Connect with us

Події

В ОП пояснили значення культурних проєктів для нацбезпеки країни

Published

on



Реалізація культурних проєктів є питанням національної безпеки, адже саме завдяки їм українці не залишатимуть країну.

На цьому наголосила заступниця керівника Офісу Президента Олена Ковальська в коментарі Укрінформу за підсумками презентації Школи для громад “Культура у відновленні”.

“Дискусія про доцільність вкладання грошей в культуру під час війни триває весь час. Наше суспільство сьогодні зараз дуже вразливе, тому що людям боляче. Мова йде особливо про тих українців, у яких рідні перебувають на фронті, й тих, хто втратив домівки, хто втратив свої міста. Їм боляче, тому вони дуже реагують на такі речі”, — пояснила Ковальська.

Вона навела приклад палкої дискусії у суспільстві, яка виникла під час заміни радянського герба на тризуб на монументі “Україна-Мати”.

“Якщо подивитися з точки зору національної безпеки і питання української ідентичності, з одного боку, це питання є стратегічним. Адже мова йде фактично про бренд України, головний маркер. А ми ж бачили на монументі радянський герб. Це фактично теж саме якби на щиті була літера “Z” чи фашистський хрест. Це просто неможливо. Дискусія тривала два тижні, але є результат: діти, яким зараз п’ять років, не згадають цього радянського герба взагалі. Тому і потрібно, щоб це відбувалось”, — наголосила заступниця керівника ОП.

Читайте також: Найбільший запит на культурні проєкти спостерігається на сході та півдні України – ОП

За її словами, питання культури є питанням національної безпеки.

“Всі проблеми вирішуються спочатку в наших головах. І коли ми будемо наголошувати на важливості культури, коли всі наші селебриті будуть говорити, що це так само важливо, як і зброя, гостроти цього питання вже не буде. Будемо чесні: якби в Україні цим займалися всі 30 років незалежності, можливо, ми б не втрачали території. Якби ж української культури було б трошки більше в Криму (до анексії півострова — ред.). Тому я і кажу про те, що культура – це елемент національної безпеки і це потрібно доносити людям”, — додала вона.

Ковальська також подякувала українським артистам, які гастролюють до прифронтових міст, а також населених пунктів, які постраждали внаслідок атаки РФ.

“Я дуже вдячна київським театрам, львівським театрам, українським, які роблять гастролі туди, нашим українським співакам, які їздять на фронт. І я не знаю, може, умовно кажучи, один візит в Харків Вакарчука робить для людей стільки ж, скільки робить, наприклад, (закупівля — ред.) установки ППО. Це підтримує і надихає людей. А коли відчувають себе щасливішими, вони менше купують квитки до Варшави”, — додала Ковальська.

Читайте також: Проєкт школи для громад «Культура у відновленні» допоможе залучити міжнародних партнерів – МКСК

Як повідомляв Укрінформ, в рамках платформи Culture for Recovery в Україні стартує школа для громад «Культура у відновленні» – проєкт, який сприятиме закріпленню культурного компонента в планах відновлення.

Раніше у Римі на сесії “Культура та туризм: каталізатори відновлення України” презентували Платформу культурного відновлення та пілотний освітній проєкт для громад.

Перші 16 громад вже долучилися до платформи під час форуму місцевого самоврядування «Україна-Італія», який відбувся до Конференції в Римі.

У лютому 2025 року в Ужгороді відбулася перша міжнародна конференція з питань культури України «Співпраця заради стійкості», організована за ініціативи МКСК у партнерстві з європейськими державами та міжнародними організаціями. Результатом конференції стало ухвалення Декларації про посилення стійкості культурного сектору, яка закріпила політичне визнання культури як одного з фундаментальних чинників сталого відновлення, демократичної трансформації та довіри в суспільстві.



Джерело

Події

У Маріуполі росіяни знищили частину мозаїки «Підкорювачі Космосу»

Published

on



У тимчасово захопленому армією РФ Маріуполі росіяни знищили частину унікальної мозаїки Віктора Арнаутова «Підкорювачі Космосу».

Про це у Телеграмі повідомив очільник Центру вивчення окупації Петро Андрющенко, передає Укрінформ.

Він зазначив, що при ремонті будівлі «Будинок зв’язку» росіяни планували повністю демонтувати мозаїку, але через піднятий маріупольцями резонанс, відмовились – навіть прозвітували про «десяток реставраторів з Росії, що прибули її рятувати».

Андрющенко опублікував фотографії з міста, де видно, як росіяни «реставрують» цю мозаїку, значна частина якої вже знищена отаким «ремонтом».

«Зараз будівлю відкрито ззовні. Росіяни уникають фільмувати саме мозаїку – чому? Тому, що значну частину її просто фізично знищено. Ось фото доказ за вчора (26 жовтня – ред.). Номером один позначено знищену частину. Номер два – невідновлену. Ну а в цілому стан «реставрації» бачите самі», – написав під фотографіями Андрющенко.

Читайте також: В окупованому Маріуполі за три місяці звели будинок для співробітників військового училища

Він нагадав, що мозаїка «Підкорювачі Космосу» Віктора Арнаутова – це світовий культурний спадок. «Це наш спільний (умовно) спадок з РФ з радянського періоду. Того, за який вони «борються». І саме вони його знищили. Варвари 21 сторіччя», – додав Андрющенко.

Як повідомлялося, у тимчасово захопленому Маріуполі у 2024 році російські окупанти розпочали демонтаж будівлі «Будинку зв’язку», під загрозою знищення була унікальна мозаїка – монументальне панно 1964 року авторства маріупольця Віктора Арнаутова «Підкорювачі космосу».

Віктор Арнаутов (23.11.1896 р. – 22.03.1979 р.) – український радянський художник-монументаліст; член Спілки радянських художників України. Народився на Дніпропетровщині, юні роки жив у Маріуполі, з 1920 року – в еміграції. Викладав у Стенфордському університеті, був заслуженим професором факультету мистецтв. Він створив панно для метро і приміщення Всесвітньої бібліотеки в Сан-Франциско. У 1963 році переїхав до СРСР і прийняв радянське громадянство. Жив у Жданові (нині Маріуполь), де створив три роботи, одна з яких – «Підкорювачі Космосу».

Фото: Telegram/Маріупольська міська рада



Джерело

Continue Reading

Події

У Львові пройде XV міжнародний органний фестиваль

Published

on



У Львові 2 листопада розпочнеться XV міжнародний органний фестиваль, у межах якого протягом місяця у Львівському органному залі відбудеться 18 концертів.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє Міністерство культури та стратегічних комунікацій.

Напередодні його офіційного відкриття, 1 листопада о 21:00, відбудеться передвідкриття фестивалю – концерт при свічках знаного органіста з Вінниці Георгія Куркова.

Цьогорічний фестиваль проходитиме під гаслом «Музика, що дарує світло і натхнення». Зокрема, упродовж місяця відбудеться 18 концертів за участі 13 органістів із України та інших країн.

Окрім солістів Львівського органного залу – Олени Мацелюх, Світлани Позднишевої, Ольги Стрілецької, Марка Новаковича, Віталія Дворового – на фестивалі гратимуть запрошені органісти з інших країн та міст: Ярослав Врублевський (Польща, Варшава), Домінікас Дігімас (Вільнюс, Литва), Георгій Курков (Вінниця), Тетяна Жук-Сєдова (Київ), Валерія Балаховська (Київ), Наталія Лендєл (Ужгород), Світлана Бардаус (Чернівці), Ольга Чундак (Ужгород).

Під час XV Львівського міжнародного органного фестивалю звучатимуть великі симфонічні прем’єри, унікальні поєднання органа з іншими інструментами, відеоартом та електронікою.

Ознайомитися з програмою музичної події можна за посиланням.

Львівський міжнародний органний фестиваль започаткований 2007 року Львівським академічним будинком органної та камерної музики. Спочатку фестиваль проводився що два роки. За цей час на сцені Львівського органного залу виступали провідні органісти Європи та відбувалися цікаві колаборації.

В останні роки Львівський органний зал проводить фестиваль щорічно, навіть попри повномасштабну війну Росії проти України.

Читайте також: У Національній опері відбудеться прем’єра вистави «Казки Гофмана»

Як повідомляв Укрінформ, хор «Гомін» Львівського органного залу планує виконати та записати всі хорові твори композитора Миколи Леонтовича до його 150-річчя, яке відзначатиметься у 2027 році.

Фото: lvivconcert.house/



Джерело

Continue Reading

Події

Кеті Перрі та Джастін Трюдо вперше з’явилися на публіці як пара

Published

on



Американська співачка Кеті Перрі та колишній прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо вперше з’явилися на публіці як пара.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє People.

У суботу ввечері 41-річна попзірка та 53-річний колишній прем’єр-міністр Канади вперше з’явилися на публіці як пара.

За даними видання TMZ, Перрі та Трюдо відвідали кабаре-шоу у Парижі.

На фотографіях, отриманих виданням, видно, як пара виходить із закладу, тримаючись за руки та посміхаючись.

Зазначається, що чутки про романтичні стосунки між Перрі та Трюдо вперше з’явилися ще влітку, коли їх помітили разом у ресторані у канадському Монреалі.

На той час вже було відомо, що Перрі розлучилася з голлівудським актором Орландо Блумом у червні цього року.

Читайте також: Blue Origin запустила у космос перший жіночий екіпаж із Кеті Перрі на борту

У 2023 році Трюдо зі своєю дружиною Софі Грегуар оголосили про розлучення після 18 років шлюбу.

Після того як їх ніхто публічно не бачив разом впродовж кількох місяців, у вересні папараці сфотографували Перрі й Трюдо в обіймах на яхті біля узбережжя Санта-Барбари у Каліфорнії.

Як повідомляв Укрінформ, американський кінорежисер Тім Бертон та італійська акторка і модель Моніка Белуччі оголосили, що вирішили розійтися після двох років стосунків.

Фото: скриншот з відео Paris Match



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.