Одеса
Головні рішення XV сесії Одеської міської ради
28 вересня пройшла XV сесія Одеської міської ради, на порядку денному було багато питань, а присутньо — 40 депутатів. “Дайджест Одеси” розповість про найголовніші рішення цього дня.
Ліквідація трьох департаментів
Розпочнемо з проєктів рішень про діяльність міської ради та її органів. Перед депутатами постало питання: про створення Департаменту культури, міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Одеської міської ради та припинення діяльності деяких виконавчих органів.
Це рішення прийняте, тому ліквідуватимуть департамент культури та туризму, департамент міжнародного співробітництва та маркетингу й управління з питань охорони об’єктів культурної спадщини. З них і буде створено новий департамент, який формується на вимоги ЮНЕСКО. Як зазначив, виконуючий обов’язки заступника Одеського міського голови Олег Бриндак, мерія мала створити керуючий офіс ще до формування досьє — в ЮНЕСКО пішли на зустріч, але ця процедура обов’язкова. Поки що невідомо хто буде очолювати новий підрозділ та представляти Одесу на міжнародному рівні. Буде проведено конкурс.

Земельні правовідносини — не підтримали
Сьогодні на порядку денному серед проєктів рішень про земельні правовідносини, було винесено 5 питань і жодне на було прийнятим. Суперечки виникли з приводу питання надання в оренду, постійне користування земельних ділянок юридичним особам, фізичним особам – підприємцям. “За” проголосувало 27 депутатів, але цього недостатньо. Мер Одеси Геннадій Труханов натякнув, що у цьому рішенні йдеться про відведення ділянки для сміттєпереробного заводу, проте депутати відхилили повернення до голосування з цього пункту.
Майданчики для паркування
Згідно з сьогоднішнім рішенням “Одестранспарксервіс” буде оператором майданчиків для платного паркування. Вирішили про 12 майданчиків за наступними адресами:
- Привокзальна площа, 2;
- Катерининська площа;
- Три майданчики по Ланжеронівській вулиці:
від вул. Пушкінської до вул. Рішельєвської,
від вул. Рішельєвської до вул. Катерининської,
від вул. Катерининської до вул. Гаванної; - Два майданчики по Рішельєвській вулиці:
від вул. Ланжеронівської до вул. Дерибасівської,
від вул. Дерибасівської до вул. Грецької. - Два майданчики по Катерининській вулиці:
від вул. Грецької до вул. Дерибасівської,
від вул. Дерибасівської до вул. Ланжеронівської; - Гаванна вулиця: від вул. Дерибасівської до пров. Маяковського;
- Два майданчики на Дерибасівській вулиці:
від вул. Рішельєвської до вул. Катерининської,
від вул. Рішельєвської до вул. Пушкінської.

Водії можуть переходити за QR-кодом на сторінку оплати і обирати доступний чи комфортний спосіб розрахунку за паркування. Віце-мер Сергій Тетюхін відзначив, що наразі вже розробили схеми організації цих майданчиків. Треба буде прийняти нові правила паркування. А кількість цих майданчиків збільшуватиметься.
Демонтаж Катерини: депутати не підтримали
Чвари навколо пам’ятника «Засновникам Одеси» на Катерининській площі не вщухають. Пропозиція демонтажу та перенесення пам’ятника до історико-краєзнавчого музею депутатами не була підтримана. Питання набрало всього 17 голосів з необхідних 33.
Депутат Андрій Вагапов висловився перед голосуванням, зазначивши, що Катерині не місце в українській Одесі і на наступну сесію варто винести питання щодо пам’ятника Олександру Суворову. “Пам’ятник ще одному кату не має зустрічати одеситів, які приїжджають у нас район” — зазначив депутат.

Нагадаємо, що до 20 жовтня проходить електронне опитування містян «Як має бути вирішена доля пам’ятника «Засновникам Одеси», розташованого на Катерининській площі у м. Одесі?»
Одеса
Звільнення голови Пересипської райадміністрації Одеси
Ексочільник Пересипської райадміністрації. Фото: Сергій Кондратюк/Instagram
У Пересипській райадміністрації Одеси відбулися кадрові зміни. Попередній очільник залишив посаду за угодою сторін. Тимчасово його обов’язки виконує перший заступник, а новий голова поки не призначений.
Про це стало відомо із розпорядження в. о. міського голови Ігоря Коваля.
Реклама
Читайте також:
Звільнення очільника
Сергія Кондратюка призначили на посаду в липні 2018 року. Розпорядження про його звільнення підписав секретар міської ради та в.о. міського голови Ігор Коваль 2 грудня. У документі зазначено, що звільнення відбулося 1 грудня за власною заявою Кондратюка. Тимчасово керівником райадміністрації став перший заступник Святослав Галанзовський із 25 листопада, під час непрацездатності Кондратюка. Хто очолюватиме адміністрацію після його остаточного звільнення — наразі невідомо.
Що відомо про Кондратюка
У декларації Сергія Кондратюка за 2024 рік зазначено частку у квартирі в Білгороді-Дністровському та оренду квартири в Одесі. Він також володіє будівлею магазину в Білгороді-Дністровському і користується автомобілями BMW та Tesla. Доходи чиновника у 2024 році складали 661 070 гривень зарплати та 101 968 гривень пенсії, а готівкою він декларував 10 тис. доларів і 250 тис. гривень.
Нагадаємо, ми повідомляли про те, що стало відомо хто керуватиме департаментом охорони здоров’я в Одесі. Також ми писали, що в Одесі представили нового заступника мера.
Одеса
Оголошено ремонт траси Р–55 Одеса — Вознесенськ — Новий Буг на 1,2 млрд грн
Ремонт дороги. Фото ілюстративне: Служба відновлення та розвитку інфраструктури Одеської області
На Миколаївщині оголошено масштабний тендер на ремонт траси Р-55 Одеса — Вознесенськ — Новий Буг. Планують витратити понад 1,2 мільярда гривень. Роботи охоплять кілька ділянок і включатимуть нове покриття, блоки безпеки та оновлення конструкцій. Уже розпочато пошук підрядника.
Про це стало відомо із системи електронних закупівель Prozorro.
Реклама
Читайте також:
Що відомо про тендер
Замовник — Служба відновлення та розвитку інфраструктури Миколаївської області, опублікував у системі закупівель пропозицію щодо ремонту траси Р-55. Очікувана вартість робіт — 1 216 610 860 грн. Мова йде про відновлення 11,6 км державної дороги між Одесою, Вознесенськом та Новим Бугом. Очікується, що підрядника оберуть до 10 грудня 2025 року, а усі роботи мають завершити до 31 жовтня 2027 року.
За планом, на ділянці проведуть: холодне фрезерування старого асфальтобетону, укладання нової цементобетонної або бетонної поверхні, облаштування основи з щебенево-піщаної суміші або ґрунту з цементом, монтаж бетонних бордюрів, встановлення бар’єрного огородження, нанесення дорожньої розмітки, а також прокладання залізобетонних труб і облаштування дренажу.
Після закінчення прийому заявок підрядників, відбудеться відкритий аукціон. Переможець має підписати контракт і пройти відбір. Далі — підготовка об’єкта: маркування ділянок, підготовка матеріалів і за потреби — перенесення комунікацій. Планується поетапний ремонт, щоб мінімізувати незручності для водіїв. Якщо роботи відбуватимуться за графіком і без затримок, нова дорога може стати реальністю до осені 2027 року.
Нагадаємо, ми повідомляли, що в Одесі виділять понад 50 мільйонів на реставрацію історичного будинку. Також ми писали про те, що в Одесі знову виділяють гроші на ремонт узвозу Віталія Блажка.
Одеса
Загроза в Чорному морі та вибухи на російських танкерах
Запуск ракети з Криму. Фото ілюстративне: росЗМІ
У Чорному морі зберігається ризик нових атак. Однак найбільшу загрозу несе балістика з території тимчасово окуповагого Криму. Попри це, Україна продовжує завдавати ударів по нафтопереробних заводах на узбережжі Росії.
Про це в ефірі “Ми-Україна” розповів речник Військово-морських сил Дмитро Плетенчук.
Реклама
Читайте також:
Загроза атак з моря
Росія продовжує бити по портах і суднах, які працюють у Чорному морі. За роки війни кількість пошкоджених кораблів перевищила сотню, а удари тривають і зараз. Плетенчук наголошує, що таке системне знищення інфраструктури створює довгострокові ризики для безпеки регіону.
“Росія завдає ударів по портах уже четвертий рік поспіль, і наслідки цих атак відчувають усі, хто працює в морі”, — зазначає речник.
За словами Дмитра Плетенчука найбільша загроза наразі йде через балістику з території тимчасово окупованого Криму. Адже російські кораблі у море майже не виходять.
Підводні човни РФ у Чорному морі
Активність російських підводних сил залишається фактором ризику. Українські військові не розкривають подробиць, але підтверджують, що загроза ракетних ударів із моря нікуди не зникла. Підводні ракетоносці здатні діяти приховано, що ускладнює оцінку їхніх намірів.
“Інформація про підводні сили обмежена з міркувань безпеки, але їхня присутність у морі — це факт”, — пояснив він.
Вибухи танкерів у Чорному морі
Останніми днями стало відомо про ураження двох танкерів і можливий третій вибух у віддаленій акваторії. У міжнародних повідомленнях згадували Україну, однак офіційно цього не підтверджують. Частина суден, що постраждали, працювали без реєстрації та порушували міжнародне право, що додає ситуації складності.
“Коли судно діє поза правовим полем, воно може несподівано зіткнутися з наслідками такої діяльності”, — зазначив Дмитро Плетенчук.
Нагадаємо, ми повідомляли, що РФ стягує ППО в Крим після успішних операцій України. Також ми писали, що українські захисники уразили місце запуску “шахедів” на території півострова.
-
Відбудова1 тиждень agoВідновлення пункту пропуску «Орлівка» може тривати кілька тижнів
-
Події7 днів agoФільм «Ти – космос» за перший вікенд прокату зібрав ₴8,7 мільйона
-
Одеса7 днів agoНічна атака на Одещину: пошкоджено порт і тепломережі
-
Політика1 тиждень agoТуреччина пропонує почати мирний процес із домовленості з припинення вогню по енергетиці та портам
-
Суспільство7 днів agoПогрожував ув’язненням та відрахуванням: посадовець одеської Військової академії вимагав гроші у курсантів
-
Політика7 днів agoЛист Орбана про блокування допомоги Україні не створює нових загроз, робота з ЄС триває
-
Відбудова7 днів agoНімеччина виділить додаткові €32 мільйони на відновлення української енергетики
-
Усі новини7 днів agoу людей і золотих ретриверів знайдено спільні гени
