Connect with us

Усі новини

електрику згенерували від обертання Землі

Published

on



Дослідники вперше згенерували електрику від обертання Землі в її власному магнітному полі.

У США троє вчених стверджують, що підтвердили можливість збору чистої енергії з природних ритмів планети. Йдеться про те, що дослідники згенерували електрику від обертання Землі в її власному магнітному полі, пише ScienceAlert.

Незважаючи на те, що сила струму була крихітною, така розробка може призвести до створення нового способу отримання електроенергії, нарівні з сонячною, вітровою, геотермальною енергією.

У Фокус.Технології з’явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

Астрофізик з Прінстона Крістофер Чіба і планетолог з JPL Кевін Хенд вирішили спростувати власне твердження про те, що отримувати енергію від обертання Землі. Під час дослідження вчені виявили емпіричні докази того, що це дійсно може працювати. Науковці зазначають, що форма і властивості провідного матеріалу мають відповідати дуже конкретним вимогам.

“Ця невелика демонстраційна система генерує безперервну постійну напругу і струм (низької) прогнозованої величини”, — пишуть дослідники у своїй нещодавній статті.

Передбачувана різниця у швидкості між полем і магнітом, у теорії, мала утворити напругу, але був один нюанс. Проблема полягала в тому, що будь-які електрони, які штовхає магнітне поле Землі, швидко перебудовувалися і нейтралізували будь-яку різницю в заряді.

Тому команда вчених вирішили провести експеримент із доволі специфічним набором обставин. Науковці використовували порожнистий циліндр завдовжки 29,9 сантиметра, який було виготовлено з марганцево-цинкового фериту.

Цей циліндр помістили в абсолютно чорну лабораторію без вікон, щоб звести нанівець фотоелектричні перешкоди. Циліндр нахилили таким чином, щоб він перебував перпендикулярно як до обертання Землі, так і до магнітного поля.

У підсумку, команда досліджень отримала напругу в 18 мікровольт. Такий ефект зникав, коли вчені використовували інші циліндри або той самий циліндр, але під іншим кутом. За словами вчених, саме це доводить те, що їм вдалося отримати енергію від обертання Землі.

“Пристрій спростував висновок про те, що будь-який провідник, який перебуває у стані спокою щодо поверхні Землі, не може генерувати енергію з її магнітного поля”, — підсумували автори дослідження.

Нагадаємо, новий спосіб отримання безмежної енергії може нагріти Землю і знищити все життя. Учені вважають, що людство може створити мегаструктуру для збору величезної кількості енергії Сонця в космосі, але потрібно уникнути катастрофічних наслідків для нашої планети.



Джерело

Авто

Новий електрокросовер Leapmotor A10 за $14 000 має запас ходу 500 км — фото

Published

on


Stellantis розширює лінійку бренду Leapmotor найдешевшою моделлю. Компактний електрокросовер A10 має запас ходу 500 км.

Новий Leapmotor A10 презентували на автосалоні в Гуанчжоу і він надійде у продаж із першого півріччя 2026 року за ціною до 100 000 юанів ($14 000). Модель буде представлена і в Європі під назвою Leapmotor B03X. Подробиці авто розкрили на сайті концерну Stellantis.

Stellantis є співвласником китайського бренду Leapmotor і останнім часом активно просуває його моделі в Європі. Недорогі електромобілі Leapmotor з’являться і на нашому ринку – про це вже повідомили в українському представництві Stellantis.



Модель продаватимуть у Європі як Leapmotor B03X

Фото: Stellantis

Електромобіль Leapmotor A10 – компактний міський кросовер В-класу. Його довжина перевищує 4,2 м, ширина становить 1,8 м, висота – 1,6 м,а колісна база – 2,6 м.


Важливо

Новий електричний позашляховик Jeep Recon став “зеленою” альтернативою Wrangler (відео)

Новий електричний позашляховик Jeep Recon став "зеленою" альтернативою Wrangler (відео)

Кросовер Leapmotor A10 вирізняється плавними формами кузова, високим капотом та розкосими фарами. Ззаду з країв кузова встановлені компактні ліхтарі.

Салон Leapmotor A10 не показали, але розкрили деталі комплектації. Електрокросовер можна буде замовити з 18-дюмовими дисками та системою напівавтономного руху.

Leapmotor A10



Запас ходу електрокросовера сягає 500 км

Фото: Stellantis

Також оприлюднено окремі характеристики Leapmotor A10. Його запас ходу складе 500 км, а швидка зарядка на 30-80% займатиме 16 хвилин.

Між іншим, нещодавно дебютував флагманський кросовер Leapmotor потужністю 724 к. с.

Також Фокус розповідав про новий Porsche Cayenne 2026, який став електрокросовером.



Джерело

Continue Reading

Війна

новий Lightning II може замінити Warthog — деталі

Published

on


Американський штурмовик A-10 Warthog (“Бородавочник”) здійснив перший політ більш як 50 років тому, озброєний гарматою, яка поливає ворога на землі снарядами зі збідненим ураном. F-35 Lightning II (“Блискавка”) вперше злетів 20 років тому, і сьогодні за ним вишикувалась черга бажаючих, які хотіли б його купити на тлі загострення світових конфліктів. Що краще — “Бородавочник” зі збідненим ураном чи невидима й швидка “Блискавка”?

Багатофункціональна конструкція F-35 не дає йому переваг у ближній авіаційній підтримці, але цей винищувач якнайкраще підходить для виконання місій у спірному повітряному просторі, чого не можна сказати про його конкурентів на кшталт A-10 Warthog.

Фокус переклав статтю “F-35 Lightning II — літак для ближньої авіаційної підтримки?” журналіста та експерта у військовій техніці Гаррісона Касса для порталу The National Interest. Касс порівняв F-35 та A-10 і пояснив, чи може новітній стелс-винищувач за 90 млн дол. замінити свого у п’ять разів дешевшого 55-річного попередника.

Розроблений як універсальний багатофункціональний винищувач, F-35 Lightning II був задуманий для виконання як повітряних, так і наземних місій. Але створити єдину платформу, яка однаково добре виконуватиме всі можливі завдання, не так і просто. Досягнення чудових характеристик для однієї функції зазвичай вимагає компромісів у характеристиках для іншої, а це означає, що один літак, здатний виконувати багато різних завдань, не отримає переваг у жодному з них.

Найбільшу увагу в багатоцільовому профілі F-35 привертає до себе його здатність виконувати завдання типу “повітря-земля”. Увага до цієї функції багато в чому пояснюється тим, що F-35 вважається потенційним наступником A-10 Thunderbolt II, основної платформи ближньої авіаційної підтримки останніх п’ятдесяти років. Цей простий літак відмінно виконував одну-єдину задачу, що контрастує з багатофункціональним F-35 нового покоління.

Порівняння F-35 Lightning II та A-10 Warthog



F-35 проти A-10 – порівняльна таблиця основних характеристик двох літаків

Фото: nationalinterest.org

Чи підходить F-35 для атак по наземних цілях?

В основі наземних місій F-35 лежать непомітність, точність і мережева ситуаційна обізнаність. На відміну від A-10, заснованого на грубій силі й живучості, F-35 виживає, залишаючись непомітним. Завдяки радіопоглинаючим матеріалам, внутрішнім відсікам для зброї й звивистим повітрозабірникам двигуна, всі з яких відкалібровані для зменшення радіолокаційної помітності, F-35 може непомітно проникати в контрольований повітряний простір і завдавати ударів по цілях, перш ніж ворожа оборона взагалі помітить його присутність. Така філософія, що ставить “стелс понад усе”, радикально змінює підхід до ближньої авіаційної підтримки й ударів в тилу супротивника в сучасній війні.

З технічної точки зору F-35 оснащений найсучаснішими датчиками та системами наведення.

  • Електрооптична система наведення (EOTS), вбудована в носову частину F-35, поєднує в собі інфрачервону зйомку і лазерне наведення для ідентифікації, відстеження та ураження наземних цілей високоточними боєприпасами.
  • Система розподіленої апертури (DAS) забезпечує 360-градусний інфрачервоний огляд, дозволяючи льотчикам бачити крізь літак і підтримувати візуальний контакт з полем бою навіть у темряві або за поганої погоди.
  • У поєднанні з радаром AN/APG-81 AESA цей набір систем допомагає F-35 завдавати точних ударів по рухомих або нерухомих цілях з великої відстані без використання зовнішніх модулів або літаків підтримки.

Щодо озброєння, F-35 може нести на борту дві 907-кілограмові бомби GBU-31 Joint Direct Attack Munitions (JDAM) або GBU-53 Small Diameter Bomb (SDB), що зберігає його стелс-характеристики й забезпечує високу точність ведення вогню. А в ситуаціях, коли непомітність не надто важлива, F-35 може переходити в “режим звіра”, несучи до 9,979 тонни різних боєприпасів на зовнішніх вузлах підвіски, фактично перетворюючись на бомбовоз. Ця модульна гнучкість дозволяє F-35 діяти як стелс-винищувач або нічим не примітний бомбовоз, залежно від вимог місії.

F-35 створений для воєн майбутнього, на відміну від A-10

Порівняння з A-10 неминучі. Гармата GAU-8/A Avenger, що стріляє 30-мм снарядами зі збідненим ураном, є унікальною зброєю, якої немає на F-35, оснащеному доволі скромною 24-мм гарматою GAU 22/A. У той час як A-10 був розроблений для тривалої роботи на низьких висотах, F-35 завдає ударів з великої відстані, координуючи свої дії з сухопутними військами через захищені канали передачі даних і доставляючи високоточні боєприпаси, не входячи в зону безпосереднього бойового зіткнення. Ці методи, мабуть, виключають слово “ближня” з “ближньої авіаційної підтримки”.

Незаперечний факт полягає в тому, що в майбутньому конфлікті з майже рівним супротивником F-35 зможе вижити в спірному повітряному просторі, тоді як A-10 — ні. Хоча F-35 не має такої міцності й вогневої потуги, як A-10, він втілює доктринальний перехід до платформ, що являють собою вузли злиття датчиків в мережевому бойовому просторі, де дані набагато важливіші, ніж груба ударна сила.

Про автора

Гаррісон Касс — старший автор відділу оборони та національної безпеки в The National Interest. Касс — адвокат і колишній політичний кандидат, який вступив на службу до ВПС США в якості льотчика-стажиста, а потім був демобілізований за станом здоров’я. Він спеціалізується на військовій стратегії, аерокосмічній галузі та питаннях глобальної безпеки. Гаррісон здобув ступінь доктора юриспруденції в Орегонському університеті та ступінь магістра в галузі глобальної журналістики та міжнародних відносин в Нью-Йоркському університеті.



Джерело

Continue Reading

Усі новини

Туриста зняли з круїзу після сутички з пасажиром: сім’я продовжила відпочинок

Published

on


Подорож на борту розкішного лайнера Anthem of the Seas обернулася скандалом. 44-річного австралійця зняли з маршруту після того, як він імовірно напав на іншого пасажира.

Незважаючи на інцидент, його сім’я вирішила продовжити відпустку і залишилася на лайнері. Про це пише People.

За попередніми даними, чоловік посварився з іншим пасажиром через кілька днів після початку 10-денного круїзу. Суперечка швидко переросла у фізичну сутичку. Один з учасників отримав поріз на носі, йому надали медичну допомогу прямо на борту.

Інцидент стався ввечері 13 листопада. Поліція Нової Зеландії зустріла корабель у порту Чалмерс у Данідіні, опитала учасників і винесла ймовірному порушнику офіційне попередження. Після цього чоловіка вивели із судна.



Чоловік вступив у сварку з іншим пасажиром через кілька днів після початку 10-денного круїзу

Фото: Wikipedia

Знятого з круїзу пасажира відправили додому в Австралію самостійно, тоді як його сім’я продовжила подорож за маршрутом.

Лайнер Anthem of the Seas стартував із Сіднея 10 листопада і має завершити круговий маршрут 20 листопада. Судно робить зупинки в Національному парку Фьордленд, Літтелтоні-Крайстчерчі, Веллінгтоні та Піктоні.

Згідно з правилами компанії, будь-яка “неналежна або образлива поведінка”, особливо фізичний контакт, суворо заборонена. За такі дії пасажира можуть зняти з круїзу без компенсації.

Раніше Фокус повідомляв, що сталося з дівчиною в Бермудському трикутнику. Марі Декуб, 28-річна француженка, яку вважали зниклою після загадкового зникнення, несподівано вийшла на зв’язок.

Також стало відомо, що туристи стрибали в море, рятуючись із потопаючого корабля. Під час прогулянки Карибським морем біля берегів Домініканської Республіки пішов на дно катамаран із відпочивальниками. Судно почало тонути неподалік від затоки Самана, і десяткам туристів, серед яких були й діти, довелося стрибати у воду, щоб врятуватися.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.