Connect with us

Цікаво

Європейський інвестиційний банк та Україна підписали нові угоди

Published

on

Вони передбачають фінансування відновлення енергетики й критичної інфраструктури

Україна та Європейський інвестиційний банк уклали угоди, що передбачають фінансування відновлення енергетики та критичної інфраструктури.

Про це повідомив у Telegram прем’єр-міністр України Денис Шмигаль.

Він зустрівся з президентом ЄІБ Надією Кальвіно. Саме під час цієї зустрічі були укладені угоди щодо допомоги Україні.

За словами прем’єра, 16,5 млн євро Європейський інвестиційний банк виділить, зокрема, на відновлення критичної інфраструктури та впровадження енергоефективності.

Друга угода відкриває шлях для отримання 100 млн євро на відновлення об’єктів водо-, теплопостачання та водовідведення, а також на модернізацію основних соціальних послуг у сферах освіти, охорони здоров’я та житловому секторі.

«Вдячні банку за допомогу у відбудові інфраструктури, що зазнала пошкоджень внаслідок російської агресії», – зауважив глава уряду.

Водночас Шмигаль повідомив, що під час зустрічі вони із Кальвіно окремо обговорили фінансування в межах нашої двосторонньої співпраці.

«Загалом портфель проєктів ЄІБ в Україні є одним із найбільших і складається з 25 проєктів на суму 4,95 млрд євро. Це проєкти у сфері транспорту, соціальної інфраструктури та енергетики», – пояснив прем’єр.

Шмигаль також відзначив й інші нагальні пріоритети співпраці, які потребують подальших інвестицій, зокрема:

  • пункти переходу;
  • дорожню інфраструктуру;
  • підтримку малого та середнього бізнесу, муніципалітетів;
  • стабільність енергетичного сектору.

Глава уряду зауважив, що від початку повномасштабної війни ЄІБ мобілізував на підтримку України понад 2 млрд євро.

«Дякуємо за вагомий внесок у посилення стійкості та розбудову нашої держави», – сказав він.

Continue Reading

Усі новини

Помер Жан-Поль Дюбуа – що відомо про відомого актора

Published

on


Відомий французький актор театру і кіно Жан‑Поль Дюбуа пішов з життя. Він помер 26 липня 2025 року у віці 74 років.

Причина смерті офіційно не повідомляється, пише Sceneweb.

Трейлер фільму “Фанфан-тюльпан”

Помер Жан-Поль Дюбуа: що відомо

Жан-Поль Дюбуа залишив свій слід на театральній сцені в 1970-х і 1980-х роках, виконуючи головні ролі під керівництвом Жана-Луї Барро, Філіпа Адрієна та Дідьє Безаса.

Дюбуа грав разом з Жаном-Луї Барро, Жан-Клодом Фалем та Габріелем Гарраном. Зустріч з Філіпом Адрієном вивела актора на перший план сцени. Він зіграв Робінзона Крузо у виставі Кафки “Візит до театру “Темпера”” у 1980 році в рамках Осіннього фестивалю; потім він виступав з виставами Мольєра “Пан де Пурсоньяк” та Хайнера Мюллера “Місія – пам’ять про революцію”.

У 1986 році Жан-Поль Дюбуа здобув визнання завдяки п’єсі “Елоїза та Абеляр – Спокійні дні в Шампані”, режисером якої був Дідьє Безас, тодішній директор Театру океанаріуму. Прем’єра вистави відбулася на Авіньйонському фестивалі в театрі Бенуа-XII. Далі відбувся тріумфальний тур по Франції. Жан-Поль Дюбуа зіграв сольного виконавця П’єра Абеляра, а Карен Ренкюрель виконала роль Елоїзи.



Жан-Поль Дюбуа

Фото: З відкритих джерел

У 1999 році актор брав участь у створенні “Генріха V” Вільяма Шекспіра, поставленого для французької прем’єри Жаном-Луї Бенуа в Cour d’honneur Папського палацу в Авіньйоні, з Філіпом Торретоном у головній ролі. Жан-Поль Дюбуа зіграв кілька ролей, у тому числі роль Карла VI.

За свою кар’єру зіграв у понад 60—65 фільмах і серіалах, включаючи такі проєкти, як:

  • “Фанфан‑тюльпан” (2003) з Пенелопою Крус та Венсаном Пересом — одну з найвідоміших ролей у його кінокар’єрі.
  • “Видок” (2001) з Жераром Депардьє.

Нагадаємо, Фокус раніше писав, що:

Крім того, Фокус писав про романи Алена Делона.



Джерело

Continue Reading

Усі новини

чи можна побудувати тунель під Атлантичним океаном (фото)

Published

on


Підводний тунель під Атлантикою дав би змогу дістатися поїздом, наприклад, із Лондона до Нью-Йорка за 54 хвилини. Але такий проект дуже складно реалізувати.

Уже кілька років існують різні інженерні проекти, які передбачають будівництво підводного тунелю під Атлантичним океаном. Передбачається, що на поїзді, який переміщається таким тунелем, можна буде доїхати з Лондона до Нью-Йорка всього за 54 хвилини. Але чи справді можна побудувати такий підводний тунель або все ж таки це наукова фантастика? Про це пише Live Science.

У Фокус. Технології з’явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

Для 54-хвилинної поїздки під водою з Європи до Америки потрібні вакуумні поїзди, що рухаються зі швидкістю 8000 км/год. Але таких поїздів поки що не існує. З іншого боку, якщо запустити звичайний швидкісний потяг таким тунелем, то час подорожі займе приблизно 15 годин, тоді як політ літаком займає приблизно 8 годин. Тобто це досить сумнівний проєкт. Тож експерти вважають, що хоча реалізувати його і можна, але тільки тоді, коли буде винайдено необхідні технології, щоб цей підводний тунель був економічно вигідним. Хоча існують проблеми, не пов’язані з грошима.

Наразі найдовшим підводним тунелем є конструкція, розташована під протокою Ла-Манш, довжиною 37,8 км. Це підводна частина Євротунелю, що з’єднує Францію і Велику Британію. Цей тунель було відкрито 1994 року через 6 років після початку будівництва, на яке було витрачено приблизно 16 млрд доларів. І будували його 13 000 робітників.

Експерти кажуть, що будівництво тунелю під Атлантичним океаном обійдеться набагато дорожче і залучити доведеться набагато більше робітників. Але однією з головних перешкод є відсутність необхідних технологій.



Уже кілька років існують різні інженерні проекти, які передбачають будівництво підводного тунелю під Атлантичним океаном. Передбачається, що на поїзді, який переміщається таким тунелем, можна буде доїхати з Лондона до Нью-Йорка всього за 54 хвилини

Фото: Wikipedia

За словами Балла Гроуза, експерта з тунелів, довжина трансатлантичного тунелю, що з’єднує Європу й Америку, має становити приблизно 5500 км. Гроуз каже, що побудувати такий підводний тунель буде надзвичайно складно.

Першою проблемою стане логістика будівництва. Потрібно буде вирішити, як забезпечити вентиляцію такого тунелю, як забезпечити електроживленням тунелепрохідницьку машину і як доставити робітників на будівельний майданчик.

За словами Гроуза, для реалізації такого проєкту потрібна повністю автономна тунелепрохідницька машина, яка змогла б працювати без участі людини. Але така масштабна машина поки що не створена. Навіть для будівництва тунелю довжиною 10 км звичайна тунелепрохідницька машина споживає приблизно стільки ж енергії, скільки й невелике місто. Тому буде потрібно дуже багато енергії.

Важливо розуміти, що тунелепрохідницькі машини працюють повільно. Навіть якщо спробувати побудувати підводний тунель між Африкою і Бразилією, де найкоротша відстань становить 2575 км, знадобиться близько 500 років. Щоб прискорити цей процес потрібні нові машини для будівництва тунелів з дуже високою швидкістю виконання роботи.

Атлантичний океан



Навіть якщо спробувати побудувати підводний тунель між Африкою і Бразилією, де найкоротша відстань становить 2575 к, знадобиться близько 500 років

Фото: Live Science

Експерти кажуть, що не варто забувати про величезний тиск води. Такі фактори, як затоплення й обвалення тунелю, призводили до фінансових втрат і загибелі людей під час попередніх проєктів із прокладання підводних тунелів.

Рекорд тиску води, з яким стикається тунелепрохідницька машина, становить 15 бар, що в 15 разів перевищує атмосферний тиск на рівні моря на глибині близько 150 метрів нижче поверхні води. Глибина Атлантичного океану в найглибшій точці становить понад 8000 метрів, що відповідає тиску 800 бар.

Нарешті, існує проблема фінансування такого масштабного проекту. З огляду на величезні витрати, відсутність технологій і великий ризик для будівельників, реалізація такого проєкту в доступному для огляду майбутньому здається неможливою, каже Гроуз.

Фокус уже писав про те, де розташований найнезвичайніший кордон між країнами у світі. Жителі розділеного на дві частини міста Барле не відчувають жодного дискомфорту через те, що можуть вільно переміщатися між двома країнами, не залишаючи один населений пункт. У цьому є навіть вигода.

Також Фокус писав про те, що польська компанія створила літаючий мотоцикл, який розвиває швидкість до 100 км/год. Він схожий на транспортний засіб з відомого фантастичного фільму.



Джерело

Continue Reading

Усі новини

коли народився неможливий гібрид слона та що з ним сталося

Published

on

Ще у 1978 році унікальне народження слоненяти в зоопарку Великобританії привернуло увагу всього світу через свою генетичну унікальність. Воно народилося за незвичайних обставин, що викликало питання про межі розмноження між різними видами.

Слоненя, якого назвали Мотті, народилося 11 липня в зоопарку Честера внаслідок спарювання африканського слона Джумболіно та азійської слонихи Шеби. Гібридне походження підтвердили генетичні тести, пише IFLScience.

У Фокус.Технології з’явився свій Telegram-канал. Підписуйтеся, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

За словами співробітників зоопарку, Джумболіно був єдиним самцем у вольєрі на той час, що не залишало сумнівів щодо батьківства. Попри скептицизм експертів щодо життєздатності такого поєднання, Мотті став єдиним відомим гібридом свого виду. Книга рекордів Гіннеса зрештою назвала його “найрідкіснішим слоном у світі”.

Генетична різниця між африканськими та азійськими слонами значна. Вони не тільки належать до різних видів, але й класифікуються за окремими родами, що робить природне розмноження вкрай малоймовірним.

Крім того, їхні природні середовища проживання розташовані на різних континентах — в Африці та Азії — що робить таке поєднання в дикій природі практично неможливим.

Фізичні особливості також різняться: африканські слони, як правило, більші, мають ширші вуха і грубішу шкіру, тоді як азійські слони менші та мають характерну будову пальців.

Мотті мав поєднання цих рис. Він мав широку голову і великі вуха свого африканського батька, але будова нігтів на лапах відповідала його азійській матері — п’ять на передніх лапах і чотири на задніх. На жаль, він народився на шість тижнів раніше і з самого початку мав проблеми зі здоров’ям.

Мотті страждав на некротичний ентероколіт, небезпечне захворювання кишечника, яке уражає здебільшого недоношених дітей, і помер лише через 10 днів, 21 липня. Посмертна експертиза підтвердила серйозну інфекцію кишечника та пуповини, спричинену бактерією E. coli. За повідомленнями, його останки зберегли в Музеї природознавства в Лондоні.


Важливо

Їли дітей і не тільки: дослідники зробили моторошне відкриття в іспанській печері (фото)

Хоча Мотті залишається єдиним випадком серед слонів, схрещування між віддаленими видами траплялося і в інших частинах тваринного світу. Прикладами є гібриди, такі як біфало (буйвол і корова), гібриди собаки та лисиці, а також волфіни — нащадки малої косатки та афаліни — які плавають у різних океанах.

Раніше Фокус писав про рідкісне захворювання, причиною якого були наші предки. Вчені дослідили мальформацію Кіарі 1 типу, яка характеризується головним болем та запамороченням.

Також ми розповідали про древній хетський артефакт, який допомагав віщунам трактувати дії птахів. Як зазначають дослідники, саме так древні правителі приймали важливі рішення.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.