Connect with us

Одеса

День туризму: Чорноморка, яку ми бачимо зараз і у майбутньому

Published

on

Щорічно, 27 вересня, це Всесвітній День туризму та день Туризму в Україні. Одеса багата на туристичні зони, а ще вона багата на місця, які могли б такими бути. “Дайджест Одеси” поспілкувався з місцевими жителями Чорноморки, аби дізнатись, чому вона втратила свою “туристичність” і що насправді хочуть бачити тут люди.

Звичайно манить сюди море, пройшовши повз пляж, ми зустріли поважну пані, яка чекала на свою подружку. Жінка розповіла, що вже десь 20 років обирає “своїм місцем” саме Чорноморку. “Я живу не в Чорноморці, але приїжджаю завжди сюди. Якщо раніше можна було полежати, позасмагати та відчути море, то зараз все одно приїжджаю, аби подивитись, подихати повітрям. Взагалі мені подобається спілкуватись з людьми з цього місця, знайшла тут подруг. Ми збираємось, то 8, то 10 дівчаток. Граємо в карти на березі моря. Розумію, що для молоді тут багато чого не вистачає. А ми радіємо тому, що можемо пройтись та насолодитись хоча б видом моря” — розповіла жінка. Вона впевнена що дожила до свого віку, а це понад 80 років, завдяки перебуванню тут.

Одним з людей, котрий знає про Чорноморку майже все — є Андрій Шевченко, керівник ОСОН КМ “Люстдорф”.

“Я у Чорноморці з 1990-го року. Отже, розповім те що було раніше і що я бачив. Коли я купив тут будинок та переїхав, з мене посміювалось багато друзів-містян, питали: “ти куди поліз, до Чорноморки, чого не на тому ж Таїрова?”. Але це було справді таке відокремлене місце. Я відповідав: “Хлопці, хоч раз сюди приїдьте до мене, посидимо і ви зрозумієте чому Чорноморка.” Коли ти весь день перебуваєш у метушні міста та сюди після роботи повертаєшся, наприклад, влітку, то розумієш чому. Активного транспортного руху не було. О п’ятій ранку двірники метуть, трамвайчик інколи проїде. І повітря: степове, морське, пригріте сонечком. У нас був намивний пляж, завозили пісок. Поки Совіньйон не побудував яхт-клуб. Було гарно, працював причал, морський трамвайчик, який ходив від морпорту та доходив до Чорноморки. Людей було дуже багато, вони здебільшого працювали у санаторіях. А у ​​літній період тут пройти було неможливо, пляж заповнено. Потім з часом ставало все менше і менше відвідувачів, через припинення роботи санаторіїв, багато відпочинкових баз вже не функціонували. Та і все ж це приватний сектор.

Якщо говорити про перспективи надалі, то баз відпочинку немає, відповідно і цього туризму немає. Але останні роки перед війною приватний сектор приймав людей, тому їх було багато, пляжі були повні в сезон. І, напевно, перспектива Чорноморки полягає у пологості пляжу та доступу до міської інфраструктури. Я думаю, що за цим майбутнє: пляжі треба відновлювати у будь-якому випадку, бо жителям того ж Таїрова, мабуть, це найзручніше місце. Все одно якісь причали залишилися, і вони функціонуватимуть. Треба їх відновлювати. Саме перед війною розпочали розробки проєктно-кошторисної документації. Хоча були цікаві ідеї, але не вдалось реалізувати. За цими планами ми могли б розширити нашу досить вузьку смугу так, щоб вона була не меншою, ніж у Затоці. Якщо буде планова забудова приватного сектора, хай і висотна, але обмежена, то з нею підтягнеться й інша інфраструктура. Так ми можемо розвинути Чорноморку”.

У жителів насправді є своє бачення Чорноморки у майбутньому. З нами ним поділився Данило Горячкін, редактор інформаційного видання “Південна медіа мережа”. Місцями Чорноморки він вважає Будинок культури та пляж, але обидва майже знищені.

“Щодо Центрального пляжу. Насамперед він має бути із відкритою набережною, на якій комфортно не лише вдень, а й красиво — увечері. Не за прикладом Аркадії із тисячами МАФів. Мають бути лавки, дерева, дитячі майданчики, малі архітектурні форми, фонтани. Приклад — парк Горького. Ось такою має бути територія відпочинку на пляжі.

Щоб все це зберегти, необхідне патрулювання поліцією, приватними охоронними структурами, громадськими патрулями з мешканців Чорноморки, а також встановленням систем відеоспостереження. І, звичайно, вхід на пляж має бути вільним. А заробляти можна на послугах, залишаючи вибір туристам, користуватись послугами чи відвідувати пляж безкоштовно.

На жаль, Чорноморка зараз не є привабливою як для туризму, так і для життя. Вона швидше нагадує депресивне село, аніж частину курортного міста. Слабка інфраструктура, наливайки та відсутність контролю за правопорядком з боку поліції. Для якісних змін необхідний комплексний проект розвитку Чорноморки із залученням соціально відповідальних інвестицій, тобто коли, наприклад, будується готель, поруч облаштовується громадська зона відпочинку чи дитячий майданчик, а не навпаки — красти суспільний простір для свого бізнесу, як це відбувається зараз”.

Чорноморка має багату та довгу історію, тому ми навідались до одесита у 4-му поколінні та жителя Чорноморки Володимира Костянтиновича.

“Я застав Чорноморку зовсім іншу, а зараз це лише назва. Я був любителем моря і весь свій вільний час проводив тут, хоча пляжів навколо Одеси достатньо. Чим же мене цей район цікавив: я все ж таки називаю Люстдорфом, бо до “Чорноморки” все ще не звик. Раніше тут ходив 29 трамвай, а ми жили на Ближніх Млинах. Уздовж дороги був лише степ, не те що висотки. Загалом в Одесі архітектура дозволяла не більше ніж 5 поверхів. До речі, перший трамвай пішов 1910 року звідси на Дачу Ковалевського. Приїжджав я сюди і такий був тут пляж: тиша та спокій. Заходиш, зграйки рибок плавають, крабчики плавають, вода прозора. Мені пощастило застати такий час і я думаю, що це дозволило мені дожити до такого віку — 92 роки.

Якийсь час я жив за кордоном. Але коли повернувся, вирішив піти на пляж та зрозумів, що справжній пляж загинув – це ціла історія. Там обвали, залишився шматочок і на цей маленький шматочок приходила велика кількість людей. Вода змінила колір. Я перестав ходити. Думаю, що пляж занапастили. За цей рік, коли не можна купатися, може море і вичиститься. Бачили б ви раніше цей район.”.

Місцеві жителі та активісти роблять багато корисного власними силами. Серед таких активних людей і Алла Маркевич, її родина п’ять поколінь проживає у Чорноморці. Її дід був одним із засновників Бурлачої Балки, тому вона впевнена, що має боротись за долю свого району.

Алла Геннадіївна розповіла, що якийсь час район був кинутий напризволяще, і саме місцеві жителі боролись за його долю. Рік по тому об’єдналась група волонтерів, аби допомагати району — Центр ініціатив Чорноморки, і разом з жителями вони намагаються власними силами покращити це місце.

“ Мене запитали, щоб ви хотіли тут бачити, я й кажу: у нас у Чорноморці ніколи не було дитячого майданчика. Разом ми написали листа і нам погодились допомогти. Тепер у нас у Чорноморці не те що один, а аж три дитячі майданчики, і вони шикарні. Зараз з’явився комплекс зупинок: трамвайні і для маршруток. Під свою опіку ми взяли клумбу та посадили там ялинку. Організували небайдужих чорноморських жителів, так, переважно це бабусі. Ось ми разом виходимо й піклуємось про це, прибираємо, щотижня возимо воду, щоб поливати рослини. Я мрію, щоб на стороні де я живу з’явився тротуар, хоча б маленька доріжка, аби ми не тонули у брудові після дощів.

Хотілось, щоб було все чудово, Чорноморка процвітала. Я пам’ятаю, коли я була дитиною — тут був просто рай. Чорноморка була чудовою, ходили катери. Я дуже задоволена і рада, що є люди, які не байдужі до цього району, ми зробили величезний крок. Хочеться більше сіяти добра, любові” — наголосила Алла Геннадіївна.

Біля пляжу ми потрапили на працівника футбольного клубу “Чорноморець”, Тер-Ізраїля.

Чоловік переїхав до Одеси за рік та два дні до вторгнення. За цей час він помітив, що тут багато не вистачає саме для людей. Запропонував, але це вже, мабуть, на майбутній сезон, поставити невеликий водний атракціон, щоб діти мали тут чим займатись. Або зробити велопрокат. Головне, щоб люди були не лише користувачами, зазначив чоловік, а щоб була комунікація та бажання щось зробити.

Цього року Чорноморка — не туристичне місце, але і туристів наразі немає. Є час і бажання, аби місце стало ще одним майданчиком розвитку, натхнення та відпочинку. Місцеві жителі мають надію на повернення Чорноморці гучного імені та створення сучасного району. Для цього необхідне залучення інвестицій, будівництво нових центрів, дитячого садка. Потрібна і робота на березі моря, щонайменше, укріплення схилів та розширення пляжної території. Це дозволить зробити в місті сьогочасну зону для відпочинку.

Жителі впевнені, що після нашої перемоги, у період відбудовування країни, і до Чорноморки прийдуть інвестори, які розкриють потенціал району, як туристичного міста. Сучасні готелі, житлові забудови, зони відпочинку та розваг: ось що допоможе Чорноморці.

Нагадаємо, що із запуском трамвайного маршруту «Північ-Південь», який поєднує Таїрова та Котовського, припинив курсувати маршрут №3. Для жителів Чорноморки, Червоного Хутора, Дружного, та Совіньйону — це значні складнощі, щоб дібратись до центру міста та назад.

Одеса

В Одесі заступник міського голови Вугельман залишив посаду

Published

on


Павло Вугельман. Фото: Новини.LIVE

В Одесі заступник міського голови Павло Вугельман залишив посаду. Причини наразі не уточнюються. Також немає офіційного розпорядження на сайті міськради.

Про звільнення повідомили джерела Новини.LIVE.

Реклама

Читайте також:

Звільнення заступника

Павло Вугельман обіймав посаду заступника міського голови з питань охорони здоров’я, освіти, зовнішньоекономічної діяльності та міжнародного співробітництва. Він координував роботу департаментів охорони здоров’я, освіти та науки, дорожнього господарства, служби у справах дітей, а також комунальних установ “Одесфарм” і “Одеський міський Центр здоров’я”. Крім того, Вугельман очолював історико-топонімічну комісію та відповідав за міжнародні зв’язки й іміджеві проєкти міста.

Що відомо про Вугельмана

Павло Вугельман обіймає посаду заступника міського голови з 2016 року. Згідно з його деклараціями, сім’я чиновника складається з дружини, сина та двох доньок. У деклараціях за 2021 та 2022 роки віцемер не зазначав придбання нового майна. Він має власну квартиру в Одесі. Павло Вугельман разом з родиною прописаний у квартирі, що належить Людмилі Вугельман. Дружина віцемера володіє автомобілем Land Rover Range Rover Sport.

На кінець 2021 року на банківських рахунках Павло Вугельман мав 114 221 гривень та 764 доларів. У 2022 році його гривневі заощадження зменшилися до 79 214 гривень, тоді як сума у доларах залишилася незмінною — 764 долари. Дружина Вугельмана в обидва роки декларувала однакові невеликі суми: 2149 гривень, 2 долари та 1 євро на банківських рахунках.

Нагадаємо, ми повідомляли, що у керівника Одеси з’явився новий заступник — Володимир Домніцак. Також ми писали, що звільнилася директорка департаменту освіти та науки Одеської міської ради Олена Буйневич.



Джерело

Continue Reading

Одеса

Удар по нафтотерміналу в Криму: Сили оборони України

Published

on


Пожежа на НПЗ в Криму. Фото ілюстративне: Крим.Реалії

У ніч на 11 листопада підрозділи Сил оборони України завдали удару по АТ “Морской нєфтяной термінал” у Феодосії, у тимчасово окупованому Криму. Це стратегічний об’єкт постачання пального для російських окупантів на Кримський півострів та південь України.

Про це повідими у Генеральному штабі Збройних Сил України.

Реклама

Читайте також:

Атака на Крим

Сили оборони України у ніч на 11 листопада успішно вразили АТ “Морской нєфтяной термінал” у Феодосії. Об’єкт є одним із головних вузлів постачання пального морським шляхом на тимчасово окуповані території півдня України та Крим. За даними Генерального штабу ЗСУ, влучання зафіксовано в резервуари на території терміналу. Інформація щодо масштабів руйнувань наразі уточнюється.

“Сили оборони продовжують вживати всіх заходів, щоб підірвати воєнно-економічний потенціал російських окупантів і змусити РФ припинити збройну агресію проти України. Далі буде! Слава Україні!”, — йдеться у повідомлені.

Нагадаємо, ми повідомляли, що українські військові уразили низку важливих об’єктів росіян. Також ми писали, що росіяни намагаються прорвати оборони в Покровську.



Джерело

Continue Reading

Одеса

На Одещині кордоні з Молдовою затримали двох хабародавців

Published

on


Прикордонники перевіряють документи. Фото ілюстративне: Державна прикордонна служба

На одеському напрямку прикордонники зупинили дві спроби підкупу. Громадянка України й іноземець намагалися “вирішити питання” за гроші, але отримали відмову. Обидва випадки задокументовані, а громадян тепер перевіряє поліція.

Про це повідомили в Південному регіональному управлінні державної прикордонної служби.

Реклама

Читайте також:

Хабар на КПП

На кордоні з Молдовою прикордонники Білгород-Дністровського загону двічі за добу відмовилися від хабарів. У пункті пропуску “Паланка–Маяки–Удобне” 47-річна українка запропонувала інспектору 500 доларів, щоб пропустити чоловіка з простроченим паспортом. Коли жінці пояснили незаконність дій, вона виправдалась, що це “на шоколадку”.

Ще один випадок стався у пункті пропуску “Старокозаче”. 30-річний громадянин Тунісу запропонував 200 євро, аби безперешкодно в’їхати в Україну. З’ясувалося, що торік його вже депортували за порушення міграційного законодавства, і йому заборонено в’їзд на 5 років.

Як покарають

За пропозицію хабара їм загрожує кримінальна відповідальність за статтею 369 КК України. Їм можуть виписати штраф від 1 000 до 4 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 000 до 68 000 гривень), або отримати обмеження волі на строк від 2 до 4 років, або позбавлення волі на той самий строк.

Нагадаємо, ми повідомляли, що на хабарі попався чиновник Одеської міської ради. Також ми писали, що в Україні ще 3 пункти пропуску підключили до системи EES (нова біометрична система перевірки в’їзду та виїзду).



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.