Політика
Якою має бути житлова політика в Україні

Житлова політика в Україні потребує сучасних рішень. Це комплексна реформа
Наша мета: відкрита, чесна та збалансована система, де кожен розуміє свої можливості, як ними скористатися, і що саме їм гарантує держава.
Нещодавно ми запустили роботу над Державною стратегією житлової політики. Це про реальну доступність житла, про розвиток інституційної спроможності місцевої влади та про справедливу участь держави у вирішенні житлових питань для ветеранів, військових, ВПО, багатодітних родин, молоді.
У рамках цієї реформи ми спільно з міжнародними партнерами розробили законопроєкт «Про основні засади житлової політики». Він стане ключовим кроком до прозорої, цифрової, зрозумілої та справедливої системи забезпечення житлом. Уже незабаром очікуємо ухвалення цього законопроєкту Верховною Радою.
ЧОМУ ЦЕЙ ЗАКОНОПРОЄКТ ВАЖЛИВИЙ САМЕ ТЕПЕР
Нагадаю, що внаслідок війни найбільше постраждав саме житловий сектор. Про це йдеться у звіті щодо оцінювання збитків та потреб на відновлення України після повномасштабного вторгнення (RDNA 4). Унаслідок війни постраждали понад 2 млн домогосподарств. Це 13 відсотків усього житлового фонду.
Водночас держава не має сучасної житлової політики. У нас досі діє Житловий кодекс СРСР 1983 року, який давно втратив зв’язок із реальністю. Системність відсутня, реєстри не пов’язані між собою, державна допомога – точкова, а процес отримання житла часто непрозорий і корупційно ризикований.

ЩО ЗМІНЮЄ НОВИЙ ЗАКОН
По-перше, черга на житло залишиться, але вона стане цифровою. Усі заявки громадян оброблятимуться в Єдиній електронній інформаційно-аналітичній системі. Це дасть змогу автоматизувати процес, уникнути чиновницького втручання та пришвидшити розгляд заяв. Громадяни зможуть бачити свій статус, отримувати пропозиції, користуватися відкритою інформацією про програми та фонди доступного житла.
По-друге, закон вводить чіткі критерії для соціального, службового та доступного житла. Зокрема, ВПО, люди з інвалідністю, працівники бюджетної сфери зможуть отримувати соціальне житло в оренду за пільговими умовами. Економічно активні українці – придбати житло через іпотеку або лізинг, з державною участю.
По-третє, у сфері управління житлом з’явиться револьверний фонд. Кошти, отримані від оренди житла чи виконання зобов’язань за кредитними програмами, не «зникатимуть» у бюджетах, а спрямовуватимуться на утримання, ремонт та будівництво нового житла. Це – основа для фінансової сталості житлової політики.
Крім того, закон створює нову екосистему:
● регіони отримають змогу реалізовувати житлові стратегії під місцеві потреби;
● оператори доступного житла залучатимуть приватний капітал;
● модернізація житлового фонду відповідатиме європейським стандартам якості та енергоефективності;
● з’явиться конкурентне середовище для приватних власників орендного житла, що дасть змогу детінізувати ринок.
Розроблення законопроєкту проходило у співпраці з ключовими міжнародними організаціями: Європейською комісією, ЄІБ, Світовим банком, ЄЕК ООН, УВКБ ООН, офісом Ради Європи в Україні та іншими. Ухвалення документа передбачено Планом Ukraine Facility – розділ «Людський капітал», реформа №7.
Цей закон – не лише відповідь на виклики війни. Це інструмент трансформації житлової системи України в європейську, прозору, доступну та орієнтовану на потреби людини. Він також дасть змогу міжнародним партнерам мати чітке розуміння про потребу залучення інвестицій у житловий сектор.

Наталія Козловська, заступниця міністра розвитку громад та територій України
* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Політика
Членство України в ЄС і НАТО дасть змогу захиститися від російського впливу

Членство України в Європейському Союзі і НАТО дасть змогу ефективніше протидіяти російській дезінформації та уникати конфліктів між сусідніми державами, які грають на руку Кремлю.
Про це заявив тимчасовий повірений у справах Польщі в Україні Пьотр Лукасевич під час експертної дискусії в Укрінформі на тему: «Польща та Україна у боротьбі з пропагандою Кремля».
Дипломат зауважив, що дезінформація, яку поширює Росія, підриває довіру між нашими людьми, громадами, народами, А її жертвами стають обидві країни.
Лукасевич також акцентував, що під час будь-яких переговорів між Україною і Польщею – чи то з питань історії, сільського господарства чи політики, слід пам’ятати: коли наші країни сперечаються, виграє Росія.
За словами очільника посольства Польщі, усвідомлення цього допоможе обговорювати складні питання у дружній атмосфері, як це мають робити сусіди задля покращення відносин у майбутньому.
«Звичайно, було б легше проводити такі обговорення між Польщею та Україною з багатьох питань, якби ви (Україна – ред.) долучилися до ЄС та НАТО. Саме ці дві платформи дають змогу не лише обговорювати складні теми, а й легше протидіяти дезінформації і краще захищати себе від шкідливого російського впливу», – сказав тимчасовий повірений Польщі в Україні.
Як повідомляв Укрінформ, тимчасовий повірений у справах Польщі в Україні Пьотр Лукасевич заявив у інтерв’ю агенції на початку липня, що польська влада є рішучим прихильником ідеї про те, що Україна має стати членом Європейського Союзу та що НАТО має зберігати щодо України політику відкритих дверей.
Фото Укрінформу можна купити тут
Політика
У Раду подали законопроєкт про вдосконалення роботи ДБР

До Верховної Ради внесено законопроєкт про удосконалення роботи Державного бюро розслідувань (ДБР).
Відповідний проєкт №13602 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення роботи Державного бюро розслідувань” зареєстрований на сайті парламенту 6 серпня, передає Укрінформ.
Ініціаторами його виступила група з 14 народних депутатів, більшість яких входить до фракцій “Голосу” та “ЄС”. Також серед співавторів народна депутатка від фракції “Слуга народу” Анастасія Радіна.
Станом на 7 серпня текст ініціативи та пояснювальна записка не оприлюднені.
За словами одного з авторів законопроєкту народного депутата Ярослава Железняка, законопроєкт передбачає звільнення керівника ДБР.
“Про що закон? Він передбачає: звільнення керівника ДБР; обрання нового на прозорому конкурсі з переважним правом міжнародних експертів – так само як з БЕБ;
після обрання голови запуск двох комісій: з переатестації та добору нових співробітників. І там, і там половина комісії – це незалежні експерти від громадськості (теж так як у БЕБ)”, – повідомив Железняк у Телеграмі.
За його словами, законопроєкт також передбачає багато інших механізмів контролю. Зокрема, впровадження “прозорої дисциплінарної комісії”.
“Зараз модель ДБР суперечить Конституції, так як голову призначає Президент. Тож у законі ми це приводимо у відповідність до Конституції і підпорядковуємо уряду”, – додав Железняк.
Як повідомляв Укрінформ, ДБР від початку повномасштабного вторгнення РФ розслідує 2730 справ щодо злочинів проти нацбезпеки, до суду передано майже 1,3 тисячі обвинувачень.
Фото Укрінформу можна купити тут
Політика
Україна та Росія за жодних обставин не повинні припиняти перемовини

Україна та Росія не повинні залишати майданчик для діалогу за жодних обставин, потрібно шукати ґрунт для порозуміння, який забезпечить справедливий і сталий мир. Туреччина готова створити всі необхідні умови для зустрічі на рівні лідерів.
Таку думку в інтерв’ю Укрінформу висловив головний радник президента Туреччини Ялчин Топчу.
“У будь-якому разі замість продовження збройного конфлікту набагато важливіше залишатися за столом переговорів і продовжувати діалог. Обидві країни за жодних обставин не повинні залишати майданчик для діалогу, потрібно шукати ґрунт для порозуміння, який забезпечить справедливий і сталий мир”, – сказав Топчу.
Головний радник президента Туреччини наголосив на тому, що країна готова створити всі необхідні умови для зустрічі на рівні лідерів.
“У разі згоди лідерів на цю зустріч, ми готові зробити все можливе для її проведення в найідеальніших для обох сторін умовах. Туреччина продовжує робити все необхідне з найвищим рівнем турецької щирості для досягнення справедливого й сталого миру”, – сказав Топчу.
Він наголосив, що у Туреччині високо цінують кроки у гуманітарній сфері, здійснені в результаті переговорів. І нагадав, що після першого раунду переговорів, який відбувся 16 травня у Стамбулі, було швидко здійснено обмін 1000 на 1000 військовополонених.
Після другого раунду, який пройшов 2 червня за посередництва Туреччини, Україні було передано тіла 7060 українських військових. У результаті третього раунду переговорів, що відбувся 23 липня в Стамбулі, було ухвалене рішення про продовження контактів між країнами з питання досягнення миру та припинення вогню, а також було домовлено про взаємний обмін 1200 полонених.
Як повідомляв Укрінформ, нещодавно президент Туреччини Реджеп Тайїп Ердоган заявив про те, що країна від перших днів широкомасштабного вторгнення Росії в Україну дотримувалася політики, спрямованої на встановлення миру. Туреччина готова надати майданчик як для зустрічі лідерів, так і для мирних перемовин.
-
Відбудова5 днів ago
На Чернігівщині повністю відновили 82 заклади освіти
-
Суспільство1 тиждень ago
ДБР розслідує загибель чоловіка, який стрибнув із мосту під час перевірки ТЦК Анонси
-
Війна5 днів ago
По всій Україні оголошували повітряну тривогу через зліт МіГ-31
-
Відбудова5 днів ago
Уряд спрямував Агентству відновлення 319,2 мільйона залишків із фонду ліквідації наслідків агресії РФ
-
Відбудова4 дні ago
Катерина Осадча, засновниця благодійного фонду
-
Усі новини4 дні ago
новий просунутий ШІ зможе легко їх замінити
-
Події1 тиждень ago
ГУР презентувало фільм «Дорога смерті» про операцію «Легіону Свободи» на Запоріжжі
-
Політика4 дні ago
Зеленський ввів у дію рішення РНБО про санкції проти 94 фізичних і 5 юридичних осіб