Бізнес
На Дунаї поглиблять гирло Швидке, щоб вивозити зерно
На Одещині поглиблять гирло Швидке Дунаю для збільшення агроекспорту. Про це повідомив президент Української зернової асоціації Микола Горбачов. Він зазначив, що після днопоглиблення гирлом зможуть ходити судна з навантаженням до 5 тис. тонн.
Завдяки звільненню острова Зміїний і після відкриття гирла Швидке для судноплавства, ним можна додатково заводити в Дунайські порти і виводити після завантаження по 4 кораблі на добу.
Бізнес
Попри масовані атаки рф, бізнес у Одеській області працює на 70% – Кіпер
Попри масовані атаки росіян після виходу країни-агресора з Чорноморської зернової ініціативи 17 липня, бізнес у регіоні працює на 70%. Місцеві підприємці працюють не зважаючи ні на що та продовжують розвивати регіон, зауважив голова Одеської ОВА Олег Кіпер в ефірі національного телемарафону, передає УНН.
“Протягом останнього місяця Одеса перебуває під атаками, що пов’язано з 17 липня, коли закінчилася “зернова угода”, і росіяни з неї вийшли… Однак, порівняно з півріччям 2022-го, початок війни, коли бізнес працював на 40-50% і трохи більше, сьогодні це 70%. Тобто ми бачимо тенденцію”, – зауважив Кіпер.
Голова ОВА висловив вдячність місцевим підприємцям, які працюють “не дивлячись ні на що”, розвивають регіон та бізнес.
“Зі свого боку, ми спільно з командуванням ухвалили рішення щодо продовження роботи закладів, кафе на годину довше, щоб підтримати бізнес. Бо вони і Збройним силам надають підтримку, які в них потужності й можливості є – не відмовляють. Ми зі свого боку йдемо на зустріч, вони, відповідно, допомагають ЗСУ, роблять свій вклад в нашу перемогу”, – наголосив він.
Бізнес
В Одесі обговорили ринок нерухомості: експерти кажуть, що він тільки-но прокидається
У п’ятницю, 26 травня, на ODESA BUILDING CONGRESS експерти із нерухомості, забудовники та ріелтори обговорили поточну ситуацію. Війна суттєво вплинула на цей бізнес в усіх аспектах, а до того ж 2021 рік був рекордним і якщо порівнювати, то на руках лише суттєве падіння.
Олександр Павлов, представник ЛУН, зазначив, що якщо на вторинці продажі впали у три рази, то на первинці — у 8-12. І попри те, що 162 житлові комплекси стартували у 2022 році здебільшого мова йде про Західні області країни.
Зріст ціни у гривні до якого апелюють інвестори — відповідає скачкам курсу. Якщо порівнювати, то Одеса та Львів у 2021 році мали однакову вартість, близько 26 тисяч гривень за квадратний метр, то наразі у Львові вартість — понад 45 тисяч.
Для прикладу у 2021 році обсяги будівництва нового житла в Україні стабільно зростали. В експлуатацію було введено рекордні за роки незалежності обсяги — понад 11 млн кв м. 2022 рік мав стати не менш «урожайним». У лютому, згідно з даними ЛУН, в Україні будували 1 300 ЖК. А в Одеській області здали у 2022 році в експлуатацію 694,3 тисячі квадратних метрів житлових будівель, що порівняно з 2021 роком менше на 33,2%. Згідно з даними, які надає Управління статистики в Одеській області по регіону по прийнятим об’єктам до експлуатації:
● 2021 рік – 1 млн 38,9 тис. кв.м.
● 2022 рік – 694,3 тис. кв.м.
Тобто, минулого року здали на 44% менше метрів.
Тож у 2023 році та в наступні буде фіксуватися спад, порівняно з 2021 роком.
Серед гостей-спікерів був і заступник голови Одеської ОВА Роман Григоришин, який розповів про інвестиційну привабливість EXPO 2030 та Концепції відновлення регіону після війни. У листопаді цього року 170 країн, члени Міжнародного бюро виставок, голосуватимуть за одного з чотирьох кандидатів. Міста-суперники Одеси: Пусан, Рим, Ер-Ріяд. З огляду на кандидатів, Одеса є фаворитом.
Депутат Верховної Ради Олексій Леонов зазначив, що Одеська область цього року отримає 133 мільйона гривень від Державного фонду регіонального розвитку. Гроші направлять на об ‘єкти, за які голосуватиме громада в Дії. Щодо інновацій у сфері оподаткування житла, то 2 травня Володимир Зеленський підписав закон №7632 щодо звільнення від сплати податку на нерухоме майно за об’єкти зруйнованої чи пошкодженої унаслідок війни нерухомості. Звільнення плати за землю для фізичних (за весь 2022-й) та юридичних осіб (з 01.03.2022 – 01.01.2023) застосовуватиметься, якщо земельна ділянка розташована на територіях активних бойових дій або окупованих територіях. З 2023 року пільга буде діяти до останнього числа місяця, в якому завершено активні бойові дії або окупація.
Відбулась і дискусійна панель на тему “Девелопмент житла в Одеському регіоні — стан, проблеми, перспективи, прогнози”, в якій взяли участь представники забудовників: Zezman, Гефест, ЗАРС, Degas Group, Акварель, КУБ, KONA. Компанії наразі продовжують будівництво та здавати будинки, відзначають підняття попиту, яке корелюється із воєнною ситуацію. Проте є ймовірність користуватись активністю міжнародних компаній та залучати інвестиції до нових проєктів. Бо відбудова країни лежатиме на плечах кожного з нас.
У другому блоці конгресу шукали нові маркетингові підходи, робочі стратегії та тактики для продажу житла. А наостанок порівнювали первинний та вторинний ринок житла в Одеському регіоні. Період значного спаду цін через великий вибір на вторинці пройшов. Навесні із початком робіт на будмайданчиках, інвестори первинки повернулись. Хоч наразі відслідковується відкладений попит і він не відповідає періоду до повномасштабного вторгнення, зацікавленість збільшується.
Відсутність бойових дій в Одеській області дарує умовну впевненість щодо завтра. Проте, щоб інвестувати в нерухомість сьогодні є певні передумови, тому що процес відбудови ймовірно збільшить попит та ціну.
Бізнес
Росія продовжує блокувати вхідний флот на порт “Південний”
Робота “Зернової ініціативи” поновилась, але Росія в СКЦ майже місяць блокує вхідний флот на найбільш глибоководний порт “Південний”.
Про це повідомили у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України, інформує Цензор.НЕТ.
“19 травня, було проінспектовано 3 судна, які йдуть на завантаження до портів “Одеса” та “Чорноморськ”. В інспекції й реєстрації суден на порт “Південний” Росія відмовила в односторонньому порядку і без пояснення причин.
20 травня російська делегація в СКЦ погодилась провести 6 інспекцій вхідного флоту на порти “Одеса” та “Чорноморськ”. Всі заявлені на порт “Південний” Росія знов викреслила як з реєстраційного списку, так і з інспекційного плану”, – йдеться в повідомленні.
У відомстві зазначили, що таку деструктивну політику країна-агресор здійснює вже майже місяць, з 29 квітня 2023. Наразі в порту “Південний” понад 1,5 млн тонн агропродукції для 10 країн світу має бути завантажено на 26 суден, які продовжують очікувати в територіальних водах Туреччини.
“Порт “Південний” через брак флоту зупинено. Фактично Росія не допускає його до участі в “Зерновій ініціативі”, що є черговим грубим порушенням підписаної угоди. Таким чином Росія знайшла новий шлях, як зменшити ефективність “Зернової угоди” і відповідно зменшити експорт на потреби світу. Адже порт “Південний” є найбільшим портом за пропускною здатністю і його виключення суттєво вплине на зменшення експортних обсягів”, – додали у Мінінфраструктури.