Відбудова
Без вирішення низки проблем прифронтові громади не можуть повноцінно відновлюватися
Прифронтові громади потребують вирішення низки проблем, без чого неможливе їх повноцінне відновлення. Зокрема, йдеться про здешевлення кредитів для бізнесу, необхідність надбавок для працівників соціальної сфери та розвиток технічної освіти.
Таку думку під час роботи Форуму прифронтових міст та громад «Стратегічні виміри міст-форпостів», який відбувся у Харкові, висловив начальник Миколаївської ОВА Віталій Кім, передає кореспондент Укрінформу.
«На території області велися активні бойові дії, низка населених пунктів була окупована, багато підприємств та фахівців виїхало, у нас не працюють порти. Але, разом з тим, нам багато чого вдалося відновити, 543 підприємства повернулося, і я цим пишаюсь», – сказав Кім.
На його думку, прифронтові регіони знаходяться у нерівних умовах з іншими. Тут є потреба у вирішенні питань обороноздатності та безпеки, розмінування територій, бракує фахівців тощо.
«Навіть чинні закони, які покликані стимулювати розвиток економіки, зокрема ті ж технопарки, на нашій території не можуть працювати повноцінно, бо інвестори йдуть туди, де безпечніше. Банківська система теж вбачає ризики, тому вартість грошей для бізнесу прифронтових громад вища. Нашим підприємцям доводиться брати дорожчі кредити, щоб відновлюватися. А відтак втрачається конкурентоздатність», – зауважив очільник ОВА.
Він також навів приклад з відомою компанією «Агроф’южен», яка під час повномасштабного вторгнення втратила три з чотирьох підприємств. Одне вдалося відновити на території Миколаївщини. Для цього були взято дорогий кредит під 12%, який потрібно повертати.
«Цей кредит має бути не 12, а, умовно, 5%. Тому що вони не просто відновили роботу заводу у прифронтовій області, а й дали роботу для 600 людей і сплачують податки», – наголосив Кім.
Також, за його словами, потрібні пільгові умови для фахівців, які були б зацікавлені повертатися, щоб тут працювати. Зокрема, надбавки працівникам освіти, медичних закладів. Крім того, потрібні додаткові преференції щодо розвитку технічної освіти.
«Тому ми під час цього форуму маємо згрупувати ці проблеми, бо вони багато в чому спільні для всіх прифронтових громад, і лобіювати їх вирішення», – констатував Кім.
Як повідомлялося, Миколаївщина втрачає ринки через непрацюючі порти, адже бізнес вибудовує нові ланцюжки збуту продукції через інші регіони.
Фото Укрінформу можна купити тут
Відбудова
На Дніпропетровщині цьогоріч відновили майже 400 тисяч м² доріг
У Дніпропетровській області від початку року вдалося відновити майже 400 тисяч квадратних метрів дорожнього покриття, відремонтувати мости та шляхопроводи, які забезпечують логістику Сил оборони.
Про це повідомив у Фейсбуці віцепрем’єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба, передає Укрінформ.
У межах робочої поїздки в регіон віцепрем’єр разом із керівником Агентства відновлення Сергієм Сухомлином проїхав прифронтовими дорогами, де тривають ремонти та заходи з облаштування антидронового захисту, оглянув ділянки, які щоденно забезпечують воєнну та гуманітарну логістику.
«Роботи виконуються у постійній координації з військовими», – зауважив Кулеба.
Обмежені ресурси та безпекова ситуація, як зазначив він, не дають можливості одночасно ремонтувати всю мережу, тож на прифронтових територіях діє система пріоритетів. Визначають ці пріоритети Генеральний штаб Збройних сил України та Міністерство оборони.
Агентство відновлення відповідає за дороги державного значення. Однак прифронтові шляхи часто проходять не лише ними, а й через місцеві та комунальні дороги. Якщо одна ділянка залишається зруйнованою, фактично весь маршрут перестає працювати. Тому до всього напрямку застосовують комплексний підхід.
Прикладом такої комплексної скоординованої роботи є Барвінкове Харківської області. Один із важливих логістичних напрямків до фронту там проходить саме через дороги різного підпорядкування.
«Завдання полягало в тому, щоб відновлювати їх одночасно, в одному темпі й за узгодженими пріоритетами. На сьогодні 40 кілометрів доріг державного та місцевого значення на цьому маршруті вже з ремонтом», – поінформував віцепрем’єр.
Ремонтні роботи на комунальних дорогах Барвінківської міської ради, за його даними, тривають. На фінальному етапі також покриття сітками кількох ключових відрізків. Далі черга інших ділянок.
Така ж робота, за словами Кулеби, системно ведеться і в інших прифронтових областях. Окремим пріоритетом для посиленого захисту є ділянки в межах 10-15 кілометрів від лінії фронту.
Як повідомляв Укрінформ, Мінрозвитку спільно з Міністерством енергетики працюють над збільшенням доступних обсягів електроенергії для Дніпропетровської області, що мають відповідати її навантаженню як прифронтового регіону з воєнною логістикою та великою промисловістю.
Відбудова
В Агентстві відновлення планують нормалізувати логістичну ситуацію на Одещині за кілька днів
Ремонтні роботи на пошкодженому мосту в Одеській області тривають, ситуацію з логістикою планується покращити найближчим часом.
Про це голова Агентства відновлення Сергій Сухомлин повідомив в ефірі «Суспільного», передає Укрінформ.
«Інженери працюють, щоб відповідні служби могли якнайшвидше відновити ремонт моста. Ми розуміємо, що це дуже важливо для країни, для забезпечення, в тому числі, нафтопродуктами. Уряд зробив усе можливе для того, щоб перенаправити нафтопродукти іншими маршрутами, така можливість є. Тому я думаю, що за два-три дні нормалізуємо ситуацію», – сказав Сухомлин.
Щодо безпосередньо робіт на пошкодженому мосту очільник Агентства відновлення додав, що вони ускладнені через регулярні обстріли. Зокрема, останні ще погіршили стан споруди. Водночас Сухомлин підкреслив, що у служб Агентства є фактичний досвід ліквідації таких наслідків, і він сподівається, що завершити роботи вдасться найближчим часом.
Наразі для сполучення з південно-західною частиною Одеською області використовуються альтернативні маршрути, зокрема через територію Молдови.
«Але ми розуміємо, що є багато людей без закордонних паспортів. Кабінет міністрів проводить наразі дуже багато роботи, в тому числі на міжнародному рівні, щоб це питання вирішити», – додав Сухомлин.
Як повідомлялося, АТ “Укрзалізниця” призначає додаткову групу вагонів до Кишинева з Одеси та Києва. Це стало оперативною реакцією Укрзалізниці на ускладнення перетину молдовського кордону іншими видами транспорту.
Україна спільно з Молдовою опрацьовують транзитні маршрути та альтернативні шляхи сполучення, щоб забезпечити роботу логістики півдня України.
Фото: dumskaya.net
-
Одеса6 днів agoЗатори біля Паланки — ситуація на кордоні з Молдовою
-
Усі новини1 тиждень agoРозлучення Наталки Денисенко – акторка розкрила причину
-
Війна1 тиждень agoСирський окреслив ключові зміни — деталі
-
Події6 днів agoУ Львові й Дніпрі закриваються книгарні «Ноти» і «Ніша»
-
Суспільство1 тиждень agoСвириденко взяла участь у церемонії запаленні Ханукії у приміщені українського уряду
-
Усі новини6 днів agoІдеї чаю — що додати в напій, щоб він був ще смачнішим
-
Усі новини5 днів agoПохорон Степана Гіги — що сказав його друг на церемонії прощання
-
Одеса1 тиждень agoБлекаут в Одесі 2025 р— як люди справляються з відключеннями світла
