар поліцейським, щоб не їхати в ТЦК.



Джерело

Continue Reading

Одеса

Погода в Одесі 30 вересня: дощі та зниження температури до 14 °C, тепле море

Published

on


Люди стоять на Дерибасівській після дощу. Фото ілюстративне: Новини.LIVE

Сьогодні, 30 вересня, в Одесі  та області дощитиме. Температура повітря впаде до 14 °C. Проте море все ще залишатиметься теплим.  

Про це повідомляє Гідрометеорологічний Центр Чорного та Азовського морів.

Реклама

Читайте також:

Погода в Одесі

Сьогодні в Одесі очікується мінлива хмарність. Синоптики прогнозують дощ. Вітер північно-східний, 9-14 м/с. Вночі температура повітря складе +10…+12 °C, вдень підніметься до +17…+19 °C.

Погода в Одеській області

В Одеській області також прогнозують мінливу хмарність та дощ. Вдень повітря прогріється до +11…+16 °C, вночі впаде до +10…+12 °C. Видимість на автошляхах буде доброю.

Прогноз погоди в Одесі та області. Фото: скриншот Гідрометцентр

Температура морської води на узбережжі Одеси

Попри прохолодну дощову погоу море ще буде теплим. Сьогодні воно триматиметься на рівні +17…+18 °C. Тому відпочивальники все ще можуть насолодитися теплою водичкою.

Нагадаємо, ми писали, що у Харкові прогнозують сильні шквали вітру. Також синоптикиня Наталка Діденко дала прогноз погоди в Україні на завтра.



Джерело

Continue Reading

Одеса

Штормова погода зупинила трамваї й тролейбуси в Одесі

Published

on


Автівка їде по затопленній вулиці. Фото ілюстративне: Новини.LIVE

В Одесі та області сьогодні, 30 вересня, через сильний вітер і дощі виникли перебої в роботі міського транспорту. Частина маршрутів змінила напрямки руху, а деякі трамваї взагалі зупинилися. Синоптики попереджали про небезпечні погодні умови та обмежену видимість на дорогах.

Про це повідомили на офіційному каналі міста.

Реклама

Читайте також:

Зміни руху

У місті через негоду змінили роботу кілька маршрутів. Тролейбус №10 зараз курсує лише до вулиці Рішельєвської, а №8 — до вулиці Хімічної. Трамвай №20 тимчасово зупинився, його напрямок обслуговує маршрутне таксі. Також не працюють трамваї №7, №13 та №27 через проблеми з електропостачанням.

Ускладнення проїзду

Окрім перебоїв у транспорті, негода спричинила підтоплення на кількох ділянках міських доріг. Ускладнений рух зафіксований на вулицях:

  • Хімічна / Промислова — підтоплено, рух можливий,
  • вул. Героїв Небесної Сотні (виїзд з міста) — підтоплено, рух ускладнений,
  • вул. Сімʼї Глодан (Ільфа і Петрова) — підтоплено, рух ускладнений,
  • вул. Князя Ярослава Мудрого — підтоплено, рух ускладнений,
  • Приморська / Газовий провулок — підтоплено, рух ускладнений,
  • Ширяєвський провулок — підтоплено, рух ускладнений,
  • вул. Марсельська — підтоплено, рух ускладнений.
Комунальник усуває наслідки негоди на дорозі. Фото: Одеська міська рада

Водночас проїзд по всіх вулицях залишається можливим, водіїв закликають бути уважними, тримати дистанцію та враховувати ситуацію на дорогах.

Синоптики повідомили, що на 30 вересня оголошене штормове попередження. В регіоні очікується дощ, пориви вітру до 17 м/с і зниження видимості на дорогах до 1-2 км. Це відповідає жовтому рівню небезпечності.

Комунальник прибирає листя зі стоку для води. Фото: Одеська міська рада

Нагадаємо, ми повідомляли про те, що у Харкові сьогодні також очікується негода. Також ми писали про те, наскільки реально сьогодні говорити про метро в Одесі.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.