Події
У Житомирі проходить виставка, присвячена зруйнованим пам’яткам Маріуполя

У Житомирській міській раді експонують виставку «Вписані в історію. Зруйновані війною», присвячену пам’яткам Маріуполя, які були пошкоджені і зруйновані внаслідок повномасштабного вторгнення Росії.
Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.
«У спільноті «Я Маріуполь» є 22 центри по всій Україні і близько 66 тис. переселенців. Загалом ми маємо 25 виставок, присвячених людям, захисникам та місту. Ця виставка «Вписані в історію. Зруйновані війною» присвячена історичним будівлям, які після того, як місто було заблоковане, оточене та знищене, перестали існувати або зазнали пошкоджень», – розповів керівник центру «Я Маріуполь» в Житомирі Вадим Ісаков.
За його словами, зокрема, на виставці є світлини водонапірної вежі, драмтеатру, мозаїки Алли Горської «Боривітер». Загалом на ній представлені близько 30 експонатів. Вони показують кожен із об’єктів у ретроспективі.
«Головна мета цієї виставки – сприяти обізнаності людей про Маріуполь і його трагедію», – додав Ісаков.
Станом на 24 лютого 2022 року в Маріуполі налічувалося 206 історичних будівель, 24 мозаїчні полотна, 106 пам’ятників історії та монументального мистецтва, 33 об’єкти археології. Унаслідок повномасштабного вторгнення РФ значна частина цих об’єктів зруйнована або пошкоджена.
Як повідомляв Укрінформ, у Києві на Майдані Незалежності представили відтворену мозаїку “Боривітер” художниці Алли Горської. Оригінальна робота була частково знищена у Маріуполі внаслідок російського обстрілу.
Події
Виконавчий директор «Євробачення» йде з посади

Мартін Остердаль залишить посаду виконавчого директора пісенного конкурсу Євробачення та Дитячого пісенного конкурсу «Євробачення».
Джерело
Події
Міносвіти й фонд Жадана співпрацюватимуть у популяризації читання

Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий та письменник, громадський діяч й засновник благодійного фонду Сергій Жадан підписали меморандум про співпрацю.
Про це повідомило Міністерство освіти та науки, передає Укрінформ.
«Це партнерство — приклад того, як культурні діячі можуть бути активними учасниками освітніх змін. Сергій Жадан багато років підтримує освітні ініціативи на місцях — особливо там, де така підтримка найбільш потрібна. Його включеність у життя підлітків, робота з громадами, присутність у просторі культури й освіти — це цінний досвід, який ми хочемо інтегрувати в систему. Співпраця з фондом дозволить посилити напрямки позашкільної освіти, підтримати розвиток шкільних бібліотек, залучити до освіти живий культурний контекст. Це важливий крок у реалізації політики «Освіта для життя»», — зазначив Лісовий.
Зокрема, передбачена співпраця у таких напрямках: популяризація читання та підтримка бібліотек; залучення культурних діячів та митців до освітніх активностей; підтримка мистецької та культурної освіти для дітей військовослужбовців; підвищення кваліфікації освітян у сфері мистецтва й культури; розвиток освітнього україномовного контенту; організація спільних освітньо-культурних заходів; спільна робота задля розвитку творчого потенціалу молоді; створення сучасних освітніх просторів.
«Починаючи з 2014 року, наш фонд підтримує освітні ініціативи — спершу на Луганщині та Донеччині, а згодом, з відомих причин, зосередилися на Харківщині. Те, що мотивує мене продовжувати цю роботу, — це очі дітей і місцевих освітян, до яких приїздиш, привозиш книги, проводиш культурні події, просто говориш із ними. І щоразу відчуваєш, наскільки для них це важливо. У маленьких громадах такі зустрічі — не просто подія, як це буває у великому місті. Це про увагу, про відчуття, що їх чують, бачать і підтримують. Ми готові продовжувати цю роботу й надалі. А в партнерстві з МОН вона зможе стати більш сталою і масштабною», — зазначив Жадан.
«Освіта для життя» — це комплексна політика Міністерства освіти і науки України, спрямована на системне оновлення змісту шкільної освіти, продовження та посилення реформи НУШ. Її мета — забезпечити цілісний освітній досвід, у якому зміст навчання, підходи до викладання та шкільний простір разом формують в учнів компетентності, необхідні для життя в мінливому світі.
Як повідомляв Укрінформ, в українських школах збільшили до двох обов’язкових годин на тиждень вивчення старшокласниками навчального предмета «Захист України».
Події
Ватикан відкрив останню відреставровану кімнату Рафаеля

У музеях Ватикану у четвер відкрили останню та найважливішу із відреставрованих кімнат італійського живописця, майстра графіки та архітектора Рафаеля – фрескових прийомних Апостольського палацу.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Associated Press.
Під час десятирічного проєкту з очищення та реставрації найбільшої з чотирьох кімнат Рафаеля було виявлено нову техніку фрескового живопису, яку митець епохи Відродження розпочав, але так і не завершив. Йдеться про використання олійної фарби безпосередньо на стіні та сітки цвяхів, вмурованих у стіни, щоб утримувати на місці смоляну поверхню, на яку наносився малюнок.
«З історичної та критичної точки зору, а також із технічної, це було справжнім відкриттям. Техніка, яку використовував і планував Рафаель, була справді експериментальною для того часу і ніколи не зустрічалася у жодній фресці, виконаній олійною фарбою», – сказав один із головних реставраторів Фабіо П’ячентіні.
Співробітники музею розповіли про це на урочистому відкритті Кімнати Костянтина у четвер, після того, як були зняті останні риштування. Приймальня, розписана Рафаелем та його учнями, починаючи з першої чверті 1500-х років, присвячена римському імператору IV століття Костянтину, чиє прийняття християнства сприяло поширенню віри по усій Римській імперії.
«Цією реставрацією ми переписуємо частину історії мистецтва», – сказала директор музеїв Ватикану Барбара Джатта.
Папа Римський Юлій ІІ викликав молодого Рафаеля Санті із Флоренції до Риму у 1508 році для оформлення нових приватних апартаментів в Апостольському палаці, надавши 25-річному художнику і архітектору велике замовлення на піку його творчого розквіту.
Вже тоді ходили чутки, що Рафаель хотів прикрасити кімнати не фресками, а олійною фарбою безпосередньо на стіні, щоб надати зображенням більшого блиску. Під час реставрації вдалося підтвердити ці чутки.
Ватиканські техніки виявили, що дві жіночі фігури, Справедливість і Ввічливість, розташовані у протилежних кутах залу, насправді є картинами, написаними олією на стіні, а не фресками. За словами П’ячентіні, це явно була робота самого Рафаеля.
Але Рафаель помер 6 квітня 1520 року у віці 37 років, так і не дочекавшись завершення розпису зали. Решта картин у залі – це фрески, завершені його учнями, які не змогли опанувати техніку олійного живопису, яку використовував Рафаель, сказала Джатта.
Кімнати Рафаеля ніколи не були повністю закритими для відвідувачів під час тривалої реставрації, однак зараз вони вільні від риштувань.
Як повідомляв Укрінформ, археологи в Помпеях знайшли рідкісні фрески, які дають нове уявлення про релігійні обряди в стародавньому місті до того, як воно було зруйноване вулканом Везувієм у 79 році нашої ери.
Фото: vaticanmuseumsrome.com
-
Політика1 тиждень ago
Якою має бути житлова політика в Україні
-
Війна1 тиждень ago
У Бердянську ліквідували колаборанта і воєнного злочинця Грицая
-
Усі новини1 тиждень ago
Читач по губах розшифрував, що сказав меншому братові майбутній король Британії (фото)
-
Політика1 тиждень ago
«Трійка ОБСЄ» засудила Росію за атаки на цивільну інфраструктуру України
-
Події1 тиждень ago
Королева Швеції вручила престижну нагороду українській піаністці Наталії Пасічник
-
Суспільство1 тиждень ago
Одещина передала до “стратегічного резерву” військ 35 мільйона Анонси
-
Політика1 тиждень ago
Лідери підтримали зусилля Трампа у досягненні тривалого миру
-
Події1 тиждень ago
У Києві внаслідок атаки РФ зруйновані офіс і склад видавництва «Український пріоритет»