Події
LXXXII Венеціанський кінофестиваль оголосив програму

Художній керівник Венеціанського кінофестивалю Альберто Барбера представив фільми, які змагатимуться за «Золотого лева» під час майбутнього LXXXII кінофестивалю.
Про це повідомляє Variety, передає Укрінформ.
Серед фільмів, прем’єри яких відбудуться на Венеціанському кінофестивалі, – «Незламний» (The Smashing Machine) режисера Бенні Сафді за участю Двейна Джонсона у ролі дворазового чемпіона UFC у важкій вазі Марка Керра та Емілі Блант у ролі його дружини Доун; у фільмі також знявся український боксер Олександр Усик – він зіграв українського бійця змішаних єдиноборств ММА Ігоря Вовчанчина, який двічі бився з Марком Керром.
Також очікуються прем’єри фільмів «Бугонія» – спільна робота Йоргоса Лантімоса та Емми Стоун, психологічна драма Луки Гуаданьїно «Після полювання» із Джулією Робертс, Ендрю Гарфілдом та Айо Едебірі в головних ролях.
На кінофестивалі буде представлений Netflix із тріо оригінальних фільмів: «Будинок із динамітом» Кетрін Біґелоу, дія відбувається під час вигаданої кризи національної безпеки в Білому домі, у картині знялися Ідріс Ельба, Ребекка Фергюсон, Ґрета Лі, Ґабріель Бассо та Джаред Гарріс. Також комедійна драма Ноа Баумбаха «Джей Келлі», написана у співавторстві з Емілі Мортимер, із Джорджем Клуні в головній ролі, «який грає успішного актора, що переживає кризу ідентичності», і «Франкенштейн» Гільєрмо дель Торо, новий погляд на класичний фільм про монстрів із Джейкобом Елорді, Оскаром Айзеком і Мією Гот.
Серед позаконкурсних стрічок – детектив Джуліана Шнабеля «У Дантових руках» з Оскаром Айзеком, Галь Гадот, Джерардом Батлером та Мартіном Скорсезе (який грає наставника Данте Аліґ’єрі); документальний фільм-триб’ют модельєру Марку Джейкобсу «Марк від Софії» Софії Копполи та інші.
На фестивалі покажуть прем’єру великобюджетного політичного трилера французького режисера Олів’є Ассаяса «Чарівник Кремля», який досліджує становлення Володимира Путіна, роль якого виконує Джуд Лоу, у фільмі також знялись Пол Дано та Алісія Вікандер.
Ще однією прем’єрою стане фільм Франсуа Озона «Незнайомець» – його адаптація класичного твору Альбера Камю, що досліджує теми людської жорстокості, екзистенціалізму та постколоніалізму в Алжирі 1930-х років.
Як повідомляв Укрінформ, фільм «Благодать» (La Grazia) італійського кінорежисера й сценариста Паоло Соррентіно відкриє наприкінці серпня Венеціанський міжнародний кінофестиваль.
Фото: labiennale.org
Події
Оголосили конкурс на здобуття премії імені Михайла Дерегуса

Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти оголошує конкурс на здобуття премії імені М. Г. Дерегуса за 2025 рік.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба Держмистецтв.
Цьогоріч премія присуджується до дня народження Михайла Дерегуса, 5 грудня, художникам у номінації «графіка» за визначні твори (цикл творів), що відзначаються високим професіоналізмом виконання.
Як зазначається, на здобуття премії подається твір (цикл творів), що створений та оприлюднений протягом останніх п’яти років, але не пізніше ніж за три місяці до його подання на здобуття премії, має позитивні рецензії у мистецтвознавчій літературі, засобах масової інформації.
Відбір творчих робіт претендентів на здобуття премії здійснюється за такими критеріями: професійна майстерність; використання в художніх творах технік, комбінацій, сюжетних ліній, мотивів, образів, співзвучних з творчістю М. Г. Дерегуса; участь у всеукраїнських (міжнародних) виставках образотворчого мистецтва (графіка).
Пропозиції щодо претендентів на здобуття премії вносяться інститутами громадянського суспільства, що спрямовують свою роботу на підтримку культури і мистецтва, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та закладами мистецької освіти.
Грошова винагорода становить 20 тисяч гривень.
Прийом документів здійснюється з 10 вересня до 1 листопада 2025 року лише в електронному вигляді.
Як повідомляв Укрінформ, у 2024 році лавреаткою премії імені Михайла Дерегуса стала художниця Любов Яцків за створення іконостаса у храмі Святої Софії – Премудрості Божої при Українському католицькому університеті.
Фото: uartlib.org
Події
Мурал Бенксі на стіні Королівського суду у Лондоні замалювали

Мурал відомого британського художника Бенксі, який на початку тижня з’явився на стіні Королівського суду у Лондоні, був замальований.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє BBC.
З моменту виявлення муралу у понеділок його неодноразово приховували та охороняли охоронці суду, а Королівська судова адміністрація підтвердила, що твір Бенксі буде видалений, оскільки будівля є пам’яткою архітектури і знаходиться під захистом закону.
Сам Бенксі підтвердив, що це його робота, опублікувавши допис в соцмережі Instagram, де показав мурал ще до того, як його приховали.
Зазначається, що цей твір мистецтва з’явився через кілька тижнів після того, як головна суддя Англії та Вельсу суду неодноразово висловила стурбованість щодо безпеки суддів, які, за її словами, зазнавали «дедалі більшої кількості образ».
Фреску Бенксі визнали заподіянням шкоди, поліція розпочала розслідування.
Як повідомляв Укрінформ, у понеділок британський художник Бенксі створив новий мурал на будівлі Королівського суду в Лондоні. На новому муралі зображений суддя у традиційній перуці та чорній мантії, який молотком б’є протестувальника, що лежить на землі. При цьому на плакаті протестувальника помітна пляма крові.
Поліція Лондона розпочала розслідування після появи нового муралу митця на будівлі Королівського суду у британській столиці.
Перше фото: Instagram / Banksy
Події
У Харкові створили музично-хореографічну виставу «Війна. Обличчя. Монологи»

Харківський національний академічний театр опери та балету ім. М.В. Лисенка створив виставу “Війна. Обличчя. Монологи”.
Про це на презентації в Укрінформі розповів генеральний директор та художній керівник ХНАТОБ Ігор Тулузов.
“Це музично-хореографічний драматичний перформанс, який ми зробили за підтримки Українського культурного фонду. Ми вважаємо, що це була одна з найбільш зворушливих подій у Харкові за останні як мінімум пів року. З одного боку, ця вистава не зовсім характерна для нашого театру, і на початку я навіть не думав, що вона буде у нас в репертуарі, але мені дуже сподобалася енергія творчої команди, і зараз я переконаний, що цей перформанс має іти в репертуар”, – сказав він.
Тулузов наголосив, що вистава непроста і у літературній, і у музичній складових.
“У ній три фрагменти творів: перший – п’єса “Примарна земля” Андрія Бондаренка, другий – “Хроніки евакуйованого тіла і загубленої душі” Ганни Галас, третій – “Марафон “російська рулетка” Катерини Пенькової. А музику написали три харківські композитори: Ігор Гайденко, Дмитро Малий, Володимир Богатирьов”, – розповів гендиректор театру.
Харківський драматург Дмитро Терновий зробив адаптацію, об’єднавши фрагменти різних історій у цілісний твір. Художником-постановником вистави став дизайнер Костянтин Пономарьов. Карина Мозир створила мультимедійний контент.
Керівник театру зауважив, що “Війна. Обличчя. Монологи” стала, по суті, першою взагалі не розважальною виставою, створеною колективом під час війни, і цей проєкт “відповідає духу часу”.
“У нас у Харкові дуже складна ситуація, і ми намагалися давати нашому глядачеві перш за все вистави, які несуть позитивні емоції, щоб підтримувати бойовий дух, гарний настрій. І це перша така по-справжньому драматична вистава. І я вважаю, що це було правильне рішення”, – сказав Тулузов.

Диригент-постановник заслужений діяч мистецтв України Андрій Савчук розповів, як складно було оркестрантам і всім учасникам творчого процесу працювати з таким матеріалом.
“Перші репетиції буквально до сліз щемливі були. Люди не могли працювати. Воно бере за душу, просто виймає з тебе всю емоцію. А потім, коли до акторів, балету, оркестру додалися ще світло, відеодекорації, це перетворилося у справді дуже гарний мистецький проєкт. Я дуже дякую композиторам за їхню творчість. І дуже гарні у мене враження від співпраці з Харківською оперою”, – сказав Савчук.
Головні ролі у виставі виконали Олексій Грідасов та Інна Островська з Драматичного театру ім. Шевченка “Березіль”, Наталія Перепелиця з Театру для дітей та юнацтва й Олександр Вірченко з Драматичного театру ім. Квітки-Основ’яненка.
“Це наша неймовірна невеличка команда, з якою ми працювали, а артисти балету Оксана Цомая, Борис Вендеревських і Марія Тугай відображали душі героїв, яких представляли драматичні артисти. Цей перформанс – це про сьогодення. Кожна людина – глядач, виконавці – всі знайшли щось для себе, бо воно відгукується. Чесно скажу: я трималася до останнього. Режисерка-постановниця Жанна Чепела, артисти – всі завжди плакали, і я зрештою не втрималася. Це такий симбіоз слова, руху, музики – все так склалося дуже правильно, що в якийсь момент, мені здається, цей проєкт почав робити сам себе”, – поділилася хореографиня-постановниця заслужена артистка України Антоніна Радієвська.
Театр планує показати “Війна. Обличчя. Монологи” у Києві та, можливо, у Львові.
Як повідомляв Укрінформ, Харківський національний театр опери та балету імені Миколи Лисенка 5 та 6 липня представив оперу “Енеїда” у сучасній інтерпретації.
-
Війна1 тиждень ago
Російська армія за серпень втратила на війні проти України майже 73 артдивізіони
-
Усі новини1 тиждень ago
МУАЯД впав на концерті – як він відреагував
-
Політика1 тиждень ago
Це показує, що він слабкий
-
Політика1 тиждень ago
Припинення вогню як частина мирної угоди можливе за серйозних безпекових гарантій Україні
-
Війна1 тиждень ago
В Україні у середу переважно без опадів, вдень до +32°
-
Війна1 тиждень ago
Люксембург долучиться до ініціативи закупівлі у США зброї для України
-
Усі новини1 тиждень ago
Момент зародження життя на Землі відтворено в лабораторії
-
Усі новини5 днів ago
названо 5 найпотужніших суперкомп’ютерів 2025 року (фото)