Connect with us

Події

В Рені в порту цистерна викликала пожежу

Published

on

В порту Рені через пожежу загинув один чоловік і отримав серйозні ушкодженя другий. Про це повідомляє Головне управління ДСНС України в Одеській області. Зазначається, що 19 липня о 21.23 рятувальникам надійшло повідомлення про розгерметизацію цистерни автомобільного бензовозу на території морського торговельного порту у місті Рені Ізмаїльського району Одеської області. Пожежні підрозділи прямували за підвищеним номером виклику.

«Під час прибуття на місце виклику встановлено спалах 3-х автоцистерн з паливно-мастильними матеріалами», — йдеться у повідомленні.

Зусиллями 25 рятувальників та 5 одиниць техніки о 22:00 пожежу було локалізовано та о 22:48 ліквідовано на площі 600 квадратних метрів.

«На місці пожежі біля згорілої автоцистерни виявлено тіло загиблого чоловіка. Внаслідок пожежі отримав опіки працівника порту, гр-н 1978 р.н., який каретою ШМД у важкому стані, з 95% опіками тіла, госпіталізований до реанімаційного відділення до Ренійської лікарні», — інформують рятувальники.

Continue Reading
Click to comment

Події

Довженко-Центру передали два німі фільми, які вважали втраченими

Published

on

Кінознавці Алік Дарман і Володимир Прилуцький виявили в архіві і передали Національному центру імені Олександра Довженка стрічки “Трипільська трагедія” Олександра Анода-Анощенка 1926 року і “Секрет рапіду” Павла Долини 1930 року.

Як передає Укрінформ, про це Довженко-Центр повідомляє у Фейсбуці.

Молоді дослідники віднайшли плівкові фільмокопії стрічок у будівлі Кінотелекомплексу, що відома також як Цех обробки плівки (ЦОП). Вважалося, що копії зберігалися лише у російському Госфільмофонді.

За словами керівниці фільмосховища Довженко-Центру Тетяни Деркач, ці плівки – контратипи, частина комплекту вихідних матеріалів фільму. Саме з них друкують позитивні, прокатні копії.

“Це унікальний випадок, бо якщо в інших фондах та архівах можемо знаходити позитиви, то комплект вихідних матеріалів до нас потрапляє вкрай рідко. Ми вже поставили у план сканувати ці фільми. Тобто незабаром буде можливість переглянути ці унікальні знахідки”, – зауважила керівниця фільмосховища.

За словами кінознавця Олега Оліфера, “Трипільська трагедія” виробництва Ялтинської кінофабрики ВУФКУ є однією з найстаріших кінознахідок на території України за останній час.

Фільм розповідає про Трипільський похід більшовиків 1919 року (у радянських джерелах “Трипільську трагедію”), криваву сторінку Української революції і громадянської війни 1917-1921 років, що стала наріжним каменем в історії та міфі комуністичного молодіжного руху в СРСР.

У червні 1919 року загін більшовиків у складі робітників Шулявського заводу, комсомольців і китайських “добровольців” вирушили встановлювати радянську владу на охоплену повстаннями Київщину, де під Трипіллям вони були розгромлені повстанцями отамана Зеленого (Данила Терпила).

Поряд з очевидним пробільшовицьким трактуванням подій “Трипільська трагедія” виконана у пригодницькому жанрі із числениими сценами перестрілок, бійок і баталій за участі сотень статистів, кавалерії та артилерії. Особливий акцент у фільмі зроблено на жорстокості повстанців та їхніх розправах над більшовиками.

Така кривава видовищність забезпечила “Трипільській трагедії” глядацький успіх. Проте одночасно фільм отримав низьку оцінку від кіновиробників і критики.

У 1928 році у журналі “Кіно” у статті “Годі крові на екрані” стрічку критикували за натуралізм, бандитизм і демонстрацію негативного прикладу для українського селянина. Автор сценарію, письменник Григорій Епік, під час сталінського терору був розстріляний ” за участь у терористичній націоналістичній організації”.

“Секрет рапіду” (1930) виробництва Київської кінофабрики є першим фільмом Павла Долини у колекції Довженко-Центру і взагалі першим фільмом режисера, знайденим в Україні.

Читайте також: Раніше недоступний фільм за сценарієм Миколайчука оцифрували і покажуть на кінофестивалі у Чернівцях

Знаковий український режисер і актор 1920-1930-х працював у Молодому театрі, “Кийдрамте”, “Березолі” та інших театрах, грав у кінопостановках Леся Курбаса. Як кінорежисер Долина дебютував у 39 років і за наступне пʼятиріччя на Одеській і Київській кінофабриках зняв вісім повнометражних ігрових фільмів. Більшість його робіт вважаються втраченими, жодної досі не було оцифровано.

Після критичної статті-доносу “Ідеологічними манівцями”, опублікованій у журналі “Кіно” 1932 року, Долина фактично відходить від ігрового кінематографа і переходить на роботу у “Техфільмі”, а після війни очолює Театральний музей у Києві.

“Секрет рапіду” відноситься до київського періоду творчості режисера і розповідає про типове для тогочасного радянського кіно гостре протистояння між колективним та індивідуальним, “новим” і “старим”. От тільки цього разу справа не у механізації села чи штурмовому будівництві, конфлікт розгортається навколо приховування старим робітником таємниці обробки сталі. Кульмінацією фільму стає колективне “перевиховання” людини за новим установленим зразком через так званий “товариський суд”. Індустріальної реалістичності цій виробничій драмі додають цехи, відзняті оператором Георгієм Химченком на заводах Києва, Харкова і Горлівки, та робота художника Юрія Швеця, майбутнього спеціаліста з оформлення науково-фантастичних фільмів.

Віднайдення “Секрету рапіду” – довгоочікуване повернення для дослідників і глядачів. Це нагода переглянути український кіноканон і познайомитися із творчістю одного з ключових авторів часів ВУФКУ не лише через тексти кінокритичної і кінознавчої літератури. Нарешті маловідому сторінку українського кіно можна буде побачити безпосередньо на екрані.

Як повідомляв Укрінформ, студенти Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого виявили в архіві і передали Національному центру імені Олександра Довженка створену у 1936 році стрічку “Карл Бруннер”.

Фото: Довженко-Центр



Джерело

Continue Reading

Події

Христос воскрес – надія України і світу

Published

on

Пасхальна колонка Блаженнішого Святослава для Укрінформу: Роздуми в час випробувань

Христос воскрес!

Цими словами ми сьогодні вітаємо одне одного – вдома й на фронті, у лікарнях і на блокпостах, у храмах, на площах, у підвалах, у тимчасовому притулку чи на чужині. Цими словами ми стверджуємо, що навіть у пітьмі війни і людського горя світло життя все ж пробивається крізь камінь гробу.

Пасха – це не лише подія минулого. Це живе «сьогодні». Це наш досвід. Це рана, яка перетворюється на славу. Це перемога, яка народжується з любові. Саме тому Христове Воскресіння є нашою найбільшою надією. А сьогодні – надією України.

Уже понад три роки ми щодня йдемо своєю Голгофою. Ми бачимо хрест не лише на іконах, але й у реальному житті: на обличчях наших воїнів, у сльозах матерів, у тиші сирітських кімнат, у зруйнованих церквах і школах. Але разом із жінками-мироносицями, які прийшли до гробу з миром у руках, ми сьогодні чуємо: «Його нема тут – Він воскрес!» (Лк. 24, 6).

Мене часто запитують: де сьогодні Христос? І я відповідаю: Він у тілі України. Це в Ньому ми сьогодні терпимо і воскресаємо. Це Його обличчя бачимо у захисниках на передовій, які, стоячи між життям і смертю, вибирають любов до ближнього. Це Його ран ми торкаємося у наших поранених і полонених.

Саме Його голос звучить у криках дітей, яких викрадають і вивозять у чужу неволю. Це Він обіймає нас у кожному жесті солідарності, кожному прояві милосердя. Його присутність відчуваємо в молитві тих, хто не втратив віри навіть у найтемніші години випробувань.

Наша Пасха – це не втеча від реальності. Це свідчення, що життя сильніше за смерть, любов перемагає ненависть, а правда розбиває темряву брехні. Цьогоріч ми знову переконуємося, що світло воскреслого Христа пробивається навіть крізь найтовщі бетонні перекриття укриттів і тривоги нічного неба.

А ще – Пасха Христова показує, що ми не самотні. У стражданні і в радості з нами Сам Господь. Він не лише страждає разом із нами – Він воскресає у нас. Він зодягає нашу смертність у красу нетління. І ця краса – у наших людях.

Краса нетління – в очах тих, хто на фронті несе службу з гідністю. Краса воскресіння – в руках медиків, які після чергового обстрілу рятують життя. Краса надії – у серцях вчителів і волонтерів, які вірять у майбутнє. Вона – в усмішках дітей, які, попри все, мріють, грають, співають. Вона – у невтомних жінках, які плетуть маскувальні сітки, готують їжу для воїнів, виховують дітей і підтримують своїх чоловіків. Вона – у літніх людях, які, перетерпівши не одну війну, діляться своєю мудрістю й молитвою. Пасхальна краса нетління – у вірі нашого народу, який не дозволяє злу викрасти в нього людяність.

Цього року, коли вся Церква переживає Ювілейний 2025 рік, Папа Франциск закликає нас бути паломниками надії. Україна вже стала паломницею. Сьогодні ми несемо надію, яку не можна зруйнувати ракетами. Надію, виплекану в горнилі болю. Надію, яка не соромиться сліз, але не дозволяє собі впасти в розпач. Надію, якої світ потребує.

Нас уважно слухають. За нами спостерігають. Наш досвід – став прикладом. Ми вже не лише просимо про солідарність, ми самі стаємо джерелом надії для інших. Саме тому не замовчуймо правду про те, що відбувається. Не ховаймо свою віру. Не стидаймося надії, яка не засоромить. Бо Христос воскрес – і в Ньому воскресає Україна.

Слова особливої вдячності хочу сьогодні скерувати до кожного, хто у ці важкі дні зберігає в серці світло. Ви – промінь надії для нашого народу. Ви – місце зустрічі з воскреслим Христом.

Я вітаю з Великоднем наших воїнів, наших захисників і захисниць. Дякую вам за вашу жертовність. Вітаю поранених і тих, хто в полоні чи окупації. Ми про вас пам’ятаємо. Вітаю волонтерів, медиків, капеланів, усіх, хто тримає Україну на своїх плечах. Вітаю дітей і молодь – нашу надію. Вітаю всіх, хто втратив рідних – ми розділяємо ваш біль і обіймаємо вас любов’ю воскреслого Христа.

Окремо вітаю українців, які через війну опинилися далеко від рідної землі. Ви – наша діаспора надії. Ваші молитви і підтримка єднають нас попри відстані. Ви – наші посли і свідки правди у світі. Ви – частина нашого воскресіння.

Дорогі українці! Христос воскрес – і з Ним воскресає наше майбутнє. Нехай ця Пасха принесе у ваш дім радість, у серце – мир, а в життя – силу. Попереду нас чекає оновлена Україна – країна, де панує справедливість, де загоюються рани, де відбудовуються зруйновані міста, де повертаються додому всі, хто змушений був покинути рідний дім. Будьмо сміливими у надії! Бо ми – народ Воскресіння. І в Христі воскреслому – ми непереможні.

Христос воскрес! Воістину воскрес!

† СВЯТОСЛАВ

Отець і Глава Української Греко-Католицької Церкви

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства



Джерело

Continue Reading

Події

Померла актриса театру Лесі Українки Ізабелла Павлова-Рушковська

Published

on

Пішла з життя заслужена артистка України, колишня акторка Національного академічного драматичного театру імені Лесі Українки Ізабелла Павлова-Рушковська.

Як передає Укрінформ, про це повідомив у Фейсбуці Національний академічний драматичний театр імені Лесі Українки.

“Із глибоким сумом повідомляємо про смерть Ізабелли Павлової. На 97-му році пішла з життя заслужена артистка України Ізабелла Павлова-Рушковська – актриса, яка присвятила себе сцені, зокрема нашому театру”, – йдеться у повідомленні.

Ізабелла Павлова-Рушковська мала унікальний дар: уміла створити точний сценічний малюнок, глибоко й достовірно передавати характери своїх героїв та блискуче працювала у класичних і сучасних постановках.

Навіть у невеликій ролі акторка завжди залишала по собі яскраві враження і захоплення публіки.

Вона була дружиною актора і педагога, народного артиста України Миколи Рушковського.

Читайте також: Померла гендиректорка Музею історії Києва Діана Попова

За даними “Енциклопедії сучасної України”, серед її ролей у театрі: Ірина («Три сестри» А. Чехова), Марта-Ізабелла («Дерева помирають стоячи» А. Касони), Марина («У пошуках радості» В. Розова), Соня («Дядя Ваня» А. Чехова), Марія Чехова («Насмішкувате моє щастя» Л. Малюгіна), Лілі-Белл («Дивна місіс Севідж» Дж. Патріка), Крильєва («Добряки» Л. Зоріна), Міс Призм («Як важливо бути серйозним» О. Вайлда), Марія Магар («І відлетимо з вітрами» М. Зарудного), Панченко («Кафедра» В. Врублевської), Пані Понайотович, Пані Драга («ОБЕЖ», «Пані міністерша» Б. Нушича).

Як повідомляв Укрінформ, пішла з життя відома актриса українського кіно, зірка Львівського національного драматичного театру імені Марії Заньковецької, народна артистка України Таїсія Литвиненко.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.