Події
У Туреччині почали використовувати нанотехнології для захисту археологічних пам’яток

У Туреччині розпочали застосування нанотехнологій для збереження унікальних історичних об’єктів.
Про це повідомив міністр культури і туризму Туреччини Мехмет Нурі Ерсой у соцмережі Х.
“Після проведення початкових робіт з підсилення статуї Антіоха було проведено роботи з відновлення цілісності статуй Орла і статуї Аполлона… Методи використання нановапна та наносилікатних покриттів, що зміцнюють текстуру каменів вперше застосовуються на постійній основі на горі Немрут”, – повідомив міністр.
Nemrut’un binlerce yıllık mirasını çağımızın en ileri teknikleriyle geleceğe taşıyoruz.
Yürütülen ilk sağlamlaştırma çalışmalarıyla Antiochos ve Kartal başları ile Apollon heykeli yeniden bütünlüğüne kavuştu.
Doğu ve Batı teraslarında nano teknolojiyle yapılan bu müdahaleler… pic.twitter.com/6QdSoAoldG
— Mehmet Nuri Ersoy (@MehmetNuriErsoy) August 21, 2025
За наданою інформацією, вже зміцнено текстуру каменю та закрито тріщини археологічних пам’яток на східній і західній терасах гори Немрут. Загалом проєкт розрахований на 5 років.
“Після дворічних досліджень саме цей спосіб було визначено як найбільш ефективний для збереження пам’яток», — зазначив міністр.
Як повідомляв Укрінформ, раніше вчені ідентифікували місце, де полководець Александр Македонський провів битву із Перською імперією на річці Гранік.
Події
У Вінниці відкрили виставку «Українські шістдесятники: вісники Незалежності»

У Вінницькому обласному краєзнавчому музеї з нагоди 34 річниці незалежності України відкрилась виставка «Українські шістдесятники: вісники Незалежності».
Про це Укрінформу повідомила в.о.директорки Вінницького обласного краєзнавчого музею Світлана Шароварська.
«Це документально-публіцистична виставка, присвячена темі українського спротиву радянській комуністичній державі з її злочинним режимом. Шістдесятники – назва нового покоління української національної інтелігенції, що ввійшла у культуру та політику СРСР у другій половині 1950-х років. Цей проєкт про те людське, що не здатна знищити жодна система, – про свободу у серцях, силу волі, тріумф людини над авторитаризмом крізь призму доль знакових постатей», – зазначила Шароварська.
За її словами, життєвий шлях багатьох шістдесятників пов‘язаний із Вінниччиною. Зокрема, поета-шістдесятника Миколи Холодного, який чотири роки перебував «у засланні» у Вінниці в 1972–1976 роках під наглядом КДБ. Матеріали про його життя і діяльність вперше представлені на широкий загал на виставці – світлини, документи, листи та вірші.
Також увазі відвідувачів пропонуються твори письменників-шістдесятників Василя Стуса, Михайлини Коцюбинської та Миколи Вінграновського.
Родзинкою виставки є малюнки Сергія Параджанова, створені під час відбування ним призначеного тоталітарним режимом покарання у Стрижавській виправній колонії в 1970 роках.
Під час відкриття виставки відвідувачі переглянули фільм Українського інституту національної пам‘яті «Документальний цикл про шістдесятників. Іван Дзюба» (2022).
Виставка експонується в академічній залі музеї і триватиме до 28 вересня.
Як повідомлялось, шістдесятники протиставляли себе офіційному догматизмові, сповідували свободу творчого самовираження, культурний плюралізм, пріоритет загальнолюдських цінностей над класовими. З поміж них – письменники Іван Драч, Василь Симоненко, Ліна Костенко, Валерій Шевчук, Євген Гуцало, художники Алла Горська, Віктор Зарецький, режисер Лесь Танюк, кінорежисери Сергій Параджанов, Юрій Іллєнко, перекладачі Григорій Кочур, Микола Лукаш.
Події
I книжковий фестиваль «Літературний Ярмарок» у Харкові оголосив програму

Відкриття першого книжкового фестивалю «Літературний Ярмарок» відбудеться 29 серпня за участю письменника, поета та військовослужбовця Сергія Жадана.
Джерело
Події
Тризуб, що проростає життям і перемогою

До виставки «Тризуб: графічні візії» Олексія Кустовського, що відкрилась у конференц-залі Укрінформу
Тризуб – наш герб, але Олексій Кустовський, який творить під псевдонімом «Кусто», радикально розширює межі геральдики. Тризуб – серце нації, знак тисячолітнього спадку і водночас пластична форма, що здатна перетворюватися на місто, на фортецю, на квітку чи на зброю.
У графічних візіях Кусто цей символ стає живим об’єктом, який увібрав у себе тисячолітню історію, біль сьогодення й образи майбутнього. Художник показує, що герб – жива плоть України. Герб стає синтетичним знаком культури: він поєднує народну декоративність, політичний плакат, релігійну іконографію, гротеск і навіть карикатуру. Кожна варіація тризуба є метафорою часу, віддзеркаленням драматичних подій, що розгортаються зараз на наших очах. У Кусто тризуб є своєрідною візуальною поемою про незламність. Він розповідає про потужну багатовікову героїчну боротьбу. Його лінії тримають козаки й сучасні воїни, архангели й медики.


Це амбівалентність: смерть і життя. Тризуб у Кусто – територія, де вітальні сили (любов, відбудова, солідарність) і смерті (руїна, поразка, загибель) зустрічаються і життя перемагає.
На деяких роботах герб гостріє, перетворюючись на зброю, інкрустований орнаментами, прикрашений намистами та писанками. Тут символ не приховує своєї войовничості: він став тим, чим мусив стати у війні, – мечем. Орнамент і різьблення не нівелюють загрози, а навпаки підкреслюють: українська культура сама собою є зброєю, мистецтвом оборони. Кусто показує, як символи втрачають дистанцію і стають тілесними: вони кровоточать.




Серія має унікальну суспільну функцію. Вона повертає герб народу. Якщо раніше ми бачили його на печатках, прапорах і паспортах, тепер він став частиною нашого життя, образом нашого сьогодення. Кусто перевів тризуб на загальнонаціональну мову. Його роботи – упізнавані меми, але водночас глибокі символічні ікони. У цьому подвійність: легкість сприйняття і надпотужний політичний підтекст.



У світовому мистецтві ми знаємо приклади, коли національні символи перетворювались на мистецькі об’єкти (американський прапор у Джаспера Джонса, прапор Британії в Пітера Блейка, серп і молот у радянському плакаті, орел і біло-червоний прапор у польському плакаті ). Але Олексій Кустовський робить інше: він не тиражує символ, а одушевляє його. Його тризуби – не варіації, а неповторні перевтілення. Кожна робота – окрема легенда, і водночас усі вони становлять єдиний космос, єдину міфологію, єдину історію.
У цьому полягає унікальність: художник створює нову візуальну теологію України, де герб уже не знак влади, а знак життя. Це смілива візуальна політика у формі мистецтва.





Кожен образ говорить: нас не перемогти, бо наш герб живий, рухливий, стійкий. Символ держави, сама країна в різних вимірах: у ранах й у відродженні, у крові й у квітах, у руїнах і з новими крилами. Іконостас спротиву. У час, коли герб намагаються знищити росіяни, він перетворюється на смертоносну зброю, на храм, на анатомію відродження. Він звертається новою візуальною мовою української боротьби, де символ нації щодня перероджується, аби відбивати атаки й залишатися знаком свободи.
Текст: Олександр Ляпін
Герби: Олексій Кустовський
-
Події5 днів ago
Вийшов друком раніше неопублікований роман Олеся Ульяненка «Хрест на Сатурні»
-
Усі новини1 тиждень ago
Макс Корж у Польщі – Анатоліч розніс білоруса через його слова зі сцени
-
Війна1 тиждень ago
горить ГНПС Унеча, через яку качали нафту — деталі
-
Суспільство1 тиждень ago
В Одесі сержант СБУ отримав штраф за хабар Анонси
-
Суспільство1 тиждень ago
Верховный Суд признал незаконными земельные решения Одесского горсовета
-
Одеса1 тиждень ago
Відключення води в Одесі – які адреси відключень та коли відновлять водопостачання (від Інфоксводоканалу)
-
Політика1 тиждень ago
У МЗС порадили грузинській владі використати у своїй рекламі триколор і зачинені двері ЄС
-
Війна1 тиждень ago
Прикордонники на Вовчанському напрямку взяли в полон 19-річного російського піхотинця