Connect with us

Суспільство

Суд арештував причали “Чорноморського рибного порту” на Одещині

Published

on


Суд наклав арешт на сім державних причалів ТОВ «Чорноморський рибний порт», розташованих у селі Бурлача Балка міста Чорноморська Одеської області.

Про це редакція 368.media дізналася з ухвали Київського райсуду за ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 362 КК.

Скандал розгорнувся навколо ТОВ «Чорноморський рибний порт» (ТОВ «ЧРП»), яке, за даними слідства, у змові з державними реєстраторами незаконно зареєструвало право приватної власності на операційні акваторії причалів № 1, 2, 3, 4, 5, 6 та 4 (до реконструкції причали № 7-10). Ці об’єкти є частиною гідротехнічних споруд Сухого лиману в акваторії морського порту Чорноморськ і належать державі, перебуваючи в суборенді у ТОВ «ЧРП» на підставі договору від 23 червня 1997 року.

За версією слідства, у лютому 2019 року службові особи ТОВ «ЧРП» змовилися з державним реєстратором КП «Агенція державної реєстрації» для заволодіння операційними акваторіями з метою отримання доходів від корабельного збору. У квітні 2019 року на підставі сфабрикованих документів, зокрема технічних паспортів від ТОВ «Пром-Строй лтд», було незаконно зареєстровано право власності на акваторії за ТОВ «ЧРП». Державний реєстратор, усвідомлюючи протиправність дій, вніс зміни до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, хоча законних підстав для цього не було, адже майно належить державі в особі Фонду державного майна України (ФДМУ).

Слідство встановило, що причали та їхні операційні акваторії є нероздільними об’єктами, які не можуть функціонувати окремо. У лютому 2025 року причали № 1–6 та № 4 (колишні № 7–10) визнано речовими доказами у справі. Прокуратура наполягала на арешті майна з забороною відчуження та розпорядження, щоб запобігти його незаконному переоформленню чи використанню.

Представники ТОВ «ЧРП» заперечували проти арешту, стверджуючи, що причали перебувають у державній власності, а розслідування стосується лише акваторій, а не самих причалів. Вони також наголосили, що заборона експлуатації призведе до зриву роботи підприємства, яке має статус критично важливого, та міжнародних контрактів. ФДМУ, як орендодавець, не висловив претензій до ТОВ «ЧРП» і залишив рішення на розсуд суду.

Суддя, врахувавши аргументи сторін, дійшов висновку, що причали є речовими доказами, а їх арешт необхідний для збереження майна та забезпечення розслідування. Арешт не передбачає заборони на користування, а лише обмежує відчуження та розпорядження, що, на думку суду, відповідає принципам пропорційності та законності.

Компанія належить ПрАТ «Антарктика», яке, своєю чергою, має офшорне коріння. За даними порталу Opendatabot засновниками фірми є Espert Holdings ltd, Meidcom ltd та ZAO Ukrtransitservice ltd.

 



Джерело

Суспільство

Напади на працівників ТЦК підривають обороноздатність країни

Published

on



Напад на працівника ТЦК – це напад на військовослужбовця, який виконує свої завдання в тилу, і такі дії підривають обороноздатність країни та є злочином.

Про це в інтерв’ю Укрінформу сказав командувач Сухопутних військ ЗСУ Геннадій Шаповалов.

«Коли військових, які виконують свою роботу з обліку й комплектування, демонізують, принижують, на них нападають фізично – це злочин. Це напад на військовослужбовця. Крапка. Не має значення, де він служить – у штурмовій бригаді, в артилерії чи у ТЦК. Кожен на своєму місці виконує свої важливі завдання. Особливо, якщо зважати на той факт, що здебільшого в ТЦК та СП служать ті військовослужбовці, які мають поранення і не можуть продовжувати проходження служби в бойових підрозділах», – наголосив Шаповалов.

Він зауважив, що військовий у формі, який виконує завдання в тилу, – це також частина Сил оборони, і злочинні дії проти нього підривають обороноздатність так само, як удар по військових на фронті.

Водночас він визнав, що були і є випадки, коли певні військовослужбовці ТЦК поводилися грубо, перевищували повноваження чи порушували закон. Щодо кожного такого епізоду мають працювати правоохоронні органи й мають бути вироки, адже проблеми ТЦК не розв’язуються самосудом, наголосив командувач.

Читайте також: Порушення прав військових залишаються системними – Лубінець

Шаповалов, звертаючись до суспільства, наголосив: «Без поповнення війська ми не втримаємо фронт. Нам потрібна співпраця, а не війна всередині країни між «пікселем» і «цивільними»».

Як повідомляв Укрінформ, 3 грудня у Львові смертельно поранили військового ТЦК. За даними Офісу генпрокурора, під час заходів з оповіщення населення щодо мобілізації та перевірки обліково-реєстраційних документів 30-річний мешканець Львова завдав військовослужбовцю ножового поранення. Після цього він застосував газовий балончик у бік військовослужбовців та зник з місця події.

В оперативному командуванні «Захід» поінформували, що нападник завдав військовослужбовцю Юрію Бондаренку ножового удару в пахову ділянку, пошкодивши аорту, що спричинило масивну внутрішню кровотечу. Він також ударив у голову старшого солдата Василя Малюка, після чого втік з місця злочину.

Бондаренка доправили до лікарні, та, попри зусилля медиків, він помер від критичної крововтрати.

Загиблий військовослужбовець був учасником бойових дій, ветераном АТО.



Джерело

Continue Reading

Суспільство

Компанія депутата виграла 88 мільйонів на ремонт мосту між Одесою та Миколаєвом Анонси

Published

on


На ремонт мосту між Одесою та Миколаєвом виділили понад 88 мільйонів гривень. Контракт може отримати без конкуренції компанія депутата Одеської міської ради.

Про це повідомив Центр публічних розслідувань з посилання на систему закупівель Prozorro.

Служба відновлення та розвитку інфраструктури Миколаївської області оголосила тендер на капітальний ремонт мосту на км 174 + 647 автомобільної дороги державного значення Р-55 Одеса — Вознесенськ — Новий Буг з підходами. Очікувана вартість робіт становить 88 мільйонів гривень.

Тендер оприлюднили 24 листопада 2025 року. Потенційні учасники могли звертатися за роз’ясненнями та оскаржувати умови закупівлі до 7 грудня 2025 року. Водночас на торги подалося лише одне підприємство — ТОВ “Ростдорстрой”, тож аукціон не проводився через відсутність конкурентів. Наразі учасник тендеру очікує на рішення про підписання договору.

СКРИНШОТ: Prozorro

На торги подалося лише одне підприємство — ТОВ “Ростдорстрой”, через що проведення аукціону не було необхідним. Компанія працює на ринку з 2005 року і належить до великого бізнесу. Кінцеві бенефіціари фірми — депутат Одеської міської ради від партії “Довіряй ділам” Юрій Шумахер та бізнесмен Євген Коновалов

Компанію “Ростдорстрой” пов’язують із групою RDS, до якої входять також “Київшляхбуд” і “РДС-Полтава”. За даними YouControl, лише за останні роки фірма отримала держпідряди на понад 88 мільярдів гривень.

Компанія має тісні зв’язки з колишнім мером Геннадієм Трухановим. Через фірму “Скво”, яку контролює його донька Катерина, “Ростдорстрой” закуповує більшість будівельних матеріалів.

Також компанія співпрацює з “Автомагістраллю-Південь” — обидві виступають тендерними партнерами та входять до Національної асоціації дорожників України.

СКРИНШОТ: Prozorro

Компанія фігурує у низці кримінальних проваджень — від завищення цін і службової недбалості до можливого привласнення бюджетних коштів. Серед справ — розслідування Генпрокуратури щодо легалізації майже 273 мільйонів гривень, а також епізоди, у яких “Ростдорстрой” і “Автомагістраль-Південь” підозрювали у виплатах “відкатів” посадовцям Служби автомобільних доріг.

У вересні компанія вчергове отримала черговий дорожній підряд у Миколаївській області. Їй заплатять з бюджету понад 1,5 мільярда гривень за утримання доріг державного значення.

Капітальний ремонт мосту на км 174+647 автомобільної дороги державного значення Р-55 Одеса — Вознесенськ — Новий Буг з підходами замовили ще минулого року. На ці роботи тоді виділили понад 400 мільйонів гривень.


Анна Бальчінос



Джерело

Continue Reading

Суспільство

Де обходимо і об'їжджаємо: адреси ремонтних робіт на вулицях Одеси, запланованих на 19 листопада

Published

on



Де обходимо і об’їжджаємо: адреси ремонтних робіт на вулицях Одеси, запланованих на 19 листопада



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.