Connect with us

Побалакали про UNESCO: хто що захищає, як справи у Львова та на що тиснути одеситам

Published

on

Історичний центр Одеси під захистом ЮНЕСКО і не знає про це лише ледачий. Проте ця міжнародна організація працює не як ППО і перше, що ми маємо затямити: така престижність потребує власної відповідальності. Це гарні перспективи, омріяний статус, і хто знає, що робити далі. Разом із депутаткою Анастасією Большедворовою, обговорили звідки чекати ріки грошей, що робити з по-одеськи облаштованими фасадами та чий досвід варто перейняти.

Під захистом гарне формулювання, але для країни, яка воює це навіть трохи смішно. Росіян не зупинить те, що будівля знаходиться під захистом ЮНЕСКО, як це не зупиняло їх в Сирії. То про який захист ми говоримо? Весь світ буде знов тривожитись та обурений, чи є реальні механізми впливу?

Насправді ніякого механізму захисту немає це фікція. Тут найцікавіше, що наша мерія домоглася цього. Вони не виїжджали з тієї сесії ЮНЕСКО і схопились зубами, щоб отримати статус, про який говорили багато років. Для нас це престиж. Але туристи не завжди шукають: «історична будівля під захистом ЮНЕСКО», просто, якщо їм цікава Україна та Одеса, то ми й можемо показати лише центр.

Зараз часто порівнюють Одесу зі Львовом, який потрапив в ЮНЕСКО з першої спроби у 1998 році. Туристична політика міст відрізняється? Одесі немає чого запропонувати туристам в будь-який сезон, окрім літнього. І центр у львів’ян значно менше заселений. Чи варто порівнювати, брати за приклад? 

Чи так все добре у Львова? Вони ледве не втратили свій статус. Якщо почати розглядати будівлі, то виглядає дуже не оптимістично: сиплеться весь верх фасаду і досить проблемно реставрувати. Чомусь не робили цього раніше, а зараз не можуть витрачати гроші, навіть якщо вони є в бюджеті. Те, що відбувається у Львові, не є для нас прикладом. 

Цікаво, що коли одеська мерія хотіла поспілкуватись щодо ЮНЕСКО, львів’яни не захотіли чимось ділись. Тут виникають думки: або немає чим ділитись, або вони не поважають нашу владу. Втім, у Львові така ж сама біда зі станом історичного центру як і у нас, проте немає таких забудов. Але є багато тематичних закладів: ресторанчики, кафешки, які ховаються у двориках. Вони з кожного куточку роблять бізнес. А ми всі подвір’я закрили. Зробіть ресторанчик з середнім цінником і пригощайте людей чимось цікавим. Саме тематичні заклади і заходи приваблять зовсім інших туристів. Одеської кави в інших містах немає…

Якщо так багато років хотіли до ЮНЕСКО і Одеса має потенціал, навіщо видавати дозволи на будівництво в центрі?  Адже нічого, крім центру Одеси, ми подати не можемо.

Одеса майже не видає дозволи на будівництво, але якщо сказати це в мерії, вони кричатимуть, що у всьому винний Київ. Зараз у президента лежить законопроєкт, який повністю забирає повноваження ДАБІ (законопроєкт №5655, який передбачає реформу містобудування). У мерії залишається право ставити висотну відмітку, тобто обмежувати будівництво за кількістю поверхів. І це можна було б зробити з усім містом і ці 23-25-поверхівки могли і не з’явитись. Найстрашніше з цього проєкту як ми будемо потім доводити, що обіцяли 8 поверхів, а збудували 10. І як допоможе ЮНЕСКО? Та ніяк. 

Якщо в якийсь момент збудуємо те, що не треба в центрі, замість допомоги нам скажуть: «Ви порушили угоду, до побачення, ми забираємо цей статус». Привілеїв тут не так багато, навпаки, щоб підтримувати цей статус треба дуже сильно надриватись і пильно стежити.

І справді були такі випадки. Наприклад, коли Дрезден виключили зі списку світової культурної спадщини, тому що міська влада вирішила побудувати транспортний міст через Ельбу. На думку ЮНЕСКО це порушить єдність архітектурно-природного комплексу і закриє неповторний вигляд на старе місто. 

Включення до ЮНЕСКО принесе ріки грошей? Сама організація не вкладає кошти, а єдиний грошовий потік з’являється через туристів. Тобто, ми все одно залишились з тими ж проблемами, що і були? І навіть якщо ми знайдемо гроші, хто виконуватиме роботи? 

ЮНЕСКО це не така собі фірма, яка каже: «Ви до нас вступили, тримайте мільйони доларів». Вони можуть допомогти знайти кошти, спонукати до участі в грантах. І цей статус збільшує вірогідність отримання грантів та коштів від інших міжнародних організацій. 

Щодо реставраційних робіт. Для нас це велика проблема, тому що більшість будівельних компаній, і саме реставраційних, виїхали. Їх і так було мало, а зараз залишилось на макове зернятко. Щоразу, як зв’язуюсь з підрядниками, то всі десь поїхали. Це жахлива ситуація. Але і до реставрації ми дійдемо дуже не скоро, може років зо п’ять доведеться чекати. 

А що робити з кондиціонерами, дротами, балконами, які прикрашають історичну зону?

Потрібно працювати з самою ментальністю людей. Якщо ми хочемо до Європи, а ми дуже хочемо, і нас підтримують, то доведеться наважитись і зняти ці кондиціонери. А люди так звикли жити, тому мерія і боїться. 

Спробуйте зняти ці балкони, збільшені у п’ять разів. Навіть якщо буде судове рішення, там же будуть просто стрілятися.  Державна архітектурно-будівельна інспекція контролює це. Раніше можна було поскаржитись, проводилась перевірка, створювався акт про прибудову без законних підстав і подавався позов до суду. Але позиватись треба на когось, а якщо людина не являється, то що? Ось вони всі і стоять.

Як на мене, треба робити з цього фішку. Лісабон дуже схожий на Одесу, і вони на всьому заробляють гроші. Якщо там збудували якийсь недолугий балкон, то під ним зробили стильний ресторанчик. Ми не можемо зараз змінити наше життя повністю і прибрати весь цей пластик з будинків. Але можемо заробити на тому, що робить нас нами, як і ці кондиціонери та дроти.  

До речі, щоб перенести цей кондиціонер на дах, потрібні гроші. Тут єдина пропозиція, якщо у людей є балкон, то хай туди переставлять.

Але там вже генератор стоїть…

А може й три (сміється)… Змусити це робити не податком, а, наприклад, грантом. Ось і ідея: якщо люди живуть в зоні ЮНЕСКО, то давати кошти на те, щоб перенести кондиціонер. Зробити це програмою від міської ради. А за гроші люди самостійно візьмуть і перенесуть та ще й сусідів змусять. 

Нам доведеться і на це просити гроші? Тут ще багато звичайних політичних ігор. ЮНЕСКО, яка закликала рф негайно вийти за межі міжнародно визнаних кордонів України, все ж виключає можливість позбавлення членства.

Це політика, всі рішення, можливості в плані зброї йде поступово. Ось вже рік пішов від вторгнення, а ми все просимо спочатку, ну будь ласочка, а потім топ ногою. Повільно, бо всі між собою пов’язані. І зруйнувати стосунки та ж Європа з росією не може та не хоче.

Проте ми завжди знайдемо, на що натиснути. Навіть завершиться війна — це буде велике щастя повоєнного періоду. Ми будемо країною, яка вийшла з війни переможцем, в якому б стані — емоційному, матеріальному та фізичному — не опинимось. Саме за престиж нашої країни відповідає Президент, Верховна Рада, кожна мерія і це буде колосальна робота. Тут ЮНЕСКО стане нам у плюсі. Зробимо так, щоб про нас ніхто не забув!

Continue Reading
Click to comment

Усі новини

Колумбійська «жива Барбі» зробила операції доньці: мережа обурилася

Published

on


Колумбійська блогерка Тетяна Мурільо, відома в мережі як “колумбійська Барбі”, розповіла про важкий і далеко не гламурний шлях своєї трансформації.

Дівчина, якій зараз трохи за 30, перенесла понад 17 пластичних операцій, включно з сімома підтяжками брів і повним освітленням шкіри. Про це пише NTK.

Нині за її життям стежать понад мільйон підписників, і Тетяна відкрито показує не тільки “глянець”, а й болючий бік перетворень: від набряків до лущення шкіри і тривалого відновлення.

“Я була некрасивою” — Тетяна розповіла, чому зважилася на радикальні зміни.

Тетяна, яка виросла в невеликому містечку Кайседо на північному заході Медельїна, зізналася, що довгі роки відчувала тиск через зовнішність і своє походження. За словами інфлюенсерки, її дражнили не тільки через зовнішні риси, а й тому, що її батьки працювали фермерами.




Зараз за життям дівчини стежать понад мільйон підписників у соцмережах

Фото: Instagram

Прагнення відповідати ідеалу “Барбі” стало для неї нав’язливою метою, яка, як вона визнає, повністю змінила її життя.

Після процедур з відбілювання шкіри Тетяна розповідала, що її шкіра “боліла, червоніла і починала сильно лущитися”. Вона регулярно публікує оновлення про своє самопочуття, показуючи наслідки численних втручань. Не менше суперечок викликало те, що блогерка дозволила своїй 13-річній доньці зробити операції на губах і носі. Першу з них дівчинка перенесла в 12 років.

“Я змусила її зробити операцію, щоб вона могла стати моєю наступницею і стати Барбі”, — відповіла вона на критику.

Це викликало бурю осуду в соціальних мережах, але Тетяна продовжує наполягати на своєму рішенні. Попри критику, дівчина впевнена, що її шлях — це спосіб повернути контроль над образом, через який вона колись страждала.

Раніше Фокус повідомляв, що вчителька прийшла на роботу в шкіряних штанях і спровокувала суперечку про “пристойність”. Частина користувачів соцмереж вважала вбрання занадто зухвалим для роботи, інші — цілком допустимим.

Також стало відомо, що дівчина зробила 400 операцій заради впевненості. 38-річна Гіль Лі Вон з Південної Кореї розповіла, що за останні 15 років витратила на косметичні процедури понад 210 тисяч доларів.



Джерело

Continue Reading

Події

У Музеї історії столиці відкрили виставку «Київський оберіг»

Published

on


У Музеї історії міста Києва відкрили історичний виставковий проєкт “Київський оберіг”, в експозиції: індивідуальні, побутові та суспільно-презентаційні обереги.
 

Як передає Укрінформ, про це повідомила КМДА.






У Музеї історії столиці відкрили виставку «Київський оберіг» / Фото: КМДА

Експозиція розкриває тему сакральних уявлень, що з давніх часів формували духовний світ людини. Побудована вона на трьох рівнях охоронних практик – індивідуальному, побутовому та суспільно-презентаційному.

Проєкт демонструє, як віра в захисну силу предметів і символів супроводжує людство від найдавніших культур до сучасності.

«Цінність проєкту, який відкрили в Музеї, – у тому, що він показує безперервність українських традицій. Предмети нашої реальності з часом лише набуватимуть ще більшої ваги і стануть знаковими для майбутніх поколінь. Підтримувати такі виставки важливо, бо збережена пам’ять робить Київ сильнішим у випробуваннях», – зазначив заступник голови КМДА Валентин Мондриївський.

У центрі експозиції – феномен оберега, що проходить крізь усі етапи історії: від особистих амулетів до державних символів.

За словами генеральної директорки музею Вікторії Мухи, “оберіг – це не лише предмет, це духовна сутність, де поєднані пам’ять, віра і любов. Він продовжує жити у сучасному місті, у наших родинах, у воєнному досвіді – як свідчення тяглості традицій і сили українського духу. Через символіку оберегів проявляється наша колективна ідентичність – внутрішній код незламності, що робить нас частиною історії і водночас її творцями”.

“Від давніх амулетів до національного прапора, від вишитої сорочки до татуювання з тризубом – усі ці форми об’єднані одним сенсом: прагненням зберегти себе, свій рід і свою землю. Сакральні символи, що супроводжують українців упродовж тисячоліть, до сьогодні є живими й актуальними. Під час повномасштабної війни вони лишаються символом віри, опору та сили”, – підкреслила директорка музею .

Особливе місце на виставці займає тема оберега в найтемніший і найтрагічніший для країни період – під час війни.

Символічними оберегами стають речі, що поєднують військових із родиною: листи, фотографії, предмети з рідної оселі, дрібниці, виготовлені власноруч близькими людьми. Або ж – своєрідні “трофеї”, які стали свідками доброї вдачі та збереженого життя: уламок кулі, що пролетіла повз, шолом, вервиця чи медальйон, які пройшли крізь ворожий вогонь.

У межах виставки музей спільно з фондом “Повернись живим” запустили благодійний проєкт “Твій донат – оберіг київського неба”.

Його мета – зібрати кошти на засоби для збиття ворожих БПЛА на маршрутах їхнього прольоту до столиці для 1 окремої важкої механізованої бригади.

Читайте також: У Києві відкрили виставку до 125-річчя художниці Катерини Білокур

Експозицію можна переглянути до 24 січня 2026 року згідно з графіком роботи музею: середа–неділя – з 12:00 до 19:00, понеділок, вівторок – вихідні.

Місце проведення: вулиця Богдана Хмельницького, 7.

Як повідомляв Укрінформ, у Києві відкрилася виставка “Василь Стус. Поки ми тут, усе буде гаразд”, присвячена одному з найвідоміших поетів, шістдесятнику та політв’язню.



Джерело

Continue Reading

Відбудова

Уряд схвалив проєкт грантової угоди з Францією щодо підтримки критичної інфраструктури

Published

on



«Схвалено проєкт Грантової угоди (Фонд Україна II) між Урядом України та Урядом Французької Республіки щодо сприяння підтримці критичної інфраструктури та пріоритетних секторів економіки України. Угодою передбачається залучення грантових коштів Уряду Французької Республіки в сумі 100 млн євро, виділення яких буде розподілене на два фінансові роки – 2026 та 2027 роки», – йдеться в повідомленні.

Наголошується, що грантові кошти будуть спрямовані на реконструкцію та відновлення критично важливої інфраструктури в таких секторах як охорона здоровʼя, інфраструктура, енергетика, сільське господарство, водопостачання, водовідведення та іригація, переробка відходів, протимінна діяльність, житлове будівництво та цифрові технології.

Як повідомлялося, на початку червня 2024 року у Парижі відбулося підписання Грантової угоди між урядом Французької Республіки та урядом України щодо сприяння відновленню та підтримці критичної інфраструктури та пріоритетних секторів економіки України. Мета угоди — залучити грантові кошти уряду Франції в сумі 200 млн євро, які будуть спрямовані на реконструкцію та відновлення критично важливої інфраструктури.

Читайте також: Україна залучила €75 мільйонів грантів на проєкти відбудови

У квітні 2025 року розпочалася реалізація проєктів у межах угоди: перші сім з них на суму 51 млн євро буде впроваджено в сфері охорони здоров’я.

Фото: КМУ



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.