Події
У Харкові пройшов благодійний вечір, де збирали кошти на облаштування сцени в укритті театру «Березіль»

У Харкові відбувся благодійний вечір “Весь світ – театр”, під час якого збирали кошти на облаштування сцени в укритті Харківського державного академічного українського драматичного театру ім. Шевченка “Березіль”.
Як повідомляє кореспондент Укрінформу, на початку заходу для гостей провели екскурсію театром, зокрема показали звукорежисерський пульт, місце роботи освітлювача, кабіну режисера, в якій він перебуває під час вистави, місце зберігання декорацій.
Потім актори Майя Струннікова, В’ячеслав Гіндін та Антон Гусак зіграли уривок з вистави “Психи”, цьогорічної прем’єри “Березолю”. Завершився захід міні-аукціоном, серед лотів були: худі “Квартира 64”, присвячене Лесю Курбасу, поетичний щоденник Сергія Жадана з ілюстраціями Гамлета Зіньківського (книга з авторськими підписами), квитки на виставу, що пройде у вже облаштованому укритті.
У Харкові відбувся благодійний вечір «Весь світ — театр» / Фото: В’ячеслав Мадієвський, Укрінформ
Збір та заходи на його підтримку організовує громадська організація “Платформа розвитку міста”. Через загрозу російських обстрілів колектив театру не може грати вистави на головній сцені своєї будівлі та щомісяця витрачає 150-200 тисяч гривень на оренду інших приміщень-укриттів.

“Ми започаткували ініціативу “Inside Шевченко”. Завдяки повноцінній сцені ми не лише створимо безпечний простір для вистав, але й дамо можливість харків’янам знову відчути магію цього театру. Цей вечір не лише про культуру, він – про силу спільноти”, – зазначив керівник ГО Нікіта Певний.
У приміщенні-укритті, де обладнають залу, раніше був гардероб. Використати у ньому звукове та освітлювальне обладнання з головної сцени неможливо – багато що просто вбудоване у стіни. Тож, окрім подіумів для підняття глядацької зали, стільців та тканини для стін і куліс, потрібні прилади – мікшерський пульт, акустична система, прожектори. Загальний бюджет – 400 тисяч гривень.
Директорка театру Маргарита Сакаян подякувала всім присутнім за увагу та підтримку.

“У нас є мета – побудувати тут сцену. Засновник нашого театру Лесь Курбас казав, що театр – це не лише сцена, а й життя. Перефразовуючи слова великого майстра, можна додати, що без сцени театру немає. Сам Лесь Курбас довів це, виходячи на сцену босоніж, щоб відчувати її енергію та зливатися з нею в одне ціле. Сцена для нього була священною. Ви дуже розумієте, чому вона нам так потрібна. Тому що театр повинен підтримувати своїх глядачів, громадян, жителів міста. Вони дзвонять і запитують, коли ж буде працювати сцена у нашій будівлі. І ми дуже сподіваємося, що за вашої підтримки дуже скоро будемо тут працювати”, – сказала Сакаян.
Головний режисер Степан Пасічник у коментарі Укрінформу зауважив, що для харківських театрів продовжує діяти заборона на роботу без бомбосховищ.

“Театральний бум у Києві та Львові – мають змогу працювати. У нас умови навіть не такі, як в інших прифронтових, прикордонних містах. Ми зараз працюємо менше ніж на дві третини зарплатні, не з одним вихідним на тиждень, а з трьома. Тому що театр – фінансово не забезпечене підприємство. Щоби не сказати зайвого, бо це все тяглося три роки, я дійсно вдячний за ініціативу громадській організації, бо в це приміщення треба вкластися. Зал не призначений для вистав, тож треба забезпечити підйоми – щоб глядачам видно було з усіх рядів. І найголовніше – обладнання, світло, звук. Треба затягнути (спеціальною тканиною – ред.) цей великий простір – з точки зору поглинання звуку, бо там камінь, і звук резонує”, – розповідає Пасічник.
За його словами, приміщення вмістить 80-100 глядачів.
“Звісно, це не 400 і не 500. Але оскільки театр сплачує оренду за кожну локацію, плюс логістика – привезти декорації, костюми, потім забрати. Крім того, в орендованих приміщеннях ми не можемо обирати зручні та потрібні нам дати. Але я дуже дякую за три роки співпраці “Art-Area ДК”, – зазначив головний режисер.
Окрім вимог безпеки, “Березіль” намагається адаптуватися і до інших вимушених обставин – бракує молодих артистів-чоловіків.
“Можливість бронювання з’явилася зовсім недавно – завдяки спільноті театральній. Відбувся такий флешмоб, до якого долучилися відомі театральні діячі. Скажу так: молодих акторів-хлопців, які тягнуть увесь репертуар, у нас на сьогодні лише двоє, акторів середнього покоління, це 40+ – один. Тобто труппа не відбудована. Мають у театрі бути певні покоління, які передають ролі, а ми маємо ось такий віковий дисбаланс”, – розповів Пасічник.
Він додав, що від початку його роботи у театрі “Березіль” проходить найскладніші часи, мова саме про виживання, оскільки під час повномасштабного вторгнення ситуація з фінансуванням значно погіршилася.
“Скільки я себе пам’ятаю – а я в театрі з 1985 року, це питання (фінансового забезпечення – ред.) постійно йшло вниз. Просто ми думали, коли ж буде дно?” – зазначив Пасічник.
Збір на облаштування сцени в укритті триває. Долучитися на нього можна на краудфандинговій платформі.
Як повідомлялося, у січні харківські театри, які фінансуються з обласного бюджету, повідомили, що знову мають зарплатні заборгованості та накопичені борги за комунальні послуги.
На початку лютого Харківська міська рада звільнила від сплати комунальних послуг, які надають міські КП, на період з 1 січня 2024 року до 15 квітня 2025 року шість закладів культури, хоча вони не підпорядковуються Харкову.
У березні 2021 року працівники харківських театрів вийшли на пікет під облдержадміністрацію, вимагаючи належного фінансування, аби не виникала заборгованість із зарплати. Акція пройшла під гаслом “Де мої 16 тищ – тидищ”. Приводом до неї стали слова тодішньої голови ОДА Айни Тимчук, що середня зарплата в театрах становить 16,5 тис. грн. Це викликало обурення театральної спільноти, бо цифра перевершила реальну у кілька разів.
Події
В музеї Блещунова відкрилася виставка «Долоньки» 12 художниць

В одеському музеї Блещунова відкрилася виставка «Долоньки» — проєкт, створений жінками, які переживають війну й шукають спосіб висловити свої історії через мистецтво.
У листопаді 2024 року художниці Ірина Потапенко та Марія Апрятова ініціювали арт-марафон, у якому взяли участь 47 українок з різних куточків світу. Протягом місяця учасниці створювали ілюстрації та тексти на теми біженства, адаптації, життя в умовах війни. Кожен малюнок розміщено в контурі власної долоні — як символ особистої присутності, дотику, підтримки.
На виставці представлені вибрані роботи та історії учасниць марафону. Це простір, де можна побачити війну очима жінок, відчути силу мистецтва як способу зцілення, почути голоси, які говорять щиро й без пафосу.
«Ці історії допомагають відчути спільність, прийняти свій досвід і черпати з нього сили для подальшої боротьби», — Марія Апрятова, кураторка виставки.
У виставці беруть участь дванадцять авторок, які представляють понад п’ятдесяти власних робіт: Олена Кулькова, Олександра Ільченко, Катерина Богданова, Лілія Штекель, Ірина Потапенко, Адіті Андреєва, Олена Ра (Олена Бабенко), Марія Звонова, Нінель Мартинюк, Ірина Ізотова, Аліна Безбабна, Марія Апрятова.
Приходьте торкнутися історій — очима, серцем, долонями.
Виставка відкрита для відвідувачів з четверга до неділі з 11 до 17 години. Вартість дорослого квитка 20 гривень, дитячого 5 гривень.
Події
ЮНЕСКО враховуватиме вплив збройних конфліктів на об’єкти всесвітньої спадщини

За ініціативи України ухвалено важливу поправку: ЮНЕСКО буде враховувати вплив збройних конфліктів на об’єкти всесвітньої спадщини.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Міністерство культури та стратегічних комунікацій.
«Під час 47-ї сесії Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, що триває в Парижі, було ухвалено поправку до рішення Комітету на основі обговорення Доповіді Центру всесвітньої спадщини щодо виконання Конвенції про всесвітню спадщину та Цілей сталого розвитку ООН. Ініціатором поправки виступила Україна», – ідеться у повідомленні.
Участь у засіданні взяла українська делегація на чолі із заступником міністра культури та стратегічних комунікацій Сергієм Бєляєвим.
Під час виступу він подякував Центру всесвітньої спадщини за підготовлений звіт. І водночас поінформував про зростання кількості пошкоджених об’єктів культурної спадщини через війну та закликав до посиленої міжнародної співпраці для захисту спільних цінностей.
«Ми вважаємо вкрай важливим привернути пильну увагу до проблем збереження всесвітньої спадщини в контексті збройного конфлікту. Існуючий механізм «Всесвітня спадщина під загрозою» є життєво важливим, але в умовах окупації він може бути неефективним», — підкреслив Бєляєв.

Документ передбачає, що Центр всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, у співпраці з дорадчими органами, включатиме до майбутніх звітів окрему секцію, присвячену впливу збройних конфліктів на об’єкти спадщини. Це рішення є відповіддю на реальні виклики та засноване на останньому досвіді, що має на меті посилити операційне реагування та вдосконалити механізми захисту.
Такий крок дозволить не лише фіксувати загрози, що постають перед об’єктами спадщини, а й формувати довготривалі стратегії реагування в умовах воєнних дій, захищаючи культурну спадщину людства.
Крім того, українська делегація провела двосторонні зустрічі з представниками низки країн, серед яких: Об’єднані Арабські Емірати, Австралія, Латвія.
«Міністерство культури та стратегічних комунікацій України вдячне міжнародним партнерам за підтримку і продовжує роботу над зміцненням глобальних інструментів захисту культури», – наголосили в МКСК.
Як повідомляв Укрінформ, у червні в Одесі внаслідок нічної атаки російських безпілотників постраждали об’єкти культурної спадщини, зокрема історичні будівлі житлового комплексу на вулиці Семінарській та колишнього пивзаводу на Французькому бульварі.
Фото: МКСК
Події
Netflix оприлюднив новий трейлер 2 сезону серіалу «Венздей»

У новому трейлері обличчя Венздей Аддамс, яку грає акторка Дженна Ортега, залите чорними сльозами. На запитання її матері про те, що вона бачила, головна героїня відповідає: «Енід помирає, і це моя провина».
Під час видіння Венздей стоїть на кладовищі біля надгробку із написом «Пам’яті Енід Сінклер». У сцені з’являється сама Енід і, стискаючи руками горло Венздей, говорить, що вона померла через неї.
«Таємниці – це основа родини Аддамсів. Чим швидше я отримаю відповіді, тим швидше я зможу врятувати Енід – або загинути, намагаючись це зробити», – говорить Венздей закадровим голосом.
Разом із випуском тизера Netflix розпочав глобальну прескампанію під назвою «Doom Tour», у рамках якої актори та творці серіалу рекламуватимуть 2 сезон не лише у Сполучених Штатах, але й у Великій Британії, Польщі, Італії, Франції, Румунії, Канаді, Південній Кореї та Австралії.
Перша частина нового сезону «Венздей» вийде 6 серпня, а друга – 3 вересня.
Як повідомляв Укрінформ, 20 червня стримінгова платформа Netflix опублікувала черговий тизер другого сезону серіалу «Венздей», де розповіла про нововведення у школі «Невермор».
Фото: JONATHAN HESSION/NETFLIX
-
Усі новини1 тиждень ago
чи є в ньому натяк на спін-офф
-
Відбудова1 тиждень ago
У Луцьку демонтують частину будинку, що найбільше постраждала від удару РФ
-
Суспільство1 тиждень ago
Центр ідентифікації тіл репатрійованих захисників планують відкрити наприкінці літа
-
Події1 тиждень ago
Меджибізький замок внесуть до держреєстру нерухомих пам’яток України
-
Війна1 тиждень ago
На фронті – 76 боєзіткнень від початку доби, на семи напрямках точаться бої
-
Усі новини1 тиждень ago
вже знайшовся покупець — відео
-
Політика1 тиждень ago
Головування Данії в Раді ЄС може сприяти відкриттю переговорних кластерів для України
-
Відбудова1 тиждень ago
У Києві вже відновили 130 закладів освіти, пошкоджених російськими обстрілами