Події
В Одесі відкрилася виставка грецького художника Ставроса Тзортзоса, присвячена Лесі Українці

В рамках фестивалю “Тиждень грецької культури в Одесі” 28 березня в бібліотеці на Европейській, 67 відкрилася виставка “Краса – змагання до досконалості” роботи грецького художника Ставроса Тзортзоса в унікальній техніці вугіллям на папері розповіли про життя Лесі Українки. Це справжнє свято грецького мистецтва, літератури та міфології!
На заході виступили Генеральний Консул Греції Хрістос В. Захаропуло, літературознавець Тетяна Ананченко, мистецтвознавець Володимир Кудлач, краєзнавець та історик Єлізавета Кузьминська, депутатка та громадська діячка Ольга Квасніцька та заступниця директора ЦМБС для дітей Александра Дели.
Урочисту атмосферу заходу доповнила чудова музична програма:
• Аглая Поліхроніді – заслужена діячка естрадного мистецтва України, солістка Одеської обласної філармонії ім. Д. Ойстраха, виконала зворушливі композиції.
• Юні скрипалі Мистецька Школа 8 М. Одеси подарували глядачам ніжні мелодії класичної музики.
• Марія Черноморець – заступниця директора Мистецька школа 1 імені Еміля Гілельса м.Одеси, зачарувала гостей віртуозною грою на бандурі.
Події
МКСК працює над систематизацією протоколів

“Ми працюємо зараз над тим, щоб формалізувати та систематизувати протоколи евакуації культурної спадщини з тих територій, які можуть бути в зоні ризику. І це непроста робота, адже є великий баланс між інтересами тих людей, які плекають ту спадщину там, і водночас захисту цієї спадщини”, – сказала Бережна.
Вона зазначила, що наші культурні цінності – це не просто мовчазні артефакти, а те, що розповідає про нас.
Крім того, за її словами, одним з найбільших пріоритетів міністерства є залучення ресурсів у сферу культури. Зокрема, зараз йде робота над законом про меценатство, який дозволить залучити кошти від бізнесу в сферу культури
“Це абсолютно прагматичний інструмент, який не тільки визначає, що таке меценатство, а й дає певні фінансові стимули для бізнесу займатися цим, а також дає можливості бізнесу брати участь у наглядових радах культурних інституцій, щоб не тільки давати гроші, а також контролювати, впливати над способами їх використання”, – сказала Бережна.
Як повідомляв Укрінформ, Міністерство культури та стратегічних комунікацій працює над підвищенням автономії культурних інституцій.
Фото: МКСК
Події
Харківське «Видавництво Олександра Савчука» відзначає 15-річчя

Спеціалізоване харківське “Видавництво Олександра Савчука”, що спеціалізується на культурології та історії, у жовтні відзначає 15-ліття.
Як повідомляє кореспондент Укрінформу, у фірмовій книгарні-каварні з нагоди свята відбулося спілкування та музикування виконавців на традиційних інструментах.
У концерті взяли участь Микола Товкайло (бандура, Переяслав), Віталій Кобзар (кобза, Київ), Кость Черемський (бандура, Харків) та Микити Лебідь (ліра, Суми).
Як зазначив у коментарі агентству Савчук, після початку вторгнення РФ видавництво не припинило роботу, перевидання українського мецената Євгена Чикаленка стало першою книжкою воєнного часу для видавництва, її готували з жовтня 2021 року, а друкували у Харкові в 2022-му, коли місто зазнавало обстрілів навіть з артилерії.
Видавець зауважив, що повномасштабна війна суттєво вплинула на інтерес до книг по історії та культурі України.
Харківське «Видавництво Олександра Савчука» відзначає 15-річчя / Фото: В’ячеслав Мадієвський
“Важливо розуміти, що зараз, можливо, загострилася ця спрага до знання, але це хвилеподібна історія, інтерес може зникати. Та нам важливо залишатися на тій хвилі, яку ми тримаємо, бо невідомо, коли з’явиться запит у потенційного читача, який захоче щось дізнатися про історію та культуру. Намагаємося робити загальний стратегічний українознавчий фон, досліджуючи золоті імена, наші відомі феномени”, – сказав Савчук.
За його словами, популярними книгами видавництва залишаються “Дніпрові пороги” Дмитра Яворницького, “Українська абетка. Малюнки Георгія Нарбута”, “Історія Слобідської України” Дмитра Багалія. Наразі зберігається інтерес до видання “Твердий ґрунт: зариси українського себепізнання” Юрія Шевельова.

“Нашим неочікуваним бестселером стали “Дніпрові пороги” (праця детально описує історію, унікальну природу, культуру місцевості, що існувала між сучасними містами Дніпро та Запоріжжя до будівництва ДніпроГЕС – ред.). Виявилося, що для людей легенда про Дніпрові пороги жива, їхні дідусі-бабусі мали там хатки. І зовсім невеликий наклад переріс у відносно великий для нашого видавництва. “Абетка” Нарбута стала популярною книжкою. Щоправда, були непоодинокі дзвінки від молодих мам із претензією, що ми продали неповну абетку (Нарбут не завершив цей проєкт, – ред.). І ще можна назвати “Історію Слобідської України” Дмитро Багалія. Це перевидання з примітками Володимира Маслійчука. Зараз цією книгою стали цікавитися саме харків’яни”, – розповів видавець.
Як повідомлялося, нещодавно у видавництві Олександра Савчука вийшла друком монографія Валентина Отамановського “Міста Правобережної України другої половини XVII – XVIII століть”.
Фото: В’ячеслав Мадієвський/Укрінформ
Фото Укрінформу можна купити тут
Події
У Національному художньому музеї відкриється виставка до 150-річчя Олександра Мурашка

У Національному художньому музеї України 18 жовтня відкриється виставка «Олександр Мурашко. Кольорові модуляції», присвячена 150-річчю від дня народження видатного митця.
Про це повідомляє Міністерство культури та стратегічних комунікацій, передає Укрінформ.
Зазначається, що це перша персональна виставка Олександра Мурашка в NAMU за останні 25 років, яка повертає увагу до постаті митця як одного з найяскравіших представників українського модернізму.
В експозицію увійшло близько 50 живописних і графічних творів із колекції музею. Вони охоплюють усі періоди творчості художника — від раннього «Натюрморту» (1892), першої відомої олійної роботи Мурашка, до експресивної «Жінки з квітами» (1918) — останнього великого твору митця, що позначає новий етап його творчих пошуків.
Жінка з квітами, 1918 р.
“Виставка розкриває еволюцію кольору та світовідчуття Мурашка — від стриманої сірої гами ранніх робіт до імпресіоністичних рожево-золотавих відтінків і глибоких бузково-фіолетових тонів пізнього періоду. Кульмінацією творчості художника став інтенсивний синій колір, що став своєрідним символом його мистецького світовідчуття”, – зазначають у МКСК.
Автопортрет, 1918 р.
В експозиції акцент зроблено на провідних засобах художньої мови Мурашка — силуетності, виразній пластиці обличчя, грі світла контражуру та тонких кольорових контрастах. Окрему увагу приділено роботам, які рідко експонувалися, але мають важливе значення для розуміння глибини і стилістичного розвитку митця.
Портрет Віри Єпанчиної, 1910 р.
Як повідомлялося, у Києві відкрилася виставка графічних робіт відомого мистецького подружжя «Зарецький/Горська: він і вона».
-
Україна1 тиждень ago
Вибух у Києві — зруйновано житловий будинок, є жертви — останні новини
-
Економіка1 тиждень ago
Пенсії в Україні зростуть — коли буде індексація у 2026 році
-
Війна1 тиждень ago
Нововоронезька АЕС під ударом БПЛА: апарат вибухнув на градирні, — росЗМІ
-
Усі новини1 тиждень ago
Дрон Halia – США та Україна створюють безпілотник-амфібію – відео
-
Війна1 тиждень ago
«Птахи Мадяра» долучаться до Сил безпілотних систем для ударів по стратегічних об’єктах у Росії
-
Україна7 днів ago
Українка спробувала вивезти за кордон $970 тисяч під капотом авто (фото)
-
Одеса1 тиждень ago
Євгена Борисова ушпиталили під час суду в Одесі
-
Відбудова1 тиждень ago
На Миколаївщині формують резерв обладнання для швидкого відновлення енергооб’єктів