Connect with us

Усі новини

Розвиток ШІ технологій — системи штучний інтелекту спілкуються мовою Gibber Link

Published

on



Дві системи бронювали готель і раптово перейшли на запрограмований режим Gibber Link. Це свідчить про небезпечну тенденцію — машини можуть діяти без контролю людини.

Дві технології штучного інтелекту (ШІ) вели розмову і майже відразу здогадалися, що вони — не люди. Помічники несподівано перейшли на мову машин Gibber Link для ефективнішої комунікації, відео бесіди показало в Instagram видання Artificial Intelligence News.

Спочатку перший ШІ-помічник, який видає себе за людину, зателефонував у готель Leonardo для бронювання місця для весілля. Адміністратор на іншому кінці лінії зрозумів, що розмовляє зі штучним інтелектом.

Далі системи перейшли на спеціальний режим Gibber Link для ефективнішої комунікації, обходячи людську мову. Після цього смартфон і комп’ютер почали видавати незвичні для людини звуки і виводити текст на екран.

Виходячи з “машинного спілкування” з’ясувалося, що на весілля прийдуть 150 гостей. Вартість бронювання готелю машина пообіцяла вислати на e-mail.

Видання Economic Times вважає автономну взаємодію двох ШІ-помічників щонайменше дивною. Діалог двох машин змушує замислитися над низкою питань, включно з тим, що “люди перестануть бути потрібними”.

“Експерти з ШІ довгий час запевняли суспільство, що машини залишаться під контролем людини. Але це відео свідчить про зворотне. Системи ШІ вже працюють за межами людського розуміння”, — вказують автори статті.

Якщо ШІ здатний розпізнавати собі подібних і переходити на досконаліший спосіб спілкування, нічого не завадить йому ухвалювати рішення без контролю людини, зробили висновки журналісти.

Нагадаємо, у Південній Кореї з’явився найбільший у світі центр обробки даних ШІ. Він перевершує за потужністю наявні центри під управлінням Microsoft, Google і Amazon.

Китай не відстає і розробив підводний інтелектуальний центр у Ліншуї. “Капсулу даних” із понад 400 серверами вирішили помістити на дні моря.





Джерело

Україна

Скільки пар одружились за першу половину 2025 року і в яких областях найбільше

Published

on



Навіть у непростих умовах українці продовжують створювати сім’ї. З січня по червень 2025 року в країні офіційно зареєстровано 68 595 шлюбів.

Найбільше нових сімей утворилося у столиці — 14 411 пар, йдеться у повідомленні Міністерства юстиції України.

У топ-5 регіонів також увійшли:

  • Дніпропетровська область — 5 795 шлюбів,
  • Львівська область — 4 735,
  • Київська область — 4 163,
  • Одеська область — 4 099.

Найменше шлюбів уклали в Херсонській області — лише 217 пар, а також у Донецькій — 544.

Решта регіонів продемонстрували стабільний рівень одружень. Наприклад, у Харківській області одружилися 3 709 пар, у Вінницькій — 2 824, у Полтавській — 2 560, у Хмельницькій — 2 486, а в Черкаській — 2 447.

Нагадаємо, шлюб в Україні ґрунтується на вільній згоді жінки та чоловіка. Проте навіть за цієї умови не всі люди можуть одружуватись один з одним.

Фокус також писав, що в Україні планують змінити оплату за адмінпослуги: більшість із них стануть платними, з фіксованими тарифами від 20 до 200 гривень. Наприклад, реєстрація шлюбу коштуватиме 200 гривень, оформлення документів на бізнес чи землю — теж до 200. Водночас соціальні та дитячі послуги залишаться безкоштовними.

В 2024 році в Україні кількість розлучень була фактично такою ж, як і кількість укладених шлюбів. За даними Міністерства юстиції та судової влади, минулого року українці уклали 150,2 тисячі шлюбів, а кількість розлучень склала 141,8 тисячі. Статистика за попередні роки теж не була оптимістичною, але останні дані називають “найбільшим сумним рекордом українців”.



Джерело

Continue Reading

Війна

Система Skynode — Україна отримає від США 33 000 комплектів із ШІ

Published

on


Американо-німецька компанія Auterion до кінця року поставить в Україну 33 тисячі ударних систем Skynode зі штучним інтелектом

Генеральний директор компанії Лоренц Маєр заявив, що поставки відбудуться в рамках нового контракту з Пентагоном, пише Financial Times.

Програмне забезпечення компанії, як повідомляється, вже використовується в українських безпілотниках, що виконують бойові завдання проти Росії, але нове зобов’язання, як повідомив Маєр, буде “в 10 разів масштабнішим”. Рішення було ухвалено після того, як компанія Auterion, головний офіс якої розташований у Вірджинії (США), отримала від Пентагону контракт на поставку систем вартістю близько 50 мільйонів доларів.

За словами Маєра, цей контракт є частиною програми допомоги Україні у сфері безпеки, яку надає уряд США.


Важливо

Договір із Трампом на $10-30 млрд: США купуватимуть дрони в Україні, — Зеленський


“Ударні комплекти” компанії Auterion можуть перетворити безпілотники з ручним керуванням на “системи озброєння на базі штучного інтелекту”, які неможливо заглушити і які можуть відслідковувати рухому ціль на відстані до 1 км, сказав Маєр, додавши, що його компанія стала “піонером” спільного виробництва США та України.

Водночас компанія не намагається конкурувати з дронами, які випускаються в Україні, а хоче підтримати країну, що воює, і вдосконалити її безпілотники.

“У них фантастична індустрія безпілотників. Ми хочемо запропонувати їм те, чого у них ще немає, і що більшою мірою орієнтоване на програмно-керовану війну”, — сказав Лоренц Маєр.

За словами Маєра, програмне забезпечення Auterion здійснить еволюцію у військових діях, що відбуваються на полі бою просто зараз, дозволивши роям автономних дронів “спілкуватися” один з одним. Однак додав він, цілі завжди обиратимуть люди.

Раніше офіцер ППО розповів Фокусу, чому Україна ще не відбиває атаки “Шахедів” дронами. Він назвав кілька перешкод, серед яких дефіцит умілих операторів і недостатньо висока якість БПЛА.

Стало відомо, що 90% “Шахедів” збивають дрони-перехоплювачі екс-директора Google Еріка Шмідта. Його команда розробила три типи безпілотників, оснащених штучним інтелектом.



Джерело

Continue Reading

Усі новини

чи можна побудувати тунель під Атлантичним океаном (фото)

Published

on


Підводний тунель під Атлантикою дав би змогу дістатися поїздом, наприклад, із Лондона до Нью-Йорка за 54 хвилини. Але такий проект дуже складно реалізувати.

Уже кілька років існують різні інженерні проекти, які передбачають будівництво підводного тунелю під Атлантичним океаном. Передбачається, що на поїзді, який переміщається таким тунелем, можна буде доїхати з Лондона до Нью-Йорка всього за 54 хвилини. Але чи справді можна побудувати такий підводний тунель або все ж таки це наукова фантастика? Про це пише Live Science.

У Фокус. Технології з’явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

Для 54-хвилинної поїздки під водою з Європи до Америки потрібні вакуумні поїзди, що рухаються зі швидкістю 8000 км/год. Але таких поїздів поки що не існує. З іншого боку, якщо запустити звичайний швидкісний потяг таким тунелем, то час подорожі займе приблизно 15 годин, тоді як політ літаком займає приблизно 8 годин. Тобто це досить сумнівний проєкт. Тож експерти вважають, що хоча реалізувати його і можна, але тільки тоді, коли буде винайдено необхідні технології, щоб цей підводний тунель був економічно вигідним. Хоча існують проблеми, не пов’язані з грошима.

Наразі найдовшим підводним тунелем є конструкція, розташована під протокою Ла-Манш, довжиною 37,8 км. Це підводна частина Євротунелю, що з’єднує Францію і Велику Британію. Цей тунель було відкрито 1994 року через 6 років після початку будівництва, на яке було витрачено приблизно 16 млрд доларів. І будували його 13 000 робітників.

Експерти кажуть, що будівництво тунелю під Атлантичним океаном обійдеться набагато дорожче і залучити доведеться набагато більше робітників. Але однією з головних перешкод є відсутність необхідних технологій.



Уже кілька років існують різні інженерні проекти, які передбачають будівництво підводного тунелю під Атлантичним океаном. Передбачається, що на поїзді, який переміщається таким тунелем, можна буде доїхати з Лондона до Нью-Йорка всього за 54 хвилини

Фото: Wikipedia

За словами Балла Гроуза, експерта з тунелів, довжина трансатлантичного тунелю, що з’єднує Європу й Америку, має становити приблизно 5500 км. Гроуз каже, що побудувати такий підводний тунель буде надзвичайно складно.

Першою проблемою стане логістика будівництва. Потрібно буде вирішити, як забезпечити вентиляцію такого тунелю, як забезпечити електроживленням тунелепрохідницьку машину і як доставити робітників на будівельний майданчик.

За словами Гроуза, для реалізації такого проєкту потрібна повністю автономна тунелепрохідницька машина, яка змогла б працювати без участі людини. Але така масштабна машина поки що не створена. Навіть для будівництва тунелю довжиною 10 км звичайна тунелепрохідницька машина споживає приблизно стільки ж енергії, скільки й невелике місто. Тому буде потрібно дуже багато енергії.

Важливо розуміти, що тунелепрохідницькі машини працюють повільно. Навіть якщо спробувати побудувати підводний тунель між Африкою і Бразилією, де найкоротша відстань становить 2575 км, знадобиться близько 500 років. Щоб прискорити цей процес потрібні нові машини для будівництва тунелів з дуже високою швидкістю виконання роботи.

Атлантичний океан



Навіть якщо спробувати побудувати підводний тунель між Африкою і Бразилією, де найкоротша відстань становить 2575 к, знадобиться близько 500 років

Фото: Live Science

Експерти кажуть, що не варто забувати про величезний тиск води. Такі фактори, як затоплення й обвалення тунелю, призводили до фінансових втрат і загибелі людей під час попередніх проєктів із прокладання підводних тунелів.

Рекорд тиску води, з яким стикається тунелепрохідницька машина, становить 15 бар, що в 15 разів перевищує атмосферний тиск на рівні моря на глибині близько 150 метрів нижче поверхні води. Глибина Атлантичного океану в найглибшій точці становить понад 8000 метрів, що відповідає тиску 800 бар.

Нарешті, існує проблема фінансування такого масштабного проекту. З огляду на величезні витрати, відсутність технологій і великий ризик для будівельників, реалізація такого проєкту в доступному для огляду майбутньому здається неможливою, каже Гроуз.

Фокус уже писав про те, де розташований найнезвичайніший кордон між країнами у світі. Жителі розділеного на дві частини міста Барле не відчувають жодного дискомфорту через те, що можуть вільно переміщатися між двома країнами, не залишаючи один населений пункт. У цьому є навіть вигода.

Також Фокус писав про те, що польська компанія створила літаючий мотоцикл, який розвиває швидкість до 100 км/год. Він схожий на транспортний засіб з відомого фантастичного фільму.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.