Суспільство
В Одесі розслідують розтрату на прибиранні стихійних звалищ
Слідчі Одеської поліції розслідують справу про можливу розтрату бюджетних коштів керівництвом Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради. Правоохоронці вважають, що чиновники у змові з підрядником «домальовували» обʼєми вивезеного сміття зі стихійних звалищ.
Про це повідомляє «Антикорупційний вимір» із посиланням на матеріали справи в судовому реєстрі.
В матеріалах кримінального провадження йдеться про те, що директор Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради (ймовірно, йдеться про Марину Савченко, яка займає цю посаду з грудня 2021 року – ред.) здійснила розтрату бюджетних коштів шляхом зловживання своїм службовим становищем, за попередньою змовою керівництвом ТОВ «Еко-Лідер», використовують злочинну схему для розтрати та привласнення бюджетних коштів на послугах вивезення сміття зі стихійних звалищ.
За даними слідства, у квітні 2025 року Департамент екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради уклав угоду з ТОВ «Еко-Лідер» на вивезення та видалення відходів зі стихійних сміттєзвалищ на території міста. За договором йшлося про вивезення 1720 м куб. сміття до кінця травня. Вартість послуг склала понад 1,23 млн грн. А вартість за 1 м куб. становила 720 грн.
Як зʼясувалося, прибирання сміття замовили за двома адресами:
- в районі вул. Грушевського та 1-го Травневого провулку до 3-го Травневого провулку
- по вул. Кропивницького, 23А, 25
Фото: Одеська міська рада
Правоохоронці вважають, що роботи на першому обʼєкті тривали 12 по 16 травня, а загальний обʼєм вивезеного сміття склав 424 м куб. На другій локації по вул. Кропивницького в період з 16 по 25 травня зібрали та вивезли 358 м куб. сміття. Тобто загалом з двох обʼєктів співробітниками ТОВ «Еко-Лідер» вивезено 782 м куб. сміття. Водночас в документах було вказано 1720 м куб.
Тобто службові особи Департаменту та ТОВ «Еко-Лідер» ймовірно внесли в документи завідомо неправдиві відомості щодо обсягу виконаних робіт. А надалі це було використано для перерахування зайвих бюджетних коштів на користь фірми.
Правоохоронці вже провели обшуки та домоглися арешту майна, яке може бути використане, як доказ.
За даними аналітичної платформи YouControl, єдиною власницею та водночас керівницею фірми ТОВ «Еко-Лідер» значиться Наталія Радченко з Одеси. Компанія існує з 2009 року. А починаючи з 2017 року фірма регулярно отримує підряди. За цей час бюджетні установи Одещини, Київщини та Херсонщини уклали з нею майже 360 угод на понад 73 млн грн.
Раніше «Антикорупційний вимір» вже писав про ТОВ «Еко-Лідер». Тоді редакція зʼясувала, що власниця фірми Наталія Радченко подала копію свого паспорта у пакеті документів на відкриті торги. В документі значилося, що у пані Наталії є чоловік, Сергій Радченко. Особа з ідентичним ПІБ є підприємцем, що надає такі самі послуги, як і фірма «Еко-Лідер». Ба більше, аналогічні дані має колишній керівник підприємства КП «Одескомунтранс». Крім того, особу з такими даними судили за службове підроблення.
Публікація створена в рамках проєкту Інституту висвітлення війни та миру (IWPR) «Посилення громадського контролю» за фінансової підтримки Норвегії.»
Суспільство
Новини на ранок
Ранкова добірка новин висвітлює наслідки нічних обстрілів, міжнародні події у світі, містить аналітичні матеріали.
Джерело
Суспільство
Управління охорони здоров’я Миколаєва запланувало 115 мільйонів на енергоносії Анонси
У Миколаєві депутати обговорили видатки на 2026 рік, зокрема фінансування управлінь і галузі охорони здоров’я. Загальні витрати на міські управління та аварійно-рятувальні служби перевищують 37 мільйонів, а на комунальні послуги та енергоносії для лікарень планують спрямувати близько 115 мільйонів.
Про це йшлося на спільному засіданні постійної комісії міської ради з питань бюджету та комісії з питань законності.
Під час засідання озвучили обсяги так званих захищених статей видатків. Загальні витрати на міські управління та аварійно-рятувальні служби перевищують 37,9 мільйона гривень. Основна частина коштів — понад 12,8 мільйона — передбачена на заробітну плату працівників, ще близько 2,8 мільйона заклали на нарахування на зарплату. Окремо майже 229 тисяч гривень планують спрямувати на оплату комунальних послуг та енергоносіїв.
Також комісіям представили додаткові обов’язкові потреби, необхідні для виконання функцій у 2026 році. Загальна сума таких видатків складає майже 22 мільйони гривень. Переважна частина цих коштів — понад 21 мільйона — запланована на аварійно-рятувальне обслуговування території. Загалом сукупні потреби, винесені на розгляд, перевищують 37,9 мільйона гривень.
Окремо на засіданні заслухали керівницю управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради Ірину Шамрай. Начальниця управління повідомила, що у підпорядкуванні структури перебувають 17 комунальних некомерційних медичних закладів. На фінансування самого управління у 2026 році заплановано понад 9,6 мільйона, з яких понад 88% становлять захищені статті.
На заробітну плату працівників управління передбачили майже 6,9 мільйона, ще близько 1,4 мільйона — на нарахування. В управлінні працюють 15 осіб, штат повністю укомплектований, вакантних посад немає. На оплату комунальних послуг та енергоносіїв заклали майже 200 тисяч гривень.
Крім цього, кошти планують спрямувати на господарські та поточні витрати: пальне для генераторів, обслуговування автомобілів, канцелярські товари, ремонт і обслуговування оргтехніки, програмне забезпечення, охорону будівель, пожежну сигналізацію та інші послуги. Також у бюджеті врахували витрати на екологічний податок і поточні ремонти приміщень.
Окремий блок видатків стосується безпосередньо медичної галузі. На оплату комунальних послуг і енергоносіїв для 17 закладів охорони здоров’я у 2026 році планують спрямувати близько 115 мільйонів гривень. На закупівлю медикаментів і витратних матеріалів передбачено майже 30 мільйонів гривень.
Зокрема, кошти планують використати на придбання слухових апаратів для дорослих і дітей, ендопротезів для міських лікарень, засобів догляду для пацієнтів зі стомами, витратних матеріалів для відділень гемодіалізу та коронарографії, а також для запуску протезно-ортопедичної майстерні.
Також закладені видатки на лікувальне харчування для пацієнтів з орфанними захворюваннями. У проєкті бюджету передбачені кошти та на соціальні виплати, зокрема пільгове зубопротезування та оплату пільгових рецептів. Загалом обов’язкові видатки у сфері охорони здоров’я становлять майже 100% від запланованого фінансування галузі. Додатково врахували й необов’язкові витрати, зокрема сплату земельного податку для медичних закладів.
Під час обговорення депутати також дискутували щодо підходів до формування заробітних плат у міських управліннях, зокрема можливості встановлення єдиних принципів розрахунку, прив’язаних до середньої зарплати по місту, або оптимізації штатної чисельності. Остаточні рішення з цих питань мають ухвалювати в межах подальшого бюджетного процесу.
У Миколаєві на охорону здоров’я на два роки виділили майже два мільярди гривень. Фінансування передбачає модернізацію медзакладів, оновлення обладнання та розширення медичних послуг.
Суспільство
На Одещині повернули електрику для 330 тисяч домогосподарств: скільки ще без світла
На Одещині повернули електрику для 330 тисяч домогосподарств: скільки ще без світла
Джерело
-
Усі новини1 тиждень agoПохорон Степана Гіги — що сказав його друг на церемонії прощання
-
Війна5 днів agoРадіолокаційну систему посадки РСП-6М2 знищили на аеродромі «Кіровське»
-
Усі новини1 тиждень agoМаша Полякова чоловік – Еден Пассареллі їде до України
-
Усі новини1 тиждень agoексперти розповіли скільки радіації вони випромінюють
-
Політика1 тиждень agoЄС долучається до фінансування Міжнародної компенсаційної комісії для України
-
Суспільство1 тиждень agoУряд розширив перелік безкоштовних медпослуг для ветеранів
-
Усі новини1 тиждень agoКомпанія подарувала співробітникам смартфони, які їх розлютили: в чому справа (фото)
-
Війна1 тиждень agoДмитро Рогозюк, командир 60 ОМБр
