Події
У Харкові вперше в Україні поставили барокову оперу Перголезі «Гордий бранець»

У Харкові 26 травня відбулася прем’єра опери Перголезі “Гордий бранець”, її поставила оперна студія Національного університету мистецтв ім. Котляревського спільно з Національним театром опери та балету ім. Лисенка.
Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.
Цей твір Джованні Баттісти Перголезі ставлять украй рідко. Натомість відомою та популярною стала інтермедія “Служниця-пані”, яку італійський композитор створив, щоб заповнити дві перерви серйозного “Гордого бранця” (1733 р.).
“Партитуру ми знайшли в Італії, бо твір зберігається у бібліотеці консерваторії Перголезі. Тобто її неможливо просто скачати в інтернеті, і це була, можна сказати, певна пошукова історія, – розповіла проректорка ХНУМ ім. Котляревського Юлія Ніколаєвська. – Але ця партитура не була адаптована під наш склад, тому наші молоді композитори декілька місяців працювали над партіями музикантів”.

Також до оркестру залучили виконавця на теорбі – аспіранта Ігоря Тарновецького, соліста Національного будинку органної та камерної музики (Київ).
Репетиції тривали пів року, зауважує Ніколаєвська.

“Це опера, яка в Україні раніше ніколи не ставилася. Та взагалі й у світі вона не часто ставиться. Її ставлять передусім в Італії, на фестивалі у місті, де народився Перголезі. Режисери якраз і мають на меті відновлювати, популяризувати демонструвати спадок композитора. Опер у Перголезі небагато, але й немало з огляду на те, що він прожив лише 26 років”, – розповіла вона.

Показово, що вже за життя Перголезі вважався експериментатором.
“На той час інтермедії – звична практика, вони мали відволікати глядача від опери-серії з серйозним сюжетом. Та “Служниця-пані” якось швидко виокремилася і взагалі дала початок опері-буфу (комічній опері, – ред.)”, – зазначає Ніколаєвська.
За її словами, деякі твори Перголезі досі не атрибутовані, тобто вірогідно не встановлені місце й час їх створення та не підтверджене авторство. Але щодо “Гордого бранця” таких сумнівів немає.
Додамо, що ця опера стала вже сьомою прем’єрою оперної студії університету за три роки.
Як повідомляв Укрінформ, у квітні у Харківському національному театрі опери та балету ім. М.В. Лисенка/Схід Opera відбулася прем’єра опери-кабаре “ТГШ. Подорож у часі”.
Події
Точицький закликав європейців утриматися від повернення на сцену російських виконавців

Міністр культури і стратегічних комунікацій Микола Точицький закликав європейську мистецьку спільноту «добре подумати» перед тим, як знову приймати на сцені російських виконавців.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє МКСК.
«На шпальтах європейського видання Politico Europe опублікована стаття про поступове повернення російських виконавців класичної музики «з чорного списку» на провідні європейські сцени. Зокрема, йдеться про диригента Валерія Гергієва та оперну співачку Анну Нетребко. Обоє вони були «виключені» зі світової музичної спільноти після початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну через підтримку політичних інтересів Кремля, проте останнім часом з’являються анонси їхніх концертів в Європі», – йдеться в повідомленні.
Зазначається, що Гергієв, відомий своєю публічною підтримкою російського диктатора, наступного року планує низку виступів оркестру Маріїнського театру в Іспанії, при цьому місцевий організатор фестивалю навіть вказав фінансування заходу коштом ЄС.
Як повідомляє видання, Єврокомісія контактувала з іспанською владою, щоб пересвідчитися, що жодні кошти ЄС не були використані для організації виступів за участю пропутінського диригента.
Водночас Анна Нетребко хоча й висловилася проти війни, однак відмовилась відкрито засудити злочинну політику Володимира Путіна. В Україні щодо неї застосовані санкції, проте в наступні півтора року вона має велику європейську програму виступів.
Як підкреслили в МКСК, Точицький в інтерв’ю Politico закликав європейську мистецьку спільноту «добре подумати» перед тим, як знову приймати на сценах російських виконавців.
Також він застеріг, що «дуже ризиковано» інтегрувати російську культуру, поки триває повномасштабне вторгнення Росії в Україну.
«Коли у вашій країні проходить російська культурна активність, це неодмінно пов’язано з дезінформацією та підготовкою певних насильницьких дій», – наголосив міністр, пославшись на досвід України.
У відомстві також зауважили, що у розмові з виданням Європейський комісар з питань справедливості між поколіннями, культури, молоді та спорту Гленн Мікаллеф погодився з цією тезою.
«Європейські сцени не повинні давати жодного простору тим, хто підтримує цю агресивну війну проти України», – акцентував він.
Мікаллеф також наголосив, що навіть вистави, фінансовані приватним коштом, не повинні бути винятком для політичних закликів до відмови від співпраці з артистами, які підтримують війну.
«Потрібно активніше працювати з країнами-членами, аби цього (надання можливостей для європейських гастролей) не відбувалося», – додав Єврокомісар.
Своєю чергою Точицький запропонував, аби європейські театральні компанії залучали українських виконавців або їхніх колег із країн Євросоюзу: «Давайте просувати тих, хто справді поділяє демократичні цінності».
Як повідомляв Укрінформ, український режисер Євген Лавренчук розірвав контракт щодо постановки в Ізраїлі опери «Рінальдо» Георга Фрідріха Генделя через присутність росіян у команді постановників і артистів.
Події
Том Круз потрапив до Книги рекордів Гіннеса

Голлівудський актор Том Круз потрапив до Книги рекордів Гіннеса за виконання трюків під час знімання фільму «Місія неможлива: Фінальна розплата» (Mission: Impossible – The Final Reckoning).
Про це йдеться у пресрелізі довідника, передає Укрінформ.
«Восьма частина франшизи «Місія неможлива: Фінальна розплата» справді підняла планку – видовищні трюки Тома під час знімання фільму допомогли йому здобути місце у Книзі рекордів Гіннеса за найбільшу кількість стрибків однією людиною із парашутом, що палає», – йдеться у пресрелізі.
Зазначається, що загалом голлівудська зірка Круз 16 разів вистрибнув із гелікоптера, бувши прив’язаним до парашута, попередньо змоченого паливом і підпаленим, перш ніж він зміг зрізати мотузки першого парашута та безпечно розгорнути резервний.
«Жоден інший актор чи каскадер не наблизився до такої кількості смертоносних стрибків, і його самовідданість була винагороджена рекордним титулом», – додали у Книзі рекордів Гіннеса.
Самі ж знімання фільму тривали у Південно-Африканській Республіці.
Круза піднімали на вертольоті на висоту у щонайменше 2,3 км, звідки він щоразу стрибав і мав усього декілька секунд на виконання трюку.
Як повідомляв Укрінформ, після багатьох ролей військових героїв на екрані, американський кіноактор Том Круз отримав справжню вищу нагороду для цивільних від ВМС Сполучених Штатів у реальному житті.
Події
МКСК отримало від ЮНЕСКО обладнання для цифрової трансформації у сфері культури

Міністерство культури та стратегічних комунікацій у межах стратегічного партнерства з ЮНЕСКО отримало сучасне серверне та комп’ютерне обладнання для забезпечення надійного функціонування державних електронних реєстрів у сфері культури та культурної спадщини.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє МКСК.
Міністр культури та стратегічних комунікацій Микола Точицький висловив вдячність Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) за послідовну підтримку й партнерство.
«Це надзвичайно важливо для збереження та переосмислення української культурної спадщини як невіддільної частини нашої ідентичності, стійкості та відновлення», – зазначив він.
За словами міністра, це обладнання — частина ширшої ініціативи з цифрової трансформації, яку ЮНЕСКО реалізує спільно з МКСК.

«У співпраці з Міністерством, ЮНЕСКО реалізує комплексну програму, що охоплює як реагування на виклики, спричинені війною, так і довгострокове відновлення у сферах освіти, науки, культури, комунікацій та інформації», – додали у відомстві.
У межах проєкту, фінансованого з Фонду надзвичайної допомоги у сфері культурної спадщини (Heritage Emergency Fund), ЮНЕСКО забезпечило закупівлю необхідного серверного обладнання та ноутбуків для діяльності МКСК та розбудови цифрової інфраструктури.
Це дозволить розгорнути ключові електронні реєстри – зокрема, Реєстр нерухомих памʼяток культурної спадщини та Реєстр музейного фонду, а також гарантувати безпечне збереження даних і безперебійний доступ до них навіть у віддаленому режимі.
У МКСК акцентували, що цифрова трансформація у сфері культури визначена одним із пріоритетів співпраці з ЮНЕСКО, поряд із захистом та відновленням пошкодженої культурної спадщини, підтримкою культурних інституцій, посиленням креативного сектору та збереженням культурної ідентичності в умовах війни.
Як повідомляв Укрінформ, ЮНЕСКО може бути координатором повернення Україні викрадених Росією культурних цінностей.
Фото: МКСК
-
Політика1 тиждень ago
Спецдоповідь ООН про російський терор проти херсонців важлива для покарання агресора
-
Суспільство1 тиждень ago
В Україні запустили сайт Inferno з інформацією про місця утримання військовополонених у РФ
-
Війна1 тиждень ago
Бронювання від мобілізації – компанії зможуть забронювати більше працівників
-
Політика1 тиждень ago
Німеччина допомагатиме Україні стільки, скільки потрібно
-
Події1 тиждень ago
На Хмельниччині в костелі XVIII століття проводять ремонтно-консерваційні роботи
-
Війна1 тиждень ago
Помер військовий, волонтер і колишній журналіст Петро Черних
-
Одеса1 тиждень ago
Різанина в Одесі – гість напав із ножем на господаря квартири
-
Відбудова1 тиждень ago
У Миколаєві мешканцям пошкодженого житла виплатили 117 мільйонів за програмою «єВідновлення»