Відбудова
На реконструкцію системи водопостачання в Україні потрібно $11 мільярдів
Кабінет міністрів планує використати фінансування Європейського інвестиційного банку на впровадження проєкту відновлення у сфері водопостачання та водовідведення, потреби якого досягають 11 мільярдів доларів.
Про це повідомив Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль під час засідання уряду 1 квітня, передає Укрінформ.
“Наступне рішення уряду сьогодні спрямоване на відновлення у сфері водопостачання та водовідведення. Тут наші потреби в реконструкції становлять понад 11 млрд доларів. Ми домовилися про фінансування в розмірі 100 млн євро від Європейського інвестиційного банку в межах інструменту Ukraine Facility. Ці кошти спрямуємо на відбудову водогонів та каналізацій і приведення їх до сучасних стандартів”, – заявив Шмигаль.
Як повідомляв Укрінформ, квітня 2025 року експертна робоча група Міністерства розвитку громад та територій схвалила 14 проєктів у різних регіонах в межах Програми відновлення ІІІ на загальну суму майже в 1 млрд грн.
У червні 2024 року Україна та Європейський інвестиційний банк уклали фінансову угоду, яка передбачає залучення 100 млн євро. Ці кошти будуть спрямовані на відновлення соціальної інфраструктури, житлово-комунальних об’єктів та забезпечення муніципальним житлом у регіонах, що постраждали від воєнної агресії РФ, а також у тих областях, які прийняли значну кількість внутрішньо переміщених осіб. Субвенція надаватиметься громадам через державний бюджет місцевим бюджетам.
Кредитний портфель ЄІБ в Україні є одним із найбільших серед міжнародних фінансових інституцій і складається з 24 активних проєктів загальною вартістю 4,3 млрд євро.
Зокрема, ЄІБ фінансує: два інвестиційні проєкти на суму 178 млн євро у сфері забезпечення енергоефективності будівель закладів освіти та розвитку закладів професійно-технічної освіти; два інвестиційні проєкти на суму 400 млн євро у сфері забезпечення рухомого складу міського громадського транспорту у містах України; три проєкти на суму 640 млн євро у сфері відновлення соціальної інфраструктури у регіонах із великою кількістю внутрішньо переміщених осіб та у регіонах, що постраждали від збройної агресії РФ.
Відбудова
Водогін Нова Одеса – Миколаїв пройшов випробування на повну потужність
Новозбудований магістральний водогін Нова Одеса – Миколаїв, який має забезпечити обласний центр водою з річки Південний Буг, пройшов випробування на повну потужність.
Про це журналістам під час ознайомчого престуру повідомила начальник Регіонального офісу водних ресурсів у Миколаївській області Наталія Жадан, передає кореспондент Укрінформу.
«Днями ми випробували роботу нового водогону на повну потужність – 120 тисяч кубометрів води на добу. Все пройшло добре, водогін продемонстрував високий рівень надійності», – сказала Жадан.
За її словами, перша черга будівництва водогону велася у цілодобовому режимі, роботи вдалося завершити у стислі терміни. Вітчизняна компанія «Автострада» виконала основні роботи за сім місяців, тоді як європейські підрядники стверджували, що потрібно понад три роки.
Водозабір здійснюється чотирма нитками труб діаметром один метр кожна, протяжність яких становить близько 700 метрів. Вода надходить самопливом до першої насосної станції. Всього таких станцій три. На вході біля труб встановлені сітки та електронні системи для відлякування риби, щоб та не потрапила у мережі.
Трубопровід водозабору заглиблений на 4 метри під водою і залитий монолітним бетоном. У прибережній зоні, звідки йде водозабір, вже проведено берегоукріплення та збудований гідропост, який визначатиме якість води.
«Навіть коли буде посуха чи обміління Південного Бугу, води буде достатньо. Також розроблена схема водосховищ, які акумулюють воду і поповнюватимуть водогін у разі потреби. Крім того, тут встановлено сонячні електростанції, є потужні дизель-генератори, тому навіть при вимкненні світла робота не зупинятиметься», – запевнила Жадан.
Своєю чергою голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури Сергій Сухомлин зауважив, що сонячна станція працюватиме не лише як резервне джерело, а буде частиною постійного живлення водогону. Це дасть змогу зекономити близько 30% електроенергії.
“Сьогодні дуже важливо враховувати і безпекові ризики. Росія фактично випалює малу генерацію у прифронтових регіонах, тому новий водогін має протидроновий захист, він фактично вкопаний в землю й додатково укріплений, тож може витримати навіть пряме влучання”, – запевнив Сухомлин.
Як повідомлялося, у Миколаєві завершується будівництво першої черги нових очисних споруд, які мають забезпечати постачання якісної питної води обласному центру через новий водогін Нова-Одеса – Миколаїв.
Питна вода у кранах мешканців Миколаєва зникла 12 квітня 2022 року через перебитий загарбниками водогін Дніпро-Миколаїв. Відтоді там тече лише технічна вода.
Фото: Алла Мірошниченко / Укрінформ
Більше наших фото можна купити тут.
Відбудова
Чеські компанії готові постачати обладнання для ремонту українських ГЕС та теплових станцій
Чеські компанії зацікавлені брати участь у проєктах в атомній енергетиці, видобутку газу та нафти й готові постачати обладнання для відновлення українських ГЕС і теплових станцій.
Як передає Укрінформ, про це повідомило Мінекономіки за результатами зустрічі міністра економіки, довкілля та сільського господарства Олексія Соболева з послом Чеської Республіки в Україні Лубошем Веселим.
Зазначається, що сторони обговорили можливі фінансові інструменти для стимулювання чеських інвесторів в Україні, які можуть бути доступними в межах міжурядової співпраці. Одним із перспективних напрямів визначена приватизація, у тому числі часткова.
«Чехія має успішний досвід управління енергетичними активами, де держава залишається власником, але залучає приватний капітал. Чеські партнери готові надати Україні технічну експертизу в цьому питанні. Крім того, наступного року очікуємо на візит чеської урядової делегації. Сподіваємося на поглиблення співпраці, яка вже зараз є практичною і ґрунтовною», – зазначив Соболев.
У міністерстві зазначили, що заплановано також візит представників великих чеських бізнесів в Україну, зокрема до Дніпропетровської області, яку підтримує Чехія.
Окрема обговорили можливість запуску механізму прямого фінансування проєктів з відновлення через Чеський банк розвитку (NRB). Розглядається й створення інструменту, який подібний до моделі співпраці з польським BGK.
На зустрічі йшлося також про промислове відновлення. Чеські виробники, які мають відповідну експертизу в гідроенергетиці та машинобудуванні, готові постачати необхідне обладнання для ремонту українських ГЕС та теплових станцій. Обговорювався також формат «Промислового Рамштайну» – кооперації, що передбачає не лише постачання техніки, а й створення спільних виробничих ланцюжків.
Як повідомлялось, Україна та Чехія домовилися пришвидшити підписання міжурядової угоди (G2G), яка допоможе реалізації проєктів відбудови України та залученню 188 млн євро кредитних гарантій.
Фото: Мінекономіки
Відбудова
В Агентстві відновлення спростовують інформацію про виділення ₴9 мільярдів на ремонт дороги до Буковеля
Дорога Т-09-06 в Івано-Франківській області не веде до курорту «Буковель», а на ремонтні роботи на її ділянках за зверненням місцевих громад та НАК «Нафтогаз» було виділено 75 млн грн.
Про це повідомив у Фейсбуці голова Агентства відновлення Сергій Сухомлин, коментуючи поширену в ЗМІ інформацію про нібито виділення 9 млрд грн з бюджету на ремонт дороги до курорту «Буковель», передає Укрінформ.
«Ця дорога (Т-09-06 – ред.) не веде до «Буковеля». Вона знаходиться в жахливому стані. Ми отримали звернення від 17 громад, ще є велика кількість звернень від Нафтогазу, бо там їх об’єкти знаходяться. По цій дорозі розташована велика кількість аварійних мостів, підпірних стінок. Проєктна документація щодо ремонту була зроблена ще минулого року. Свого часу громади виділили кошти, зробили ТО проєкту, а Служба відновлення в Івано-Франківській області оголосила тендер», – сказав Сухомлин.
Він зауважив, що, згідно з тендерною документацією, на ремонт потрібно 2,3 млрд грн. Втім, наразі таких коштів нема. До того ж керівництво регіональної служби не погоджувало з Агентством відновлення цей тендер, і тому сьогодні її очільник написав заяву про звільнення.
За рахунок зекономлених коштів Агентство відновлення протягом цього року профінансувало частину нагальних робіт на цьому об’єкті у сумі 75 млн грн. Наступного року капітальний ремонт на дорозі Т-0906 також не передбачений.
«За рахунок економії туди спрямовано 75 млн грн. Це щоб відремонтувати приблизно 15 мостів для того, щоб вони просто не впали, зробити підпірні стінки, щоб їх не змило, і зробити ремонт 5 км дороги. Це всі кошти, які були направлені. Тому тут ніякої зради немає», – додав Сухомлин.
Як повідомлялося, служби відновлення з початку 2025 року ліквідували 4,5 млн кв.м дефектів дорожнього покриття на автошляхах України.
Фото Укрінформу можна купити тут
-
Суспільство6 днів agoВіце-мер Одеси Позднякова звільнилася і пішла в енергетику
-
Усі новини1 тиждень agoМагнітні бурі в грудні 2025 — які дні найнебезпечніші
-
Усі новини1 тиждень agoАмериканка клонувала померлого пса за 50 000 доларів: чому вона шкодує
-
Суспільство5 днів agoВбивцями сина харківського посадовця виявились ексмитник з Одеси та син бізнесмена з Буковини Анонси
-
Події1 тиждень agoКиївський театр ляльок готує премʼєру вистави «Лускунчик і Мишачий король»
-
Політика1 тиждень agoІрландія під час головування в Раді ЄС максимально просуватиме переговори про вступ України
-
Війна5 днів agoОборона Куп’янська стабільна, росіяни переоцінили сили і зазнають там втрат
-
Політика1 тиждень agoМожливо Україні доведеться піти на «болючі поступки», які можуть завершитися референдумом
