Connect with us

Події

У МКСК обговорили популяризацію читання

Published

on



У Міністерстві культури та стратегічних комунікацій обговорили заходи, які сприятимуть популяризації читання в Україні і забезпеченню доступу українців до друкованих та електронних видань за кордоном.

Як передає Укрінформ, про це повідомило МКСК.

24 березня міністр культури та стратегічних комунікацій України Микола Точицький разом із командою провів зустріч з представниками і новообраним керівництвом Громадської спілки “Українська асоціація видавців і книгорозповсюджувачів”.

Співрозмовники обговорили питання популяризації читання в Україні, підтримки книговидавничої інфраструктури, поповнення бібліотечних фондів, а також пріоритетні напрями допомоги авторам, зокрема ветеранам. Окрему увагу приділили міжнародній співпраці у сфері книговидання і забезпеченню доступу українців за кордоном до друкованих та електронних видань.

Представники МКСК наголосили на важливості досліджень у сфері книговидання і книгорозповсюдження, а також аналізу потреб читачів.

Читайте також: За програмою єКнига українці за грудень-січень витратили понад ₴40 мільйонів

Також Точицький провів зустріч із наглядовою радою Українського інституту книги. Співрозмовники обговорили ключову роль цієї інституції у промоції читання.

За словами Точицького, промоція читання є одним із пріоритетів МКСК, адже саме воно формує критичне мислення. Для міністерства, підкреслив він, також важливо забезпечити доступ до української книги для громадян України за кордоном. Крім того, наголосив Точицький, “Україна має стати повноцінним партнером міжнародних культурних заходів, зокрема бути представленою на всіх ключових книжкових ярмарках. Це частина нашої стратегії”.

Окрему увагу учасники зустрічі приділили операційному плану заходів на 2026–2028 роки у межах Стратегії популяризації читання як життєвої звички. Також були обговорені способи реалізації програми “єКнига”, яка є важливим інструментом залучення молоді до читання, та можливість її розширення на батьків новонароджених дітей у наступному році.

Читайте також: На Лондонському книжковому ярмарку представлені 13 українських видавництв

Крім того, йшлося про популяризацію України через книжки, зокрема переклади українських творів іншими мовами та іноземної літератури українською, створення українських книжкових полиць у бібліотеках інших країн і представлення України на міжнародних книжкових ярмарках у Франкфурті, Лондоні, Болоньї, Лейпцигу, Варшаві та Вільнюсі.

Як повідомляв Укрінформ, у Міністерстві культури та стратегічних комунікацій відбулася презентація напрацювань оновленої дорожньої карти національного проєкту з медіаграмотності “Фільтр” на наступні 12 місяців.

Фото ілюстративне: МКСК



Джерело

Події

Стартував відбір кандидатів до експертної та наглядової рад Національного музею Голодомору-геноциду

Published

on



Міністерство культури починає відбір кандидатів до двох постійних органів Національного музею Голодомору-геноциду – експертної та наглядової ради.

Про це повідомила пресслужба відомства, передає Укрінформ.

Наголошується, що обидві ради відіграватимуть ключову роль у розвитку та стратегічному управлінні музеєм. Міністерство запрошує українські та міжнародні інституції долучитися до їх формування.

Мінкультури нагадує: експертна рада – це консультативно-дорадчий орган, який координує наукову діяльність Національного музею Голодомору-геноциду. Вона працює постійно. Строк повноважень членів – п’ять років.

Експертна рада покликана вдосконалювати науково-дослідну, екскурсійно-освітню, експозиційно-виставкову, інформаційно-видавничу, науково-фондову та методичну роботу музею.

До складу цього органу ввійдуть шестеро експертів та/або науковців, запропонованих українськими громадськими об’єднаннями й науковими установами, стільки ж експертів та/або науковців, запропонованих міжнародними організаціями, міжнародними неурядовими організаціями або іноземними науковими установами.

Щоби запропонувати кандидатів, необхідно заповнити аплікаційну форму. Більше інформації доступно у відповідному оголошенні.

Наглядова рада – це спеціальний наглядовий орган, який контролює діяльність Національного музею Голодомору-геноциду та його посадових осіб. Строк повноважень її членів – теж п’ять років. Одна й та сама особа не може обіймати посаду два строки поспіль.

Наглядова рада покликана забезпечувати баланс інтересів держави, суспільства та суб’єктів діяльності у сфері культури, а також дотримання принципів законності, незалежності, відкритості, прозорості, доступності, гендерної рівності, соціальної інклюзії та недискримінації.

До складу цієї ради ввійдуть шестеро членів, запропонованих українськими громадськими об’єднаннями, та стільки ж членів, запропонованих міжнародними організаціями, міжнародними неурядовими організаціями або громадськими організаціями закордонних українців.

Усі кандидати мають володіти бездоганною діловою репутацією, високим суспільним авторитетом та бути визнаними фахівцями у своїй професійній сфері.

Щоби запропонувати кандидатів, необхідно заповнити аплікаційну форму. Деталі зазначені в оголошенні.

Пропозиції щодо кандидатів на членство в обох радах приймаються до 21 грудня цього року (до 23:59).

Читайте також: Програму «1000 годин контенту» реалізуватимуть через відкритий пітчинг – Бережна

Як повідомляв Укрінформ, у липні минулого року Верховна Рада ухвалила закон щодо діяльності Національного музею Голодомору-геноциду, тим самим утворивши експертну та наглядову ради.

Мета новоутворених органів – забезпечити високі стандарти наукової роботи, ефективне управління та прозорий нагляд за діяльністю установи.



Джерело

Continue Reading

Події

Комікс про Супермена, знайдений на горищі, продали за рекордні $9,12 мільйона

Published

on


Екземпляр коміксу «Супермен № 1» 1939 року, знайдений минулого року на горищі в будинку в Каліфорнії, став найдорожчим коміксом у світі після того, як його продали за 9,12 млн доларів.

Про це повідомляє The Guardian, передає Укрінформ.

Екземпляр, проданий у четвер, був знайдений у 2024 році під стосом старих газет у картонній коробці трьома братами з північної Каліфорнії, коли вони перебирали горище своєї покійної матері. Брати, які попросили не називати їхніх імен, розповіли, що їхня мати купила комікс у Сан-Франциско, коли їй було дев’ять років. Протягом багатьох років вона розповідала синам, що «десь має рідкісні комікси», але вони ніколи їх не знаходили.

Фото: Heritage Auctions


Знайдений 86-річний комікс був у ідеальному стані і став найвищим за оцінкою екземпляром «Супермена № 1» з балом 9,0 з 10. Це один із семи відомих екземплярів з оцінкою 6,0 або вище.

Ціна в 9,12 млн доларів, включаючи комісійні, побила рекорд, встановлений лише минулого року, коли примірник Action Comics № 1 1938 року з оцінкою 8,5, в якому вперше з’явився Супермен, був проданий за 6 млн доларів.

Спочатку було надруковано півмільйона примірників «Супермена № 1», потім тираж склав 250 000, а потім 150 000 примірників, але сьогодні збережені примірники є рідкістю, оскільки обкладинку коміксу часто вирізали і використовували як плакат.

«Супермен № 1» є одним із «великої трійки» коміксів, поряд з «Action Comics № 1» та «Detective Comics № 27», в якому вперше з’явився Бетмен.

«Superman No 1 є віхою в історії попкультури, і цей примірник не тільки в прекрасному стані, але й має за собою історію, гідну кінофільму. Я був радий бачити, що ціна відображає це, і для мене честь, що Heritage довірили цю культову книгу», – сказав Лон Аллен, віцепрезидент Heritage Auctions, яка продала комікс.

Читайте також: У Британії на аукціоні продали рідкісні картки Pokémonціна вдвічі перевищила очікування

Супермен був створений у 1933 році двома підлітками з Клівленда, Джеррі Сігелем і Джо Шустером, але вони продали права на нього DC Comics всього за 130 доларів, отримавши 10 доларів за кожну намальовану сторінку.

Як повідомляв Укрінформ, компанія Marvel Studios презентувала перший трейлер нового анімаційного серіалу «Ваш дружній сусід Людина-павук» (Your Friendly Neighborhood Spider-Man).

Фото: matrapac.com



Джерело

Continue Reading

Події

Фоторепортер Євген Малолєтка написав книжку «Облога Маріуполя»

Published

on


Книжка написана на основі матеріалу, який фотожурналіст разом із колегами зібрав у місті під час перших двадцяти днів повномасштабного російського вторгнення.

Ці кадри і свідчення стали підґрунтям для документального фільму Мстислава Чернова “20 днів у Маріуполі”, що отримав “Оскар”.

До книжки увійшли фото Малолєтки, зроблені в Маріуполі у лютому–березні 2022 року, а також тексти-рефлексії, написані самим автором. Літературним опрацюванням займався письменник і документаліст Мирослав Лаюк, автор книжки репортажів “Бахмут”.

“Ця книжка – про відповідальність документаліста, про важливість кожного кадру і про виклики, з якими стикається фотограф під час роботи”, – написали у видавництві.

Автор розповідає про людей і для людей, про силу і слабкість, про народження і смерть.

“Малолєтка ділиться особистим і фіксує воєнні злочини, висвітлює жах, який відбувався на вулицях, у підвалах і лікарнях. Це історія про те, як не відводити погляд та задокументувати один із найдраматичніших епізодів сучасної історії”, – зауважили видавці.

Свідчення про захоплення росіянами Маріуполя існують завдяки команді журналістів Associated Press — Малолєтці, Чернову та Василисі Степаненко. Вони залишалися в обложеному місті єдиними репортерами, які працювали там у перші тижні великої війни. Через двадцять днів їм вдалося виїхати “зеленим коридором” і вивезти знятий матеріал.

Читайте також: У Франції цьогоріч видадуть нові переклади трьох українських книжок про досвід війни

Як повідомляв Укрінформ, у 2024 році уперше в історії українського кінематографа стрічка “20 днів у Маріуполі” режисера Мстислава Чернова здобула премію “Оскар” у номінації “Найкращий документальний фільм”.

Фото: ukrainer.net



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.