Connect with us

Побалакали про UNESCO: хто що захищає, як справи у Львова та на що тиснути одеситам

Published

on

Історичний центр Одеси під захистом ЮНЕСКО і не знає про це лише ледачий. Проте ця міжнародна організація працює не як ППО і перше, що ми маємо затямити: така престижність потребує власної відповідальності. Це гарні перспективи, омріяний статус, і хто знає, що робити далі. Разом із депутаткою Анастасією Большедворовою, обговорили звідки чекати ріки грошей, що робити з по-одеськи облаштованими фасадами та чий досвід варто перейняти.

Під захистом гарне формулювання, але для країни, яка воює це навіть трохи смішно. Росіян не зупинить те, що будівля знаходиться під захистом ЮНЕСКО, як це не зупиняло їх в Сирії. То про який захист ми говоримо? Весь світ буде знов тривожитись та обурений, чи є реальні механізми впливу?

Насправді ніякого механізму захисту немає це фікція. Тут найцікавіше, що наша мерія домоглася цього. Вони не виїжджали з тієї сесії ЮНЕСКО і схопились зубами, щоб отримати статус, про який говорили багато років. Для нас це престиж. Але туристи не завжди шукають: «історична будівля під захистом ЮНЕСКО», просто, якщо їм цікава Україна та Одеса, то ми й можемо показати лише центр.

Зараз часто порівнюють Одесу зі Львовом, який потрапив в ЮНЕСКО з першої спроби у 1998 році. Туристична політика міст відрізняється? Одесі немає чого запропонувати туристам в будь-який сезон, окрім літнього. І центр у львів’ян значно менше заселений. Чи варто порівнювати, брати за приклад? 

Чи так все добре у Львова? Вони ледве не втратили свій статус. Якщо почати розглядати будівлі, то виглядає дуже не оптимістично: сиплеться весь верх фасаду і досить проблемно реставрувати. Чомусь не робили цього раніше, а зараз не можуть витрачати гроші, навіть якщо вони є в бюджеті. Те, що відбувається у Львові, не є для нас прикладом. 

Цікаво, що коли одеська мерія хотіла поспілкуватись щодо ЮНЕСКО, львів’яни не захотіли чимось ділись. Тут виникають думки: або немає чим ділитись, або вони не поважають нашу владу. Втім, у Львові така ж сама біда зі станом історичного центру як і у нас, проте немає таких забудов. Але є багато тематичних закладів: ресторанчики, кафешки, які ховаються у двориках. Вони з кожного куточку роблять бізнес. А ми всі подвір’я закрили. Зробіть ресторанчик з середнім цінником і пригощайте людей чимось цікавим. Саме тематичні заклади і заходи приваблять зовсім інших туристів. Одеської кави в інших містах немає…

Якщо так багато років хотіли до ЮНЕСКО і Одеса має потенціал, навіщо видавати дозволи на будівництво в центрі?  Адже нічого, крім центру Одеси, ми подати не можемо.

Одеса майже не видає дозволи на будівництво, але якщо сказати це в мерії, вони кричатимуть, що у всьому винний Київ. Зараз у президента лежить законопроєкт, який повністю забирає повноваження ДАБІ (законопроєкт №5655, який передбачає реформу містобудування). У мерії залишається право ставити висотну відмітку, тобто обмежувати будівництво за кількістю поверхів. І це можна було б зробити з усім містом і ці 23-25-поверхівки могли і не з’явитись. Найстрашніше з цього проєкту як ми будемо потім доводити, що обіцяли 8 поверхів, а збудували 10. І як допоможе ЮНЕСКО? Та ніяк. 

Якщо в якийсь момент збудуємо те, що не треба в центрі, замість допомоги нам скажуть: «Ви порушили угоду, до побачення, ми забираємо цей статус». Привілеїв тут не так багато, навпаки, щоб підтримувати цей статус треба дуже сильно надриватись і пильно стежити.

І справді були такі випадки. Наприклад, коли Дрезден виключили зі списку світової культурної спадщини, тому що міська влада вирішила побудувати транспортний міст через Ельбу. На думку ЮНЕСКО це порушить єдність архітектурно-природного комплексу і закриє неповторний вигляд на старе місто. 

Включення до ЮНЕСКО принесе ріки грошей? Сама організація не вкладає кошти, а єдиний грошовий потік з’являється через туристів. Тобто, ми все одно залишились з тими ж проблемами, що і були? І навіть якщо ми знайдемо гроші, хто виконуватиме роботи? 

ЮНЕСКО це не така собі фірма, яка каже: «Ви до нас вступили, тримайте мільйони доларів». Вони можуть допомогти знайти кошти, спонукати до участі в грантах. І цей статус збільшує вірогідність отримання грантів та коштів від інших міжнародних організацій. 

Щодо реставраційних робіт. Для нас це велика проблема, тому що більшість будівельних компаній, і саме реставраційних, виїхали. Їх і так було мало, а зараз залишилось на макове зернятко. Щоразу, як зв’язуюсь з підрядниками, то всі десь поїхали. Це жахлива ситуація. Але і до реставрації ми дійдемо дуже не скоро, може років зо п’ять доведеться чекати. 

А що робити з кондиціонерами, дротами, балконами, які прикрашають історичну зону?

Потрібно працювати з самою ментальністю людей. Якщо ми хочемо до Європи, а ми дуже хочемо, і нас підтримують, то доведеться наважитись і зняти ці кондиціонери. А люди так звикли жити, тому мерія і боїться. 

Спробуйте зняти ці балкони, збільшені у п’ять разів. Навіть якщо буде судове рішення, там же будуть просто стрілятися.  Державна архітектурно-будівельна інспекція контролює це. Раніше можна було поскаржитись, проводилась перевірка, створювався акт про прибудову без законних підстав і подавався позов до суду. Але позиватись треба на когось, а якщо людина не являється, то що? Ось вони всі і стоять.

Як на мене, треба робити з цього фішку. Лісабон дуже схожий на Одесу, і вони на всьому заробляють гроші. Якщо там збудували якийсь недолугий балкон, то під ним зробили стильний ресторанчик. Ми не можемо зараз змінити наше життя повністю і прибрати весь цей пластик з будинків. Але можемо заробити на тому, що робить нас нами, як і ці кондиціонери та дроти.  

До речі, щоб перенести цей кондиціонер на дах, потрібні гроші. Тут єдина пропозиція, якщо у людей є балкон, то хай туди переставлять.

Але там вже генератор стоїть…

А може й три (сміється)… Змусити це робити не податком, а, наприклад, грантом. Ось і ідея: якщо люди живуть в зоні ЮНЕСКО, то давати кошти на те, щоб перенести кондиціонер. Зробити це програмою від міської ради. А за гроші люди самостійно візьмуть і перенесуть та ще й сусідів змусять. 

Нам доведеться і на це просити гроші? Тут ще багато звичайних політичних ігор. ЮНЕСКО, яка закликала рф негайно вийти за межі міжнародно визнаних кордонів України, все ж виключає можливість позбавлення членства.

Це політика, всі рішення, можливості в плані зброї йде поступово. Ось вже рік пішов від вторгнення, а ми все просимо спочатку, ну будь ласочка, а потім топ ногою. Повільно, бо всі між собою пов’язані. І зруйнувати стосунки та ж Європа з росією не може та не хоче.

Проте ми завжди знайдемо, на що натиснути. Навіть завершиться війна — це буде велике щастя повоєнного періоду. Ми будемо країною, яка вийшла з війни переможцем, в якому б стані — емоційному, матеріальному та фізичному — не опинимось. Саме за престиж нашої країни відповідає Президент, Верховна Рада, кожна мерія і це буде колосальна робота. Тут ЮНЕСКО стане нам у плюсі. Зробимо так, щоб про нас ніхто не забув!

Continue Reading
Click to comment

Усі новини

чому не можна викидати обгортковий папір у сміття

Published

on


Співробітник служби вивезення відходів виступив із важливим попередженням для всіх, хто після свят збирається викидати різдвяний обгортковий папір, листівки та подарункові пакети.

Виявилося, що звичне рішення відправити їх у контейнер для сміття може створити серйозні проблеми. Про це пише Daily Star.

Після Різдва будинки часто виявляються заваленими яскравою упаковкою, стрічками і листівками. Багато хто поспішає прибрати безлад і за звичкою викидає все у відро для сміття. Однак, як зазначають фахівці, далеко не вся святкова упаковка підлягає перероблюванню.

Збирач сміття з муніципальної ради Сент-Геленса (США) на ім’я Денні розповів, що більша частина різдвяного пакування не підходить для переробки через склад. У таких матеріалах часто використовують фольгу, пластик, блискітки і клей, які заважають переробному обладнанню та ускладнюють роботу комунальних служб.

За його словами, обгортковий папір, подарункові пакети та листівки з декоративними елементами слід викидати у звичайний сміттєвий контейнер. Виняток становить тільки простий коричневий папір без покриттів і прикрас, його можна відправити на перероблювання.




Обгортковий папір, подарункові пакети та листівки з декоративними елементами слід викидати у звичайний сміттєвий контейнер

Фото: Unsplash

Експерти з переробки відходів також пропонують простий спосіб перевірити, чи можна переробити обгортковий папір. Для цього потрібно зім’яти його в кульку і злегка стиснути. Якщо папір залишається зім’ятим, він, найімовірніше, придатний для перероблення. Якщо ж він розпрямляється, у складі є покриття або пластик. При цьому наявність блискіток, фольги або клею робить перероблювання неможливою незалежно від результату тесту.

Крім того, фахівці радять за можливості використовувати упаковку повторно. Якщо папір зберігся в хорошому стані, його можна застосувати для інших подарунків. Такий підхід не тільки допомагає заощадити, а й знижує кількість відходів після свят.

Раніше Фокус повідомляв, що:

  • Подарунок для 89-річної бабусізмусив людей хвилюватися. Ним стала коробка з домашніми консервами. Публікація викликала активне обговорення в соцмережах і розділила думки про те, що можна вважати турботливим подарунком для літньої людини.
  • Українець перевозив різдвяну ялинку на спортивному кабріолеті Porsche. Дерево закріпили просто на даху автомобіля.

Також стало відомо, які іграшки часів СРСР можна вигідно продати. До зимових свят залишається зовсім небагато часу, і українці дедалі активніше готуються до Нового року. Поки одні купують нові кулі та прикраси для ялинки, інші несподівано знаходять у шафах і на антресолях справжні скарби з минулого, а якщо бути точнішими, то радянські ялинкові іграшки, які сьогодні мають неабиякий попит на маркетплейсах.



Джерело

Continue Reading

Події

Гурт Queen уперше представив різдвяну пісню, записану понад 50 років тому

Published

on



Легендарний рок-гурт Queen уперше представив невідому досі широкій публіці різдвяну пісню Not For Sale (Polar Bear) («Не для продажу (Білий ведмідь)»).

Про це повідомляє Euronews, передає Укрінформ.

Зазначається, що музична композиція була записана гуртом у 1974 році під час роботи над другим альбомом Queen II, однак вона так і не потрапила до фінальної версії платівки.

Пісня, вокальні партії в якій виконують гітарист гурту Браян Мей та фронтмен Фредді Мерк’юрі, протягом п’яти десятиліть так і не була видана.

Лише на початку цього тижня Мей уперше показав її під час спеціальної трансляції на радіостанції Planet Rock.

«Можливо, люди чули неофіційну версію пісні Not for Sale (Polar Bear) гурту Smile (цей гурт є попередником Queen – ред.). Ця пісня має дуже давню історію, але, наскільки мені відомо, ніхто ніколи не чув цієї версії», – сказав музикант.

Читайте також: Помер автор хіта «Driving Home for Christmas», співак Кріс Рі

Not For Sale (Polar Bear) увійде до перевидання альбому Queen II, запланованого на 2026 рік.

Як повідомляв Укрінформ, Королівський монетний двір Великої Британії вшанував пам’ять музиканта Фредді Мерк’юрі випуском монети, дизайн якої присвячений 40-річчю концертного виступу фронтмена рок-гурту Queen на благодійному фестивалі Live Aid.

Фото: Koh Hasebe; Distributed by Elektra Records



Джерело

Continue Reading

Відбудова

Агентство відновлення цього року заощадило на проєктах 13 мільярдів

Published

on



Як зауважив віцепрем’єр-міністр, зекономити вдалося завдяки перегляду підходів до реалізації проєктів. Після фахового перерахунку вартість знижувалася без втрати якості та функціональності.

Як приклад Кулеба навів вартість робіт з будівництва водогону для Миколаєва. За проєктною документацією 2024 року його вартість становила 8,7 млрд грн. Після детального аналізу і перерахунку вартість зменшили до 6,3 млрд грн.

«При цьому проєкт не «спростили», а навпаки доопрацювали: додали систему очищення води, резервне живлення, енергоефективні рішення, укриття для персоналу, можливість використання для зрошення. Частину зекономлених коштів уже спрямували на очисні споруди у Миколаєві та підготовку водних проєктів в інших регіонах», – зазначив Кулеба.

Також вдалося заощадити на встановленні на пунктах пропуску модульних конструкцій замість будівництва капітальних споруд. До кінця планується модернізувати 10 малих пунктів пропуску. Сукупна економія за цим напрямом становить близько 1,5 млрд грн.

Окремо були переглянуті витрати на захист об’єктів критичної інфраструктури. За цим напрямом оптимізували витрати на 8,6 млрд грн при збереженні необхідного рівня безпеки.

У дорожньому господарстві також переглянули підходи до формування кошторисів. Врахували реальні ринкові ціни в регіонах, логістику і доступність матеріалів. Після цього договори перепідписали з нижчими кошторисами. У результаті із загального дорожнього бюджету в 17,4 млрд грн вдалося зекономити майже 1 млрд грн, але при цьому зберегти якість робіт.

«У підсумку – понад 13 мільярдів гривень, які залишилися в бюджеті та будуть працювати далі на відновлення, інфраструктуру і потреби громад», – зазначив Кулеба.

Читайте також: Відновлення потужностей для виробництва зброї: Міноборони запускає проєкт релокації «Мотор Січі»

Як повідомлялося, Агентство відновлення запускає дашборд, на якому відображатиметься уся інформація щодо закупівель для проведення робіт із захисту об’єктів критичної інфраструктури.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.