Події
Корейський суд змінив вирок зірці «Гри в кальмара», звинуваченому у сексуальних домаганнях
Корейський суд збільшив покарання до одного року ув’язнення 80-річному акторові, зірці «Гри в кальмара», за сексуальні домагання.
Про це повідомляє Daily Star, передає Укрінформ.
Південнокорейського актора О Йон Су, широко відомого за роль О Іль Нама (Гравець 001) у серіалі Netflix «Гра в кальмара», засудили до одного року в’язниці за сексуальні домагання.
Спочатку 80-річного чоловіка засудили до восьми місяців позбавлення волі з дворічним випробувальним терміном. Однак нещодавнє рішення суду збільшило термін покарання до одного року.
О Йон Су відомий як досвідчений театральний актор з майже 50-річним стажем, який «сексуально домагався молодшої колежанки, не маючи такого права в трупі» – так під час слухань схарактеризували його в обвинуваченні.
Як зазначають місцеві ЗМІ, прокурори наполягали, що жертва актора “жила в страху як професійно, так і особисто після того, як відбулися події”. Очевидці твердять, що О Йон Су погіршив своє становище, заявивши «я зробив це з серцем батька» замість того, щоб просити вибачення.
Прокурори підкреслили послідовність у заявах актора з моменту появи перших звинувачень, використовуючи це, щоб аргументувати один рік ув’язнення, спрямований “на підтримку зцілення жертви та запобігання подібним злочинам”.
Адвокати О Йон Су відкинули всі звинувачення, твердячи, що справа ґрунтується винятково на свідченнях жертви, яким бракує ясності, послідовності та логічних деталей. Вони також зазначили, що актор офіційно відповів на закиди, щоб уникнути суперечок, які могли б негативно вплинути на «Гру в кальмара», яка нещодавно принесла йому міжнародне визнання.
Звертаючись до суду, О Йон Су висловив глибокий жаль у зв’язку зі своїм становищем. «Це принизливо постати перед судом у такому віці», – сказав він. «Якщо я сказав або зробив щось невідповідне, я погоджуся з вироком. Але я не вважаю, що у моїх діях були ознаки нападу».
Він додав: «Якщо під час короткої взаємодії мої необережні слова чи дії завдали болю, мені шкода. В одну мить усе, що я будував за 80 років, розвалилося. Я почуваюся порожнім. Я просто хочу повернутися туди, звідки все починалося».
Як повідомляв Укрінформ, торік зірку «Гри в кальмара» визнали винним у сексуальних домаганнях, призначивши 8 місяців ув’язнення умовно.
Події
«Театральний інфобум» назвав найкращих драматургів і режисерів 2025 року
Експерти ІІ Київського рейтингу Укрінформу «Театральний інфобум-2025» визначили найкращих театральних драматургів та режисерів 2025 року.
Про це повідомляє Укрінформ.
За результатами експертного голосування до топу кращих українських драматургів увійшли:
- Андрій Бондаренко (за інсценізацію «Brecht.Cabarett» Київський академічний театр «Золоті ворота»);
- Володимир Тука (за «П’єса 22 або Шлях героя», Національний академічний драматичний театр імені Лесі Українки);
- Аліна Сарнацька (за п’єсу «Баланс», Театр Ветеранів);
- Сергій Кулибишев (за п’єсу «Поліандрія», Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка);
- Оксана Гриценко (за п’єсу «Я повернусь», Київський академічний театр «Золоті ворота»);
- Максим Курочкін (за п’єсу «Три швидкі та модні у цьому сезоні перукарки» Київський національний академічний Молодий театр);
- Тамара Трунова (за виставу «Робота з Тінню», Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра);
Переможцем у номінації «Найкращий драматург/драматургиня» стала Аліна Сарнацька.
У спеціальний номінації «Найкращий драматург/драматургиня. Вибір Укрінформу» переміг Андрій Бондаренко.
Кращими театральними режисерами 2025 року, за оцінкою експертів, стали:
- Тамара Трунова за виставу «Робота з Тінню» (Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра);
- Євген Лавренчук за виставу «Реквієм» (Національний будинок музики / Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка);
- Дмитро Захоженко за виставу «Король Лір» (Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра);
- Іван Уривський за виставу «Макбет» (Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка);
- Оксана Дмітрієва за виставу «Brecht.Cabarett» (Київський академічний театр «Золоті ворота»);
- Давид Петросян за виставу «Гедда Ґаблер» (Київський академічний драматичний театр на Подолі);
- Андрій Жолдак за виставу «Дім» (Національний академічний драматичний театр імені Лесі Українки);
- Артем Вусик за виставу «Подорож ученого доктора Леонардо і його майбутньої коханки прекрасної Альчести у Слобожанську Швайцарію» (Малий театр);
- Дмитро Весельський за виставу «Патетична соната» (Київський національний академічний Молодий театр);
- Слава Жила за виставу «Сойка» (Київський академічний театр «Актор»);
- Дмитро Леончик за виставу «Ковзанка» (Київський академічний театр «Золоті ворота»).
Переможницею у номінації «Найкращий режисер/режисерка» стала Тамара Трунова.
У спеціальній номінації «Найкращий режисер/режисерка. Вибір Укрінформу» переміг Дмитро Захоженко.

В номінаціях «Найкращий драматург/драматургиня», «Найкращий режисер/режисерка» номінувалися митці за роботи, прем’єри яких відбулися у театрах Києва в період з 1 грудня 2024 року по 1 грудня 2025 року. Голосування рейтингове, 1 голос експерта – 1 бал.
Експертами Київського рейтингу Укрінформу «Театральний інфобум – 2025» є: Ольга Байбак, культурна менеджерка, начальниця відділу зовнішніх комунікацій Національної спілки театральних діячів; Ганна Веселовська, театрознавиця, театральна критикиня, доктор мистецтвознавства; Ірина Зубченко, театрознавиця і театральна критикиня, завідувачка відділу історії театру Музею театрального, музичного та кіномистецтва; Людмила Олтаржевська, театрознавиця, експертка театральних фестивалів; Ольга Стельмашевська, театрознавиця, театральна критикиня; Ганна Шерман, театрознавиця, старша викладачка кафедри театрознавства Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. Карпенка-Карого; Віра Доленко, фахівець редакції радіотеатру головної редакції літературних передач і радіотеатру творчого об’єднання “Радіо “Культура” дирекції “Українське радіо”; Сергій Винниченко, театральний аналітик, засновник проєкту «Театральна риболовля»; Дмитро Єрьомін, театральний блогер; Яна Ягніченко, театральна блогерка; Людмила Семенюк, артблогерка; Любов Базів, культурна оглядачка Укрінформу.
Як повідомлялося, Київський рейтинг Укрінформу «Театральний інфобум» було започатковано Укрінформом у 2024 році з метою популяризації здобутків вітчизняного театру під час повномасштабної війни, висвітлення українського театрального процесу та інформаційної підтримки митців.
Це щорічний рейтинг найкращих київських вистав, акторів, режисерів, драматургів, де переможців визначають експерти (критики, театрознавці) шляхом голосування.
Події
Привласнення творів художника Івана Марчука є посяганням на національну культурну спадщину
Таку позицію висловив Український інститут національної пам’яті щодо ситуації, пов’язаної з творчістю художника Івана Марчука, передає Укрінформ.
“Український інститут національної пам’яті, як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері збереження національної пам’яті українського народу, висловлює свою підтримку українському художнику Івану Марчуку, стосовно ситуації щодо привласнення права на використання всіх його творів іншими особами, зокрема права виключної ліцензії”, – заявили в УІНП.
Як зазначили в інституті, ця “позиція ґрунтується на тому, що ліцензійний договір підписаний, за словами митця, під впливом введення в оману, на невигідних і непропорційних для автора умовах, що порушують його авторське право”.
Крім того, підкреслили в УІНП, “роботи Івана Марчука мають загальнонаціональну цінність, оскільки результати його мистецької діяльності становлять невід’ємну частину культурної спадщини України. Привласнення його картин та інших творів є серйозним посяганням на національну культурну спадщину та завдає істотної шкоди авторитету України на державному рівні”.
В УІНП висловили сподівання, що порушене питання буде розглянуте й вирішене в межах чинного законодавства України, з дотриманням принципів законності, справедливості та верховенства права.
“Хочемо додати, що Іван Марчук заявив, що у 2020 році під час підписання договору він був переконаний, що підписує “документ про наміри”, і одразу просив визнати його недійсним. Через кілька років він дізнався, що інші особи представляються власниками прав на його роботи та використовують їх без його згоди. У липні 2025 року Марчук подав позов до суду з вимогою визнати договір недійсним і повернути авторське право, наголошуючи, що йдеться не лише про його особисті інтереси, а й про захист культурної спадщини України”, – зазначили в УІНП.
“Інститут засвідчує свою повагу Іванові Марчуку – всесвітньо визнаному митцеві, чия творча спадщина має вагому культурну та суспільну цінність і є компонентою історичної пам’яті українського народу”, – заявили в УІНП.
Як повідомляв Укрінформ, народний депутат України VII скликання Михайло Апостол спростовує наявність у нього зареєстрованих авторських прав на картини відомого українського художника Івана Марчука. У відеозверненні він зазначив, що Марчук звертався до нього за допомогою у поверненні 101 найціннішої картини, які намагалися вивезти в Іспанію, і завдяки його допомозі полотна вдалося повернути.
Напередодні на своїй офіційній сторінці у Фейсбуці Марчук повідомив про спробу заволодіння авторськими правами на його твори іншими особами. У дописі також зазначено, що за порадою юристів Марчук написав заяву до суду і сподівається на справедливе рішення.
Судовий процес щодо визнання недійсним ліцензійного договору, про який йдеться у дописі Марчука, триває з липня цього року у Тернополі. Справу розглядає Тернопільський міськрайонний суд.
Фото: kaniv-rada.gov.ua
Події
Вийшов офіційний тизер комедії «Діггер» із Томом Крузом
Вийшов перший офіційний тизер фільму мексиканського режисера Алехандро Гонсалеса Іньярріту “Діггер”, де головну роль виконує голлівудська зірка Том Круз. Вихід стрічки запланований на жовтень 2026 року.
Про це повідомило The Variety, передає Укрінформ.
Кінокартину виробництва Warner Bros. та Legendary Entertainment у тизері названо “комедією катастрофічних масштабів”.
Круз з’явиться на екрані у ролі Діггера Роквелла. Подробиці сюжету фільму тримають у таємниці, проте в анотації Warner Bros. головний герой описаний як «найвпливовіша людина у світі», яка «вирушає у шалену місію, щоб довести, що він є рятівником людства, перш ніж спричинена ним катастрофа все знищить».
До акторського складу також увійшли Сандра Гюллер, Джон Гудмен, Майкл Стулбарг, Джессі Племонс, Софі Вайлд, Різ Ахмед та Емма Д’Арсі.
“Діггер”, зйомки якого тривали у Великій Британії впродовж шести місяців, стане першою англомовною стрічкою Іньярріту після “Легенди Г’ю Гласса”, за яку режисер і виконавець головної ролі Леонардо Дікапріо здобули премію “Оскар”.
Сценарій нового фільму Іньярріту писав разом із аргентинським письменником Ніколасом Джакобоне, американським сценаристом Александром Дінеларісом та мексиканською письменницею Сабіною Берман. Він також є продюсером стрічки, разом із Томом Крузом.
«Діггер» буде першим фільмом Круза після підписання у січні угоди з Warner Bros. Discovery про виробництво фільмів. Останнім проєктом актора зі студією був фільм «На межі майбутнього», що вийшов 2014 року.
Прем’єра «Діггера» запланована на 2 жовтня 2026 року.
Як повідомлялося, голлівудський актор Том Круз потрапив до Книги рекордів Гіннеса за виконання трюків під час знімання фільму «Місія неможлива: Фінальна розплата» (Mission: Impossible – The Final Reckoning).
Фото: IMDb
-
Одеса1 тиждень agoЗатори біля Паланки — ситуація на кордоні з Молдовою
-
Усі новини1 тиждень agoРозлучення Наталки Денисенко – акторка розкрила причину
-
Події1 тиждень agoУ Львові й Дніпрі закриваються книгарні «Ноти» і «Ніша»
-
Одеса1 тиждень agoБлекаут в Одесі 2025 р— як люди справляються з відключеннями світла
-
Суспільство1 тиждень agoСвириденко взяла участь у церемонії запаленні Ханукії у приміщені українського уряду
-
Усі новини6 днів agoПохорон Степана Гіги — що сказав його друг на церемонії прощання
-
Думки1 тиждень agoЗлочинний відтінок білого: як компанію Pantone звинуватили в расизмі за вибір кольору року
-
Усі новини1 тиждень agoІдеї чаю — що додати в напій, щоб він був ще смачнішим
