Connect with us

Відбудова

Пишний окреслив ключові напрями інвестування для відбудови України

Published

on


Підтримка експортоорієнтованих секторів економіки, реконструкція інфраструктури та автоматизація виробництва мають стати пріоритетними напрямами спрямування коштів для відбудови України після війни.

Про це повідомив у Фейсбуці голова Національного банку України Андрій Пишний за результатами конференції «Україна: Переосмислення. Новаторство. Прорив» у Вашингтоні, передає Укрінформ. 

За його словами, першим напрямом має стати підтримка і розвиток експортоорієнтованих секторів економіки. Відтак, інвестиції повинні спрямовуватися як у відновлення логістичної інфраструктури, пошкодженої війною, так і у розширення та модернізацію підприємств, що працюють на зовнішні ринки, щоб підвищити їх конкурентоспроможність.

Другим пріоритетним напрямом він назвав реконструкцію та відновлення енергетичної інфраструктури, житлового та комерційного будівництва, а також інших інфраструктурних проєктів.

Третє — автоматизація виробництва. Він пояснив, що після війни Україна зіткнеться з гострими демографічними викликами, тому інвестиції в автоматизацію процесів допоможуть вирішити проблему браку персоналу та підвищити ефективність виробництва.

“У цьому переліку не зазначений розвиток оборонної галузі лише через те, що він є пріоритетним за замовчуванням. Посилення обороноздатності – це завдання не лише для України, а й загалом для Європейського регіону”, – наголосив Пишний.

Голова НБУ також підкреслив важливість отримання Україною доступу до основної суми знерухомлених активів РФ як значного ресурсу для покриття завданих збитків. За його словами, це питання справедливості, оскільки “ніхто не вірить, що Росія погодиться виплатити Україні репарації”.

“Багато приділяємо цьому уваги на зустрічах з міжнародними партнерами й під час Весняних зборів МВФ та Світового банку. Я б сказав, що підіймаємо це питання під час кожної розмови. Також спростовуємо тези про ризики такого кроку для стабільності євро”, – зазначив він.

Пишний запевнив, що український фінансовий сектор готовий абсорбувати значні обсяги інвестицій, оскільки банки із запасом виконують нормативи ліквідності, маючи достатньо ресурсів для подальшого нарощення інвестицій та кредитування.

Читайте також: Централізовані закупівлі дозволять суттєво пришвидшити відбудовуАгентство відновлення

“НБУ сприяє процесам відбудови, забезпечуючи макрофінансову стабільність як основу для припливу інвестицій та стійкого зростання економіки. Але ми цим не обмежуємося, працюємо разом із партнерами над (1) валютною лібералізацією для припливу капіталу, (2) запровадженням системи страхування воєнних ризиків, (3) розвитком кредитування, зокрема іпотечного, (4) розвитком інфраструктури ринків капіталу”, – підсумував він.

Як повідомляв Укрінформ, делегація Національного банку України на чолі з Андрієм Пишним активно розвивала міжнародну співпрацю під час засідань МВФ та Світового банку у Вашингтоні.

Фото: Фейсбук / Андрій Пишний



Джерело

Відбудова

Фастівський залізничний вузол. Від руйнувань до поступового відновлення

Published

on


Скільки коштуватиме відновлення депо, як працює вокзал та якою може бути нова будівля

У ніч проти 6 грудня російські війська завдали масованого удару по Фастову на Київщині, унаслідок чого постраждала залізнична інфраструктура міста. Фото руйнацій тоді розлетілися мережею, а залізничникам довелося коригувати рухи приміських поїздів. Попри значні руйнування, робота на залізниці поступово відновлюється: співробітники депо розчищають територію, пасажирів різними способами інформують про зміни розкладу, а біля вокзалу працюють гуманітарні організації. У компанії «Укрзалізниця» уже обговорюють можливість будівництва нового вокзалу, який відповідатиме сучасним потребам жителів міста і пасажирів.

ДЕПО У ФАСТОВІ: ПЕРШІ КРОКИ ПІСЛЯ АТАК

Дорогою до залізничного депо у Фастові чути робочі перемовини диспетчерів. Тоді вони здаються звичайним фоновим шумом, однак пізніше виявиться, що це – прокладання маршруту, щоб поїзд, в якому їдуть представники дипломатичних місій, фінансових інституцій та журналісти, не впливав на роботу ділянки.

На території депо перше, що відчувається, – запах гару. Він досі зберігається в повітрі після нічного удару 6 грудня. Перед очима постають значні руйнування, зокрема, три знищені вагони, вкриті сажею. Далі переходимо через заготівельний цех і бачимо, що розбір завалів триває. Працюють крани, фахівці координують роботу техніки, намагаючись перекричати її гуркіт та гул.


«Щойно оголосили про відбій повітряної тривоги після атаки, усі стали до роботи. Як бачите, розбирання завалів триває і досі», – пояснюють представники Укрзалізниці, ведучи нас вузькою стежкою між купами металу.

Скло та брухт уже зібрали у великі купи, однак дрібні уламки все ще трапляються під ногами. На території чути гавкіт собак, так тварини реагують на рух людей і техніки.

Керівник із пасажирських комунікацій АТ «Укрзалізниця» Олександр Шевченко пояснює, що технічне обслуговування доведеться тимчасово проводити фактично просто неба.

«Щоб далі обслуговувати ці поїзди, роботи проводитимемо тут. Але для цього потрібно демонтувати стіни, які пошкоджені й не підлягають відновленню», – каже він.

Згадує ворожу атаку на депо, яка стала продовженням обстрілів, що почалися у ніч з 5 на 6 грудня, і заступник міністра розвитку громад та територій України Олексій Балеста.

«По депо було завдано близько 20 ударів “шахедами”. Також зафіксовано влучання не лише дронами, а й ракетою – фактично в пасажирську станцію. Це ще раз підтверджує, що агресор цілеспрямовано атакує саме пасажирську інфраструктуру, яка ніяк не пов’язана з військовими перевезеннями. Перед вами – пасажирське депо, що забезпечувало сполучення, зокрема й добре відомий маршрут Kyiv City Express. Це електрички, що курсують як у напрямку Шостки, так і Київським кільцем. І саме по них ворог завдав прицільного удару», – каже Балеста.



Посадовець додає: «Ми підрахували, скільки орієнтовно має коштувати відновлення депо, – близько 100 мільйонів гривень. У момент атаки там були три склади електричок, тобто десь 27 вагонів. Їх відновлення оцінюємо в майже 300 мільйонів гривень».


До заходу також долучилися міжнародні партнери України, зокрема представники посольств Німеччини, Франції, Швейцарії і тимчасово повірена у справах США Джулі С. Девіс. Їм показали масштаби руйнувань та розповіли про перебіг робіт на місці. Заступник міністра наголошує: відновлення пошкодженої інфраструктури потребує значних ресурсів, тож міжнародна підтримка залишається критично важливою.

«Державний бюджет завжди обмежений, тому шукаємо підтримку від донорських програм. Сподіваємося на допомогу наших партнерів – як європейських країн, так і Сполучених Штатів. Ми вимушені через обмеженість коштів відбирати ті обʼєкти, які відновлюватимемо найперше. Тепер відбувається перша частина робіт, які дадуть змогу використовувати це депо для обслуговування електричок. Тож працюємо над тим, щоб залучити до відновлення донорську допомогу», – підсумував Балеста.



Щодо роботи самого персоналу депо, то Олександр Шевченко зауважує: працівники залишаються на місцях, багато хто розчищає територію. До того ж через завдані ворогом пошкодження частину операцій виконують вручну, як-от переведення залізничних стрілок чи миття поїздів. Він запевняє, що оплата у працівників погодинна, тому її розмір не зменшився, до того ж кількість робочих годин у персоналу навіть зросла.


Після огляду території група повертається до потяга, який має рушити у бік вокзалу. Диспетчери погоджують маршрут так, щоб не завадити руху інших поїздів. Для виїзду з депо потрібно вручну здійснити десять стрілочних переведень.

НОВИЙ ВОКЗАЛ МАЄ ВІДПОВІДАТИ СУЧАСНИМ ПОТРЕБАМ ПАСАЖИРІВ

Ось поїзд зупиняється біля фастівського вокзалу. Попри наслідки атаки, робота на території триває. Біля знищеної станції розгорнуто намети, де пасажири зможуть чекати на транспорт у теплі. Поблизу будівлі вокзалу встановлений і намет гуманітарної організації World Central Kitchen. Координатор Сергій розповідає, що команда працює тут із перших годин після атаки.

«Ми були тут 6 грудня з 11-ї ранку. Щодня обіди підвозять між 12-ю та 13-ю. Є чай і кава, усе біля нашого намету», – каже він.

За його словами, у перший день до пункту допомоги підійшли з пів тисячі людей, хтось допомагав у підготовці, інші приходили отримати гарячу їжу.

Біля зруйнованої будівлі пасажири читають із дошки оголошень інформацію про рух приміських поїздів. Оголошення про зміни розкладу лунають із гучномовців, дані щодо затримок та зміни колій, прибуття потягів оприлюднюють у режимі реального часу.

У натовпі чутно історії фастівчан, які пережили нічну атаку. Одна із жительок, пані Леся, згадує, що ворог обстрілював Фастів і раніше, однак пряме влучання у вокзал стало першим за три роки.

«Ще у 2022-му не раз бачила, як над містом удень пролітали ракети. Наші Збройні сили тоді дуже добре спрацьовували. Але це вперше за три роки, коли удар припав саме по вокзалу. Тієї ночі було чути дзижчання дронів та інші звуки. Десь зовсім низько над будинками, а десь – високо. Я мешкаю в серці міста, тож чутно було. Бачила і спалахи, і вогонь та дим. У соцмережах одразу почали повідомляти, що сталося. Тварини злякалися й повтікали, з’являлися оголошення про розшуки. Люди активно допомагали одне одному, і більшість тваринок знайшли», – розповідає пані Леся.


Приміський вокзал для фастівчан завжди був невід’ємною частиною щоденного життя. Жінка каже, що приїхала до міста ще наприкінці 1980-х – теж електричкою – і відтоді цей вид транспорту залишився для неї основним. Як і для багатьох містян, адже втрата регулярного сполучення означає втрату можливості дістатися до місць роботи чи навчання.


«Їздили геть усі. Студенти, молодь із ноутбуками на колінах, хтось їхав на роботу і говорив тільки про неї. Навіть науковці. У Вишневому багато сідало, у Боярці виходили на роботу», – розповідає жінка. На її думку, цей маршрут, що з’єднував цілий ланцюг населених пунктів, попри все, залишається живою артерією регіону.

Від часу заснування станції вокзал у Фастові не раз змінював свій вигляд. Споруда, яку зруйнували 6 грудня 2025-го, була зведена у 2011 році зі скла, бетону та металоконструкцій. Раніше на її місці стояв старий вокзал, який місцеві активісти вважали історичною пам’яткою. Леся пригадує, як застала ще старе приміщення вокзалу, що добре пам’ятає. А ось оновлений варіант будівлі був частині містян геть не до душі.

«Хотілося б, щоб новий вокзал був більш зручним і красивим. Щось на кшталт сучасних станцій, де є великі зали й усе продумано для людей», – говорить вона.

АТ «Укрзалізниця» планує звести нову будівлю вокзалу у Фастові на Київщині. На час будівництва на пероні встановлять тимчасову модульну конструкцію, яка забезпечуватиме базові потреби пасажирів.

Проєкт нового вокзалу проходитиме публічні обговорення – до роботи над ним залучатимуть і жителів громади. У компанії наголошують, що їхня участь є принциповою, адже попередня будівля неодноразово викликала дискусії з приводу зручності та архітектурних рішень.

«Точно не відновлюватимемо будівлю в тому форматі, який був донедавна, адже дизайн та зручність спричинили чимало дискусій. Новий вокзал має відповідати сучасним технічним вимогам, бути інклюзивним, безпечним, мати укриття та містити сучасні матеріали. До старої архітектури, найімовірніше, повернення не буде», – запевнили в УЗ.

Галина Тибінь, Фастів – Київ

Фото: Данило Антонюк



Джерело

Continue Reading

Відбудова

На Херсонщині понад 7,7 тисяч родин отримали компенсації за зруйноване житло

Published

on



На Херсонщині у межах програми «єВідновлення» за два з половиною роки для понад 7,7 тис. родин нараховано компенсації за знищене та пошкоджене житло.



Джерело

Continue Reading

Відбудова

На відновлення Інституту кардіології ім. Стражеска виділили ₴37 мільйонів

Published

on



Уряд виділив з резервного фонду 37 млн грн на ліквідацію наслідків російської атаки на будівлю Інституту кардіології ім.Стражеска у Києві.

Про це у Телеграмі повідомив постійний представник уряду у Верховній Раді Тарас Мельничук, передає Укрінформ.

«Виділено на безповоротній основі за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету Державному агентству відновлення та розвитку інфраструктури 37 млн гривень на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації воєнного характеру, що виникла на території територіальної громади м. Києва внаслідок масованої ракетної атаки РФ 28.09.2025», – йдеться в повідомленні.

Наголошується, що кошти спрямують для проведення аварійно-відновлювальних робіт будівлі клінічного корпусу Національного наукового центру «Інститут кардіології, клінічної та регенеративної медицини імені академіка М. Д. Стражеска Національної академії медичних наук України».

Читайте також: Вартість відновлення депо та поїздів у Фастові оцінюють у близько ₴400 мільйонів – Мінрозвитку

Як повідомлялося, в ніч на 28 вересня в результаті комбінованої масованої атаки постраждала будівля Інституту кардіології імені академіка М. Д. Стражеска. Будівля зазнала ушкоджень на рівні 3–5 поверхів, втім заклад продовжує роботу.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.