Connect with us

Одеса

Чи можливе будівництво метро в Одесі та що заважає реалізувати проєкт

Published

on


Люди в метро. Фото: Новини.LIVE

В Одесі знову заговорили про метро. На платформі “Соціально-активний громадянин” з’явилася петиція з проханням розпочати його будівництво після завершення війни. Автор документа переконує: ідея давно внесена до Генплану міста і допоможе розв’язувати транспортні проблеми. Однак підтримали ініціативу поки що лише кілька десятків людей — до необхідної тисячі голосів ще далеко.

Журналісти Новини.LIVE запитали одеситів, чи справді місту потрібне метро і як вони ставляться до цієї перспективи.

Реклама

Читайте також:

Метро в Одесі

Ідея будівництва метро в Одесі виникає вже не перше десятиліття. Місто, яке постійно розростається, стикається з транспортними заторами, особливо в години пік. Водночас одесити добре розуміють специфіку Південної Пальміри: катакомби, історичний центр та особливий рельєф накладають серйозні обмеження. Тому думки жителів про можливість і доцільність метро в Одесі розділилися.

“Наскільки мені особисто відомо, тут важко збудувати метро, бо багато катакомб. Тому я думаю, що, може, і не потрібно ризикувати. Але потрібно щось таке, як у Києві, є дорога над Дніпром, вона відкрита. І можна таку зробити з порту і на селище Котовського”, — каже Олена.

Одеситка Олена про міст над морем. Фото: Новини.LIVE

З одного боку, є розуміння проблеми катакомб, які роблять підземне будівництво складним і ризикованим. З іншого — люди шукають альтернативи: надземні гілки чи естакади. Це свідчить про бажання знайти баланс між технічними обмеженнями та потребою у швидкому транспорті.

“Якщо не порушувати красу міста, саме історичного центру, то, можливо, і потрібно. Десь в нових мікрорайонах, не в центрі. А поки нас задовольняє трамвай №7 — до будь-якої точки Одеси доставить”, — пояснює Людмила.

Місцева жителька Людмила про громадський транспорт. Фото: Новини.LIVE

Одеські катакомби

Для багатьох мешканців важливим аргументом стає збереження історичної частини Одеси. Люди не хочуть, аби підземне будівництво пошкодило архітектурну спадщину.  Це підтверджує, що одесити готові до змін лише там, де це не руйнує автентичності міста.

“Ми ж на катакомбах стоїмо. Нехай воно так і буде. Десь в нових районах, може бути. А тут, в центрі, ні в якому разі”, — переконана Лідія.

Одеситка Лідія про катакомби. Фото: Новини.LIVE

З іншого боку, Одесити вже пристосувалися до наявної транспортної системи, хоч вона і не завжди зручна. Багато хто сумнівається, чи взагалі варто змінювати те, до чого містяни звикали десятиліттями.

“Не знаю, по перше у нас катакомби. А з іншого боку, звикли й без метро якось. Може, воно і зручно, але не знаю, чи потрібно”, — розмірковує Анна.

Одеситка Анна про метро в Одесі. Фото: Новини.LIVE

Громадський транспорт в Одесі

Чимало одеситів вже користуються машиною як основним транспортом. Для них питання метро взагалі не є нагальним. Автомобіль забезпечує мобільність, і тому інфраструктурні проблеми громадського транспорту їх зачіпають менше.

“Одеса — вона атмосферна та колоритна. Але я вважаю, що це складне питання. Може, тому, що я переміщаюсь на авто. Тому мені так комфортно”, — ділиться Наталія.

Місцева жителька Наталія про атмосферу міста. Фото: Новини.LIVE

З відповідей одеситів стає зрозуміло, що питання метро — не лише технічне, а й емоційне. Одні бачать у ньому шлях до сучасності, інші — загрозу унікальності міста. Катакомби, історичний центр і звичка жити без підземки створюють додатковий бар’єр для змін. 

Одеський метрополітен

В Одесі про метро говорять уже понад пів століття, але далі планів справа так і не пішла. Вперше ідею озвучили у 60-х роках, а серйозно обговорювати почали у 70-х, коли населення міста наближалося до мільйона. Тоді ж з’явилися перші проєкти — “осьова” лінія мала б з’єднати центр із великими спальними районами. У середині 80-х інститут “Ленметрогіпротранс” навіть розробив детальне планування, однак через політичні рішення Одесу викреслили зі списку міст, які отримають метро.

Схема метрополітену в Одесі. Фото: metro.od.ua

У 90-х тема фактично зникла, натомість наприкінці десятиліття та на початку 2000-х з’явилися альтернативні проєкти — монорейка, “легке метро”, навіть канатна дорога. Але жодна з ідей не отримала розвитку: бракувало грошей, інвесторів та підтримки влади. У генпланах міста й досі фігурують дві лінії швидкісного транспорту, однак їхнє будівництво так і не стартувало. Сьогодні всі роботи з проєктування заморожені. Головні перепони лишаються незмінними: складна геологія з катакомбами під містом, колосальна вартість та відсутність реального фінансування. Тож метро в Одесі так і залишилося мрією, яку час від часу згадують у планах, але яка жодного разу не наблизилася до втілення.

Раніше ми писали про те, на чому економлять Одесити сьогодні. А також про те, що в Одесі планують збудувати підземне укриття за 11 млн гривень. 



Джерело

Одеса

Тарифи на воду в Одесі у жовтні 2025 — скільки платитимуть одесити

Published

on


Людина рахує гроші за комунальні. Фото ілюстративне: Новини.LIVE

У жовтні 2025 року тарифи на воду для мешканців Одеси залишаться незмінними. Побутові споживачі й далі сплачуватимуть за водопостачання та водовідведення за тими ж цінами, що й раніше. Для бізнесу також не передбачено підвищення, але їхні тарифи суттєво відрізняються від тарифів для населення.

Журналісти Новини.LIVE дізнавалися, скільки одесити платитимуть за воду у жовтні 2025-го.

Реклама

Читайте також:

Вартість води

У жовтні 2025 року вартість централізованого водопостачання та водовідведення для одеситів не зміниться.

Для населення тариф становитиме:

  • централізоване водопостачання — 14,93 грн за 1 м³ (без ПДВ);
  • централізоване водовідведення — 14,37 грн за 1 м³ (без ПДВ).

Для бізнесу ціни залишаються на рівні вересня:

  • для підприємств-ліцензіатів у сфері водопостачання та водовідведення;
  • водопостачання — 10,93 грн за 1 м³ (без ПДВ);
  • водовідведення — 7,74 грн за 1 м³ (без ПДВ);

Для інших споживачів, окрім населення:

  • водопостачання — 25,80 грн за 1 м³ (без ПДВ);
  • водовідведення — 20,40 грн за 1 м³ (без ПДВ).

Тарифи встановлює Національна комісія, що регулює сферу енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). Водночас у деяких громадах це питання вирішують місцеві ради.

Нагадаємо, ми писали про те, скільки коштуватиме вивіз сміття в Одесі у жовтні. Також ми повідомляли, скільки одесити будуть платити за газ у наступному місяці.



Джерело

Continue Reading

Одеса

Планові відключення електроенергії в Одесі 29 вересня не очікуються — Укренерго і ДТЕК

Published

on


Нічний Пасаж в Одесі. Фото ілюстративне: Новини.LIVE

Фахівці продовжують усувати наслідки пошкоджень, завданих ракетними ударами. За офіційною інформацією, 29 вересня в Одесі не передбачено планових відключень електроенергії. 

Про це свідчить відсутність офіційних повідомлень від Укренерго та ДТЕК.

Реклама

Читайте також:

Де дізнатися графіки

Споживання електроенергії зростає. Станом на ранок воно більше на 10,3%, ніж попереднього робочого дня у п’ятницю. У ДТЕК нагадують, що якщо ситуація зміниться, про відключення повідомлять заздалегідь. Перевірити, до якої групи належить ваш будинок, можна на сайті оператора системи розподілу. Там будуть доступні графіки, якщо обмеження все ж введуть.

Як дізнатися час відновлення електроенергії

Дізнатися, коли з’явиться світло, можна кількома способами:

  • сайту ДТЕК Одеські електромережі  (розділ “Відсутня електроенергія?”);
  • чат-бота у Telegram;
  • приватних повідомлень у Facebook;
  • подати заявку на сайті ДТЕК.

Нагадаємо, ми повідомляли про те, скільки одесити будуть платити за утримання будинків у новому місяці. Також ми писали, скільки буде коштувати проїзд у громадському транспорті Одеси з жовтня.
  



Джерело

Continue Reading

Одеса

Чому РФ не висадила десант в Одесі

Published

on


Траян Бесеску. Фото: eromania.pro

Колишній президент Румунії Траян Бесеску заявив, що Росія не змогла висадити десант у районі Одеси завдяки його діям у період президентства. Зокрема, мова йде про купівлю двох десантних кораблів у Франції.

Про це повідомляє Point.md.

Реклама

Читайте також:

РФ не має кораблів для висадки десанту

“Бо я завадив купівлі Росією двох десантних кораблів типу Mistral у французів. Один називався “Севастополь”, інший — “Владивосток”, — заявив Бесеску.

Він зазначив, що не знав, що корабель «Севастополь” призначався для РФ.

“Якраз, коли я з ним (колишнім президентом Франції Ніколя Саркозі, – Ред.) лаявся, це було видно і по телебаченню. Я попросив його сказати, чи правда, що будується “Севастополь”. Корабель уже був готовий до спуску на воду у Сен-Назері. Його бачили. Коли ми почали з’ясовувати, виявилося, що він призначений для Росії. Це нас шокувало”, — додав експрезидент.

Надалі, за його словами, допомогли США.

“Я запросив посла Сполучених Штатів, розповів йому всю історію, пояснив ризики, і в результаті кораблі не були продані росіянам, а пішли Єгипту. Американці втрутилися та профінансували покупку цих двох кораблів Єгиптом”, — відповів Бесеску.

У підсумку він зазначив, що у РФ немає відповідного корабля для висадки десанту.

Нагадаємо, нещодавно росЗМІ розповіли, як російські десантники вбили свого командира.

Також ми писали про успішну операцію українськиї моряків.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.