Connect with us

Бізнес

Експортне фінансування: можливості та перспективи для Одещини

Published

on

Сьогодні, 29 березня, в Одесі пройшов воркшоп “Експортне фінансування: доступні можливості та перспективи розвитку”. На зустрічі були представники Одеської обласної ради, Одеської обласної державної адміністрації, Агенції регіонального розвитку, ПрАТ “Експортно-кредитного агентства”, банків-партнерів та експортного бізнесу. 

Зазначимо, що українським експортерам під час війни не вистачає фінансових ресурсів, тому необхідна кредитна підтримка. Для банків кредити під час дії воєнного стану ризиковані. Держава через інструмент Експортно-кредитного агентства (ЕКА) вирішує цю проблему, адже виступає гарантом повернення виданих позик на виконання зовнішньоекономічних договорів, що робить банківські кредити доступнішими для українських експортерів. Крім цього ЕКА допомагає українським експортерам бути конкурентними на світовому ринку.

Як відзначив Олег Радковський, перший заступник голови Одеської обласної ради: “Кредитування дозволяє розвивати наш аграрний сектор, піднімати конкурентоспроможність продукції і допомагає нашим аграріям завжди бути представленими на світовому ринку”. 

Одеська область суттєво залежить від роботи портів, які після вторгнення не працювали, а з серпня 2022 року функціонують тільки в рамках “Зернової ініціативи”. До цього додалась відсутність туристів та блекаути, які підірвали промислове виробництво. Тому область сильно постраждала економічно. Заступник голови Одеської обласної державної адміністрації Роман Григоришин розповів, що команда обласної адміністрації за підтримки міжнародних донорів та програми USAID, перші  в Україні створили робочу групу по напрацюванню плану відновлення. “ Наша задача – не сформувати чергову стратегію чи документ, який буде красиво звучати. Ми працюємо над реальним планом дій, спрямованим на відновлення економіки. Ця робоча група вже почала працювати”, – додав Григоришин.

Радник з доступу до фінансування Програми USAID “Конкурентоспроможна економіка України”, яка протягом цього часу підтримувала комунікаційну кампанію ЕКА в регіонах, Олексій Кушнір нагадав, що Програма діє з 2018 року і має на меті зробити український малий та середній бізнес більш конкурентоспроможним, в тому числі – на світовому ринку. 

“З моменту заснування Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» надає вагому підтримку малому та середньому бізнесу, щоб зробити його більш конкурентоспроможним, а українську економіку міцнішою, – сказав він. – З початком повномасштабної війни зросла потреба у підтримці українського експорту, тому співпраця з ЕКА є актуальною як ніколи. Завдяки цій співпраці компанії-експортери та бізнеси, які могли б ними стати, отримують не просто інформацію про інструменти фінансової підтримки, але й можливість обмінятися реальним досвідом”.

Радник Експортно-кредитного агентства Руслан Рохов презентував аудиторії продукти ЕКА, спрямовані на стимулювання експорту українських товарів, робіт та послуг на світові ринки в умовах воєнного часу, та розповів про нові рішення, ухвалені правлінням ЕКА, для розширення списку потенційних учасників програми. Зокрема, на початку березня ухвалено рішення про зміни в продуктах ЕКА, якими спрощено вимоги до експортерів, які потребують передекспортного фінансування в українських банках.

Зазначимо, що заступник Начальника Одеської ОВА Дмитро Радулов, розповів для “Дайджесту Одеси” про економічну ситуацію області, воєнні обмеження та програми підтримки для підприємців. 

Бізнес

Захищено: В Одесі обговорили ринок нерухомості: експерти кажуть, що він тільки-но прокидається

Published

on

Цей вміст захищено паролем. Щоби його переглянути, будь ласка, введіть свій пароль нижче:

Continue Reading

Бізнес

Росія продовжує блокувати вхідний флот на порт “Південний”

Published

on

Робота “Зернової ініціативи” поновилась, але Росія в СКЦ майже місяць блокує вхідний флот на найбільш глибоководний порт “Південний”.

Про це повідомили у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України, інформує Цензор.НЕТ.

“19 травня, було проінспектовано 3 судна, які йдуть на завантаження до портів “Одеса” та “Чорноморськ”. В інспекції й реєстрації суден на порт “Південний” Росія відмовила в односторонньому порядку і без пояснення причин.

20 травня російська делегація в СКЦ погодилась провести 6 інспекцій вхідного флоту на порти “Одеса” та “Чорноморськ”. Всі заявлені на порт “Південний” Росія знов викреслила як з реєстраційного списку, так і з інспекційного плану”, – йдеться в повідомленні. 

У відомстві зазначили, що таку деструктивну політику країна-агресор здійснює вже майже місяць, з 29 квітня 2023. Наразі в порту “Південний” понад 1,5 млн тонн агропродукції для 10 країн світу має бути завантажено на 26 суден, які продовжують очікувати в територіальних водах Туреччини.

“Порт “Південний” через брак флоту зупинено. Фактично Росія не допускає його до участі в “Зерновій ініціативі”, що є черговим грубим порушенням підписаної угоди. Таким чином Росія знайшла новий шлях, як зменшити ефективність “Зернової угоди” і відповідно зменшити експорт на потреби світу. Адже порт “Південний” є найбільшим портом за пропускною здатністю і його виключення суттєво вплине на зменшення експортних обсягів”, – додали у Мінінфраструктури.

Continue Reading

Бізнес

єЧерга: відтепер без простою вантажівок у пунктах пропуску

Published

on

Електронна черга перетину кордону запрацювала 8 травня. єЧерга — безоплатний сервіс для водіїв вантажівок, який перетворює фізичну чергу, що в Одеській області досягала і 20 днів, у електронну.

Система насправді не впливає на швидкість проходження, але звільняє від фізичного стояння на узбіччі. Водій отримує власний час перетину кордону і орієнтується на нього. Записуються транспортні засоби вагою від 7,5 тонн.

Проєкт масштабовано на 16 міжнародних пунктів пропуску Автомобільні пропуски в Одеській області: 

● МАПП «Рені – Джурджулєшти» 

● МАПП «Старокозаче – Тудора» 

● МАПП «Виноградівка – Вулканешти» 

● МАПП «Орлівка – Ісакча»

Живої черги на них вже немає. 

Один водій може зареєструватись в одну чергу на одному пункті пропуску. Якщо пропустив свою чергу, треба заново реєструватись.

“Якщо водій зареєструвався без вантажу, але система показує в нього наявність вантажної митної декларації — це недостовірні дані і є підставою для скасування в черзі. Дані, які вносяться водієм, мають бути ідентичними до документів. Реєстрація за неіснуючою, або вже використаною вантажно-митною декларацією, то йому не вдається і не вдасться зареєструватись”, — зазначив Костянтин Миронов, начальник відділу державного нагляду (контролю) в Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті під час брифінгу у Ukraine Media Center Odesa.

Щоб забронювати місце у єЧерзі:

1.Заходимо на сайт: echerha.gov.ua.

2.Натискаємо кнопку “Стати в чергу”.

3.При першому користуванні сервісом натискаємо кнопку “Зареєструватись”.

4.Вводимо адресу електронної пошти.

5.Погоджуємося з Політикою конфіденційності та Правилами надання послуг.

6.Натискаємо кнопку.

7.За кілька секунд код підтвердження надходить на вказаний e-mail. Вносимо чотири цифри коду у відповідну графу реєстрації.

8.Вводимо номер телефону у форматі +(код країни) (код оператора) (номер абонента).

9.Створюємо пароль для подальшого доступу до системи.

10.Натискаємо клавішу “Зареєструватись”.

11.Тепер вам необхідно натиснути кнопку “Стати в чергу”.

12.Обираємо міжнародний пункт пропуску «Ягодин-Дорогуськ» і натискаємо кнопку “Продовжити”.

13.У розділі “Дані водія” в графі “Громадянство” обираємо “Україна”. У відповідні поля вносимо: ім’я, прізвище; серію та номер закордонного паспорта; адресу електронної пошти; номер телефона.

14.Якщо стосовно вас була подана заявка на перетин кордону “18-60” в системі “ШЛЯХ”, то номер тягача заповнюється автоматично.

15.Вказуємо номер митної декларації (форма МД-2) або зазначаємо “Я без вантажу”.

16.Перевіряємо та підтверджуємо дані. Продовжуємо роботу: якщо помилок немає, натискаємо кнопку “Стати в чергу”.

У разі необхідності можна продовжити на 2 години час стояння у черзі. Цю дію можна зробити ще тричі після прибуття до буферної зони та верифікації представником ДСБТ.

Сервіс насправді систематизував роботу на пункті-пропуску. Якщо раніше в Орлівці протягом дня проходило близько 70 вантажівок, через не ритмічність надходження транспортних засобів, то відтепер — понад 100.

Ще два тижні тому колія на пункті-пропуску Орлівка становила 40 кілометрів. Олексій Скрипченко, менеджер відділу логістики ТОВ «транспортна компанія “Бласко”, каже: “У спілкуванні з клієнтами, ми навіть не можемо сказати, коли буде автомобіль. Коли він доїде до порту, здати контейнер. Ми можемо розрахувати на 2-3 дні, а тут застрягли на тиждень. Тому ми підставляємо клієнта, замовника, експедитора — всіх”. Зараз цього немає.

Проєкт “Електронна черга перетину кордону” реалізується Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Укртрансбезпекою, Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури, Державною митною службою та Державною прикордонною службою.

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.