Суспільство
Зростання іноземних суден у портах Одеси 2025
У першому кварталі 2025 року кількість суднозаходів до трьох портів Одещини сягнула 659, що свідчить про зростання активності у регіоні. Про це повідомив керівник моніторингової групи Інституту чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко. За його словами, кількість іноземних суден, які працюють у портах Великої Одеси у січні–березні, стабільно збільшувалась.
Про це розповідає AgroReview
Вплив російських атак на морський трафік
Андрій Клименко зазначив, що за цей період російські збройні сили здійснили щонайменше 35 ракетних та безпілотних атак на порти Великої Одеси, а також на енергетичну та промислову інфраструктуру Одеської області. Ці удари відбувалися в середньому раз на три дні. Оцінки свідчать, що кількість задіяних у атаках безпілотників коливається від п’яти до понад двадцяти дронів у одній атаці, що з початку року становить від 150 до 200 дронів.
Незважаючи на активність ворога, у період січня–березня було здійснено 659 суднозаходів до портів регіону, які входять до українського морського коридору. Зокрема, у січні — 204, у лютому — 213, у березні — 242.
Майбутні перспективи та міжнародна співпраця
Подальший розвиток зернового та олійного ринку в Україні та Чорноморському регіоні обговорюватиметься під час 23-ї Міжнародної конференції BLACK SEA GRAIN.KYIV, яка запланована на 24 квітня у Києві. Це стане платформою для стратегічних дискусій та налагодження зв’язків між галузевими лідерами і експертами, що сприятиме зміцненню співпраці та забезпеченню стабільності в регіоні.
Перегляди: 205
Адреса:
Зростання кількості іноземних суден у портах Великої Одеси у 2025 році
‘;
// Insert the banner into the container
document.getElementById(containerId).innerHTML = html;
};
// Set the src to trigger the onload event
tempImg.src = imageUrl;
}
// Function to track ad view
function trackAdView(adId) {
var img = new Image();
img.src = ajaxUrl + ‘?action=aw_ads_track_view&ad_id=’ + adId + ‘&r=” + Math.random();
}
// Function to track ad click
window.trackAdClick = function(adId, event) {
// Prevent the default link behavior
if (event) {
event.preventDefault();
}
// Get the link URL from the clicked element
var linkUrl = event.currentTarget.href;
// Track the click
var img = new Image();
img.src = ajaxUrl + “?action=track_ad_click&ad_id=’ + adId + ‘&r=” + Math.random();
// Open the link in a new tab after a small delay
setTimeout(function() {
window.open(linkUrl, “_blank’);
}, 100);
// Return false to prevent the default link click
return false;
};
// Load the banner
loadBanner();
});
Суспільство
Уряд затвердив одноразову виплату у випадку загибелі або поранення журналістів
Першу державну одноразову виплату у випадку загибелі або поранення журналістів під час виконання професійних обов’язків отримає батько закатованої журналістки Вікторії Рощиної.
Як передає Укрінформ, про це Прем’єр-міністерка Юлія Свириденко повідомила у Телеграмі.
“Уряд розпочинає виплати у випадку загибелі або поранення журналістів під час виконання професійних обов’язків. Вчора ухвалили рішення, яке забезпечує одноразову допомогу через Держкомтелерадіо. Першу виплату ми здійснюємо батькові журналістки Вікторії Рощиної, яка загинула в російському полоні”, – написала Свириденко.
За її словами, програма таких виплат передбачена у держбюджеті на 2026 рік.
Свириденко зазначила, що від початку повномасштабного вторгнення Росія вбила 21 журналіста під час виконання службових обовʼязків, серед них українці та іноземці.
“Для Української держави це питання справедливості перед тими, хто самовіддано шукав правди, документував факти російських злочинів і втратив через це життя”, – додала вона.
Як повідомлялося, від початку агресії РФ проти України щонайменше 112 українських та іноземних журналістів були затримані або взяті у заручники російськими чи проросійськими силами, а приблизно 30 українських журналістів досі залишаються у російських тюрмах.
Фото: КМУ
Суспільство
Труханов розкритикував ініціативу Лисака про гуманітарні автобуси Анонси
Колишній міський голова Геннадій Труханов розкритикував ініціативу очільника Одеської міської військової адміністрації Сергія Лисака про використання гуманітарних автобусів для безоплатних маршрутів.
Колишній мер назвав ідею непоміркованою й наголосив, що використання їх в такому режимі коштуватиме міському бюджету 120 тисяч гривень.
“Сьогодні місто запустило їх як безкоштовні. Але є кілька важливих моментів. По-перше, фінанси. Безкоштовний транспорт не буває безкоштовним. Його робота буде коштувати близько 120 млн грн на рік. Це витрати на пальне, технічне обслуговування, ремонт, зарплати водіїв. І ці кошти покриваються не з повітря — їх сплачують одесити. По-друге, кадри. Це специфічний транспорт. Потрібні водії, які вміють працювати саме з такими автобусами. Сьогодні таких фахівців у місті критично мало — і це окреме питання. По-третє, конкуренція з електротранспортом. Коли з’являється безкоштовна альтернатива, люди природно пересідають на неї. У результаті “Одесміськелектротранс” недоотримує кошти, необхідні для стабільної роботи трамваїв і тролейбусів. Фактично один вид транспорту виживає за рахунок іншого. По-четверте, відповідальність. Коли ми працювали, ми не могли ухвалювати такі рішення без чітких механізмів компенсації від держави. Центральна влада тоді не розглядала цю тему як пріоритет”, – заявив міський голова.
Хто їздитиме в Одесі безкоштовно, їздитиме взагалі та чи не вдарить це по транспорту міста, з’ясовували в Акценті.
Виконавчий комітет Одеської міської ради 11 листопада запропонував Одеській міській військовій адміністрації передбачити фінансування на обслуговування автобусів у розмірі майже 10 мільйонів гривень до кінця року.
Суспільство
АМПУ визначила постачальника буксира для роботи на Дунаї
АМПУ визначила постачальника нового буксира-штовхача для роботи на Дунаї за результатами міжнародної закупівлі в межах проєкту RELINC спільно зі Світовим банком.
Переможцем тендеру стала компанія SC SEVERNAV S.A. (Румунія), повідомили в АМПУ.
Контракт підписали в листопаді 2025 року, поставка судна очікується на початку 2027-го.
До процесу закупівлі залучили міжнародних експертів та консультантів, які супроводжували всі етапи — від підготовки тендерної документації до укладання контракту. Всі процедури відбувалися через систему Prozorro та відповідно до правил закупівель Світового банку.
В АМПУ підкреслили, що партнерство зі Світовим банком у межах проєкту RELINC є прикладом ефективної міжнародної співпраці, яка сприяє відновленню критичної транспортної інфраструктури України, підтримує сталий розвиток Дунайського регіону та підвищує стійкість логістичної системи країни.
Закупівлю здійснили в межах компоненту Е «Розширення масштабів критично важливих Дунайських логістичних ланцюгів» за проєктом RELINK, що виконується ДП «АМПУ» та Міжнародним банком реконструкції та розвитку коштом грантового фінансування з Цільового фонду багатьох донорів з підтримки, відновлення, відбудови та реформування України.
Раніше USM повідомляв, що в Одесі обговорили посилення безпеки морського порту.
-
Суспільство1 тиждень agoВіце-мер Одеси Позднякова звільнилася і пішла в енергетику
-
Суспільство1 тиждень agoВбивцями сина харківського посадовця виявились ексмитник з Одеси та син бізнесмена з Буковини Анонси
-
Одеса4 дні agoНовий директор Департаменту ветеранів Одеси — хто такий Єрмаков
-
Війна1 тиждень agoОборона Куп’янська стабільна, росіяни переоцінили сили і зазнають там втрат
-
Усі новини6 днів agoЕндрю Маунтбеттен-Віндзор уперше з’явиться на публіці не в статусі принца
-
Політика4 дні agoУряд вніс до Ради законопроєкт про мотиваційні контракти для військових
-
Політика1 тиждень agoУкраїнську делегацію запросили до США найближчим часом для продовження мирних переговорів
-
Події1 тиждень agoВ Італії відкрилася виставка українського художника Віктора Покиданця
