Відбудова
Кулеба обговорив із представниками місії МВФ проєкти з відбудови
Віцепрем’єр-міністр з відновлення – міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба разом з командою під час зустрічі з представниками місії Міжнародного валютного фонду (МВФ) обговорили пріоритети міністерства на 2025 рік та залучення фінансування для проєктів.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба Мінрозвитку.
“Для нас важливо пришвидшити процеси відбудови. На сьогодні ми маємо великий розрив у фінансуванні і потребуємо посилення підтримки з боку партнерів. Ми переконані, що частина потреб може бути покрита шляхом використання заморожених російських активів. Зокрема, коли ми говоримо про швидку відбудову, ми говоримо про енергетику, житло, виплату компенсацій”, – зазначив Кулеба.
За його словами, у перспективі важливо розробити ширший комплексний підхід до відновлення. Йдеться про великі інфраструктурні проєкти, кроссекторальний підхід до кожного окремого типу територій.
З боку МВФ на зустрічі були присутні заступниця голови Європейського департаменту МВФ Ума Рамакрішнан, голова місії МВФ в Україні Гевін Грей, заступник голови місії МВФ в Україні, постійна представниця МВФ в Україні Прішила Тофано.
Серед напрямків співпраці, які сторони обговорили під час зустрічі, – доступне житло для ВПО та адаптація в нових громадах. На меті Мінрозвитку – забезпечити для економічно активних ВПО можливість отримання доступного житла.
Перша заступниця міністра Альона Шкрум зазначила, що це є важливим для того, щоб українці, які цього потребують, могли завдяки доступним кредитам або компенсаціям придбати житло, орендувати його або відбудуватись самостійно. Один з таких механізмів – державна програма компенсацій “єВідновлення”, також окремо Держмолодьжитло реалізує програму пільгового кредитування для ВПО.
Крім того, заступниця міністра Марина Денисюк наголосила, що співпраця з приватним сектором через механізм публічно-приватного партнерства (Private Public Partnership, PPP) може стати ключовою для комплексної відбудови України та реалізації великих проєктів.
Міністерство вже готує проєкти РРР і планує показати результати цього процесу до Конференції з відновлення України (Ukraine recovery Conference, URC), що відбудеться у липні цього року у Римі. Серед них концесійні проєкти у порті Чорноморськ та проєкт концесії доріг, яким займається Агентство відновлення, очікується завершення роботи над проєктом Національної толінгової системи.
Через PPP планується залучити інвестиції у тому числі і для розбудови соціального житла для ВПО.
Як повідомляв Укрінформ, до державного бюджету України надійшли близько 400 млн дол. чергового траншу від МВФ. Прем’єр-міністр Денис Шмигаль зазначив, що це кошти, які Україна отримала після успішного сьомого перегляду програми EFF (Extended Fund Facility). Таким чином, загальна підтримка МВФ в межах цієї ініціативи досягла понад 10 млрд дол.
У 2025 році планується залучити від МВФ 2,7 млрд дол. за результатами чотирьох квартальних переглядів.
Фото: mindev.gov.ua
Відбудова
На Дніпропетровщині цьогоріч відновили майже 400 тисяч м² доріг
У Дніпропетровській області від початку року вдалося відновити майже 400 тисяч квадратних метрів дорожнього покриття, відремонтувати мости та шляхопроводи, які забезпечують логістику Сил оборони.
Про це повідомив у Фейсбуці віцепрем’єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба, передає Укрінформ.
У межах робочої поїздки в регіон віцепрем’єр разом із керівником Агентства відновлення Сергієм Сухомлином проїхав прифронтовими дорогами, де тривають ремонти та заходи з облаштування антидронового захисту, оглянув ділянки, які щоденно забезпечують воєнну та гуманітарну логістику.
«Роботи виконуються у постійній координації з військовими», – зауважив Кулеба.
Обмежені ресурси та безпекова ситуація, як зазначив він, не дають можливості одночасно ремонтувати всю мережу, тож на прифронтових територіях діє система пріоритетів. Визначають ці пріоритети Генеральний штаб Збройних сил України та Міністерство оборони.
Агентство відновлення відповідає за дороги державного значення. Однак прифронтові шляхи часто проходять не лише ними, а й через місцеві та комунальні дороги. Якщо одна ділянка залишається зруйнованою, фактично весь маршрут перестає працювати. Тому до всього напрямку застосовують комплексний підхід.
Прикладом такої комплексної скоординованої роботи є Барвінкове Харківської області. Один із важливих логістичних напрямків до фронту там проходить саме через дороги різного підпорядкування.
«Завдання полягало в тому, щоб відновлювати їх одночасно, в одному темпі й за узгодженими пріоритетами. На сьогодні 40 кілометрів доріг державного та місцевого значення на цьому маршруті вже з ремонтом», – поінформував віцепрем’єр.
Ремонтні роботи на комунальних дорогах Барвінківської міської ради, за його даними, тривають. На фінальному етапі також покриття сітками кількох ключових відрізків. Далі черга інших ділянок.
Така ж робота, за словами Кулеби, системно ведеться і в інших прифронтових областях. Окремим пріоритетом для посиленого захисту є ділянки в межах 10-15 кілометрів від лінії фронту.
Як повідомляв Укрінформ, Мінрозвитку спільно з Міністерством енергетики працюють над збільшенням доступних обсягів електроенергії для Дніпропетровської області, що мають відповідати її навантаженню як прифронтового регіону з воєнною логістикою та великою промисловістю.
Відбудова
В Агентстві відновлення планують нормалізувати логістичну ситуацію на Одещині за кілька днів
Ремонтні роботи на пошкодженому мосту в Одеській області тривають, ситуацію з логістикою планується покращити найближчим часом.
Про це голова Агентства відновлення Сергій Сухомлин повідомив в ефірі «Суспільного», передає Укрінформ.
«Інженери працюють, щоб відповідні служби могли якнайшвидше відновити ремонт моста. Ми розуміємо, що це дуже важливо для країни, для забезпечення, в тому числі, нафтопродуктами. Уряд зробив усе можливе для того, щоб перенаправити нафтопродукти іншими маршрутами, така можливість є. Тому я думаю, що за два-три дні нормалізуємо ситуацію», – сказав Сухомлин.
Щодо безпосередньо робіт на пошкодженому мосту очільник Агентства відновлення додав, що вони ускладнені через регулярні обстріли. Зокрема, останні ще погіршили стан споруди. Водночас Сухомлин підкреслив, що у служб Агентства є фактичний досвід ліквідації таких наслідків, і він сподівається, що завершити роботи вдасться найближчим часом.
Наразі для сполучення з південно-західною частиною Одеською області використовуються альтернативні маршрути, зокрема через територію Молдови.
«Але ми розуміємо, що є багато людей без закордонних паспортів. Кабінет міністрів проводить наразі дуже багато роботи, в тому числі на міжнародному рівні, щоб це питання вирішити», – додав Сухомлин.
Як повідомлялося, АТ “Укрзалізниця” призначає додаткову групу вагонів до Кишинева з Одеси та Києва. Це стало оперативною реакцією Укрзалізниці на ускладнення перетину молдовського кордону іншими видами транспорту.
Україна спільно з Молдовою опрацьовують транзитні маршрути та альтернативні шляхи сполучення, щоб забезпечити роботу логістики півдня України.
Фото: dumskaya.net
-
Одеса7 днів agoЗатори біля Паланки — ситуація на кордоні з Молдовою
-
Усі новини1 тиждень agoРозлучення Наталки Денисенко – акторка розкрила причину
-
Війна1 тиждень agoСирський окреслив ключові зміни — деталі
-
Події7 днів agoУ Львові й Дніпрі закриваються книгарні «Ноти» і «Ніша»
-
Суспільство1 тиждень agoСвириденко взяла участь у церемонії запаленні Ханукії у приміщені українського уряду
-
Усі новини7 днів agoІдеї чаю — що додати в напій, щоб він був ще смачнішим
-
Усі новини6 днів agoПохорон Степана Гіги — що сказав його друг на церемонії прощання
-
Одеса1 тиждень agoБлекаут в Одесі 2025 р— як люди справляються з відключеннями світла
