Connect with us

Відбудова

Розсилка: Відбудова України-2025

Published

on

Відбудова

Польські компанії подали заявки на пільгові кредити для участі у відбудові України

Published

on



Польські підприємства подали заявки до Банку Державного розвитку (BGK) на пільгові кредити для участі у проєктах з відбудови України.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє Польське Радіо.

Представник BGK Павел Жебровський заявив, що загальний бюджет програми становить 250 млн злотих (понад 58,7 млн євро).

«Ми вже наближаємося до використання цих коштів, нагадаю, що пропозиції можна було подавати від початку травня. Набори триватимуть до вичерпання коштів», – сказав він.

Жебровський зазначив, що програма спрямована на підтримку компаній, що працюють у Польщі та хочуть взяти участь у відбудові та модернізації України через інвестиції.

Кредити можуть бути використані для різних цілей, до прикладу, для розвитку експорту та імпорту товарів і послуг між двома країнами.

«Йдеться про будівництво доріг, енергетичних мереж чи промислових об’єктів», – сказав Жебровський.

Максимальна сума кредиту становить 10 млн злотих (понад 2,3 млн євро), тоді як процентна ставка дорівнює 2%, а термін погашення – 10 років.

Читайте також: Україна і Франція можуть створити новий Фонд підтримки відновлення

Для певних галузей промисловості та інвестицій надаються додаткові пільги. Це включає нижчі процентні ставки та подовжені терміни погашення кредиту. Компанії медичної галузі, такі як виробники протезів та перев’язувальних матеріалів, можуть розраховувати на додаткову пільгову підтримку, йдеться у матеріалі.

Як повідомляв Укрінформ, прем’єр-міністр Польщі Дональд Туск на міжнародній Конференції з питань відновлення України (URC2025) в Римі заявив, що його країна розробила першу модель підтримки України, зробила інвестиції в дороги, логістику, залізницю, через польські транспортні коридори проходить 90% допомоги в Україну.

Фото з сайту budport.com.ua



Джерело

Continue Reading

Відбудова

На Харківщині під антидроновою сіткою ремонтують 30 кілометрів прифронтової дороги

Published

on


В Ізюмському районі на Харківщині ремонтують близько 30 км прифронтової дороги, яка є важливим логістичним шляхом для військових та евакуації цивільних.

Про це розповів журналістам заступник начальника з експлуатаційного утримання Служби відновлення і розвитку інфраструктури у Харківській області Сергій Радченко, передає кореспондент Укрінформу.

“Тут відбувається аварійний ямковий ремонт одного із логістичних напрямків. Це дуже важлива ділянка, яка погоджена Міноборони, бо це важливо для Сил оборони. Дорога використовується для евакуації цивільного населення, евакуації поранених і ротації наших захисників. Ви бачите, що натягнуті сітки від FPV-дронів. Працівники перебувають у постійному напруженні, роблять якомога швидше. Минулого тижня неподалік місця робіт були “прильоти”, – розповів Радченко.

За його словами, дорога потребує ремонту ще від часу деокупації територій на Ізюмщині, оскільки полотно було зруйноване проходом важкої техніки та обстрілами.

Читайте також: Прикордонники знищили на Харківщині танк, бронемашину і близько 10 загарбників

“Ми працюємо тут щороку. Дорога втратила свою несну здатність і потрібно підтримувати її у проїзному стані. Є ділянки суцільного ремонту, є ділянки ямкового ремонту. Наразі безпекова ситуація для робіт дуже непроста”, – зазначив Радченко.

Як повідомлялося, Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області усунула пошкодження на трасі, які утворилися внаслідок влучання балістичної ракети на початку червня.

Фото пресслужби Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Харківській області



Джерело

Continue Reading

Відбудова

У НАЗК назвали 10 корупційних ризиків під час відновлення

Published

on



Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Національне агентство визначає сферу відновлення як таку, що потребує особливої уваги. Ще минулого року НАЗК удосконалило свою структуру, створивши окремий підрозділ для реалізації антикорупційної політики у цій сфері. У межах дослідження наші фахівці разом з партнерами визначили найпоширеніші корупційні ризики у сфері відновлення та напрацювали рекомендації щодо їх усунення», — зазначив голова НАЗК Віктор Павлущик.

Він також наголосив, що наразі процес відбудови та відновлення України внаслідок збройної агресії РФ є одним із ключових напрямів державної політики, «водночас ця сфера лишається критично вразливою до корупційних проявів».

За його словами, виконання рекомендацій дасть змогу усунути основні ризики та підвищити прозорість і ефективність проєктів відновлення.

Експерти визначили 10 ключових корупційних ризиків, які можуть сприяти вчиненню правопорушень на різних етапах.

Перший ризик стосується відсутності чітких критеріїв та надмірна дискреція у процесі відбору і пріоритизації проєктів призводить до неефективного розподілу коштів та корупційних зловживань. Відсутність прозорих і чітко визначених критеріїв відбору проєктів для фінансування у сфері відновлення підвищує ризики неефективного розподілу коштів та створює можливості для корупційних зловживань. Без належного контролю за процесом відбору важко забезпечити справедливий доступ до фінансування для всіх учасників.

Другий ризик пов’язаний з відсутністю комплексного законодавчого регулювання у сфері відновлення підвищує ризики зловживань та суб’єктивного прийняття рішень під час реалізації експериментальних проєктів. Зазначається, що здійснення відновлення через експериментальні проєкти без належного законодавчого регулювання може призвести до суб’єктивного прийняття рішень, що створює корупційні можливості та ризики неефективного використання ресурсів. Відсутність єдиної стратегії для таких проєктів ускладнює їх належний контроль та координацію.

Читайте також: Україна і Франція можуть створити новий Фонд підтримки відновлення

Третій ризик – недосконалий контроль за якістю проєктної документації призводить до необґрунтованого завищення вартості будівництва та зниження конкуренції. Відсутність ефективного контролю за проєктною документацією та її відповідністю технічним і нормативним вимогам веде до необґрунтованого завищення вартості будівництва і зниження рівня конкуренції на ринку. Це сприяє зловживанням з боку проєктувальників і замовників, що може призвести до великих фінансових втрат.

Четвертий ризик – відсутність законодавчо визначеної процедури аналізу цін на будівельні матеріали та належного контролю з боку замовників спричиняє завищення очікуваної вартості об’єктів відновлення. Це значно підвищує ризик корупційних практик і неефективного використання бюджетних коштів.

П’ятий ризик – недоліки в організації надання супутніх послуг під час будівництва об’єктів, які призводять до встановлення їх завищеної вартості та неправомірного витрачання бюджетних коштів. Зловживання у сфері технічного нагляду та консалтингових послуг може значно збільшити вартість проєктів.

Шостий ризик – юридична невизначеність у проведенні закупівель без електронної системи. Юридична невизначеність вимог до обґрунтування необхідності проведення закупівлі без застосування електронної системи (укладення прямих договорів) спричиняє непрозорість та зловживання під час використання бюджетних коштів.

Сьомий ризик – це необґрунтовані кваліфікаційні критерії та перешкоди у доступі до інформації, що знижують конкуренцію та сприяють зловживанням державними коштами. Надмірно жорсткі кваліфікаційні вимоги або несвоєчасне оприлюднення тендерної документації знижують конкуренцію на ринку та створюють можливості для маніпуляцій і фаворитизму, що призводить до витрат з державного бюджету без належної економії.

Читайте також: Відновлення економіки буде повільнішим, ніж торік – Нацбанк

Ще один ризик пов’язано з відсутністю дієвого контролю за процедурою зміни істотних умов договорів підряду, що призводить до необґрунтованих витрат бюджетних коштів і зниження якості робіт.

Водночас є ризик щодо неінтегрованої системи електронного обліку за будівельними роботами. Відсутність інтегрованої системи електронного обліку розрахунків за виконані будівельні роботи створює можливості для завищення вартості таких робіт, безпідставного включення до їх вартості ПДВ та маніпуляцій з черговістю оплат.

Десятий ризик – відсутність державного архітектурно-будівельного контролю за виконанням об’єктів для відбудови, що створює ризик порушення будівельних норм та корупційних зловживань. Мораторій на державний архітектурно-будівельний контроль під час воєнного стану збільшує ризик порушення будівельних норм і створює сприятливі умови для корупційних зловживань у процесі відновлення інфраструктури. Це ставить під загрозу безпеку та якість будівництва, а також підриває довіру до процесів відновлення.

На основі проведеного аналізу фахівці розробили рекомендації стратегічного характеру щодо вдосконалення нормативно-правової бази, механізмів управління та процедур контролю.

Читайте також: Незалежність антикорупційних органів в Україні є центром уваги МВФ

«Очікуємо, що результати цього аналізу будуть використані органами державної влади, органами місцевого самоврядування та міжнародними партнерами в подальшому стратегічному плануванні. Ми готові сприяти впровадженню рекомендацій і обміну кращими міжнародними практиками у сфері запобігання корупції під час відбудови», — зазначив старший радник з питань Центральної та Східної Європи Базельського інституту управління Юхані Гроссман.

Дослідження було проведено фахівцями Національного агентства з питань запобігання корупції спільно з Державною аудиторською службою України, Базельським інститутом управління за підтримки Швейцарії.

Як повідомляв Укрінформ, Японія продовжила Проєкт екстреного відновлення України до кінця березня 2027 року.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.