Connect with us

Усі новини

вчені дізналися, як найкраще відвідати всі бари

Published

on



Група дослідників склала теоретичний пішохідний маршрут, який проходить через усі 81 998 барів Південної Кореї. Цей експеримент є дуже складним прикладом “задачі комівояжера” — математичної задачі, яка полягає у знаходженні найкоротшого маршруту з відвідуванням декількох точок рівно один раз і поверненням до початку.

Про це пише IFLScience.

У Фокус.Технології з’явився свій Telegram-канал. Підписуйтеся, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

Вільям Кук, професор Університету Ватерлоо, очолював команду, яка провела це монументальне обчислення. “Загальний час пішої подорожі в обидва кінці становить 15 386 177 секунд, або 178 днів, 1 годину, 56 хвилин і 17 секунд”, — пояснив Кук.

Учений жартома додав: “По дорозі вам потрібно буде зупинятися, щоб випити багато напоїв”. Попри безтурботну презентацію, проєкт став серйозною демонстрацією передових методів оптимізації, а не планом багатомісячного пияцького туру.

Задача комівояжера, вперше сформульована в XIX столітті, широко відома своєю складністю. Вона належить до категорії “NP-важких”, що означає, що зі збільшенням кількості пунктів призначення обчислювальні зусилля, необхідні для розв’язання задачі, зростають з надзвичайною швидкістю.

Варіант задачі для південнокорейського пабу передбачав обчислення понад 3,3 мільярда часових інтервалів між окремими точками. Щоб впоратися з цим, команда Кука використала евристику Лін-Кернігана — ефективний алгоритм для генерування близьких до оптимальних рішень — та метод площини відсікання, який спрощує масивні задачі маршрутизації, усуваючи надлишкові шляхи.

Кук зазначив, що метою цих масштабних завдань є вдосконалення інструментів оптимізації для використання в реальному світі.

“Світ має обмежені ресурси, і мета математичної оптимізації та дослідження операцій — допомогти нам ефективно використовувати ці ресурси”, — заявив він.

Хоча кількість можливих шляхів між 81 998 барами майже не піддається розумінню — їхня кількість становить 2 з 367 000 нулями після неї — дослідники показали, що комбінація розумних алгоритмів все ще може генерувати реалістичні, майже ідеальні рішення.


Важливо

ШІ допомагає дослідникам: вчені розшифрували таємничий сувій із Геркулануму (фото)

Хоча навряд чи хтось піде цим шляхом пішки, проєкт демонструє корисність прикладної математики у вирішенні складних логістичних завдань. Від міського планування до управління ланцюгами поставок, такі проблеми, як задача комівояжера, залишаються центральними для того, як ми організовуємо ресурси, час і рух у сучасному світі.

Раніше Фокус писав про підземне місто Дерінкую у Туреччині. Дослідники вважають, що воно виникло у фрігійський період, приблизно у VIII-VII століттях до нашої ери.

Також ми розповідали про наймолодшу країну світу. Їй лише 14 років, проте зовсім скоро може з’явитися нова країна, яка забере цей титул.



Джерело

Усі новини

Американка перетнула Тихий океан на яхті з котом: у чому її секрет

Published

on


26-річна Лорен Лендерс зі США здійснила мрію дитинства. Дівчина самотужки й без підтримки перетнула Тихий океан на старій яхті разом зі своєю кішкою.

Американку пройшла понад 6437 км. Її супроводжувала лише улюблена кішка на прізвисько Мако. Про це пише What’s The Jam.

26-річна американка Лорен Лендерс втілила в життя мрію, на яку наважуються одиниці. Дівчина перетнула Тихий океан самотужки на своїй 30-річній яхті Beneteau Oceanis 510. Вона пройшла понад 4000 миль (6437 км) — від Панами до Маркізьких островів у Французькій Полінезії, провівши в дорозі 28 днів.

Лорен родом із Джопліна, штат Міссурі — міста, де немає навіть моря. Однак з дитинства вона мріяла про морехідне життя. Здобувши освіту в галузі морської біології та ліцензію капітана судна водотоннажністю до 100 тонн, вона купила стару яхту і кілька років готувала її до далеких переходів. Американка сама її ремонтувала, посилювала оснащення і навчалася навігації.

Кішка на прізвисько Мако стала її “першим помічником”. У неї є два рятувальні жилети — один на випадок дощу, інший для відкритого океану. На ніч її пристібають спеціальними ременями, щоб вона не впала за борт у шторм. Разом вони подорожували на яхті.



Fullscreen

Американка Лорен Лендерс здійснила мрію дитинства

Фото: Jam Press

За словами Лорен, заплив був непростим. Спочатку подорож супроводжували дощі, зустрічний вітер і хитавиця, але після перетину екватора встановилася спокійна погода.

“Це був мій найдовший поодинокий перехід, і я дуже хвилювалася, але все пройшло набагато краще, ніж я очікувала”, — поділилася вона.

Лорен зізналася, що іноді їй доводилося справлятися зовсім самій: наприклад, одного дня потрібно було піднятися по щоглі, що хитається, щоб усунути проблему з вітрилом. Це стало справжнім випробуванням.

“Я знала, що не можу розраховувати ні на чию допомогу — тільки на себе. Але саме це і дає відчуття сили”, — сказала вона.

Американка Лорен Лендерс перетнула Тихий океан на яхті з котом


Fullscreen

Дівчина самотужки і без підтримки перетнула Тихий океан на старій яхті разом зі своєю кішкою

Фото: Jam Press

Її відеоблоги в TikTok, Instagram і YouTube набули популярності. На акаунти Лорен підписано вже понад 560 000 осіб. У коментарях підписники захоплюються її рішучістю і спокоєм навіть у найнапруженіших умовах.

“Я заздрю твоїй впевненості — ти надихаєш мене не боятися мріяти”, “У мене стрес просто від перегляду твоїх відео — але ти маєш абсолютно незворушний вигляд”, — пишуть вони.

Нині Лорен відпочиває на Маркізьких островах, насолоджується природою і продумує наступний етап подорожі.

“Я досі не можу повірити, що це все не сон. Але це тільки початок. Світ величезний, і я хочу побачити його весь”, — додала дівчина.

Раніше Фокус повідомляв, що чоловік здійснив 120 безкоштовних польотів, як йому вдалося. 35-річний житель США Тіроне Олександр визнаний винним у тому, що використовував лазівки в системі авіаперельотів. Він безплатно літав країною, видаючи себе за бортпровідника.

Також стало відомо, що турист вимовив “заборонене” слово на борту круїзного лайнера. Один із пасажирів круїзу Royal Caribbean випадково вимовив “Титанік”, і цим спричинив справжню паніку серед відпочивальників.



Джерело

Continue Reading

Авто

Суперкар Ferrari Джеремі Кларксона продають на аукціоні

Published

on


У Великій Британії на аукціон виставили Ferrari F355 1996 року. Суперкар належав колишньому ведучому шоу Top Gear та The Grand Tour Джеремі Кларксону.

Суперкар Ferrari F355 збудували на замовлення Джеремі Кларксона. Його орієнтовна ціна становить від 245 000 до 300 000 доларів. Подробиці авто розкрили на сайті аукціонного дому RM Sotheby’s.

Джеремі Кларксон у різні роки володів багатьма яскравими авто. Він вирішив купити Ferrari F355 після того, як протестував його в Top Gear. Ведучий навіть записав невелике відео про те, як обирав авто.


Важливо

Швидший за Ferrari: непримітний Audi 80-х продають за ціною суперкара (фото)


Джеремі Кларксон вирішив придбати червоний суперкар Ferrari F355 у версії GTS зі знімним дахом та спортивними кріслами. Авто оснащене 3,5-літровим 380-сильним V8 та 6-ступінчастою механічною КПП. Воно здатне розігнатися до 100 км/год за 4,6 с та розвинути 295 км/год.

Ferrari F355, Джеремі Кларксон, суперкар Ferrari


Fullscreen

Ferrari F355 GTS оснащений 380-сильним V8

Фото: RM Sotheby’s

Телеведучий дуже хвалив керованість Ferrari F355 GTS і присвятив автомобілю низку публікацій. Утім, Кларксон мало їздив на ньому, оскільки авто виявилося не надто практичним та приваблювало поліцію. У 2000 році Джеремі Кларксон розіграв суперкар із пробігом усього 9600 км у конкурсі від газети The Sunday Times.

сидіння феррарі, Джеремі Кларксон, Ferrari F355, суперкар Ferrari


Fullscreen

У салоні встановили спортивні крісла

Фото: RM Sotheby’s

Новий власник перепродав авто в 2013 році особі, яка зараз володіє автомобілем. Пробіг Ferrari F355 GTS становить 24 тис. км і нещодавно суперкар пройшов розширене техобслуговування. У комплекті з ним ідуть оригінальні документи на авто з підписом Джеремі Кларксона.

Між іншим, нещодавно з молотка за $18 мільйонів пішов чемпіонський болід Ferrari Міхаеля Шумахера.

Також Фокус писав, що на аукціон виставили 71-річний Chevrolet Corvette в новому стані.



Джерело

Continue Reading

Економіка

Пенсія в Україні — скільки платитимуть за середньої зарплати

Published

on



В Україні за умови повного трудового стажу і стабільного отримання середньої зарплати можна розраховувати на пенсію в розмірі 5269,9 гривень. Для цього необхідно протягом 35 років отримувати щонайменше середню по країні зарплату або мати такий рівень доходу в середньому за все трудове життя.

За наявності 40 років трудового стажу та стабільного отримання середньої заробітної плати протягом усього періоду роботи у 2025 році пенсія становитиме 6022,8 грн. Зі зростанням зарплат розмір виплат також помітно зростатиме. Про це йдеться в матеріалі видання OBOZ.UA.

Приміром, за зарплати, що на 50% вища за середню, — тобто приблизно 27 883 грн — можна розраховувати на пенсію в розмірі 7904,9 грн, якщо трудовий стаж становить 35 років. А за наявності 40 років стажу така зарплата забезпечить пенсію в 9034,2 грн.

В Україні пенсії отримують 10 млн 331 тис. осіб. З них майже 7,5 млн — це пенсіонери за віком, решта — одержувачі спеціальних виплат: за інвалідністю, через втрату годувальника та інших підстав. Найвищими залишаються пенсії суддів — згідно із законом, це довічне грошове забезпечення. У середньому судді отримують понад 108 тис. грн на місяць.

Нагадаємо, українці передпенсійного віку, які опинилися без роботи, можуть достроково вийти на відпочинок. Однак для цього людина має відповідати низці умов.

У Пенсійному фонді розповіли, що деякі українці можуть вийти на пенсію в 55 років. Однак така пільга доступна не всім.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.