Connect with us

Суспільство

Схеми на Одеській митниці – на яких авто їздять митники і як заробляють — Ексклюзив ТСН

Published

on


Журналісти проєкту “Хапуга.ua” завітали до офісу одеських митників. ЗМІ зацікавило майно, куплене за кумедними цінами, а також те, що дехто з одеських митників забув чи то “забив” чесно показати його НАЗК.

Про це йдеться у матеріалі проєкту журналістських розслідувань.

Що відомо про керівників митниці та їхні доходи

Отже, Одеська митниця. Від жовтня минулого року тут керує Андрій Колівер. Влітку 2022 року пан Колівер сів на Audi Q7. За даними ЗМІ, його дружина їздить на автомобілі “Лексус”. Авто куплене в січні минулого року.

Але якщо до декларації Колівера особливих запитань немає, то його підлеглі масово страждають на недугу, яку можна назвати “цинічними хитрощами”. Вони немов плюють в очі і суспільству, і НАЗК, подаючи в своїх деклараціях суцільну маячню. І один із таких циніків — це Володимир Алєксєєв, заступник начальника Одеської митниці. Цей митник уже встиг подати декларацію за минулий рік. І що ми тут бачимо — 20 мільйонів гривень готівкою. Звідки взялась така сума уявити складно, адже 2023 року готівкою пан Алєксєєв мав вдесятеро менше – лише 2 мільйони.

Декларація Володимира Алєксєєва

Журналісти спробували запитати Алєксєєва про його космічні готівкові заощадження, однак на Одеській митниці якісь особливі правила спілкування з митниками такого рангу.

“Ви звертаєтесь до відповідного підрозділу державної митної служби і потім ми отримуємо відповідне розпорядження і готуємо письмову або усну відповідь”, — каже прессекретарка Одеської митниці Олена Гусєва. 

Запит журналісти надіслали, але шалені мільйони – це не єдине, що дивує у декларації Володимира Алєксєєва. Працюючи заступником начальника Одеської митниці, він не декларує в Одесі жодної нерухомості. Вже кілька років. Зокрема й орендованої, що зобов’язує робити антикорупційне законодавство.

Натомість, Алєксєєв вказує лише одну квартиру у Києві. Консьєржка чудово знає сім’ю Алєксєєва, але надає під запис шокувальну інформацію — родина продала квартиру.

Отже, що ми бачимо. Заступник начальника Одеської митниці Володимир Алєксєєв “за документами” живе в Одесі на вулиці, бо не декларує там жодного житла, а також не вказує, що його родина також орендує, а може й має у власності нерухомість у самій Франції. 

Володимир Алєксєєв

Далі щодо автомобіля. Алєксєєв теж любить “Лексус”. Він записаний на його маму. Однак такої машини біля будівлі Одеської митниці журналісти жодного разу не зафіксували за цілий тиждень спостереження.

На яких авто їздять працівники митниці

Одеса, 11 лютого, 8 ранку. Будівля митниці. Одна за одною сюди заїжджають недешеві автівки. Це – “Фольксваген Туарег”, на якому їздить Дмитро Білозуб, заступник начальника відділу з питань запобігання та протидії корупції. Машина оформлена також на його маму.

А це приїхав Ігор Бойчун, заступник начальника відділу обліку та експлуатації майна управління адміністративно-господарської діяльності Одеської митниці — “Хюндай Санта Фе” 2022 року, який коштує 35 тисяч доларів. Доходи Бойчуна не дозволяють йому купити таке авто, тому він записав його на свою доньку Анастасію. Вона, між іншим, була ФОП, але закрилась ще 5 років тому, тому походження коштів на авто доволі сумнівне.

Автопарк біля митниці

“Ягуар F-Pace” придбала Ірина Капланян, головна державна інспекторка відділу професійної підготовки персоналу митниці. Транспорт куплений в лютому минулого року за понад 20 тисяч доларів, тому чекаємо на нього у свіжій декларації пані Ірини.

А Jeep Renegade – це взагалі цілий скарб для НАЗК. Його купила Людмила Калабіна, заступниця начальника відділу проведення документальних перевірок управління проведення митного аудиту. Купила за 35 тисяч гривень. Так, це “биток” зі США, однак конкретно це авто було куплене в Америці за 2900 доларів, що зовсім не збігається із заявленою ціною в декларації співробітниці митниці. 

“Можливо, ми б змогли зафіксувати і показати вам ще більше цікавих автомобілів одеських митників, але наш візит до Одеси дуже зацікавив місцеву поліцію. Спочатку на наше авто викликав копів охоронець митниці”, — йдеться у матеріалі розслідування. 

Перед самим візитом копів біля авто журналістів помітили “Тойоту Короллу”. Її екіпаж неначе стежив за ситуацією, а поліцейський телефоном про цю ситуацію комусь доповідав. 

Схеми на Одеській митниці

Перейдемо до інсайдів та аналітики, яка може пояснити неабиякі статки співробітників Одеської митниці. Ні для кого не секрет, що митниця Південної Пальміри грішить різними контрабандними схемами. Тут і “специфічна” контрабанда сигарет, яка йде на “експорт”. Тут і наркотичні речовини, які виїжджають з України, але їх виявляють іноземні митники.

Однак чи не головна схема, з якої можуть “годуватися” нечесні одеські митники — це штучне заниження митної вартості товарів, які імпортуються до України. У нашому розпорядженні є інформація про кільканадцять компаній, які, за даними наших джерел, уникають сплати податків, на щонайменше 30 відсотків від реальної вартості товарів. За даними наших джерел, не виключено, що ці фірми можуть працювати на широко відомих у вузьких контрабандистських колах ділків із прізвищами Семенцов, Хрустальов, Шуба, Володін та інших. 

Схема працює приблизно таким чином. Товар із Туреччини йде до України за двома пакетами документів. Перший пакет — це той, який дають турки офіційно і в якому реальні дані. Але учасники схеми готують другий, фальшивий пакет документів, у якому замінюють характеристики – зменшують вагу, назви, коди товарів, внаслідок чого на в’їзді до Одеси вартість вантажу падає на 30 відсотків. За це відповідні особи митниці отримують чорний кеш, а бюджет України недоотримує мільйони. 

Хто займається схемами на митниці

Одним із архітекторів корупційних схем на Одеській митниці ЗМІ називають відомого вам Володимира Алєксєєва та Євгена Іванова. Людина з таким прізвищем обіймає посаду начальника відділу з питань запобігання та протидії корупції.

У власності цей службовець має лише авто, а от вся нерухомість — на його дружині, яка, схоже, має неймовірну вдачу. Адже вона змогла купити квартиру в Одесі в ЖК “Кадорр” за 50 тисяч гривень. Ринкова ціна нерухомості в цьому ЖК становить мільйони.

Касиром Одеської митниці називають Валентина Брюховецького, головного державного інспектора оперативного відділу управління з контрабандою. Декларація цього службовця – бідна. Стара квартира та скромні машини, однак за фактом, за даними ЗМІ, пан Валентин користується автомобілем “Тойота Тундра” та нещодавно пересів на електричку Zeekr 1, яка оформлена на його маму.

Зловити за руку митника, який бере за щось кошти, тим паче в Одесі, дуже складно. Однак перевірити документи, за якими та чи інша фірма розмитнює свої товари – цілком реально.  Адже з Туреччиною є міжнародна угода, і у разі запиту України Туреччина повинна надати всі пакети реальних документів протягом тижня на той чи інший товар, який їде до Одеси. Тоді його звірять з тим пакетом документів, який “бігає” українською митницею. І якщо їх зіставити, стане одразу зрозуміло — хто, на чому і скільки вкрав. Головне, щоб було бажання зробити відповідний запит.





Джерело

Україна

Не встигли забути прогнози “18 годин без світла”, як ті самі шахраї вигадують нові прогнози у стилі “18 годин без газу” — політолог

Published

on



Військовослужбовець та політолог Кирило Сазонов різко розкритикував нещодавні заяви експертів щодо можливих перебоїв з газопостачанням в Україні, порівнявши їх з попередніми брехливими прогнозами про відключення електроенергії, пише ТСН.

“Все те саме — ми всі замерзнемо, караул. І знову ці безумні прогнози звучать від того самого Олександра Харченка, який минулого року на всю країну кричав про 18 годин без світла. Ходив по ефірах і малював апокаліпсис, аби українці витрачали останні гроші на генератори”, — зазначив Сазонов.

Він підкреслив, що Харченко, який був одним із головних лобістів цих попереджень, не поніс жодного покарання за свої прогнози, навіть не вибачившись за поширене неправдиве повідомлення. Наразі, за словами Сазонова, цей експерт знову поширює нові безпідставні заяви про можливі перебої з газопостачанням.

“Людина, яка малює ці безумні цифри дефіциту газу, робить це або за замовленням ворога, або просто з метою підняти хайп і сіятиме паніку серед населення”, — наголосив Сазонов.

Він також зазначив, що попри обстріли та руйнування інфраструктури, газу вистачає для всіх українців, і такі прогнози є лише спробами дестабілізувати ситуацію в країні.



Джерело

Continue Reading

Суспільство

ЄСПЛ підтверджує, що події в Одесі 2 травня 2014 року були частиною стратегії Росії

Published

on



ЄСПЛ урахував складність тодішньої ситуації та зважив на причетність РФ до організації трагедії в Одесі 2 травня 2014 року.

Результати останнього рішення ЄСПЛ у справі «Вячеславова та інші проти України» прокоментувала кореспонденту Укрінформу Уповноважена у справах Європейського суду з прав людини у Міністерстві юстиції України Маргарита Сокоренко.

«ЄСПЛ наголосив, що відповідно до статті 19 Конвенції завданням Суду є визначення міжнародно-правової відповідальності держави, а не індивідуальної відповідальності окремих посадових осіб чи інституцій, і жодних винятків бути не може», – наголосила вона.

Сокоренко зазначила, що суд особливо підкреслив, що деякі правопорушення були скоєні посадовцями, які втекли до РФ та стали громадянами Росії, зокрема тодішній начальник одеського управління ДСНС Володимир Боделан та заступник керівника регіональної поліції Дмитро Фучеджи.

«ЄСПЛ визнав усю складність нашої ситуації у 2014 році, однак це не звільняє державу Україна від відповідальності захищати всіх громадян», – зазначила уповноважена.

На її думку, позитивним аспектом цього рішення є той факт, що ЄСПЛ проливає світло на ті події, покроково розповідаючи, що за чим відбувалось та хто був до цього причетний. Зокрема в рішенні описана ймовірна співпраця регіональної поліції із силами антимайдану, а також умисне зволікання з приїздом пожежних машин до будинку профспілок.

«Тим самим суд дає зрозуміти, що події в Одесі 2 травня 2014 року були частиною ширшої стратегії Росії з дестабілізації України, яка охоплює також анексію Криму та частини Донецької та Луганської областей», – каже вона.

Сокоренко нагадала також, що у 2021 році, ще до свого виходу з ЄСПЛ, Росія подала міждержавний позов проти України, у якому містилась її версія подій в Україні, починаючи з 2014 року. Окремий розділ там був присвячений загибелі «протестувальників проти державного перевороту та про бойовиків Правого сектору», що нібито діяли тоді в Одесі.

«ЄСПЛ пізніше визнав цю скаргу неприйнятною, однак тлумачення подій в Одесі, яке міститься в цій справі, дає можливість широкій громадськості знати правду, а не версію російської пропаганди», – наголосила Сокоренко.

Читайте також: 2 травня в Одесі: як кремль розпалював війну в Україні

Як повідомлялось, Мін’юст прокоментував рішення ЄСПЛ у справі про трагедію в Одесі 2 травня 2014 року. У відомстві наголосили, що Україна залишається відданою європейським цінностям та дотриманню прав людини й поважає роль Європейського суду з прав людини.



Джерело

Continue Reading

Суспільство

На Миколаївщині за 200 мільйонів планують побудувати сонячну ферму Анонси

Published

on


У Миколаївській області запланували подибувати сонячну ферму. Проєкт мають реалізувати на території  Галицинівської громади, у селі Прибузьке.

Про це свідчать дані екосистеми DREAM.

Планується будівництво акумуляторної системи накопичення енергії. 

Основною метою проєкту є забезпечення сучасної, надійної, стійкої енергосистеми Галицинівської громади шляхом впровадження системи акумулювання енергії та гібридної системи резервного живлення.

Проєкт передбачає можливість безперебійного постачання електроенергії в разі аварійних відключень чи надзвичайних ситуацій, що дозволить забезпечити життєдіяльність громади, покращити інфраструктуру та підвищити якість життя місцевих мешканців.

Скриншот: Dream

Проєкт передбачає комплексне технічне рішення, яке включає в себе сонячну електростанцію, систему акумулювання енергії та резервну систему живлення, що дозволить підтримувати баланс енергетичних потреб у будь-яких умовах. Всього буде встановлено 10 гектарів сонячних панелей.

Ініціатором проєкту є  Галицинівська сільська рада, балансоутримувачем – ТОВ “Ніко Солар”.

Загальний орієнтовний бюджет проєкту становить 210,5 мільйона гривень, з яких значна частина буде витрачена на капітальні витрати, зокрема на закупівлю обладнання. Основні капітальні витрати включають:

  • Закупівля та амортизація обладнання на суму 143,4 мільйона гривень;
  • Приєднання до інженерних мереж – 30,99 мільйона гривень;
  • Інші капітальні витрати – 6,01 мільйона гривень.

Операційні витрати, які охоплюють технічне обслуговування та послуги інженера-консультанта, складають ще близько 2,31 мільйона, а також передбачено фінансування на технічний нагляд у сумі 11,57 мільйона гривень.

Скриншот: Dream

Проєкт є частиною Стратегії розвитку територіальної громади Галицинівської громади на 2025-2027 роки та відповідає вимогам національних стратегічних документів у сфері розвитку відновлювальної енергетики.

Також будівництво сонячних електростанцій планується і в Очакові. Мета цього проєкту — відновлення інфраструктури з використанням принципів зеленої енергетики та енергоефективності. Для реалізації проєкту шукають понад 400 мільйонів гривень інвестицій.

Крім того, у Миколаєві планується встановлення сонячних електростанцій для забезпечення безперебійної роботи системи водопостачання. Проєкт також включає створення резервного живлення та продаж надлишків електроенергії, що дозволить знизити витрати. Загальний бюджет цього проєкту становить 68,6 мільйона гривень.


Анна Бальчінос



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.