Connect with us

Побалакали про UNESCO: хто що захищає, як справи у Львова та на що тиснути одеситам

Published

on

Історичний центр Одеси під захистом ЮНЕСКО і не знає про це лише ледачий. Проте ця міжнародна організація працює не як ППО і перше, що ми маємо затямити: така престижність потребує власної відповідальності. Це гарні перспективи, омріяний статус, і хто знає, що робити далі. Разом із депутаткою Анастасією Большедворовою, обговорили звідки чекати ріки грошей, що робити з по-одеськи облаштованими фасадами та чий досвід варто перейняти.

Під захистом гарне формулювання, але для країни, яка воює це навіть трохи смішно. Росіян не зупинить те, що будівля знаходиться під захистом ЮНЕСКО, як це не зупиняло їх в Сирії. То про який захист ми говоримо? Весь світ буде знов тривожитись та обурений, чи є реальні механізми впливу?

Насправді ніякого механізму захисту немає це фікція. Тут найцікавіше, що наша мерія домоглася цього. Вони не виїжджали з тієї сесії ЮНЕСКО і схопились зубами, щоб отримати статус, про який говорили багато років. Для нас це престиж. Але туристи не завжди шукають: «історична будівля під захистом ЮНЕСКО», просто, якщо їм цікава Україна та Одеса, то ми й можемо показати лише центр.

Зараз часто порівнюють Одесу зі Львовом, який потрапив в ЮНЕСКО з першої спроби у 1998 році. Туристична політика міст відрізняється? Одесі немає чого запропонувати туристам в будь-який сезон, окрім літнього. І центр у львів’ян значно менше заселений. Чи варто порівнювати, брати за приклад? 

Чи так все добре у Львова? Вони ледве не втратили свій статус. Якщо почати розглядати будівлі, то виглядає дуже не оптимістично: сиплеться весь верх фасаду і досить проблемно реставрувати. Чомусь не робили цього раніше, а зараз не можуть витрачати гроші, навіть якщо вони є в бюджеті. Те, що відбувається у Львові, не є для нас прикладом. 

Цікаво, що коли одеська мерія хотіла поспілкуватись щодо ЮНЕСКО, львів’яни не захотіли чимось ділись. Тут виникають думки: або немає чим ділитись, або вони не поважають нашу владу. Втім, у Львові така ж сама біда зі станом історичного центру як і у нас, проте немає таких забудов. Але є багато тематичних закладів: ресторанчики, кафешки, які ховаються у двориках. Вони з кожного куточку роблять бізнес. А ми всі подвір’я закрили. Зробіть ресторанчик з середнім цінником і пригощайте людей чимось цікавим. Саме тематичні заклади і заходи приваблять зовсім інших туристів. Одеської кави в інших містах немає…

Якщо так багато років хотіли до ЮНЕСКО і Одеса має потенціал, навіщо видавати дозволи на будівництво в центрі?  Адже нічого, крім центру Одеси, ми подати не можемо.

Одеса майже не видає дозволи на будівництво, але якщо сказати це в мерії, вони кричатимуть, що у всьому винний Київ. Зараз у президента лежить законопроєкт, який повністю забирає повноваження ДАБІ (законопроєкт №5655, який передбачає реформу містобудування). У мерії залишається право ставити висотну відмітку, тобто обмежувати будівництво за кількістю поверхів. І це можна було б зробити з усім містом і ці 23-25-поверхівки могли і не з’явитись. Найстрашніше з цього проєкту як ми будемо потім доводити, що обіцяли 8 поверхів, а збудували 10. І як допоможе ЮНЕСКО? Та ніяк. 

Якщо в якийсь момент збудуємо те, що не треба в центрі, замість допомоги нам скажуть: «Ви порушили угоду, до побачення, ми забираємо цей статус». Привілеїв тут не так багато, навпаки, щоб підтримувати цей статус треба дуже сильно надриватись і пильно стежити.

І справді були такі випадки. Наприклад, коли Дрезден виключили зі списку світової культурної спадщини, тому що міська влада вирішила побудувати транспортний міст через Ельбу. На думку ЮНЕСКО це порушить єдність архітектурно-природного комплексу і закриє неповторний вигляд на старе місто. 

Включення до ЮНЕСКО принесе ріки грошей? Сама організація не вкладає кошти, а єдиний грошовий потік з’являється через туристів. Тобто, ми все одно залишились з тими ж проблемами, що і були? І навіть якщо ми знайдемо гроші, хто виконуватиме роботи? 

ЮНЕСКО це не така собі фірма, яка каже: «Ви до нас вступили, тримайте мільйони доларів». Вони можуть допомогти знайти кошти, спонукати до участі в грантах. І цей статус збільшує вірогідність отримання грантів та коштів від інших міжнародних організацій. 

Щодо реставраційних робіт. Для нас це велика проблема, тому що більшість будівельних компаній, і саме реставраційних, виїхали. Їх і так було мало, а зараз залишилось на макове зернятко. Щоразу, як зв’язуюсь з підрядниками, то всі десь поїхали. Це жахлива ситуація. Але і до реставрації ми дійдемо дуже не скоро, може років зо п’ять доведеться чекати. 

А що робити з кондиціонерами, дротами, балконами, які прикрашають історичну зону?

Потрібно працювати з самою ментальністю людей. Якщо ми хочемо до Європи, а ми дуже хочемо, і нас підтримують, то доведеться наважитись і зняти ці кондиціонери. А люди так звикли жити, тому мерія і боїться. 

Спробуйте зняти ці балкони, збільшені у п’ять разів. Навіть якщо буде судове рішення, там же будуть просто стрілятися.  Державна архітектурно-будівельна інспекція контролює це. Раніше можна було поскаржитись, проводилась перевірка, створювався акт про прибудову без законних підстав і подавався позов до суду. Але позиватись треба на когось, а якщо людина не являється, то що? Ось вони всі і стоять.

Як на мене, треба робити з цього фішку. Лісабон дуже схожий на Одесу, і вони на всьому заробляють гроші. Якщо там збудували якийсь недолугий балкон, то під ним зробили стильний ресторанчик. Ми не можемо зараз змінити наше життя повністю і прибрати весь цей пластик з будинків. Але можемо заробити на тому, що робить нас нами, як і ці кондиціонери та дроти.  

До речі, щоб перенести цей кондиціонер на дах, потрібні гроші. Тут єдина пропозиція, якщо у людей є балкон, то хай туди переставлять.

Але там вже генератор стоїть…

А може й три (сміється)… Змусити це робити не податком, а, наприклад, грантом. Ось і ідея: якщо люди живуть в зоні ЮНЕСКО, то давати кошти на те, щоб перенести кондиціонер. Зробити це програмою від міської ради. А за гроші люди самостійно візьмуть і перенесуть та ще й сусідів змусять. 

Нам доведеться і на це просити гроші? Тут ще багато звичайних політичних ігор. ЮНЕСКО, яка закликала рф негайно вийти за межі міжнародно визнаних кордонів України, все ж виключає можливість позбавлення членства.

Це політика, всі рішення, можливості в плані зброї йде поступово. Ось вже рік пішов від вторгнення, а ми все просимо спочатку, ну будь ласочка, а потім топ ногою. Повільно, бо всі між собою пов’язані. І зруйнувати стосунки та ж Європа з росією не може та не хоче.

Проте ми завжди знайдемо, на що натиснути. Навіть завершиться війна — це буде велике щастя повоєнного періоду. Ми будемо країною, яка вийшла з війни переможцем, в якому б стані — емоційному, матеріальному та фізичному — не опинимось. Саме за престиж нашої країни відповідає Президент, Верховна Рада, кожна мерія і це буде колосальна робота. Тут ЮНЕСКО стане нам у плюсі. Зробимо так, щоб про нас ніхто не забув!

Continue Reading
Click to comment

Усі новини

Підтяжка обличчя в Південній Кореї

Published

on


Жінка, яка витратила 22 000 фунтів стерлінгів (понад мільйон гривень) на підтяжку обличчя “Кріс Дженнер” у Кореї, зізналася, що майже не відчувала болю після семигодинної операції.

59-річна Ейпріл Броді вирішила полетіти зі своєї рідної Австралії до цієї країни, щоб зробити глибоку площинну підтяжку обличчя, тому що вона “не бачила ту людину, якою, як їй здавалося, була всередині”. Про це пише The Sun.

Рішення летіти в Сеул

І хоча раніше вона покладалася на “корекції”, такі як ботокс та лазерне лікування, косметологиня Ейпріл виявила, що з віком вони стають менш ефективними.

Тож жінка вирішила почати займатися пластичною хірургією, а глибока площинна підтяжка обличчя була на першому місці в її списку бажань.

Ейпріл не поспішала нікуди та поспілкувалася з багатьма хірургами, перш ніж зупинилася на фахівцю із Сеула.

Жінка сплатила 10% передоплату за операцію, перш ніж приземлитися в Кореї — загальний рахунок становив приблизно 20 000 фунтів стерлінгів.




Жінка зробила підтяжку обличчя в Сеулі

Фото: The Sun

Результати операції

Там їй зробили глибоку площинну підтяжку обличчя, підтяжку шиї, бічну підтяжку брів, видалення зайвої шкіри під лінією щелепи та пересадку жиру, що передбачало забір її власного жиру та введення його в ділянки обличчя, які потребують трохи більшого об’єму.

Після додаткових консультацій, які гарантували ретельне планування всієї процедури, Ейпріл лягла під ніж 12 вересня.

Хоча загальний наркоз є поширеним явищем для таких операцій в інших країнах світу, у Кореї використовують “поглиблену седацію”, яка, на їхню думку, прискорює час відновлення та мінімізує травму.

Жінка зробила підтяжку обличчя в Сеулі



Жінка зробила підтяжку обличчя в Сеулі

Фото: The Sun

Тим не менш, Ейпріл була приголомшена, коли прокинулася і не відчула абсолютно жодного болю.

“Я просто відчувала сильне стягнення, бо була дуже опухла, але не було жодних неприємних відчуттів”, — каже вона.

Ейпріл наголосила, що дуже задоволена результатами процедури. Однак вона також зазначила, що повні результати підтяжки обличчя будуть помітні лише через шість, або навіть 12 місяців після операції.

“Набряк все ще дуже сильний. Це довга операція. У мене була операція, яка тривала понад сім годин”, — розповіла жінка.

Нагадаємо, Фокус раніше писав, що:

Крім того, хірург Василь Пінчук назвав найпопулярніші пластичні операції в Україні.



Джерело

Continue Reading

Події

Медіаплатформа ARTE France готова розпочати запуск україномовної версії

Published

on



Від ARTE участь у зустрічі взяли представники французького підрозділу медіаплатформи: директор редакції Боріс Разон та директор відділу «Суспільство/Культура» Фабрис Пушо.

Також долучилася заступниця керівника Офісу Президента Олена Ковальська.

Бережна наголосила, що україномовна версія каналу ARTE стане важливим інструментом культурної дипломатії та забезпечить доступ мільйонів українців за кордоном до високоякісного європейського інформаційного та культурного контенту.

«Представники ARTE France підтвердили готовність розпочати реалізацію україномовної версії платформи. Наразі ARTE вже має значний обсяг українського контенту і планує розширювати співпрацю з українською аудіовізуальною індустрією», – зазначають у міністерстві.

Окрему увагу під час зустрічі сторони приділили перспективам виробництва локального контенту, зокрема програмам за участю українських ведучих і розвитку цифрових форматів.

Як повідомлялося, ARTE – це франко-німецька медіаплатформа, що спеціалізується на документалістиці, культурних, освітніх і суспільних програмах. Наразі вона веде мовлення англійською, французькою, німецькою, іспанською, італійською, польською та румунською. ARTE активно розширює свою присутність у європейських країнах.

Читайте також: Уряд призначив заступницею міністра культури Богдану Лаюк

Торік медіаплатформа започаткувала проєкт Generation Ukraine, що передбачає створення режисерами з України 12 документальних стрічок, які розповідають про реальність після початку повномасштабного вторгнення РФ. Серед фільмів-учасників – «День як день», «Мирні люди», «Куба та Аляска».

Фото: Мінкультури



Джерело

Continue Reading

Відбудова

З 1 грудня можна подати на компенсацію втраченого на окупованих територіях житла

Published

on



Внутрішньо переміщені особи з тимчасово окупованих територій, які мають статус учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни, з 1 грудня 2025 року зможуть подати заяву на житловий ваучер номіналом 2 млн грн через Дію.

Як передає Укрінформ, про це повідомила у Телеграмі Прем’єр-міністерка України Юлія Свириденко.

Ваучер дозволяє придбати житло або інвестувати у будівництво, також його можна використати як перший внесок чи погасити іпотеку.

За словами Прем’єр-міністерки, це перший етап нової програми житлової допомоги для родин, чиї домівки залишилися на тимчасово окупованій території.

Заяву може подати внутрішньо переміщена особа, яка має статус УБД або особи з інвалідністю внаслідок війни (з 2014 року); має підтверджене попереднє місце проживання на тимчасово окупованих територій; має актуальну довідку ВПО з адресою фактичного проживання на підконтрольній Україні території; не володіє сама та її сімʼя іншим житлом на підконтрольних територіях (за винятком непогашеної іпотеки чи житла в зоні бойових дій); не отримувала житлової підтримки в інших програмах і не має чинних заяв у «єВідновленні».

Ваучер можна буде використати протягом п’яти років. Після придбання житла на нього діятиме 5-річна заборона на відчуження, щоб гарантувати цільове використання коштів.

Читайте також: У Реєстрі збитків з’явилася нова категорія заяв

Механізм виплат буде уточнений Міністерством розвитку громад і територій.

“Паралельно ми шукаємо можливості розширити програму на інші категорії ВПО з тимчасово окупованих територій. Наша мета — щоб доступ до житла отримали якомога більше українських сімей, які втратили свої домівки через війну”, – запевнила Свириденко.

Як пояснив у Телеграмі віцепрем’єр-міністр з відновлення — міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба, механізм працює на базі державного Реєстру пошкодженого та знищеного майна, тому всі необхідні дані про нерухоме майно підтягнуться автоматично.

Щоб подати заявку, потрібно оновити застосунок «Дія», підтвердити склад сім’ї та підписати заяву. Після цього вона проходить перевірку Мінфіну та комісії за місцем фактичного проживання.

Поступово подання стане доступним також у ЦНАПах і в нотаріусів.

Для реалізації першого етапу програми залучено 120 млн євро від Банку розвитку Ради Європи. Це дасть змогу забезпечити житлом перші 3 000 родин.

Як повідомлялося, Кабінет міністрів спростив умови користування програмою «єВідновлення» для людей, чиє житло належить декільком власникам, коли один із співвласників не виходив на зв’язок або не надавав на це згоди.

Фото: freepik 



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.